P0302 P2008 ... wymiana listwy i uszczelki kolektora

robson
Posty: 47
Rejestracja: 24 gru 2015 02:07 pm
Lokalizacja: Malbork
Samochód: Pacifica 4.0 Pb
Dostał flaszek: 1

P0302 P2008 ... wymiana listwy i uszczelki kolektora

Post autor: robson » 13 mar 2016 10:27 am

Szanowni forumowicze chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami dot. błędów jak w temacie .
Postaram się opisać to tak jasno jak będę w stanie .
A zaczęło się tak.

Autko pracowało bardzo ładnie bez żadnych problemów ,aż pewnego dnia pojawił się błąd P2008-nieszczelnośc . Po głębszej analizie stwierdziłem nieszczelność listwy wtryskowej (o której wspominałem tutaj http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=5040)
Sprawa wydawała się prosta ,wiec zakupiłem nową -używaną listwę i wymieniłem .
Proces wymiany przebiegł szybko i sprawnie .
I tu się zaczyna ,a mianowicie po wymianie listwy uruchomiłem autko a tu się okazuję ,ze zaczyna szarpać na luzie , a właściwie taka praca stukowa ( pomyślałem -to żeś sobie chłopie zaoszczędził teraz będziesz musiał wydać jeszcze więcej)
Następnie po około 2 dniach wyskoczył błąd P0302( jak wiadomo jest to wypadanie zapłonu na drugim cylindrze). No to mowie musiałem nabroić i to nieźle, ale nic .
Na spokojnie zacząłem analizować cały proces wymiany i co mogłem zrobić nie tak .
Po głębszej analizie stwierdziłem , że wszystko zaczęło się od błędu 2008 ,co znaczy nieszczelność -wiec stwierdziłem ,że musiałem skręcić kolektor ssący nie zbyt dokładnie tzn w taki sposób ,że nieszczelność powróciła tylko w innym miejscu (i tu mój błąd nie wymieniłem uszczelki na nową - bo mówię sobie po co wydawać niepotrzebnie kasę ).
I tak też było .Po użyciu wspaniałego środka do ustalenia miejsca nieszczelności jakim jest PLAK -sukces . No to -demontaż i ponowny montaż kolektora ( ale dalej na starej uszczelce bo to była sobota) . Efekt tej pracy jest taki ,że Błąd P0302 zniknął całkowicie, lecz pozostała niewielka , bardzo niewielka nieszczelność w stosunku do pierwotnie ustalonej nieszczelność na uszczelce ( sprawdzone PLAKIEM),którą już zamówiłem i w tym tygodniu zamontuje . Jak wymienię ,sprawdzę dokładnie szczelność i dam znać . Mam nadzieje ,że już wszystko wróci do normy
Jeśli komuś przydadzą się moje spostrzeżenia to fajnie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez robson, łącznie zmieniany 1 raz.

robson
Posty: 47
Rejestracja: 24 gru 2015 02:07 pm
Lokalizacja: Malbork
Samochód: Pacifica 4.0 Pb
Dostał flaszek: 1

Post autor: robson » 22 mar 2016 08:44 am

Tak jak ostatnio pisałem . Uszczelka wymieniona ,wszystko działa bezbłędnie ,silnik pracuje bardzo równo, żadnego spalania stukowego. Nawet mogę powiedzieć ,że skrzynia pracuje lepiej niż przed wymianą uszczelki.
Przed wymianą lekko szarpała tak teraz skrzynia pracuje płynnie .
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”