P0128 + swiecąca ikonka silnika

mirgd
Posty: 93
Rejestracja: 29 gru 2008 09:08 pm
Lokalizacja:
Samochód:

P0128 + swiecąca ikonka silnika

Post autor: mirgd » 01 gru 2009 06:34 pm

Dzisiaj, w trakcie jazdy zaświeciła się ikonka silnika. Poza tym dodatkowym świecidełkiem na tablicy auto sprawowało się wzorowo. Sprawdzając błędy wyskoczył jeden - P0128. Odpiąłem akumulator, poczekałem 5min, podpiąłem ponownie i wszystko wróciło do normy. Nie ma błędu i nie ma ikonki silnika. Dla lepszego zobrazowania sprawy dodam, że auto ma LPG (od roku) i była końcówka gazu. Problem pojawił się pierwszy raz. Proszę o info czy właśnie rezerwa gazu mogła być przyczyną tego zamieszania.
Pozdrawiam: mirgd

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 gru 2009 08:01 pm

P0128 Cooland Thermostat Colant Temperature Below Thermostat Regulating Temperature

a wskazówka od temperatury była na dobrym miejscu ?
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

janol6
Posty: 242
Rejestracja: 01 lut 2009 07:46 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: janol6 » 01 gru 2009 08:02 pm

Mirgd.U mnie tez pojawia się kontrolka silnika w momencie kiedy zaczyna konczyc się gaz,tez zaczęło sie to robic niedawno,niestety u mnie nie wyswietla kodów błędów.
Widocznie nasz Gdanski klimat ma coś w sobie.Podobnie jak ty kasuje kontrolkę.
Kilka dni temu zakupiłem tester do bczytania kodów i czekam aby sie zaswieciło.Zobacze czy wyskakuje ten sam kod co u ciebie

mirgd
Posty: 93
Rejestracja: 29 gru 2008 09:08 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mirgd » 01 gru 2009 08:05 pm

zyga pisze:P0128 Cooland Thermostat Colant Temperature Below Thermostat Regulating Temperature

a wskazówka od temperatury była na dobrym miejscu ?
Wskazówka temperatury jest jakby trochę za nisko. sprawia wrażenie niedogrzanego silnika.

Zyga, masz może jakieś sugestie.

Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Gru 02, 2009 20:26 ]
P0128 - Wskazówki i informacje otrzymane od Zygi mówiły o niedomaganiu układu chłodzenia. Dzisiaj jeszcze raz zajrzałem pod maskę i okazało się, że mam niski (bardzo niski) poziom płynu chłodzącego. Uzupełniłem ubytek i jutro zobaczę co się będzie działo. Dam znać czy grypa Ah1/P0128 lub coś takiego została przepędzona.

Zyga, po raz kolejny potwierdza się, że Twoja wiedza i doświadczenie jest wielkim wsparciem dla nas wszystkich. Ponawiam apel - >Chłopie, nie zmieniaj auta na inne<

Pozdrawiam: mirgd

mirgd
Posty: 93
Rejestracja: 29 gru 2008 09:08 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mirgd » 19 gru 2009 09:18 pm

Jak się w końcu okazało niski poziom płynu chłodzącego nie był przyczyną błędu P0128. Awarii uległ termostat. Wymieniłem go na nowy i teraz wszystko gra. Koszt termostatu i robocizny to 160,00zł (faktura VAT).

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 19 gru 2009 09:28 pm

Tak trochę z Widlakiem wnikneliśy w temat Widlak więcej wie, ale że go teraz nie ma to napiszę że z tego co wiemy to wskazówka temperatury po nagrzaniu się auta w centralnym punkcie skali temperatury, i jego się trzymać po przekroczeniu powinny się uruchomić wentylator a poniżej domknąć się termostat.

Wiesz może jaki termostat masz teraz zamontowany ? (producent)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

mirgd
Posty: 93
Rejestracja: 29 gru 2008 09:08 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mirgd » 21 gru 2009 07:07 pm

Zamontowali mi oryginalny termostat moparowski. Na allegro kosztował 50,00zł (u dealera - nie całe 100,00zł). W tej chwili już nie widzę tej aukcji. W tym wszystkim robocizna była droższa niż sama część.

MarekMdl
Posty: 5
Rejestracja: 08 lis 2010 10:20 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: MarekMdl » 08 lis 2010 01:43 pm

Ja też miałem - albo mam - ten sam problem z zapalającą sie kontrolką silnika przy instalacji gazowej. Po diagnostyce okazało się , że na sondzie ( pierwszej) są jakieś błędy, wymieniłem sąde i na chwile problem znikł a potem się znowu pojawił więc chwile jeździłem z kontrolką od silnika a po kilku dniach ona samoczynnie zgasła i na razie się nie pojawiła. Czy myślicie, że jest to zwiazane z termostatem czy może z sondą - bo jest jeszcze druga w katalizatorze.

raczek
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2012 02:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raczek » 22 sty 2012 11:26 am

prosze o radę.....
w piątek założyłem instalację gazową na drugi dzien po zatankowaniu gazu zapaliła mi sie pomarańczowa kontrolka silnika.
co może byc tego przyczyną????
raczek

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 sty 2012 02:46 pm

raczek,
Kluczykowanie i odczyt kodu błędu. Wtedy można coś wyrokować.
A jeśli to zgodnie z tematem wątku P0128 to w pierwszej kolejności sprawdź poziom płynu chłodzącego i ew. odpowietrzenie układu chłodzenia.

raczek
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2012 02:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raczek » 23 sty 2012 10:18 am

maur pisze:raczek,
Kluczykowanie i odczyt kodu błędu. Wtedy można coś wyrokować.
A jeśli to zgodnie z tematem wątku P0128 to w pierwszej kolejności sprawdź poziom płynu chłodzącego i ew. odpowietrzenie układu chłodzenia.

sprawdziłem pozim płynu jest ok a kontrolka silnika dalej sie świeci :(
czy to możliwe że cos popsuli jak gaz montowali?????
raczek

marecki1999
Posty: 715
Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica Limited 2017
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 1

Post autor: marecki1999 » 23 sty 2012 01:31 pm

witaj Raczek,
zalozylem instalacje rok temu i mialem yen sam problem, na poczatku tez kilka krotnie mi sie zapalila kontrolka od gazu i zalezy gdzie tankowalem, raz sie zapalala raz nie,
fachowiec gdzie zakladalem gaz poradzil mi abym nie bral gazu na stacjach widmach i ograniczylem sie do jednej sieci, po kilku zatankowaniach podjechalem do nich i okazalo sie ze wystarczylo podregulowac mieszanke, facet podlaczyl sie do kompa i pojezdzilismy ok godziny i po miescie i po trasie i wydaje mi sie ze udalo mu sie to zrobic optymalnie, gdyz od tamtej pory kontrolka nie zapalila sie ani razu, w grudniu bylem na przegladzie i wystarczylo tylko wymienic filtr od gazu i nawet nic juz nie musieli, regulowac, podkrecac itd, jestem z nich zadowolony,
pozdrawiam
marecki
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)

raczek
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2012 02:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raczek » 25 sty 2012 03:06 pm

byłem u tego faceta co zakładał mi gaz,podpiął mnie pod komputer i wszystko wyszło ze jest ok.powiedział żeby tankować w miarę możliwości na jednej stacji z gazem i kazał mi jeszcze przyjechać w piątek.
jak wracałem od niego to kontrolka mi nie świeciła,wczoraj dalej świeciła dziś nie świeci nie wiem o co chodzi??????
raczek

marecki1999
Posty: 715
Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica Limited 2017
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 1

Post autor: marecki1999 » 25 sty 2012 09:15 pm

Raczek,
szkoda, ze jestes na drugim koncu polski ale moze skontaktuj sie z gosciem co mi packe zagazowal, moze on Ci cos pomoze,
naprawde jest godny polecenia
kontakt wysylam na priv.
mozesz sie na mnie powolac
pozdrawiam
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)

raczek
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2012 02:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raczek » 26 sty 2012 04:42 pm

marecki1999 pisze:Raczek,
szkoda, ze jestes na drugim koncu polski ale moze skontaktuj sie z gosciem co mi packe zagazowal, moze on Ci cos pomoze,
naprawde jest godny polecenia
kontakt wysylam na priv.
mozesz sie na mnie powolac
pozdrawiam

dzięki za kontakt do tego twojego gościa :D
jutro pojadę jeszcze raz do tego mojego bo kazał przyjechać to zobaczę co mi powie....?
raczek

Andy Star
Posty: 26
Rejestracja: 03 lut 2012 06:51 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Andy Star » 09 lut 2012 10:14 am

Wczoraj zaliczyłem pierwszy dłuższy ( 400 km.) wyjazd moją Pacyfką i właczył się czujnik ABS, co podobno jest już klasyczne, a jakiś czas później zaświeciła się kontrolka "silniczek" Słyszałem , że czesto przyczyną jest lpg, ale widze po wpisach że różne są opinie i różne sposoby pozbywania się problemu. Wyciągając średnią "pomocową" i najpierw sprawdzę poziom płynu chłodniczego, a potem zrobię resecik klemą.Pozdrawiam :8

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 09 lut 2012 11:08 am

Andy Star W dwóch temat nie związanych z ABS poruszasz ten temat proszę zweryfikuj swoje posty.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 lut 2012 11:10 am

Andy Star,
Najpierw kluczykowanie i odczytanie na wyświetlaczu kodu błędu. Jak będziesz go znał to podaj w odpowiednim miejscu i będzie coś wiadomo. Przyczyn świecenia kontrolki Check Engine jest multum. No chyba że odczytałeś P0128 skoro właśnie w tym miejscu piszesz.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez M., łącznie zmieniany 1 raz.

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 13 kwie 2015 12:55 pm

raczek pisze:
maur pisze:raczek,
Kluczykowanie i odczyt kodu błędu. Wtedy można coś wyrokować.
A jeśli to zgodnie z tematem wątku P0128 to w pierwszej kolejności sprawdź poziom płynu chłodzącego i ew. odpowietrzenie układu chłodzenia.

sprawdziłem pozim płynu jest ok a kontrolka silnika dalej sie świeci :(
czy to możliwe że cos popsuli jak gaz montowali?????
Hej Panowie,
identyczne objawy mam po założeniu gazu.Zapaliła mi się kontrolka silnika a na dodatek jak spadają mi obroty do 2000 to strasznie mi szarpie. Podjechałem do gazownika ustawił mi ponoć mieszanki na kompie wyczytał kod błędu 112 -"czujnik temperatury powietrza wlotowego" i dalej nie potrafił sobie z tym poradzić. Próbowałem wyczytać kod błędu "kluczykowanie" i nic mi nie pokazało. Chyba że źle coś robię? Co robić? To szarpanie mnie wkurza mega, dodam, że na benzynie jest ok nie szarpie.
Pzdr.
Binas1
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2015 12:31 am przez binas1, łącznie zmieniany 1 raz.

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 13 kwie 2015 01:04 pm

W poliftowej kluczykowanie nie działa...
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 13 kwie 2015 01:26 pm

przemy_slav, a jak sprawdzić w takim razie błędy?

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 13 kwie 2015 01:29 pm

ze spisu błędów (PO112)znalezionych na forum wyczytałem, że jest to: temperatura powietrza dolotowego(IAT). Niskie napięcie w obwodzie czujnika. Jak sobie z tym problemem poradzić?
Pzdr.
Binas1

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 13 kwie 2015 02:59 pm

binas1, ja sprawdzam czymś takim http://allegro.pl/bluetooth-interfejs-d ... 42346.html , z tym że na WiFi, bo pod iOS'a (iPhone, iPad, itd). Pod Androida bluetooth wystarczy. Do tego jakiś program do odczytu danych, ja używam darmowego OBDCarDoctor (na iOS).

Adminie - sorry za off'a :(
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 13 kwie 2015 10:38 pm

binas1, posprawdzaj kostki czy popodpinane jak tak to kable od wtyczki posprawdzaj może gdzieś przycięte, a następnie wyciągnij czujnik i sprawdź czy nie uszkodzony podczas zakładania gratów na swoje miejsce.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 14 kwie 2015 12:34 am

widlak,
Bingo Mr Paweł.
Sam bym tego lepiej nie napisał.
Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością masz Pan rację
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 14 kwie 2015 08:29 am

widlak, ok posprawdzam, tylko jakbyś mógł mi pomóc i napisać gdzie znajduję się ten czujnik to będę wdzięczny. Mechanik ze mnie ŻADEN ale teraz przy tym pięknym autku zaczynam się uczyć. I jeszcze jedno pytanie czy od tego może być spowodowane szarpnięcia podczas spadku obrotów do 2000 i poniżej? Dziękuje jeszcze raz za pomoc tu obecnym.
Pozdr.
Binas1

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 28 kwie 2015 02:24 pm

widlak, jeszcze jedno pytanie. Gdzie mogę dostać taką kostkę i wtyczke?

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”