Wtyczka pod maska z 3 bolcami ??
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 paź 2010 09:40 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Wtyczka pod maska z 3 bolcami ??
Witam posiadam Chryslera Pacifica i pod maską koło bezpieczników mam wtyczkę z osłonką gumową na której pisze made in canada chciałbym się dowiedzieć do czego ona służy myślę ze do tego że w Kanadzie są srogie zimy i przez ten wtyk można podgrzać autko w zimie. Ciekawy jestem jak to to co podgrzewa i czy wtyczkę można przerobić na polska i czy napięcie jest takie samo może ktoś coś o tym wie. Jak było to przepraszam.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2014 08:25 am przez AdAsKo2010, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 paź 2010 09:40 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
To to ja też wiem że było wyprodukowane na Kanadę ale do czego ta wtyczka służy znalazłem coś takiego na Allegro.
http://allegro.pl/transformator-usa-230 ... 56446.html, Ciekawe czy jak podłączę przez to co będzie. Bo napięcie z tego co poczytałem w internecie jest nisze niż w Polsce a może już ktoś próbował coś takiego podłączać.
http://allegro.pl/transformator-usa-230 ... 56446.html, Ciekawe czy jak podłączę przez to co będzie. Bo napięcie z tego co poczytałem w internecie jest nisze niż w Polsce a może już ktoś próbował coś takiego podłączać.
Zerknij czy to któraś z poniższych. Jak tak to sterowanie centralki gazu (najlepiej jakbyś zrobił zdjęcie tej wtyczki)
http://www.promoto.com.pl/sterowniki/AU ... %20LPG.pdf
Być może na nich nie pisze made in Canada (co najwyżej jest napisane). Do podgrzewania auta prądem byłby wtyk trójkątny i zamontowany gdzieś na zewnątrz auta (w zderzaku lub coś w tym stylu)
[ Dodano: Sro Paź 20, 2010 11:14 ]
http://www.promoto.com.pl/sterowniki/AU ... %20LPG.pdf
Być może na nich nie pisze made in Canada (co najwyżej jest napisane). Do podgrzewania auta prądem byłby wtyk trójkątny i zamontowany gdzieś na zewnątrz auta (w zderzaku lub coś w tym stylu)
[ Dodano: Sro Paź 20, 2010 11:14 ]
Do pompowania kół jest 4-ro pinowe i jest bliżej przy zbiorniczku wyrównawczym :evil:widlak pisze:daj zdjęcie bo tak to zgadywać będziemy i wyjdzie w końcu że to do pompowania kół
----------------
winczek
----------------
winczek
----------------
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 paź 2010 09:40 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam wszystkich dołączam fotki. Poza tym pogadałem z gościem z Allegro. I napisał mi coś takiego :"Sam posiadam taki samochód w Polsce ( także jestem obywatelem kanadyjskim ),
Sprawdziłem dane tego silnika oraz block heater:
Depending on engine size 450 to 600 Watt heaters
Jaki Ma Pan duży silnik?
Transformator 800 Wat jest odpowiedni ( zawsze powinna być zapas mocy ) dla wszystkich mocy lecz koszt jego to 206 zł cena brutto
Transformator 500 Wat dla mniejszych silników cena 165 zł "
Czy ktoś znalazł coś jeszcze na ten temat?? Ale nie odpowiedział mi czy na pewno wtyk pod maska służy do podgrzewania.
Sprawdziłem dane tego silnika oraz block heater:
Depending on engine size 450 to 600 Watt heaters
Jaki Ma Pan duży silnik?
Transformator 800 Wat jest odpowiedni ( zawsze powinna być zapas mocy ) dla wszystkich mocy lecz koszt jego to 206 zł cena brutto
Transformator 500 Wat dla mniejszych silników cena 165 zł "
Czy ktoś znalazł coś jeszcze na ten temat?? Ale nie odpowiedział mi czy na pewno wtyk pod maska służy do podgrzewania.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 lis 2009 08:20 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
No widzisz wtyczka jest trójkątna trzeba było tak od razu ... podgrzewanie silnika ...
poczytaj tu:
http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... up/warmup/
A w Kanadzie napięcie to 120V.
poczytaj tu:
http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... up/warmup/
A w Kanadzie napięcie to 120V.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2014 08:24 am przez winczek, łącznie zmieniany 1 raz.
----------------
winczek
----------------
winczek
----------------
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Chrysler Pacifica Engine Block Heater
Temat już przebrzmiały, ale dodaję link gdzie taką
grzałkę można zobaczyć w całej okazałości (i cenę):
http://www.leeparts.com/chrysler_pacifi ... eater.html
grzałkę można zobaczyć w całej okazałości (i cenę):
http://www.leeparts.com/chrysler_pacifi ... eater.html
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Ale nawet u nas zdarzają się okresy siarczystych mrozów,
kiedy by to było przydatne, albo wyjazdy na narty do chłodniejszych okolic
i wtedy mogłoby się to też całkiem przydać. Jednak wymaga to dostępu
do sieci (energetycznej ) czyli - kabel i jeszcze dla Pac, jak Koledzy pisali -
transformatora 110/230 więc per saldo dużo zachodu.
Jednak w krajach skandynawskich jest to dość powszechna praktyka.
Można to zobaczyć np. w niektórych samochodach Volvo, które mają w
grillu zamontowaną fabrycznie taka wtyczkę.
Mój kolega zamontował sobie u nas taka grzałkę do silnika w Subaru
(parkuje auto poza miastem, pod domkiem) i bardzo to sobie chwali.
kiedy by to było przydatne, albo wyjazdy na narty do chłodniejszych okolic
i wtedy mogłoby się to też całkiem przydać. Jednak wymaga to dostępu
do sieci (energetycznej ) czyli - kabel i jeszcze dla Pac, jak Koledzy pisali -
transformatora 110/230 więc per saldo dużo zachodu.
Jednak w krajach skandynawskich jest to dość powszechna praktyka.
Można to zobaczyć np. w niektórych samochodach Volvo, które mają w
grillu zamontowaną fabrycznie taka wtyczkę.
Mój kolega zamontował sobie u nas taka grzałkę do silnika w Subaru
(parkuje auto poza miastem, pod domkiem) i bardzo to sobie chwali.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
kolego mam grzałkę z pompką wody w dostawczaku(diesel) i tu się ewidentnie przydaje ale benzyna jak masz dobry aku i świece powinna palić od strzału i w naszych warunkach atmosferycznych nie ma takiej potrzeby , no ale jak to mówią wolnoć tomku w swoim domku
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać
Artur ma rację. Mam taką grzałkę w jeepie 5,2 tylko po co? Benzynka w ilości cylindrów 6 lub więcej powinna odpalać z akumulatora od "malucha". Jeśli jest inaczej nie grzałka tylko problemu trzeba szukać.
P.S w volvo xc 90 mam taką grzałkę i nigdy nie korzystałem a to diesel. Do - 30 grzałka nie potrzebna
P.S w volvo xc 90 mam taką grzałkę i nigdy nie korzystałem a to diesel. Do - 30 grzałka nie potrzebna
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
verbea, arturhhh,
Panowie,
Jakie sobie auta kupiliście takie macie. A że trafiliście akurat na takie z grzałkami to kwestia trafu.
Potrzebna czy nie (grzałka) to kwestia wtórna - jednemu tak, innemu nie. Temu co potrzebna to powód do szczęścia, a temu co nie potrzebna to wszak nie przeszkadza. Prądu nie ciągnie (no chyba że podłączyć do sieci - ale co ważne 110V amerykańskie), nie stwarza dodatkowych oporów - a niech sobie siedzi. Przeszkadzają druty? To je można obciąć.
A jak ktoś jest szczególnym estetą i nie chce grzałki to wystarczy ją wyciągnąć, wcześniej zaopatrując się w odpowiedni brok (korek) do bloku silnika. Montując wystarczy zadbać o szczelność.
I jak to mawiał klasyk - po ptokach.
Albo: Było i nie ma - jak w ruskim cyrku.
Panowie,
Jakie sobie auta kupiliście takie macie. A że trafiliście akurat na takie z grzałkami to kwestia trafu.
Potrzebna czy nie (grzałka) to kwestia wtórna - jednemu tak, innemu nie. Temu co potrzebna to powód do szczęścia, a temu co nie potrzebna to wszak nie przeszkadza. Prądu nie ciągnie (no chyba że podłączyć do sieci - ale co ważne 110V amerykańskie), nie stwarza dodatkowych oporów - a niech sobie siedzi. Przeszkadzają druty? To je można obciąć.
A jak ktoś jest szczególnym estetą i nie chce grzałki to wystarczy ją wyciągnąć, wcześniej zaopatrując się w odpowiedni brok (korek) do bloku silnika. Montując wystarczy zadbać o szczelność.
I jak to mawiał klasyk - po ptokach.
Albo: Było i nie ma - jak w ruskim cyrku.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.