Strona 1 z 1

Błąd P 2302

: 02 sty 2018 08:35 pm
autor: Adasko
Witam. Zaczęło się od tego ,że zaczął przebierać silnik. Wyskoczył P 440.442.456 oraz 302 . Znajomy mechanik stwierdził, że to cewka na 4 grze . Ściągnąłem kolektor ,zmieniłem cewkę na sąsiednią i odpaliłem silnik . Przebiera nadal . Przejechałem 10 km i zero błędów. A tu nagle gong i check. Numer błędu P 2302 . Co to jest czego szukać
Pozdrawiam
Adam

Re: Błąd P 2302

: 02 sty 2018 09:21 pm
autor: lutek34
Skoro miałeś błąd o wypadającym zapłonie na drugim cylindrze, to czemu ruszałeś cewkę na czwartym cylindrze?
Błąd który teraz masz sugeruje że jest problem ze sterowaniem cewki. Sprawdź czy na tych cewkach które zamieniałeś wtyczki są dobrze wpięte, czy nie widać przetarć na kablach. jak niby będzie OK, to będziesz musiał przedzwaniać żyły pomiędzy cewkami a ECU.

Re: Błąd P 2302

: 02 sty 2018 09:28 pm
autor: Adasko
Pomyłka. Pisałem z samochodu na telefonie. Błąd 304 dlatego czwarty gar . Przepraszam

Re: Błąd P 2302

: 03 sty 2018 10:42 pm
autor: Adasko
Wykręciłem świece . Tragedia , pomierzyłem przerwy . Od 1,6 do 1,8 mm na 4 garze .Może temu właśnie nie palił . Z ciekawości zajrzałem do środka przez gniazdo świecy .
Teraz poszukam świec , wymiana i zobaczymy co dalej z P0304 .

Re: Błąd P 2302

: 04 sty 2018 06:22 am
autor: głodźillaryki
Słabo widać ale.... Świeca na nówke juz nie wygląda...
Poza tym.... Odstep elektrod mowi sam za siebie.... Także najprawdopodobniej nowymi świecami uleczysz auto😀

Re: Błąd P 2302

: 04 sty 2018 10:18 pm
autor: Adasko
Świeczki nowe , ale znalazłem przebicie na cewce . Jutro szukam w sklepach .

Re: Błąd P 2302

: 05 sty 2018 06:06 pm
autor: Adasko
Cewka używana , a dalej lipa . Jest teraz błąd 2308 . Tłumaczenie jest takie "Kod diagnostyczny P2308 wskazuje, że występuje problem z obwodem wtórnym cewki zapłonowej C."
Pytanie , która to cewka C

Re: Błąd P 2302

: 05 sty 2018 06:40 pm
autor: lutek34
Czytałeś co pisałem kilka dni temu? sprawdź wszystkie połączenia pomiędzy ECU a cewkami.

Re: Błąd P 2302

: 05 sty 2018 06:46 pm
autor: Adasko
Jutro posprawdzam . Zasugerowałem się przebitą cewką

Re: Błąd P 2302

: 05 sty 2018 08:49 pm
autor: M.
Czy mi się tylko wydaje czy tak jest?
Obwód pierwotny cewki to ten od strony auta zasilany napięciem 12V
Obwód wtórny cewki to obwód wysokonapięciowy - czyli ten od strony świecy.
Obwody te nie są w żaden sposób połączone elektrycznie. To co je łączy to magnetyzm albo dokładniej mówiąc elektromagnetyzm.
A jeżeli się nie mylę to odesłałbym zakupione ustrojstwo jako wadliwe - do wymiany lub zwrotu kasiory.

Re: Błąd P 2302

: 05 sty 2018 10:44 pm
autor: Adasko
Tak jest. Ale cewka jest sprawna . Krzaczy coś na 2 garze. Jutro szukam dalej .

Re: Błąd P 2302

: 06 sty 2018 06:57 am
autor: głodźillaryki
Tak ogólnie ,to cewki mocno dostały w d.... Przy tak dużych szczelinach miedzy elektrodami....
Kod wyrażenie dotyczy obwodu wtórnego... Co prawda tak jak to ujął M. wtórny i pierwotny łączy magnetyzm /i masa\,ale ecu silnika dostaje jakąś tam informacje przez pierwotny o działaniu wtórnego... Czyli do sprawdzenia połączenie, te z kablami,to ze świecą ,świeca ,no i sama cewka

Re: Błąd P 2302

: 10 sty 2018 11:10 pm
autor: Adasko
OK. Autko jeździ . Rozbebeszyłem całą wiązkę od sterownika silnika , wtyczka C2 do każdego elementu . Ucieszyłem się , bo ta wiązka od strony kompa była rozbierana . Pewno coś tam się zwarło albo urwało . Nic z tego . Wszystko zawinąłem oplotem , poskładałem i odpaliłem . Paca pracowała równo , bez szarpania . Zrobiłem test drive , około 6 km i jest git . Tylko martwi mnie fakt , że nic nie znalazłem . Uszkodzenie może się powtórzyć .
Dzięki za pomoc .

Re: Błąd P 2302

: 11 sty 2018 06:32 am
autor: lutek34
Adasko pisze:
10 sty 2018 11:10 pm
. Tylko martwi mnie fakt , że nic nie znalazłem . Uszkodzenie może się powtórzyć .
Dzięki za pomoc .
jak problem powróci, to już będziesz wiedział gdzie zacząć grzebać.

Re: Błąd P 2302

: 13 sty 2018 07:12 pm
autor: fiflus
Prawdopodobnie brak styku na pinie kostki zasilającej ECU (warto psiknąć kontakt spray)

Re: Błąd P 2302

: 15 sty 2018 06:09 am
autor: Adasko
Wróciłem z wyjazdu . Błąd powrócił. Dwa razy czuć było osłabienie silnika . Ale przeszło. Może to faktycznie styki na kompie silnika

Re: Błąd P 2302

: 15 sty 2018 02:10 pm
autor: lutek34
Adasko pisze:
15 sty 2018 06:09 am
Wróciłem z wyjazdu . Błąd powrócił. Dwa razy czuć było osłabienie silnika . Ale przeszło. Może to faktycznie styki na kompie silnika
Jak nie przeglądniesz porządnie wiązki oraz wtyczek pomiędzy ECU a cewkami, to problem będzie powracał. Sam się nie naprawi.

Re: Błąd P 2302

: 15 sty 2018 03:18 pm
autor: Adasko
Wiązki przejrzałem , wywlokłem z auta całą wiązkę wtyku C2 . Elektrycznie sprawdzone i sprawne . Wtyki pryśnięte elektrokontaktem , tylko nie C2 . Jeszcze zajmę się samym wtykiem C2 . Jak pisałem , ktoś tam grzebał i urwał blokadę tej wtyczki a pozłacane piny wewnątrz nie są ustawione w jednej płaszczyźnie . Może to to . Sprawdzę ale nie mam na razie wolnego garażu .

Re: Błąd P 2302

: 15 sty 2018 03:34 pm
autor: M.
Warto zwrócić uwagę ta to co mówi serwisówka.
W żadnym przypadku nie wolno stosować bezpośrednio żadnych próbników, wtykanych w piny wtyków ECU. Grozi to utratą pewnego kontaktu elektrycznego, skutkiem czego mogą być objawy np jak u Ciebie, a nawet spalenie ECU.
Do tych celów jest specjalne narzędzie, które nie narusza konstrukcji styków.
Jeśli u Ciebie jest jakoś krzywo, dziwnie, inaczej niż byś oczekiwał, może to wskazywać na brak kontaktu jaki być powinien, albo nawet na potencjalne zwarcia pinów jeśli są one we wtyczce luźne lub poprzemieszczane.
Niewykluczone jest, że konieczna może być wymiana wiązki silnika lub co najmniej wtyku z pinami - choć druga opcja jest ekonomicznie lżejsza, to jednak bardziej upierdliwa i rzeźbiarska.