Błąd P 2302

Adasko
Posty: 34
Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
Lokalizacja: Kalisz
Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04

Błąd P 2302

Post autor: Adasko » 02 sty 2018 08:35 pm

Witam. Zaczęło się od tego ,że zaczął przebierać silnik. Wyskoczył P 440.442.456 oraz 302 . Znajomy mechanik stwierdził, że to cewka na 4 grze . Ściągnąłem kolektor ,zmieniłem cewkę na sąsiednią i odpaliłem silnik . Przebiera nadal . Przejechałem 10 km i zero błędów. A tu nagle gong i check. Numer błędu P 2302 . Co to jest czego szukać
Pozdrawiam
Adam

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Błąd P 2302

Post autor: lutek34 » 02 sty 2018 09:21 pm

Skoro miałeś błąd o wypadającym zapłonie na drugim cylindrze, to czemu ruszałeś cewkę na czwartym cylindrze?
Błąd który teraz masz sugeruje że jest problem ze sterowaniem cewki. Sprawdź czy na tych cewkach które zamieniałeś wtyczki są dobrze wpięte, czy nie widać przetarć na kablach. jak niby będzie OK, to będziesz musiał przedzwaniać żyły pomiędzy cewkami a ECU.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Adasko
Posty: 34
Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
Lokalizacja: Kalisz
Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04

Re: Błąd P 2302

Post autor: Adasko » 02 sty 2018 09:28 pm

Pomyłka. Pisałem z samochodu na telefonie. Błąd 304 dlatego czwarty gar . Przepraszam

Adasko
Posty: 34
Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
Lokalizacja: Kalisz
Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04

Re: Błąd P 2302

Post autor: Adasko » 03 sty 2018 10:42 pm

Wykręciłem świece . Tragedia , pomierzyłem przerwy . Od 1,6 do 1,8 mm na 4 garze .Może temu właśnie nie palił . Z ciekawości zajrzałem do środka przez gniazdo świecy .
Teraz poszukam świec , wymiana i zobaczymy co dalej z P0304 .
Załączniki
A tak wyglądają wszystkie świece
A tak wyglądają wszystkie świece
4 garnek
4 garnek

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Błąd P 2302

Post autor: głodźillaryki » 04 sty 2018 06:22 am

Słabo widać ale.... Świeca na nówke juz nie wygląda...
Poza tym.... Odstep elektrod mowi sam za siebie.... Także najprawdopodobniej nowymi świecami uleczysz auto😀
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Adasko
Posty: 34
Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
Lokalizacja: Kalisz
Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04

Re: Błąd P 2302

Post autor: Adasko » 04 sty 2018 10:18 pm

Świeczki nowe , ale znalazłem przebicie na cewce . Jutro szukam w sklepach .

Adasko
Posty: 34
Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
Lokalizacja: Kalisz
Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04

Re: Błąd P 2302

Post autor: Adasko » 05 sty 2018 06:06 pm

Cewka używana , a dalej lipa . Jest teraz błąd 2308 . Tłumaczenie jest takie "Kod diagnostyczny P2308 wskazuje, że występuje problem z obwodem wtórnym cewki zapłonowej C."
Pytanie , która to cewka C

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Błąd P 2302

Post autor: lutek34 » 05 sty 2018 06:40 pm

Czytałeś co pisałem kilka dni temu? sprawdź wszystkie połączenia pomiędzy ECU a cewkami.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Adasko
Posty: 34
Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
Lokalizacja: Kalisz
Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04

Re: Błąd P 2302

Post autor: Adasko » 05 sty 2018 06:46 pm

Jutro posprawdzam . Zasugerowałem się przebitą cewką

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Błąd P 2302

Post autor: M. » 05 sty 2018 08:49 pm

Czy mi się tylko wydaje czy tak jest?
Obwód pierwotny cewki to ten od strony auta zasilany napięciem 12V
Obwód wtórny cewki to obwód wysokonapięciowy - czyli ten od strony świecy.
Obwody te nie są w żaden sposób połączone elektrycznie. To co je łączy to magnetyzm albo dokładniej mówiąc elektromagnetyzm.
A jeżeli się nie mylę to odesłałbym zakupione ustrojstwo jako wadliwe - do wymiany lub zwrotu kasiory.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Adasko
Posty: 34
Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
Lokalizacja: Kalisz
Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04

Re: Błąd P 2302

Post autor: Adasko » 05 sty 2018 10:44 pm

Tak jest. Ale cewka jest sprawna . Krzaczy coś na 2 garze. Jutro szukam dalej .

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Błąd P 2302

Post autor: głodźillaryki » 06 sty 2018 06:57 am

Tak ogólnie ,to cewki mocno dostały w d.... Przy tak dużych szczelinach miedzy elektrodami....
Kod wyrażenie dotyczy obwodu wtórnego... Co prawda tak jak to ujął M. wtórny i pierwotny łączy magnetyzm /i masa\,ale ecu silnika dostaje jakąś tam informacje przez pierwotny o działaniu wtórnego... Czyli do sprawdzenia połączenie, te z kablami,to ze świecą ,świeca ,no i sama cewka
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Adasko
Posty: 34
Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
Lokalizacja: Kalisz
Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04

Re: Błąd P 2302

Post autor: Adasko » 10 sty 2018 11:10 pm

OK. Autko jeździ . Rozbebeszyłem całą wiązkę od sterownika silnika , wtyczka C2 do każdego elementu . Ucieszyłem się , bo ta wiązka od strony kompa była rozbierana . Pewno coś tam się zwarło albo urwało . Nic z tego . Wszystko zawinąłem oplotem , poskładałem i odpaliłem . Paca pracowała równo , bez szarpania . Zrobiłem test drive , około 6 km i jest git . Tylko martwi mnie fakt , że nic nie znalazłem . Uszkodzenie może się powtórzyć .
Dzięki za pomoc .

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Błąd P 2302

Post autor: lutek34 » 11 sty 2018 06:32 am

Adasko pisze:
10 sty 2018 11:10 pm
. Tylko martwi mnie fakt , że nic nie znalazłem . Uszkodzenie może się powtórzyć .
Dzięki za pomoc .
jak problem powróci, to już będziesz wiedział gdzie zacząć grzebać.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

fiflus
Posty: 11
Rejestracja: 17 maja 2017 09:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Re: Błąd P 2302

Post autor: fiflus » 13 sty 2018 07:12 pm

Prawdopodobnie brak styku na pinie kostki zasilającej ECU (warto psiknąć kontakt spray)
bydgoszcz

Adasko
Posty: 34
Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
Lokalizacja: Kalisz
Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04

Re: Błąd P 2302

Post autor: Adasko » 15 sty 2018 06:09 am

Wróciłem z wyjazdu . Błąd powrócił. Dwa razy czuć było osłabienie silnika . Ale przeszło. Może to faktycznie styki na kompie silnika

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Błąd P 2302

Post autor: lutek34 » 15 sty 2018 02:10 pm

Adasko pisze:
15 sty 2018 06:09 am
Wróciłem z wyjazdu . Błąd powrócił. Dwa razy czuć było osłabienie silnika . Ale przeszło. Może to faktycznie styki na kompie silnika
Jak nie przeglądniesz porządnie wiązki oraz wtyczek pomiędzy ECU a cewkami, to problem będzie powracał. Sam się nie naprawi.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Adasko
Posty: 34
Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
Lokalizacja: Kalisz
Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04

Re: Błąd P 2302

Post autor: Adasko » 15 sty 2018 03:18 pm

Wiązki przejrzałem , wywlokłem z auta całą wiązkę wtyku C2 . Elektrycznie sprawdzone i sprawne . Wtyki pryśnięte elektrokontaktem , tylko nie C2 . Jeszcze zajmę się samym wtykiem C2 . Jak pisałem , ktoś tam grzebał i urwał blokadę tej wtyczki a pozłacane piny wewnątrz nie są ustawione w jednej płaszczyźnie . Może to to . Sprawdzę ale nie mam na razie wolnego garażu .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Błąd P 2302

Post autor: M. » 15 sty 2018 03:34 pm

Warto zwrócić uwagę ta to co mówi serwisówka.
W żadnym przypadku nie wolno stosować bezpośrednio żadnych próbników, wtykanych w piny wtyków ECU. Grozi to utratą pewnego kontaktu elektrycznego, skutkiem czego mogą być objawy np jak u Ciebie, a nawet spalenie ECU.
Do tych celów jest specjalne narzędzie, które nie narusza konstrukcji styków.
Jeśli u Ciebie jest jakoś krzywo, dziwnie, inaczej niż byś oczekiwał, może to wskazywać na brak kontaktu jaki być powinien, albo nawet na potencjalne zwarcia pinów jeśli są one we wtyczce luźne lub poprzemieszczane.
Niewykluczone jest, że konieczna może być wymiana wiązki silnika lub co najmniej wtyku z pinami - choć druga opcja jest ekonomicznie lżejsza, to jednak bardziej upierdliwa i rzeźbiarska.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”