P2096 potem P0133

jk1970
Posty: 35
Rejestracja: 08 kwie 2016 02:13 pm
Lokalizacja: Sandomierz
Samochód: Pacifica 2006 3.5l AWD

P2096 potem P0133

Post autor: jk1970 » 23 mar 2018 07:44 pm

Witam .Było gdzieś na starym forum ale teraz brak.
By skasować to :
odpinamy akumulator na noc
potem podpinamy ,odpalamy na benzynie aż do włączenia wiatraka czy nie do włączenia ?
jeździmy na benzynie a potem szybko do gazownika :D

Dobrze pamiętam ?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: P2096 potem P0133

Post autor: M. » 23 mar 2018 08:23 pm

Kasowanie błędów załatwia odpięcie minusowej klemy na ciut dłużej niż chwila. Kilka minut w zupełności wystarczy.
To co piszesz to reset ECU - zalecany dla prawidłowej regulacji LPG.
A do jadąc do gazownika zwracaj uwagę na znaki drogowe. Nie za szybko!
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

jk1970
Posty: 35
Rejestracja: 08 kwie 2016 02:13 pm
Lokalizacja: Sandomierz
Samochód: Pacifica 2006 3.5l AWD

Re: P2096 potem P0133

Post autor: jk1970 » 23 mar 2018 08:30 pm

Generalnie chodzi o ten wiatrak , odpalić na benzynie aż do załączenia wiatraka chłodnicy czy nie ?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: P2096 potem P0133

Post autor: M. » 23 mar 2018 08:45 pm

Dla resetu ECU TAK. Silnik powinien pracować na benzynie na wolnych obrotach od stanu ZIMNY do nagrzania do temperatury załączenia wiatraków. W tym czasie ustalają się fabryczne nastawy ECU.
A jak będziesz cierpliwy i zechcesz pojechać po bandzie to do trzeciego załączenia wiatraków będzie lepiej.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

jk1970
Posty: 35
Rejestracja: 08 kwie 2016 02:13 pm
Lokalizacja: Sandomierz
Samochód: Pacifica 2006 3.5l AWD

Re: P2096 potem P0133

Post autor: jk1970 » 23 mar 2018 09:16 pm

I o taką odpowiedź chodzi :mrgreen:

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: P2096 potem P0133

Post autor: Carl » 23 mar 2018 09:22 pm

M. pisze:
23 mar 2018 08:45 pm
W tym czasie ustalają się fabryczne nastawy ECU.
M., a czy może wiesz, umiałbyś i zechciałbyś wyjaśnić, na czym polega przywrócenie "fabrycznych nastaw" sterownika silnika. Rozumiem, że po odłączeniu aku kasują się korekty długoterminowe (sam sprawdzałem). Korekty te ustalają się na nowo przy pracy na benzynie, czyli bez LPG i to ma sens :light: Ale jakoś nie bardzo czuję w jaki sposób mają się ustawić dla całego zakresu prędkości obrotowych. W ECU Pacy są przecież trzy korekty, każda dla odpowiedniego zakresu prędkości obrotowych silnika, więc co ma dać takie "grzanie" na wolnych obrotach :?: :rolf:
Sorry, nie żebym się upierał, że to nie ma sensu, ale z ciekawości pytam co to daje, ponieważ temat ten na F pojawiał się już wieeeelokrotnie :| a nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia OCB :(
Piotr

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: P2096 potem P0133

Post autor: M. » 24 mar 2018 10:02 am

I etap to obroty biegu jałowego.
Drugi etap to normalna jazda na benzynie w Twoim stylu i na odcinku im dłuższym tym lepiej.
Wówczas masz pełen zakres pracy silnika w standardowych warunkach i dla Twojego stylu jazdy.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: P2096 potem P0133

Post autor: Carl » 24 mar 2018 10:59 pm

Heh... trochę się ślizgnąłeś po temacie :rolf: To co napisałeś, to wiem ;)
Więc może tak zapytam:
1. Czy "reset ECU" to coś więcej niż wyzerowanie, a następnie ustawienie nowych korekt, odpowiednich dla benzin?
2. Czy prawidłowa korekta na wolnych nie ustawi się w czasie normalnej eksploatacji, bez pracy na wolnych do odpalenia wentylatorów?
Piotr

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: P2096 potem P0133

Post autor: M. » 24 mar 2018 11:18 pm

Żeby precyzyjnie technicznie odpowiedzieć na Twoje pytanie trzeba by wysłać krasnoludka do środka żeby popatrzył i zdał relację.
To co napisałem wynika z praktyki a nie z teorii - tej ostatniej nie chce mi się budować.
Tak stosowałem, tak robię też obecnie (jak mam potrzebę) i wszystko działa jak trzeba. Po co miałbym nadmiernie kombinować?
Nie znam softu i zasad jego działania, a jak sądzę dostęp do tej wiedzy będzie więcej niż utrudniony. Zatem bazuję na ogólnej zasadzie właściwej nie tylko dla aut spod znaku LLC.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: P2096 potem P0133

Post autor: Carl » 24 mar 2018 11:31 pm

OK. Dziękuję za wyjaśnienie :8
Pozwoliłem sobie zapytać o tę kwestię, ponieważ do tej pory (czyt. przy innych samochodach) kasowałem korekty i w drogę. Na benie 50 -100 km, a później regulacja LPG. Nie praktykowałem nigdy tego grzania na wolnych, ale skoro uważasz, że tak jest lepiej, to zastosuję się - jeśli tylko pojawi się taka potrzeba :mrgreen:
Na razie 0,5 na sobotni wieczór :D
Piotr

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: P2096 potem P0133

Post autor: lutek34 » 29 mar 2018 01:09 pm

Resetowanie ustawień paliwowych możemy również dokonać odpowiednim skanerem, wtedy nie tracimy innych ustawień.
20180329_093301.jpg
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: P2096 potem P0133

Post autor: Carl » 29 mar 2018 01:19 pm

Tak, wiem... ale co masz na myśli pisząc o "innych ustawieniach" :?:
Oczywiście w kontekście ECU, czyli mojego pytania:
Czy "reset ECU" to coś więcej niż wyzerowanie, a następnie ustawienie nowych korekt, odpowiednich dla benzin?
a nie skasowania licznika dziennego przebiegu, ustawień radia itp.
Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”