P0507 - za wysokie obroty na jałowym

mlody
Posty: 81
Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg

P0507 - za wysokie obroty na jałowym

Post autor: mlody » 04 kwie 2016 07:08 pm

Wymieniałem wtryskiwacze gazowe i był zdejmowany kolektor. Po wymianie mam wyższe obroty na jałowym około 1000 i zapala się błąd p0507. Silnik nie schodzi płynnie z obrotów - na luzie przygazuje to zatrzymuje się 1500-1800 i po chwili schodzi na 1000. Czy gazownik mógł coś źle złożyć?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 04 kwie 2016 10:00 pm

mlody,
Mógl
Sprawdź szczelność kolektor ssący - głowice. Standardowo Plakiem np

P0507-IDLE SPEED HIGH PERFORMANCE
When Monitored: Engine Running. During an idle condition.
Set Condition: If the engine RPM does not come within a calibratable high limit of the
target idle speed, a failure timer will increment. When the appropriate failure timer
reaches its maximum threshold without sign of RPM trending towards control, a soft fail
is generated. When a calibratable number of the soft fails is reached, a 1 trip fault is set.
When two 1 trip faults occur in a row, the DTC is set and the MIL illuminates.
POSSIBLE CAUSES
GOOD TRIP EQUAL TO ZERO
PCV SYSTEM
IAC MOTOR PASSAGES
VACUUM LEAKS
AIR INDUCTION SYSTEM
THROTTLE BODY AND THROTTLE LINKAGE
TEST ACTION APPLICABILITY
1 Ignition on, engine not running.
With the DRBIIIt, read DTCs and record the related Freeze Frame data.
Is the Good Trip Counter displayed and equal to zero?
All
Yes ! Go To 2
No ! Refer to the INTERMITTENT CONDITION symptom in the
Driveability category.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - NGC.
196
DRIVEABILITY - NGC
TEST ACTION APPLICABILITY
2 Visually and Physically inspect the PCV system.
Check for the PCV valve disconnected.
Check for an incorrect PCV valve. The PCV valve must meet OEM specifications.
Damage vacuum hose.
Were any of the above condition found?
All
Yes ! Repair as necessary.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - NGC.
No ! Go To 3
3 Turn the ignition off.
Remove the IAC Motor.
Inspect the IAC Motor and passages for any obstructions or damage to motor.
Were any problems found?
All
Yes ! Repair as necessary.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - NGC.
No ! Go To 4
4 Start the engine.
Inspect the vehicle for external vacuum leaks.
Inspect the engine for internal vacuum leaks.
Were any vacuum leaks found?
All
Yes ! Repair the vacuum leak as necessary.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - NGC.
No ! Go To 5
5 Inspect the Air Induction System for the following problems.
Restrictions: Dirty Air Cleaner, Foreign material trapped in the air intake tube, etc.
Leaks: Air Intake tube connection, Air Cleaner housing, etc.
Were any problems found?
All
Yes ! Repair or replace as necessary.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - NGC.
No ! Go To 6
6 Inspect the throttle body plate carbon build up or other restrictions.
Inspect the throttle linkage for binding and smooth operation.
Ensure the throttle plate is resting on the stop at idle.
Were any problems found?
All
Yes ! Repair or replace as necessary.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - NGC.
No ! Test Complete.
197
DRIVEABILITY - NGC
P0506-IDLE SPEED LOW PERFORMANCE — Continued
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mlody
Posty: 81
Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg

Post autor: mlody » 05 kwie 2016 05:45 pm

Problem rozwiązany.
Kolektor został za mocno dokręcony. Przy dwóch spilkach przy podkładce zrobiły się małe pęknięcia.
Odkręciłem szpilki, podłożyłem podkładki o większej średnicy - zakryły pęknięcia.
Odpalam i :D
Obroty wróciły takie jakie powinny być. Wszystko działa dobrze.
Będę kontrolować, jak coś będzie trzeba gazownika o kolektor ścigać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”