P 0440

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

P 0440

Post autor: bobek » 18 maja 2009 06:52 pm

po sprawdzeniu kluczykiem pali sie błąd jak w temacie-P 0440- oraz kontrolka silnika,kiedyś gasła ale teraz po skasowaniu poprzez odcięcie zasilania zapalila sie ponownie i świeci.Po błędzie wyświetla P done.
jakieś podpowiedzi? dajcie znać panowie (i panie ) co to za bład i czy temat poważny
pozdrawiam.

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 18 maja 2009 07:16 pm

awaria systemu kontroli oparów

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 18 maja 2009 07:19 pm

hmm wynika z tego ze elektryk mówiac o wymianie niesprawnego zaworka od odgazowywania zbiornika chyba nie ściemniał :)

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 maja 2009 07:41 pm

zobacz na forum kody błędy P0441

viewtopic.php?t=159

viewtopic.php?p=2204#2204

Obrazek
pierwsze co to korek trzeba zobaczyć czy jest ok
później koło prawej lampy jest elekktro zawór od evapa
Obrazek
koło niego lubią być sparciałe wężyki
Obrazek

a jeszcze wcześniej ściągnij osłonę silnika i koło przepustnicy od strony ścianki grodziowej wychodzi podciśnienie do tego zaworu,
Obrazek
czasem jak się coś robi to ono po prostu spada
jak znajdę chwilę to opiszę dalej ten EVAP
Ostatnio zmieniony 18 maja 2009 08:04 pm przez zyga, łącznie zmieniany 2 razy.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 18 maja 2009 07:59 pm

Si senior-jak tylko przytule sie do Packi to poszperam w niej nieco ;)
a tak serio to dopiero jutro znajde chwilke o ile mój 11 miesieczny synek da mi wychodne :P

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 maja 2009 08:05 pm

Poczekaj aż podrośnie to razem będziecie kręcić :):) update obrazków było
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 18 maja 2009 08:17 pm

mam nadzieje ze przyjdzie nam kiedyś wypić ja wspólnie ;) dzięki za obszerne wyjaśnienia.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 19 cze 2009 11:39 am

zyga ta flaszka którą Ci postawiłem jest za błąd 0441.Gazownik po montażu nie założył jej na miejsce a ja spostrzegłem ten błąd po 2-uch dniach . Myślałem że to z mojej winy.Gazownik dostanie OPR :devil:

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 19 cze 2009 04:17 pm

będę próżny i powiem że lubię dostawać flaszki :) ......
a poważnie to przy okazji grzebania sobie przy czymś tam dobrze jest na to kolanko założyć i zacisnąć opaskę zaciskową taka nylonową "tyr-tyrtkę" wtedy rurka jest bardziej szczelna i tak łatwo nie spada
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 19 cze 2009 04:39 pm

Ona nie spadła tylko gazownik, widziałem jak kasował w kompie ale nie zamontował jej z góry może nie wiedział bo ta rurka wisiała za silnikiem .Była niewidoczna.

artek1970
Posty: 44
Rejestracja: 19 paź 2010 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artek1970 » 16 mar 2011 06:33 pm

panowie , a mial ktos z was ten problem w silniku 4.0? ja mam ,w aso za cholere nie wiedza co robic , prywatny mechanik tez rece zalamuje ,przeczytal wszystko co Zyga napisal , narysowal, wstawil zdjecia i mowi ze u mnie jest wszystko inaczej :evil: A ja ciagle jezdze z wlaczona ikonka silnika (ASO mowi ze spoko amerykany na gazie tak maja , jezdzic i sie nie przejmowac) ale do du** taka jazda jak cos sie cigle na pulpicie na pomaranczowo swieci :( za kazda pomoc bede gleboko wdzieczny

artek1970
Posty: 44
Rejestracja: 19 paź 2010 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artek1970 » 18 mar 2011 09:12 am

jeszcze jedno pytanie , skoro nikt ( ani ASO ani zaden mechanik (jeszcze poszukam)nie wie co robic i jak to naprawic) to czy jest to tego rodzaju usterka ze moge z nia jezdzic (pali sie ikonka silnika) jak wszyscy sugeruja (swoja droga to szok ze z ASO wypuszczaja z bledami i mowia ze jest ok)czy jednak raczej autka nie uzywac? Czy to moze miec zwiazek z inst. gazowa?

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 18 mar 2011 09:21 am

Nie zawracaj sobie tym błędem głowy, nie ma wpływu na zużycie paliwa, a z instalacją gazową nie ma związku. U mnie też wyskakiwał taki błąd ale po zmianie akumulatora problem przestał istnieć.

artek1970
Posty: 44
Rejestracja: 19 paź 2010 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artek1970 » 18 mar 2011 03:28 pm

tak wlasnie mowia , ale nie zuzycie paliwa mnie martwi ale to ze teraz nie bede wiedzial kiedy wyskoczy mi nowy blad (ikonka wciaz sie pali) no i denerwujace to jest bardzo :/

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 18 mar 2011 04:06 pm

Jeżeli wyskoczy ci nowy błąd to usłyszysz gong. Na świecąca lampkę najlepszy sposób miał mój kolega - po prostu zaklejał ją gumą do żucia :D .

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 mar 2011 05:56 pm

artek1970 pisze:ze u mnie jest wszystko inaczej
ale jak inaczej ten układ jest jeden we wszystkich samochodach markach itd.

podciśnienie wyciąga opary z silnika przez zworek
do tego dochodzi nie zniszczalny wkład filtra węglowego i turbinka

czy to jest pacifica czy fiat punto to to samo
trzeba znaleźć wężyk od kolektora i zawór evap wpiąć się z vakuometrem i patrzeć co się dzieje

tu są schematy ideowe jak to działa
viewtopic.php?t=286

to że z tym można jeździć to taki urban legend bo prawda jest taka, że jak jest szczelny układ i nie działa np zawór to pół biedy zatruwamy tylko środowisko przy odkręcaniu korka uwalniając opary do atmosfery jak Fukushima, ale jak układ jest nieszczelny to ciągnie powietrze a atmosfery w nie kontrolowanych dawkach i taki zanieczyszczeniami jakie się zmieszczą przez naszą nieszczelność

i nie ma co zaklejać gumą jak by nie było potrzebne to by nikt nie montował

p.s.

Mesiek Ty masz jakiś extremalnych tych mechaników, katalizator wycinają, sądy oszukują, a check engine gumą naprawiają :):)

[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 18:26 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 18:28 ]
na tym ostatnim szkicu jest zawór evap ten z okolic lewej lampy do niego wchodzą dwa wężyki jeden idzie do kolektora a drugi do carnistra węglowego

i tu jest wszystko tak samo jak w 3,5
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

artek1970
Posty: 44
Rejestracja: 19 paź 2010 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artek1970 » 23 mar 2011 10:46 am

super tylko wyglada na to ze w zielonej gorze o takim urzadzeniu jak wakuometr nie maja pojecia.Bylem u 4 mechanikow ,kolega (mechanik zreszta) dzwonil do jeszcze 3 , pojechalem do ASO i wszedzie raczki rozkladaja :evil: Wyglada na to ze bede musial sie z Toba umowic bo inaczej nigdy mi ta lampka nie zgasnie ;)

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 23 mar 2011 11:36 am

artek1970 pisze:o takim urzadzeniu jak wakuometr nie maja pojecia
bo pewnie zaczęli karierę od bezpośredniego wtrysku paliwa, a jak by mieli do ustawienia kilka gaźników w jagu albo chociaż dwa w motocyklu to by wiedzieli że jest taki manometr co się kręci w drugą stronę :)

do kompletu potrzebujesz jeszcze przyłącze i trójnik może być taki od spryskiwaczy ale trochę grubszy nie mam czasu Ci tego szukać na allegro ale polecam dział akwarystyka i tam są takie trójniki do napowietrzania akwarium jak i stosowne wężyki igielitowe czy jak się to tam nazywa

http://allegro.pl/manometr-wakuometr-od ... 45852.html
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 29 mar 2011 08:52 am

zyga pisze:
artek1970 pisze:o takim urzadzeniu jak wakuometr nie maja pojecia
bo pewnie zaczęli karierę od bezpośredniego wtrysku paliwa, a jak by mieli do ustawienia kilka gaźników w jagu albo chociaż dwa w motocyklu to by wiedzieli że jest taki manometr co się kręci w drugą stronę :)
Kurde czasami, to naprawde szkoda, że Zygi nie da się sklonować :P. Wtedy nasze autka z każdym problemem śmigały by do jednego z nich..... :D
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

artek1970
Posty: 44
Rejestracja: 19 paź 2010 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artek1970 » 29 mar 2011 09:36 am

a teraz taki 'myk' .Zatankowalem autko do pelna benzynka , zresetowalem wyswietlacz przez zdjecie klemy ,i od tygodnia jest wszystko ok (zrobilem ok 1500km),lampka milczy uparcie :) , ja jestem happy :mrgreen: I badz tu madry?Zyga masz moze pomysl jakis ?Jedyne co mi sie nasuwa na mysl to ze musze miec ciagle pelny zbiornik , a napewno nie ponizej polowy (bo pierwszy raz dopuscilem do tego zeby bylo mniej i autko sie wkurzlo)

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 29 mar 2011 01:43 pm

odpowietrzenie rury baku
jak zalejesz to jakieś odpowietrzenie albo przelew jest zatkany
albo lepiej dokręciłeś korek :)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 30 mar 2011 08:19 pm

mam tak samo-problem do dziś nierozwiązany,wyeliminowalem ewentualną nieszczlność w przewodach etc i po prostu pomykam z pelnym bakiem i nie mam problemu z kontrolką ;) a korka do tej pory nie zakupiłem nowego-wymieniłem oring na grubszy więc zakładam że jest szczelny.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 30 mar 2011 08:42 pm

bobek,
a byłeś w Gdyni na Morskiej 308?
Ja do nich specjalnie przyjechałem ze stolicy bo znam pozytywne opinie o ich wiedzy, doświadczeniu itd itp.
Dziś gasili mi kontrolke poduszki i robili programowanie kluczy połączone z ogólnym testem auta. Szybko sie sprawili i zanosi się że będe zadowolony. I pewnie co jakiś czas znów zawitam do 3miasta.

artek1970
Posty: 44
Rejestracja: 19 paź 2010 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artek1970 » 31 mar 2011 09:33 am

za to dzis wyskoczyl mi 9ASCAP wiem ze jest w innym watku ale u mnie jest to raczej powiazane (tak mysle) obydwa bledy maja cos wspolnego z odprowadzaniem oparow . Jade zaraz do serwisu bo mnie szlag trafi.Korek mam sprawdzony wiec to nie to co kolega mial w watku o 9ASCAP

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 31 mar 2011 10:03 pm

maur pisze:bobek,
a byłeś w Gdyni na Morskiej 308?
.
właśnie u nich serwisuje auto i nie mogę im nic zarzucić jesli chodzi o wiedzę czy kompetencje.
nie usówanie usterki to moja wyraźna decyzja za aprobatą własnie mechaników z tego serwisu.
Myślę ze dobrze trafiłeś i na pewno będziesz zadowolony.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 kwie 2011 06:36 am

bobek pisze:wymieniłem oring na grubszy więc zakładam że jest szczelny.
ten korek ma jeszcze kilka elementów
na forum są chyba gdzieś fotki może warto rozebrać cały korek na drobne umyć wszystko
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

lisek_79
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2011 05:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lisek_79 » 03 gru 2011 11:06 am

Witam,
Mam problem... wyświetla mi się błąd P0440.
Czytałem wszystko na forum... ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania:)
Jak kupiłem auto świecił się check engine, ale po wymianie akumulatora zgasł więc nie szukałem nr błędu...
zrobiłem 300-400 km i dziś przygazowałem na zimnym silniku i znów się pojawił błąd.
Dodam że cały czas mam problem z zbiornikiem paliwa! tzn. nie mogę go zatankować do pełna i wskazówka poziomu paliwa pokazuje mi do połowy a potem spada do zera!
dokładniej... na pustym baku zatankowałem 40 l i pokazuje że jest pełen, wskazówka z upływem km spada i jak osiągnie około 3/4 do 1/2 zbiornika nagle spada i jest 0 :)
czytałem że najlepiej jest kupić cały zbiornik paliwa i wymienić całość.
Zbiornik już kupiłem ale jeszcze nie zdążyłem wymienić.
Te rurki od zaworu evap sprawdzałem... są OK, gumki w dobrym stanie
I tu moje pytania ...
Czy ten błąd może być od mojego niesprawnego zbiornika?
Czy może od zepsutego zaworu evap?
Czy może coś jest zatkane i nie ma tylko odpowietrzenia ?
Dodam ważną informację że auto u poprzedniego właściciela pracowało w bardzo dużym zapyleniu, tzn. jeździł dużo po polnych drogach, i jak kupiłem auto to wszędzie były ogromne warstwy kurzu .
Proszę o poradę...
... PACIA JEST CACY ...

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 03 gru 2011 11:38 am

może tak być, że nie może zrobić podciśnienia i stąd masz błąd
jak będziesz wymieniał zbiornik to przyglądnij się rurką pod autem, jeżeli jeździł po polach to jest szansa, że któryś z wężyków jest uszkodzony
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 03 gru 2011 09:30 pm

lisek_79 pisze:Czy ten błąd może być od mojego niesprawnego zbiornika?
Czy może od zepsutego zaworu evap?
Czy może coś jest zatkane i nie ma tylko odpowietrzenia ?
kolego,pisałem już wcześniej na forum i odpowiedziałem na pytanie o problem z zatankowaniem i ze wskazaniem do połowy,100%przyczyna w pompie.Jeżeli chodzi o błąd P0440 to dopiero po wymianie lub w trakcie wymiany zbiornika z pompą trza najpierw sprawdzic szczelnośc i przepływ układu evap.za pomocą tego zielonego zaworu serwisowego...
Ostatnio zmieniony 03 gru 2011 10:58 pm przez Łuki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gas-guzzler

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 03 gru 2011 09:41 pm

Słuchaj się naszego Guru to FACET łebski mówi Ci wiarus. :mrgreen:

[ Dodano: Sob Gru 03, 2011 21:44 ]
Żarty żartami ale to jest prawda Zyga bez urazu :evil:

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 14 lut 2013 11:52 am

Zyga jesteś WIELKI !!! z twoich rysunków naprawiłem ...świeciła mi się kontrolka silnika wypadła złączka rurki , zrobiłem złączkę założyłem i działa ...zgasła kontrolka

i kolejna flaszka poleciała w twoją stronę

lehutek
Posty: 38
Rejestracja: 26 sty 2013 08:33 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lehutek » 20 paź 2015 07:50 pm

czy ktos wie cos wiecej o awarii systemu kontroli oparów i jak to usunąc blad P 0440
lehutek

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 21 paź 2015 06:28 am

co można wiedzieć więcej niż to co jest na forum opisane

jedziesz po kolei wężykami od zaworu EVAP przy chłodnicy, dalej pod filtr powietrza dalej do zbiornika z węglem i sprawdzasz czy jest wszytko szczelne kończysz na korku viewtopic.php?t=4745
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: P 0440

Post autor: Szymon » 02 cze 2022 08:19 pm

Witam zacne grono, od kilkunastu dni męczy mnie P0440, zapala się co kilka dni, zazwyczaj po kilku minutach jazdy. Sprawdziłem przewody od EVAP przy lampie, dalsze połączenia idące w dół auta oraz ten do kolektora. Nadal się pojawia, zdjąłem nawet z zaworu EVAP górny dekielek, ale nic tam specjalnie nie zauważyłem. Przedmuchałem kompresorem. Czy ten zawór lubi się zepsuć? Czy raczej szukać przyczyny dalej po przewodach pod autem aż do zbiornika paliwa? Czy wymiana na nowy lub używany ma sens przy tym kodzie błędu? No i dziś jeszcze zaatakował mnie P0456 Układ odprowadzania par paliwa - wykryta nieszczelność (b.mała)
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: P 0440

Post autor: Carl » 03 cze 2022 08:24 am

Szymon, zerknij na zawór EVAP, na miejsce widoczne na fotografii. Tam są dwie ścieżki. U mnie jedna była przerwana. Zlutowalem i od 2018 r. nie wiem co to P440 ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka


Piotr

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: P 0440

Post autor: Szymon » 12 maja 2023 12:31 pm

Problem rozwiązany. wymiana

https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 40&jsn=894

pomogła.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”