P0108 - stały błąd; wolne obroty - problemy

mich
Posty: 30
Rejestracja: 20 wrz 2016 07:27 am
Lokalizacja: Czarne
Samochód: touring 3,5 AWD LPG 2005
Dostał flaszek: 2

P0108 - stały błąd; wolne obroty - problemy

Post autor: mich » 06 lis 2017 06:24 pm

Błąd p0108 występujący na stałe.... po skasowaniu pojawia się od razu po włączeniu zapłonu bez uruchamiania silnika.... objawy są takie że występują problemy z wolnymi obrotami...
Wiem, że jest to czujnik ciśnienia - podciśnienia w kolektorze - komunikat sygnał za duży.
Moje pytanie jest takie co to dokładnie oznacza???
Odpięcie czujnika nic nie zmienia - ten sam błąd. Czy to wskazuje na uszkodzony czujnik czy może wiązka elektryczna jest gdzieś przerwana??? Czy jest możliwość zmierzyć parametry czujnika?? jeżeli tak to co mierzyć w czujniku?? Tak samo z wiązką jakie napięcia ma pokazywać??? Są trzy piny - stawiam że jeden to masa drugi +, a trzeci to sygnał do komputera z czujnika.
Bardzo dziękuję za pomoc

Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale ciśnienie barometryczne odczytane skanerem się nie zmienia jest stałą wartością.....

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: P0108-stały błąd

Post autor: lutek34 » 06 lis 2017 08:12 pm

Do MAPa dochodzi trzy żyły, 5V, masa i powrót do ECU. Wpierw pomierz czy na wtyczce masz 5V i mase, jak 5V i masa dochodzi do wtyczki, to podepnij wtyczkę do sensora i od tyłu podepnij miernik do żyły masy i powrotu do ECU, włącz zapłon i powinieneś mieć jakieś napięcie pomiędzy 1-5V, jak masz jakieś napięcie to odpal silnik i to napięcie powinno się jeszcze zmniejszyć do okolic 1V, dodaj gazu i powinny być wahania napięcia pomiędzy 1-5V. teraz jeśli nie masz masy albo 5V na wtyczce to problem z wiązką, jeśli masz napięcie 5V i mase na wtyczce a napięcie mierząc od tyłu wpiętej wtyczki miedzy masa a powrotem do ECU nie zmienia się podczas pracy silnika to uwalony czujnik. jeśli napięcie się zmienia zależnie od obciążenia silnika to niedrożna żyła sygnałowa do ECU
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

mich
Posty: 30
Rejestracja: 20 wrz 2016 07:27 am
Lokalizacja: Czarne
Samochód: touring 3,5 AWD LPG 2005
Dostał flaszek: 2

Re: P0108-stały błąd

Post autor: mich » 06 lis 2017 09:49 pm

Na szybko pomierzylem wtyczkę na włączonym zapłonie bez uruchamiania silnika....
Środkowy pin to jest masa, na jednym zewnętrznym 4.96v a na drugim niecałe 3,9v...
Czy tak ma być czy jeden nie powinien mieć 0v??? Czy może mierzyć na uruchomionym silniku.....

mich
Posty: 30
Rejestracja: 20 wrz 2016 07:27 am
Lokalizacja: Czarne
Samochód: touring 3,5 AWD LPG 2005
Dostał flaszek: 2

Re: P0108-stały błąd

Post autor: mich » 06 lis 2017 10:33 pm

Nie mogę edytować więc piszę posta pod postem.....

Przyłożyłem się do pomiarów: jest masa oraz dwa przewody z napięciem

włączony zapłon wtyczka wypięta: 4,98v oraz 4,06v
wtyczka wpięta w czujnik zapłon włączony 4,98v oraz 4,85v
uruchomiony silnik 4,98v oraz 4,85v nie zmienia się podczas zmiany obr. silnika

wszystko zgodnie z opisem lutek34 i wychodzi uszkodzony czujnik, ale martwi mnie napięcie na przewodzie sygnałowym do ecu przy wypiętej wtyczce. Czy tam powinno być napięcie???

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Re: P0108-stały błąd

Post autor: lisu11 » 07 lis 2017 01:05 am

chyba postawiłeś złą diagnozę. Jeżeli po odpięciu czujnika masz jakąś wartość na przewodzie sygnałowym to dla mnie oznacza zwarcie we wiązce między przewodami +5V a sygnałowym.
Najlepiej sprawdzić sam czujnik np. tak: https://www.youtube.com/watch?v=2TnkFND40nM i wtedy będziesz miał pewność co do czujnika.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: P0108-stały błąd

Post autor: lutek34 » 07 lis 2017 09:56 pm

Przedzwoń żyły pomiędzy wtyczką MAPa a ECU
map chrysler pacifica wiring.jpg
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

mich
Posty: 30
Rejestracja: 20 wrz 2016 07:27 am
Lokalizacja: Czarne
Samochód: touring 3,5 AWD LPG 2005
Dostał flaszek: 2

Re: P0108 - stały błąd; wolne obroty - problemy

Post autor: mich » 24 sty 2018 08:07 pm

no to okej
dawno mnie nie było, ale problem opanowany....
napięcia jakie podałem po wypięciu wtyczki z czujnika mają takie być, czyli zasilanie 5v masa oraz 4v.
u mnie okazał się uszkodzony map sensor. Po podłączeniu nowego sprawnego napięcie zasilanie 5v sie nie zmienia natomiast sygnał do komputera ma 1,7v a po uruchomieniu silnika zmienia się wraz z obciążeniem.
błędy generowane u mnie przez uszkodzony map sensor to: p0108 oraz p0129

Otamix
Posty: 38
Rejestracja: 25 lip 2016 04:09 am
Lokalizacja: Ruda Śląska
Samochód: Pacifica 3,5l 2004r
Postawił flaszek: 2

Re: P0108 - stały błąd; wolne obroty - problemy

Post autor: Otamix » 14 sie 2018 10:09 am

Mam pytanie jeżeli sygnał do komputera mam w okolicach 4,5v po załączeniu zapłonu i z wpiętym czujnikiem map to czy to oznacza że czujnik uszkodzony??? błąd 108 nawet po odpieciu klemy na ok5min i po ponowny zapięciu bez odpalania auta (tylko zapłon i potem kluczykowanie).Nie działa także tempomat ....pomocy
Kocham te pomruki V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”