Wtyczka pod maska z 3 bolcami ??

AdAsKo2010
Posty: 22
Rejestracja: 09 paź 2010 09:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Wtyczka pod maska z 3 bolcami ??

Post autor: AdAsKo2010 » 18 paź 2010 07:42 pm

Witam posiadam Chryslera Pacifica i pod maską koło bezpieczników mam wtyczkę z osłonką gumową na której pisze made in canada chciałbym się dowiedzieć do czego ona służy myślę ze do tego że w Kanadzie są srogie zimy i przez ten wtyk można podgrzać autko w zimie. Ciekawy jestem jak to to co podgrzewa i czy wtyczkę można przerobić na polska i czy napięcie jest takie samo może ktoś coś o tym wie. Jak było to przepraszam.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2014 08:25 am przez AdAsKo2010, łącznie zmieniany 1 raz.

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 19 paź 2010 06:25 pm

Made in Canada bo auto produkowane jest w Canadzie

AdAsKo2010
Posty: 22
Rejestracja: 09 paź 2010 09:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: AdAsKo2010 » 19 paź 2010 06:53 pm

To to ja też wiem że było wyprodukowane na Kanadę ale do czego ta wtyczka służy znalazłem coś takiego na Allegro.
http://allegro.pl/transformator-usa-230 ... 56446.html, Ciekawe czy jak podłączę przez to co będzie. Bo napięcie z tego co poczytałem w internecie jest nisze niż w Polsce a może już ktoś próbował coś takiego podłączać.

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 19 paź 2010 11:01 pm

Nie na Kanadę tylko w Kanadzie. Packi były robione w Kanadzie dlatego Made in Canada

Mikołaj
Posty: 43
Rejestracja: 24 wrz 2010 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Mikołaj » 20 paź 2010 10:08 am

Hejka użytkownicy...
Nikt nie podgrzewał packi?
W USA i Kandzie jest w gniazdkach 110V, co się może stać oprócz spalenia grzałki po podaniu naszego 220-230 V ?
Czysta dusza, silna ręka....
Pamietaj żelazo nie klęka.

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: GPC » 20 paź 2010 10:21 am

A może to jest gniazdo do komunikacji Sterownika LPG. Nie pamiętam ile ma pinów ?
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 20 paź 2010 10:44 am

GPC pisze:A może to jest gniazdo do komunikacji Sterownika LPG. Nie pamiętam ile ma pinów ?
A tak właśnie ze trzy :mrgreen:
daj zdjęcie bo tak to zgadywać będziemy i wyjdzie w końcu że to do pompowania kół :mrgreen:
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 20 paź 2010 10:50 am

Z tego co widzialem gdzies na jakims rysunku to ta wtyczka do podgrzewania bloku w oryginale znajduje sie pod kierownica w kabinie obok zlacza serwisowego i ma dosc dlugi przewod. Byloby glupie codziennie rano otwierac maske zeby podlaczac grzalke (tak na logike)

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 20 paź 2010 10:59 am

Zerknij czy to któraś z poniższych. Jak tak to sterowanie centralki gazu (najlepiej jakbyś zrobił zdjęcie tej wtyczki)

http://www.promoto.com.pl/sterowniki/AU ... %20LPG.pdf

Być może na nich nie pisze made in Canada (co najwyżej jest napisane). Do podgrzewania auta prądem byłby wtyk trójkątny i zamontowany gdzieś na zewnątrz auta (w zderzaku lub coś w tym stylu)

[ Dodano: Sro Paź 20, 2010 11:14 ]
widlak pisze:daj zdjęcie bo tak to zgadywać będziemy i wyjdzie w końcu że to do pompowania kół :mrgreen:
Do pompowania kół jest 4-ro pinowe i jest bliżej przy zbiorniczku wyrównawczym :evil:
----------------
winczek
----------------

AdAsKo2010
Posty: 22
Rejestracja: 09 paź 2010 09:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: AdAsKo2010 » 20 paź 2010 01:58 pm

Witam wszystkich dołączam fotki. Poza tym pogadałem z gościem z Allegro. I napisał mi coś takiego :"Sam posiadam taki samochód w Polsce ( także jestem obywatelem kanadyjskim ),

Sprawdziłem dane tego silnika oraz block heater:
Depending on engine size 450 to 600 Watt heaters


Jaki Ma Pan duży silnik?
Transformator 800 Wat jest odpowiedni ( zawsze powinna być zapas mocy ) dla wszystkich mocy lecz koszt jego to 206 zł cena brutto
Transformator 500 Wat dla mniejszych silników cena 165 zł "

Czy ktoś znalazł coś jeszcze na ten temat?? Ale nie odpowiedział mi czy na pewno wtyk pod maska służy do podgrzewania.
Załączniki
wtyk 2.JPG
wtyk1.JPG

jerzy_gorbi1
Posty: 10
Rejestracja: 05 lis 2009 08:20 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jerzy_gorbi1 » 20 paź 2010 03:25 pm

witam zainstalowałem u siebie taki podgrzewacz zasilanie przez transformator
grzałka znajduje się w otworze korpusu silnika , trochę podgrzewa ale bez rewelacji
Załączniki
7a02b30b.gif
7a02b30b.gif (49.77 KiB) Przejrzano 18223 razy
jurek

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 20 paź 2010 03:32 pm

No widzisz wtyczka jest trójkątna trzeba było tak od razu ... podgrzewanie silnika ...
poczytaj tu:

http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... up/warmup/

A w Kanadzie napięcie to 120V.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2014 08:24 am przez winczek, łącznie zmieniany 1 raz.
----------------
winczek
----------------

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Chrysler Pacifica Engine Block Heater

Post autor: pach » 17 maja 2014 07:47 pm

Temat już przebrzmiały, ale dodaję link gdzie taką
grzałkę można zobaczyć w całej okazałości (i cenę):
http://www.leeparts.com/chrysler_pacifi ... eater.html
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 18 maja 2014 01:14 pm

czy ktoś może wytłumaczyć mi po co w benzynie ta grzałka ?
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 18 maja 2014 01:57 pm

No chyba właśnie na "srogie zimy" (Kanada, Alasaka ;) )
kiedy ogrzanie (każdego) silnika pomaga
nim się sam nie rozgrzeje, nie?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 18 maja 2014 05:09 pm

no tak ale nie u nas
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 18 maja 2014 05:36 pm

Ale nawet u nas zdarzają się okresy siarczystych mrozów,
kiedy by to było przydatne, albo wyjazdy na narty do chłodniejszych okolic
i wtedy mogłoby się to też całkiem przydać. Jednak wymaga to dostępu
do sieci (energetycznej :)) czyli - kabel i jeszcze dla Pac, jak Koledzy pisali -
transformatora 110/230 więc per saldo dużo zachodu.

Jednak w krajach skandynawskich jest to dość powszechna praktyka.
Można to zobaczyć np. w niektórych samochodach Volvo, które mają w
grillu zamontowaną fabrycznie taka wtyczkę.

Mój kolega zamontował sobie u nas taka grzałkę do silnika w Subaru
(parkuje auto poza miastem, pod domkiem) i bardzo to sobie chwali.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 18 maja 2014 06:03 pm

kolego mam grzałkę z pompką wody w dostawczaku(diesel) i tu się ewidentnie przydaje ale benzyna jak masz dobry aku i świece powinna palić od strzału i w naszych warunkach atmosferycznych nie ma takiej potrzeby , no ale jak to mówią wolnoć tomku w swoim domku
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 18 maja 2014 09:24 pm

Artur ma rację. Mam taką grzałkę w jeepie 5,2 tylko po co? Benzynka w ilości cylindrów 6 lub więcej powinna odpalać z akumulatora od "malucha". Jeśli jest inaczej nie grzałka tylko problemu trzeba szukać.
P.S w volvo xc 90 mam taką grzałkę i nigdy nie korzystałem a to diesel. Do - 30 grzałka nie potrzebna

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 18 maja 2014 10:13 pm

dokładnie tak jest Krzysiu
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 19 maja 2014 11:35 pm

verbea, arturhhh,
Panowie,
Jakie sobie auta kupiliście takie macie. A że trafiliście akurat na takie z grzałkami to kwestia trafu.
Potrzebna czy nie (grzałka) to kwestia wtórna - jednemu tak, innemu nie. Temu co potrzebna to powód do szczęścia, a temu co nie potrzebna to wszak nie przeszkadza. Prądu nie ciągnie (no chyba że podłączyć do sieci - ale co ważne 110V amerykańskie), nie stwarza dodatkowych oporów - a niech sobie siedzi. Przeszkadzają druty? To je można obciąć.
A jak ktoś jest szczególnym estetą i nie chce grzałki to wystarczy ją wyciągnąć, wcześniej zaopatrując się w odpowiedni brok (korek) do bloku silnika. Montując wystarczy zadbać o szczelność.
I jak to mawiał klasyk - po ptokach.
Albo: Było i nie ma - jak w ruskim cyrku.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: UKŁAD ELEKTRYCZNY :.”