P2096 potem P0133
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 kwie 2016 02:13 pm
- Lokalizacja: Sandomierz
- Samochód: Pacifica 2006 3.5l AWD
P2096 potem P0133
Witam .Było gdzieś na starym forum ale teraz brak.
By skasować to :
odpinamy akumulator na noc
potem podpinamy ,odpalamy na benzynie aż do włączenia wiatraka czy nie do włączenia ?
jeździmy na benzynie a potem szybko do gazownika
Dobrze pamiętam ?
By skasować to :
odpinamy akumulator na noc
potem podpinamy ,odpalamy na benzynie aż do włączenia wiatraka czy nie do włączenia ?
jeździmy na benzynie a potem szybko do gazownika
Dobrze pamiętam ?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: P2096 potem P0133
Kasowanie błędów załatwia odpięcie minusowej klemy na ciut dłużej niż chwila. Kilka minut w zupełności wystarczy.
To co piszesz to reset ECU - zalecany dla prawidłowej regulacji LPG.
A do jadąc do gazownika zwracaj uwagę na znaki drogowe. Nie za szybko!
To co piszesz to reset ECU - zalecany dla prawidłowej regulacji LPG.
A do jadąc do gazownika zwracaj uwagę na znaki drogowe. Nie za szybko!
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 kwie 2016 02:13 pm
- Lokalizacja: Sandomierz
- Samochód: Pacifica 2006 3.5l AWD
Re: P2096 potem P0133
Generalnie chodzi o ten wiatrak , odpalić na benzynie aż do załączenia wiatraka chłodnicy czy nie ?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: P2096 potem P0133
Dla resetu ECU TAK. Silnik powinien pracować na benzynie na wolnych obrotach od stanu ZIMNY do nagrzania do temperatury załączenia wiatraków. W tym czasie ustalają się fabryczne nastawy ECU.
A jak będziesz cierpliwy i zechcesz pojechać po bandzie to do trzeciego załączenia wiatraków będzie lepiej.
A jak będziesz cierpliwy i zechcesz pojechać po bandzie to do trzeciego załączenia wiatraków będzie lepiej.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: P2096 potem P0133
M., a czy może wiesz, umiałbyś i zechciałbyś wyjaśnić, na czym polega przywrócenie "fabrycznych nastaw" sterownika silnika. Rozumiem, że po odłączeniu aku kasują się korekty długoterminowe (sam sprawdzałem). Korekty te ustalają się na nowo przy pracy na benzynie, czyli bez LPG i to ma sens Ale jakoś nie bardzo czuję w jaki sposób mają się ustawić dla całego zakresu prędkości obrotowych. W ECU Pacy są przecież trzy korekty, każda dla odpowiedniego zakresu prędkości obrotowych silnika, więc co ma dać takie "grzanie" na wolnych obrotach
Sorry, nie żebym się upierał, że to nie ma sensu, ale z ciekawości pytam co to daje, ponieważ temat ten na F pojawiał się już wieeeelokrotnie a nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia OCB
Piotr
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: P2096 potem P0133
I etap to obroty biegu jałowego.
Drugi etap to normalna jazda na benzynie w Twoim stylu i na odcinku im dłuższym tym lepiej.
Wówczas masz pełen zakres pracy silnika w standardowych warunkach i dla Twojego stylu jazdy.
Drugi etap to normalna jazda na benzynie w Twoim stylu i na odcinku im dłuższym tym lepiej.
Wówczas masz pełen zakres pracy silnika w standardowych warunkach i dla Twojego stylu jazdy.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: P2096 potem P0133
Heh... trochę się ślizgnąłeś po temacie To co napisałeś, to wiem
Więc może tak zapytam:
1. Czy "reset ECU" to coś więcej niż wyzerowanie, a następnie ustawienie nowych korekt, odpowiednich dla benzin?
2. Czy prawidłowa korekta na wolnych nie ustawi się w czasie normalnej eksploatacji, bez pracy na wolnych do odpalenia wentylatorów?
Więc może tak zapytam:
1. Czy "reset ECU" to coś więcej niż wyzerowanie, a następnie ustawienie nowych korekt, odpowiednich dla benzin?
2. Czy prawidłowa korekta na wolnych nie ustawi się w czasie normalnej eksploatacji, bez pracy na wolnych do odpalenia wentylatorów?
Piotr
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: P2096 potem P0133
Żeby precyzyjnie technicznie odpowiedzieć na Twoje pytanie trzeba by wysłać krasnoludka do środka żeby popatrzył i zdał relację.
To co napisałem wynika z praktyki a nie z teorii - tej ostatniej nie chce mi się budować.
Tak stosowałem, tak robię też obecnie (jak mam potrzebę) i wszystko działa jak trzeba. Po co miałbym nadmiernie kombinować?
Nie znam softu i zasad jego działania, a jak sądzę dostęp do tej wiedzy będzie więcej niż utrudniony. Zatem bazuję na ogólnej zasadzie właściwej nie tylko dla aut spod znaku LLC.
To co napisałem wynika z praktyki a nie z teorii - tej ostatniej nie chce mi się budować.
Tak stosowałem, tak robię też obecnie (jak mam potrzebę) i wszystko działa jak trzeba. Po co miałbym nadmiernie kombinować?
Nie znam softu i zasad jego działania, a jak sądzę dostęp do tej wiedzy będzie więcej niż utrudniony. Zatem bazuję na ogólnej zasadzie właściwej nie tylko dla aut spod znaku LLC.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: P2096 potem P0133
OK. Dziękuję za wyjaśnienie
Pozwoliłem sobie zapytać o tę kwestię, ponieważ do tej pory (czyt. przy innych samochodach) kasowałem korekty i w drogę. Na benie 50 -100 km, a później regulacja LPG. Nie praktykowałem nigdy tego grzania na wolnych, ale skoro uważasz, że tak jest lepiej, to zastosuję się - jeśli tylko pojawi się taka potrzeba
Na razie 0,5 na sobotni wieczór
Pozwoliłem sobie zapytać o tę kwestię, ponieważ do tej pory (czyt. przy innych samochodach) kasowałem korekty i w drogę. Na benie 50 -100 km, a później regulacja LPG. Nie praktykowałem nigdy tego grzania na wolnych, ale skoro uważasz, że tak jest lepiej, to zastosuję się - jeśli tylko pojawi się taka potrzeba
Na razie 0,5 na sobotni wieczór
Piotr
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: P2096 potem P0133
Resetowanie ustawień paliwowych możemy również dokonać odpowiednim skanerem, wtedy nie tracimy innych ustawień.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: P2096 potem P0133
Tak, wiem... ale co masz na myśli pisząc o "innych ustawieniach"
Oczywiście w kontekście ECU, czyli mojego pytania:
Oczywiście w kontekście ECU, czyli mojego pytania:
a nie skasowania licznika dziennego przebiegu, ustawień radia itp.Czy "reset ECU" to coś więcej niż wyzerowanie, a następnie ustawienie nowych korekt, odpowiednich dla benzin?
Piotr