Szanowni forumowicze chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami dot. błędów jak w temacie .
Postaram się opisać to tak jasno jak będę w stanie .
A zaczęło się tak.
Autko pracowało bardzo ładnie bez żadnych problemów ,aż pewnego dnia pojawił się błąd P2008-nieszczelnośc . Po głębszej analizie stwierdziłem nieszczelność listwy wtryskowej (o której wspominałem tutaj http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=5040)
Sprawa wydawała się prosta ,wiec zakupiłem nową -używaną listwę i wymieniłem .
Proces wymiany przebiegł szybko i sprawnie .
I tu się zaczyna ,a mianowicie po wymianie listwy uruchomiłem autko a tu się okazuję ,ze zaczyna szarpać na luzie , a właściwie taka praca stukowa ( pomyślałem -to żeś sobie chłopie zaoszczędził teraz będziesz musiał wydać jeszcze więcej)
Następnie po około 2 dniach wyskoczył błąd P0302( jak wiadomo jest to wypadanie zapłonu na drugim cylindrze). No to mowie musiałem nabroić i to nieźle, ale nic .
Na spokojnie zacząłem analizować cały proces wymiany i co mogłem zrobić nie tak .
Po głębszej analizie stwierdziłem , że wszystko zaczęło się od błędu 2008 ,co znaczy nieszczelność -wiec stwierdziłem ,że musiałem skręcić kolektor ssący nie zbyt dokładnie tzn w taki sposób ,że nieszczelność powróciła tylko w innym miejscu (i tu mój błąd nie wymieniłem uszczelki na nową - bo mówię sobie po co wydawać niepotrzebnie kasę ).
I tak też było .Po użyciu wspaniałego środka do ustalenia miejsca nieszczelności jakim jest PLAK -sukces . No to -demontaż i ponowny montaż kolektora ( ale dalej na starej uszczelce bo to była sobota) . Efekt tej pracy jest taki ,że Błąd P0302 zniknął całkowicie, lecz pozostała niewielka , bardzo niewielka nieszczelność w stosunku do pierwotnie ustalonej nieszczelność na uszczelce ( sprawdzone PLAKIEM),którą już zamówiłem i w tym tygodniu zamontuje . Jak wymienię ,sprawdzę dokładnie szczelność i dam znać . Mam nadzieje ,że już wszystko wróci do normy
Jeśli komuś przydadzą się moje spostrzeżenia to fajnie.
Pozdrawiam