Jakie urządzenie polecacie do diagnozy błędów?

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Jakie urządzenie polecacie do diagnozy błędów?

Post autor: pach » 07 sie 2014 09:50 pm

Które urządzenie warto kupić do diagnozy błędów w PAC?

Oferta jest bardzo szeroka – różne ceny, możliwości, producenci
i stale pojawia się coś nowego.

Co warto obecnie polecić może nie koniecznie z tych najtańszych,
ale możliwie prostych w obsłudze, a wszechstronnych?
Ostatnio zmieniony 09 sie 2014 11:00 pm przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

fala76
Posty: 97
Rejestracja: 12 sty 2014 08:16 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: fala76 » 08 sie 2014 08:21 am

Kupilem torque obd2 za 35 zl super sie sprawdza na bluetoth wszystkie bledy czyta i mozna wykasowac jest poza tym innych duzo ciekawych funkcji
Czarne jest piękne

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 09 sie 2014 07:55 pm

99% tanich urządzeń odczyta tylko błędy silnika (katalizator, wypadanie zapłonów itp) Z resztą (poduszki, skrzynia, układ abs itp) poradzą sobie tylko te droższe skanery. Na szczęście Pacyfica jest tak dobrym autkiem że te tańsze skanery wystarczą bo najczęściej pojawiają się błędy z seri P04... (najczęściej zła regulacja gazy lub padnięty katalizator) ewentualnie błędy od systemu odprowadzania par ze zbiornika czy też wypadanie zapłonów.
Generalnie każdy dobry który działa
ja używam ELM i jest Ok. Czasem brakuje mi to że jest tak "powierzchowny" ale jakie pieniądze takie odczyty:)
Pozdrawiam i życzę jak najmniej odczytywania błedów

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 09 sie 2014 10:05 pm

verbea pisze:...ja używam ELM i jest Ok. ...
A jakiego dokładnie? Bo tych ELM-ów jest do kupienia moc...
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 10 sie 2014 09:19 pm

Tak coś mi się wydaje że elm 327 na usb. Mogę go polecić z czystym sumieniem.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 12 sie 2014 08:45 am

Jakieś jeszcze opinie?
Ktoś się z Kolegów pochwali?
:rolf:
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 12 sie 2014 12:38 pm

LAUNCH X-431
allegro klon kosztuje coś koło 2kzł

albo idiaq

http://www.x431shop.com/wholesale/launc ... -ipad.html

za chyba 70$ dokupujesz sobie jedną marke samochodu i skanuje wszystkie układy itd

albo jeszcze http://www.autoenginuity.com/
to takie bardziej nastawione na większe obszary

z nisko budżetu to najtańszy OBD ELM BT albo Wi FI i Torue Pro na android

--
autoeniugty z licencją na chrylera mam ale nie odświeżana była dawno bo mi nie był potrzebny i nie wiem jak zachowuje się z 2007 rok ale w 2004 moża było zrobić lerana i ustawiać czujniki w oponach

luncha mam dużego i małego
w czyta wszystkie możliwe błędy przynajmniej w chevym do tego są kalibracje wentylacji, czujnika wału i wałka i takie tam
--

idiaq do jest rozsądne rozwiązanie
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 12 sie 2014 05:49 pm

Zyga, a czy Twoim ustrojstwem da radę zmienić kraj na Kanadę? Czy pozostaje tylko DRBIII?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 12 sie 2014 09:26 pm

Nie wiem nigdy nie sprawdzałem.
a co chcesz zmienić zeby była canada ?
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 12 sie 2014 10:09 pm

pisk,
Zanim zaczniesz zmieniać kraj upewnij się że sobie nie strzelisz w kolano.
Słyszałem z wiarygodnego dealerskiego źródła (ale nigdy nie testowałem), że taka zmiana bodaj przejdzie, ale obarczona jest jakimiś poważniejszymi ryzykami wynikającymi z takiej zmiany więc nie robią tego i nie zalecają.
Szczegółów nie znam ale zanim co do czego warto upewnić się na 100%
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 13 sie 2014 05:56 am

można zmienić 3 albo 4 razy później jest wymiana ecu
problem w tym, że nie ma licznika przekodowań
jest to gdzieś opisane w poście ze światłami długimi jako DRL i to chyba Pele pisał
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 13 sie 2014 07:54 pm

Wrócę jeszcze do pierwotnego wątku - czym skanować błędy: właśnie podłączyłem do Pacy interface WiFi ELM327 (119PLN), sparowałem z iPhonem, uruchomiłem darmowy program OBD Car Doctor i operacja zakończyła się sukcesem :-) Błędy odczytane i skasowane. Polecam to rozwiązanie! Szybko i w miarę tanio.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 14 sie 2014 04:17 pm

zyga pisze:Nie wiem nigdy nie sprawdzałem.
a co chcesz zmienić zeby była canada ?
Jedynie dla automatycznych dziennych.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 14 sie 2014 05:01 pm

--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 19 sie 2014 11:07 pm

Poczytałem przy okazji na F:
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=791&
(choć tam, to stan sprzed 4 lat)

A znalazłem taki np. na all za ok. 330PLZ:
http://allegro.pl/najlepszy-tester-diag ... 20445.html

który wg oferty:
"UMOZLIWIA:
-odczyt oraz kasowanie bledow: P0, P2, P3, U0,
-odczyt oraz kasowanie bledow charakterystycznych P1, P3, U1,
-kasowanie statusu kontrolki MIL (CHECK ENGINE),
-odczyt, oraz kasowanie bledow chwilowych,
-odczyt, oraz kasowanie bledow stalych,
-odczyt informacji o pojezdzie (vin,cin,cvn),
-odczyt zamrozonych ramek,
-odczyt parametrow biezacych (w postaci liczbowej, a takze WYKRESOW),
-sprawdzenie opisu kodu bledu (nie tylko kodow obd2 ale takze charakterystycznych dla danej marki),
-test sondy lambda,
-test komponentow,
-monitory gotowosci.

WSPOLPRACUJE Z PROTOKOLAMI:
CAN, UDS,ISO9141,KWP2000,J1850 VPW,J1850 PWM.

ICARSOFT I810: JEST SAMODZIELNYM URZADZENIEM WYPOSAZONYM W KOLOROWY WYSWIETLACZ O WYSOKIEJ ROZDZIELCZOSCI (240*320 pikseli) ORAZ SZYBKI PROCESOR ARM(bardzo szybka praca, szczegolnie istotne podczas podgladu parametrow biezacych) ZASILANY JEST BEZPOSREDNIO ZE ZLACZA DIAGNOSTYCZNEGO POJAZDU WIEC NIE POTRZEBUJE DODATKOWEGO ZASILANIA(9V jak podobne testery)"

Jakieś opinie na ten temat?
Ktoś z Was ma może taki?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 20 sie 2014 07:28 pm

Robi to samo co ELM tylko więcej kosztuje. Plus taki że jest urządzeniem nie potrzebującym podłączenia do laptopa lub innych. Minus nie zrobisz nim nic więcej niż tanimi (najtańszymi bo umówmy się że ten też jest tani)
Pozdrawiam

sebtech
Posty: 26
Rejestracja: 19 lip 2013 09:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: sebtech » 26 sie 2014 10:00 am

Jeśli nie spieszy się wam ( 11 dni w moim przypadku ) to WiFi ELM327 możecie kupic w chinskim markecie za 18,57 dolca przelicznik bedzie pewnie zdzierstwem na jakims PayPalu ale i tak pewnie wyjdzie 70zł .

http://www.dx.com/p/elm327-obd-wi-fi-au ... _w9fcV_tIE

wszystko z nim jest ok , cena to cena koncowa , transport do Polski jest gratis

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 26 sie 2014 08:51 pm

Tak ale czy na pewno to oryginalny ELM?. Chodzi mi o serducho tego urządzenia.

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 26 sie 2014 08:54 pm

Z wyglądu wnosząc to mam właśnie to urządzenie. W sklepie w Wawie kupiłem za 120zł. Nie sprawdzałem co jest w środku ;-)
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

sebtech
Posty: 26
Rejestracja: 19 lip 2013 09:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: sebtech » 27 sie 2014 05:19 pm

To jest interfejs , drozsze wersje maja np wbudowany wyswietlacz i oprogramowanie , sa wygodne dla osob zawodowo zajmujacych sie samochodami dla nas wydaje mi sie ze bezsensu jest kupowanie takich urzadzen za 300zł , interfejs jest tani , smartfona na Androidzie czy OSie ma prawie kazdy , programy mozna sciagnac darmowe i jest ok .
Dla mnie bomba , pobawilem sie przez chwile , bledy pokasowalem na razie wszystko jest ok .

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 05 wrz 2014 04:46 pm

Proszę kolegów o nazwy jakiś programów do diagnozy na tel .po polsku. Czy ktoś może pomóc kupiłem INTERFEJS SKANER DIAGNOSTYCZNY WiFi ELM327 ID12.
moje cacuszko

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 05 wrz 2014 05:23 pm

Tom pisze:jakiś programów do diagnozy na tel .po polsku.
ja stosuję "ScanMaster-ELM"
firmy WGSoft.de automotive diagnostic software
ale pod system Windows8
nie wiem czy jest też wersja pod inne systemy :/
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

PARALOTNIK
Posty: 39
Rejestracja: 24 gru 2012 12:51 pm
Lokalizacja:
Samochód:

TESTER

Post autor: PARALOTNIK » 21 wrz 2014 03:10 pm

Od jakiegoś czasu jestem na różnych kontraktach. Co rusz to jakiś ze znajomych ma większe lub mniejsze problemy z wozem. To błąd, to kontrolka i ...... wielkie zapytanie właściciela "co się dzieje?" Pomyślałem sobie kupić tester aby znajomym w razie czego dopomóc jak i u siebie w razie czego sprawdzić. Tfu tfu tfu - oby w mojej ślicznotce nie musiał sprawdzać ;)

A co sądzicie o tych testerach, interesuje mnie dla Paci jak i innych wozów marek:

1. http://allegro.pl/u-600-2w1-vag5053-cof ... 45807.html

2. http://allegro.pl/tester-u-600-2w1-cofa ... 47188.html

3. http://allegro.pl/najlepszy-vag-pro-obd ... 94683.html


Pozdrawiam Wojtek


Który polecacie i dlaczego? A może inny?
[url=http://forum-lines.ru/][img]http://forum-lines.ru/rez/ab245341.gif[/img][/url]

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 25 wrz 2014 07:23 am

PARALOTNIK,

Mam podobne urządzenia generalnie nie różnią się od siebie. Pozwalają na odczyt i kasowanie błędów silnika. Jednio z nich w pacyfice samo z siebie generowało błąd. Objaw był taki, że odczytywało błędy silnika + 1 nie znany. Trzeba było 2 razy kasować. Poza tym spoko orbi co ma robić. ( silnik )
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 25 wrz 2014 06:26 pm

Panowie od pewnego czasu szukam dla siebie scanera, który połaczy się z TCM i ABS, będzie można nim zczytać błedy z TCM, zmienić rozmiar opon, wgrać quick learn. Mój budżet na taki skaner to $200.
Czy ktoś z Was miał może do czynienia z Launch CRP 129? ebay jeśli tak to czy ten skaner posiada w.w możliwości? Wszędzie znajduje tylko informacje Support 4 Systems: Engine, Transmission, ABS, and Airbag.
A może znacie jakieś inne rozwiązanie do $200?

Będę wdzięczny za wszelkie info.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 26 wrz 2014 09:45 am

Jeśli chcesz robić takie rzeczy, to raczej przygotuj się na budżet jakieś 5-10 razy większy.

Szukaj chrysler DRB III scanner

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 26 wrz 2014 05:53 pm

Pisk nie przesadzaj, stary poczciwy snap on mt 2500 z odpowiednim kartridzem takie rzeczy robi, tylko ciężko go wyrwać na ebay poniżej $300, ale myślałem że koledzy znają jakieś tańsze alternatywy.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 26 wrz 2014 06:06 pm

Takie rzeczy to nawet stary KTS ogarnie. Amerykance to proste auta (bez obrazy bo to raczej zaleta)

Krzysik16
Posty: 28
Rejestracja: 29 sie 2012 11:27 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzysik16 » 14 lis 2014 06:46 pm

lutek34 pisze:Panowie od pewnego czasu szukam dla siebie scanera, który połaczy się z TCM i ABS, będzie można nim zczytać błedy z TCM, zmienić rozmiar opon, wgrać quick learn. Mój budżet na taki skaner to $200.
Czy ktoś z Was miał może do czynienia z Launch CRP 129? ebay jeśli tak to czy ten skaner posiada w.w możliwości? Wszędzie znajduje tylko informacje Support 4 Systems: Engine, Transmission, ABS, and Airbag.
A może znacie jakieś inne rozwiązanie do $200?

Będę wdzięczny za wszelkie info.
Lutek34 czy dobrałeś już jakiś skaner dla siebie? Mam ten sam problem potrzebuję połączyć się z ABS-em i czytać napięcia z czujników aby określić który czujnik nawala. Potrzebuję kupić jakiś skaner lub cokolwiek innego, aby zdiagnozować usterkę.
Wielkie dzięki za wszelkie informację.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 14 lis 2014 09:17 pm

Krzysik16 pisze:
Lutek34 czy dobrałeś już jakiś skaner dla siebie? Mam ten sam problem potrzebuję połączyć się z ABS-em i czytać napięcia z czujników aby określić który czujnik nawala. Potrzebuję kupić jakiś skaner lub cokolwiek innego, aby zdiagnozować usterkę.
Wielkie dzięki za wszelkie informację.
tak dobrałem, tzn kupiłem scaner snap on mt2500 z kartridżem do 2005, przeskanowalm swoją Pace, wgrałem odpowiedni rozmiar opon, bo były zaprogramowane 19", wgrałem quick learn. Następnie w Voyku brata gdzie był problem z pompą ABS i wywalało błąd zasilania pompy, okazało się że w wiązce biegnące do pompy, przetarła się żyła zasilania pompy o linke wybieraka biegów.
Na tą chwile scaner sprzedałem, ale myślę że to skaner odpowiedni dla naszych made in usa samochodów.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Krzysik16
Posty: 28
Rejestracja: 29 sie 2012 11:27 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzysik16 » 15 lis 2014 11:43 am

lutek34 pisze:
Krzysik16 pisze:
Lutek34 czy dobrałeś już jakiś skaner dla siebie? Mam ten sam problem potrzebuję połączyć się z ABS-em i czytać napięcia z czujników aby określić który czujnik nawala. Potrzebuję kupić jakiś skaner lub cokolwiek innego, aby zdiagnozować usterkę.
Wielkie dzięki za wszelkie informację.
tak dobrałem, tzn kupiłem scaner snap on mt2500 z kartridżem do 2005, przeskanowalm swoją Pace, wgrałem odpowiedni rozmiar opon, bo były zaprogramowane 19", wgrałem quick learn. Następnie w Voyku brata gdzie był problem z pompą ABS i wywalało błąd zasilania pompy, okazało się że w wiązce biegnące do pompy, przetarła się żyła zasilania pompy o linke wybieraka biegów.
Na tą chwile scaner sprzedałem, ale myślę że to skaner odpowiedni dla naszych made in usa samochodów.
Dziękuję za info. Szczerze mówiąc myślałem że będzie to troszeczkę tańsze i bardziej dostępne niż ebay i USA. Raczej szukam czegoś do maks 500zł który poradzi sobie z takimi problemami.
Pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”