Jaki akumulator ?

Tomislaw
Posty: 87
Rejestracja: 31 gru 2009 04:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Tomislaw » 22 lut 2011 10:16 pm

Vojciu pisze:za szybko na śmierć baterii, czy moze być inny powód?
No może być - mi też ( a mam 2008 rok) od jakiegoś tygodnia zaczał co rano ciężko kręcić - przygasał kokpit kiedy kręciła (ale po zakręceniu odpalał bez problemu), a jak dowaliło -18 stopni mrozu - to rano po przekręceniu kluczyka na start gasł cały licznik i nic.
Tez doładowywałem - i już chciałem nową kupić - ale przez przypadek odpiąłem zasłonkę ekranu DVD w zagłówku - i okazało się, że miałem chyba z 2 tygodnie DVD włączone :(
Po wyłączeniu DVD problemy zniknęły :)
Może coś Tobie też zżera prąd?

Zawsze należy zaczynać od tak oczywistych przyczyn, że przez to aż nieprawdopodobnych :)

Pozdr.
T.

Karolina
Posty: 10
Rejestracja: 30 sie 2011 09:58 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Akumulator

Post autor: Karolina » 27 lis 2011 06:38 pm

witam, bardzo proszę o szybką odp. Padł mi akumulator a muszę jechac z dzieciną do lekarza.Napiszcie jaki mam kupic i czy znajdę go w tesco albo w makro. Poza tym czy montaż to jakaś skomplikowana sprawa?na co trzeba uwzac.pzdr Packa 2007 4.0 FWD lpg.pzdr

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 27 lis 2011 06:53 pm

74 Ah

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 27 lis 2011 07:08 pm

znajdziesz i w tesco i w makro
tylko musisz zobaczyć gdzie jest + gdzie - bo jak kupisz z odwrotną lokalizacją to
będą za krótkie kable

gabaryty podobne do starego

jak kupujesz w markecie to trzeba stary zanieść jak nie oddasz starego to doliczają kaucję

uważaj na kluczyk przy zmianie akumulatora lepiej żeby był w tym czasie w kieszeni niż w stacyjce
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Karolina
Posty: 10
Rejestracja: 30 sie 2011 09:58 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Karolina » 27 lis 2011 07:46 pm

zyga zapytam jak baba, ten + to po ktorej ma byc stronie , lewej? i co z tym kluczykiem? i czy to prawda ze ten aku jest cięzko wymienic?w staym aucie wyjmowalo sie stary i wkladalo nowy tu podobno nie tak prosto

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 27 lis 2011 07:57 pm

Jak otworzysz maskę to zobacz po której stronie masz czerwony "kapturek" to jest +
Musisz kupić taki sam akumulator . Wyjmowanie jak w każdym innym aucie ;)

Pozdrawiam

Ps Poproś ładnie jakiegoś gościa z ochrony to pomoże :D
Nowa jakość nowe auto

Karolina
Posty: 10
Rejestracja: 30 sie 2011 09:58 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Karolina » 27 lis 2011 08:02 pm

kapturka nie ma ale sa czerwone przewody wiec ok

lisek_79
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2011 05:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lisek_79 » 28 lis 2011 07:17 pm

Ja kupiłem z 2 tygodnie temu akumulator Varta 74ah za 349 zł z przesyłką... plus po lewej stronie... 278x190x175 mm
Idealnie pasuje...
Wymiana klucz 10 i 13
10 do poluzowania klem
13 do odkręcenia uchwytu akumulatora.
10 minut i wymieniony
Pozdrawiam
... PACIA JEST CACY ...

dymas
Posty: 38
Rejestracja: 16 paź 2011 10:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dymas » 28 lis 2011 11:21 pm

Ja kupiłem u gościa co ma warsztat naprawczy Boscha za 380 zł pasuje jak ten z USA zamontował w 5 min radio się zresetowało.

Mariusz
Mariusz

bodo

Post autor: bodo » 29 lis 2011 10:59 am

Witajcie
Widzę że koledzy z Pacią 2007 już wymieniają akumulatory :(

Poradźcie - mój po nocy ( -3 ) ma napięcie 12,5 V - kręci - ale zastanawiam się czy już go nie wymienić ??? ma już 5 lat. Auto przejechało 50 000 km.

Nie chciałbym obudzić się z ręką w nocniku

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 29 lis 2011 11:27 am

Jak po nocy to dobre napięcie jest i jak kręci to nie ruszaj

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 29 lis 2011 10:14 pm

bodo,
W pełni popieram tedi-ego
A jako pistowiak nie masz kłopotu. Na Warszawskiej róg Bohaterów Wolności masz sklep fabryczny ZAP i tam masz zawsze świerzy towar w pełnym wyborze. Rzut kamieniem od Ciebie. Kupiłem do swojej właśnie tam. I choć pracuje tam mój znajomy nie dostałem rabatu od cen fabrycznych :(

tomeks
Posty: 16
Rejestracja: 04 cze 2012 09:56 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Jaki akumulator do 4.0 z DVD

Post autor: tomeks » 05 lip 2012 01:40 pm

Proszę o pomoc jaki akumulator powinienem kupić do silnika 4.0. Samochód z DVD sporo używanym. Może ktoś wie gdzie można kupić dobry tani w Warszawie. Poprzedni miałem 74Ah, i nie był oryginalny więc może powinien być większy, bo chyba szybko padł, a może ktoś przełożył używany?

Dzięki za rady.
Lubię to auto, ale chciałbym aby na 100% wszystko działało

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 05 lip 2012 09:06 pm

tomeks,
Możliwe że sie powtórzę ale w swojej po lifcie wymieniłem na produkt ZAP Piastów na Warszawskiej. Nie masz daleko, a jak w sklepie fabrycznym powiesz że chodzi o Pacificę gość sam powie Ci że potrzebujesz odwrotne klemy i że odpowiedni będzie 74Ah. Jak byłem u nich był dostępny od ręki coś koło PLN 300 jeśli dobrze pamiętam i przez z gróbsza rok chodzi jak powinien. Możesz też sprawdzić telefonicznie jak ich sobie wygooglujesz.

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 31 lip 2012 08:05 am

Zapytam tak:

Czy szukać nowego aku (70-72Ah) muszę szukać go w jakimś specjalnym rozmiarze, czy zmieści się standardowy? Bo jak na moje oko to tam wejdzie na długość ok 26 cm, a taki ciężko znaleźć powyżej sześćdziesięciu kilku Ah...

Pozdr
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015 06:08 am przez Crypt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 31 lip 2012 08:46 am

Wejdzie ci normalny 72 ja taki miałem w swojej.

daras
Posty: 25
Rejestracja: 12 kwie 2011 05:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: daras » 01 sie 2012 09:04 am

Siema
Tydzień temu wymieniłem u siebie aku, Bosch S4 wymiary 278x175x190, 74Ah, 680A, lewy +; tylko musiałem trochę podciąć dolną plastikową podstawę pod aku (żeby oparł się całą swoją dolną powierzchnią) ale to nie problem.
Pozdrawiam
daras

tomeks
Posty: 16
Rejestracja: 04 cze 2012 09:56 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: tomeks » 02 sie 2012 10:32 pm

Jakieś miesiąc temu zmieniałem akumulator na Varta blue coś tam, 74 ah. Wszedł bez problemu. Koszt 390 PLN

[ Dodano: Czw Sie 02, 2012 22:36 ]
A jeszcze raz był też ZAP za 375 PLN, ale wszyscy mówili że Varta jest zdecydowanie lepsza i większość nowych europejskich samochodów ma założoną Vartę. Czy to prawda tego nie wiem do końca.
Lubię to auto, ale chciałbym aby na 100% wszystko działało

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 03 sie 2012 12:38 pm

Każdy akumulator jest dobry, o ile ma dobre ładowanie :)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Piotr_Czurczak
Posty: 51
Rejestracja: 16 sie 2010 08:51 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Piotr_Czurczak » 14 wrz 2012 02:25 pm

Panowie ja mam 2008 ponoć mamy kupić agm dużo droższe na standardowe nie chcą mi dać gwarancji, spotkał sie ktoś z takim problemem.
Pozdrawiam
Piotr

grzesp79
Posty: 7
Rejestracja: 15 lip 2012 12:44 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: grzesp79 » 14 wrz 2012 03:47 pm

Polecam Vartę Blue Dynamic 74Ah lewy+ dobre i sprawdzone. Jakby ktoś potrzebował to w dobrej cenie sprzedam.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 18 sie 2015 01:32 pm

Wracam do tematu - bo własnie wymieniłem aku.
Objaw był taki, że przy zapalaniu silnika gasły wszystkie kontrolki,
a rozrusznik tylko powoli "pstrykał" - więc: odpalenie z drugiego auta.
Ani przejechanie kilkudziesięciu km, ani całonocne ładowanie ładowarką
nie zmieniło sytuacji.

Był: Centra-Futura 72Ah 720A, jest Varta-Silver E38 74Ah 750A
http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/va ... 402075.jpg
za cenę (sklepową): 350 zł
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Stachu

Post autor: Stachu » 11 gru 2015 10:32 am

Cześć,
macie jakieś aktualne doświadczenia w temacie doboru nowego akumulatora?
Przyszedł kres na mój. Warto brać 74h kobyłę, gdy jeżdżę rzadziej i tylko krótkie trasy?
Nie chciałbym, kupując mniejszy, przesadzić i uszkodzić w drugą stronę. Będę wdzięczny za każdą sugestię.

Stachu

Post autor: Stachu » 15 gru 2015 12:11 pm

Panie/Panowie,
do końca tygodnia muszę podjąć decyzję. Krótkie, kilkukilometrowe trasy odbywające się 2-3 razy w tygodniu - warto brać 74 czy może jednak mniejszy kupić?

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 15 gru 2015 06:51 pm

Kup to co fabryka przewidziala, a takie krótkie trasy właśnie zabijają aku. Pasuje aku doładowywać prostownikiem przynajmniej raz na miesiąc.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 15 gru 2015 08:44 pm

Kolega lutek34, dobrze gada :D
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

derbeste
Posty: 76
Rejestracja: 12 wrz 2014 06:19 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: derbeste » 16 gru 2015 11:53 am

Hej, czyli akumulator powinien mieć wartości jakie sugeruje Zyga na początku dyskusji:
50 Ah i 500A?
Mój (jak mniemam jeszcze oryginalny amerykański) ma jedną rozpoznawalną cyfrę 661 i żadnych dodatkowych oznaczeń. I jak to czytać?

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 16 gru 2015 01:47 pm

50Ah napewno Nie jest fabryczną pojemnością aku w Pracy. Ja u siebie ma 74Ah czerwoną Centre plus.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Stachu

Post autor: Stachu » 16 gru 2015 02:03 pm

lutek34 pisze:Kup to co fabryka przewidziala, a takie krótkie trasy właśnie zabijają aku. Pasuje aku doładowywać prostownikiem przynajmniej raz na miesiąc.
Tak też zrobię. Potrzebowałem potwierdzenia, że fabryczne parametry najlepsze i za to dziękuję : )
Co do prostownika - możecie polecić? Miałem przez ostatnie lata Ultimate Speed. Od jakiegoś czasu nie "łapie" ładowania. Nie zapala się dioda led informująca o rozpoczętym procesie. Efektów praktycznych też nie ma, więc zakładam, że padł.
Załączniki
UltimateSpeed.jpg
UltimateSpeed.jpg (11.3 KiB) Przejrzano 23594 razy

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 16 gru 2015 03:53 pm

Bezpiecznik OK?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Stachu

Post autor: Stachu » 17 gru 2015 10:12 am

Chyba znalazłem przyczynę. To jakaś paskudna, niemal regularna przypadłość tego sprzętu. Krok po kroku na filmie widoczne - switch się odlutowuje.
Przyłożyłem próbnik łącząc dwa elementy i zadziałał, więc czeka mnie odkręcanie (trójkątny imbus?) i lutowanie.

https://www.youtube.com/watch?v=YFJplsH29e8

Yarpen
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2016 01:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Yarpen » 17 sie 2016 03:14 pm

A ja przymierzając się do wymiany usłyszałem wyrok takowy:
te wszystkie varty i bosche to sa spoko i tak dalej ... ale na krótszych trasach i w naszych packach to nie potrzymaja zbyt długo.
Propozycja to Optima red top 50Ah z prądem rozruchowym 1000!
Pięknie myślę sobie.
Koszt ... 700 złotówek.
No i ten to pośmiga.

Jestem przed rozmowami z Księgową (Małżonką) - brać tą baterię pod rozwagę?

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 17 sie 2016 03:51 pm

Po co Ci taki prąd rozruchowy :?: . Toż to nie diesel. Sam posiadam Vartę Blue Dynamic 74 Ah 680A. Jest dedykowany do pacek ,vojków, czy cherokee. Bezobsługowy nie sprawia problemów. Spełnia wszystkie wymogi producenta. Masz tutaj link ;
http://www.evaria.pl/akumulator-varta-b ... ca-cs.html
No i cena 360 zł. Ile ci zostaje w kieszeni :?: :P .
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Yarpen
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2016 01:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Yarpen » 17 sie 2016 04:07 pm

Czyli nie ma kłopotów z montażem bo pasuje do packi. Co za ulga.
Jadę na zakupy!







... dobrze, że pojechałem a nie zamówiłem w sieci. Okazuje się, że gazownicy tak sprytnie zamontowali mi kompa, że aku się nie zmieści ... albo szlifiera bateria z innym wymiarem.
Muszę poszukać alternatywy lub poprosić gazimierzy o przesunięcie komputera.

Dodatkowo dowiedziałem się, że moja bateria jest od nowości nie zmieniana - mam packę z 2004. Czy to rekord jakiś? Możliwe? Zegarek pokazuje 210 000.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 18 sie 2016 07:15 am

Ja mialem Centre plus. 74Ah. Nigdy nie musiałem doladowywac i nigdy mnie nie zawiodła. Kupisz co zechcesz.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 18 sie 2016 08:16 am

Yarpen pisze:Okazuje się, że gazownicy tak sprytnie zamontowali mi kompa, że aku się nie zmieści ... albo szlifiera bateria z innym wymiarem.
U mnie komputer od gazu zmieścił się idealnie na styk obok aku.
Yarpen pisze:Dodatkowo dowiedziałem się, że moja bateria jest od nowości nie zmieniana - mam packę z 2004.
Bateria w moim poprzednim aucie była z 1998 ,a wymiana na nową po 13 latach od daty produkcji. Nie wiem co to za firma ją robiła ale miała logo BMW.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

glauber
Posty: 19
Rejestracja: 11 paź 2015 12:58 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: glauber » 23 sie 2016 01:34 pm

ja kupiłem Bosch S4 wymiary 278x175x190, 74Ah, 680A, i śmiga bez zarzutu...fakt że trochę tam ciasno teraz :)

fdy
Posty: 57
Rejestracja: 31 sty 2016 12:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: fdy » 26 paź 2016 11:22 pm

pach pisze:Wracam do tematu - bo własnie wymieniłem aku.
Objaw był taki, że przy zapalaniu silnika gasły wszystkie kontrolki,
a rozrusznik tylko powoli "pstrykał" - więc: odpalenie z drugiego auta.
Ani przejechanie kilkudziesięciu km, ani całonocne ładowanie ładowarką
nie zmieniło sytuacji.

Był: Centra-Futura 72Ah 720A, jest Varta-Silver E38 74Ah 750A
http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/va ... 402075.jpg
za cenę (sklepową): 350 zł
Pach, czy wyżej wymieniony akumulator kupiłeś z lewym plusem? Chciałem taki właśnie kupić i z dwóch różnych sklepów otrzymałem informację, że ten model jest produkowany tylko z prawym plusem. No chyba że jakoś udało Ci się wsadzić właśnie taką wersję. Dzisiaj patrzyłem na kable i raczej ciężko byłoby wsadzić do Pacifiki akumulator z prawym plusem.

Czy ktoś z forumowiczów przedłużal przewody do akumulatora?

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 27 paź 2016 07:28 am

Ja kupiłem Centra Plus CB 705 70Ah 540
Pasuje idealnie, wchodzi nawet w oryginalny ocieplacz ;) i nic nie trzeba przerabiać.
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 27 paź 2016 01:05 pm

fdy pisze:...Pach, czy wyżej wymieniony akumulator kupiłeś z lewym plusem?...
Rozumiem, że lewy plus = zaciski aku od strony bloku silnika.
Ja mam aku z "prawym plusem" ale przewody są akurat
(u mnie) wystarczająco długie.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Ares
Posty: 31
Rejestracja: 25 cze 2014 02:05 pm
Lokalizacja: Hrubieszów
Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring 2005r

Post autor: Ares » 12 gru 2016 05:20 pm

Wczoraj padł mi akumulator w Pacy, a właściwie to eksplodował.
Sprawa wyglądała tak: po trzydniowym postoju "pod chmurką" nie obrócił, Packę odpaliłem na kable. Wstawiłem do garażu i podłączyłem prostownik. Po około 10 godzinach ładowania aku dosłownie eksplodował. Dobrze, że maska była otwarta bo mogłoby skończyć się pożarem. Pierwszy raz się z takim obrotem rzeczy spotkałem.
Akumulator miał 2,5 roku i nie był żaden "no name" tylko Varta Blue Dynamic 74 Ah 680A.
W sklepie sprawdzili co powinno u nas w packach siedzieć i ponoć nie żaden "normalny" ogólnodostępny aku tylko taki w technologii AGM z niezbyt dużą pojemnością (50 - 60Ah) ale wysokim pradem rozruchowym rzędu 800-1000A np.:
http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl ... p-161.html
bo do takich jest przystosowana cała instalacja włącznie z optymalnym ładowaniem, a przy standardowych aku będą szybciej padać włącznie z ekstremalnym uszkadzaniem skutkującym przegrzewaniem co może doprowadzić w skrajnych przypadkach do tego co u mnie.
Zanim kupiłem tę Vartę siedział w Pacy taki właśnie aku coś na wzór tego z linka, z walcowymi komorami.
Dodam, że od początku ładowanie jest na poziomie 13,4-13,8V a prostownik obsługuje pozostałe moje samochody (MB 190 i Hyundai) z aku Centry Plus 94Ah (5 lat) i Accela 60Ah (6 lat) i jest OK. Może jednak coś w tym jest co mówią w serwisie, że te aku powinne być niestandardowe.
Co Wy na to, bo czeka mnie zakup i trochę boję się wożenia kolejnej bomby pod machą, czy ktoś miał takie zdarzenie.
A tak poza tematem to czym teraz przemyć komorę silnika pod podstawą akumulatora bo wszystko zostało zalane elektrolitem :devil: :O
Sometimes silent ..., sometimes Tsunami - Pacifica Team

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 12 gru 2016 07:05 pm

Ares pisze:A tak poza tematem to czym teraz przemyć komorę silnika pod podstawą akumulatora bo wszystko zostało zalane elektrolitem
Gorącą najlepiej gotującą wodą to wszystko zlej i spłucz
Ares pisze:tylko taki w technologii AGM
[

To jest akumulator żelowy i jego się ładuje specjalnym prostownikiem. Bo jak zwykłym to go spierniczysz.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Ares
Posty: 31
Rejestracja: 25 cze 2014 02:05 pm
Lokalizacja: Hrubieszów
Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring 2005r

Post autor: Ares » 12 gru 2016 08:05 pm

tedi pisze:To jest akumulator żelowy i jego się ładuje specjalnym prostownikiem. Bo jak zwykłym to go spierniczysz
Wiem dlatego zastanawiam się czy warto wchodzić w takie cudo czy ryzykować kolejny "zwykły"
Zauważyłem że w okolicy rolki alternatora (sprzęgiełka) pojawił się rdzawy nalot. Tak jakby podczas pracy lekko pyliło rdzą (?). Nalot podobny do tego który osadza się na felgach z hamulców tylko bardziej rudy. Czy to objaw jego końca i czy to mogło doprowadzić do wcześniejszego "wykończenia" akumulatora?
Sometimes silent ..., sometimes Tsunami - Pacifica Team

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 12 gru 2016 08:26 pm

Ares pisze:Wiem dlatego zastanawiam się czy warto wchodzić w takie cudo czy ryzykować kolejny
A jakim prostownikiem go ładowałeś ?
Ares pisze:pracy lekko pyliło rdzą
To objaw kończącego się sprzęgła alternatora. Wymień zawczasu na nowe bo kiedyś staniesz w drodze. A czy ono mogło być przyczyną no mogło bo może przepuszczać i stąd nie doładowany akumulator.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Ares
Posty: 31
Rejestracja: 25 cze 2014 02:05 pm
Lokalizacja: Hrubieszów
Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring 2005r

Post autor: Ares » 12 gru 2016 08:49 pm

tedi pisze:Ares napisał/a: Wiem dlatego zastanawiam się czy warto wchodzić w takie cudo czy ryzykować kolejny



A jakim prostownikiem go ładowałeś ?
Małe niezrozumienie - ja się dopiero zastanawiam nad tym żelowym, a walnął mi zwykły - Varta Blue 74Ah - dokładnie taki ->
http://www.evaria.pl/akumulator-varta-b ... ca-cs.html
Natomiast w sklepie proponują mi taki
http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl ... p-161.html
jako zalecny przez producenta, tylko że różnica w cenie 200%.
Ale jak Packę kupiłem z padającym aku to właśnie była wyposażona w taki o celach cylindrycznych "żelowy" (od nowości - a ściągnięta była z Kanady).
Sprzęgiełko alternatora profilaktycznie już zakupiłem, ale wyciągnę chyba cały alternator do sprawdzenia - Packa ma 159 tys. km przebiegu więc może szczotki się też kończą, bo niepokoi mnie zakres napięcia ładowania 13,4-13,8V (wydaje mi się że powinno być wyżej około 14,1-14,5V.
I tak wszystko będę wybebeszał, bo już czas na zmianę paska rozrządu to pewnie zafunduje sobie taki "mały przegląd" osprzętu.
Bardziej chodzi mi o to jak Wam chodzą na normalnych aku - jak długo, czy często doładowujecie, bo mój swoje życie zakończył "wybuchowo" po 2,5 roku.
Sometimes silent ..., sometimes Tsunami - Pacifica Team

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 13 gru 2016 06:42 am

Ares,
Te optimmy są dobre czasem explodują ale to musisz sobie poczytać w necie.
Występują w różnych wersjach, żółta, czerwona, niebieska.
Żółta niby do głębokiego rozładowania, czerwona do dużego prądu rozruchu, niebieska na łodzie itd.
Ja używam żółtej, a teraz zakupiłem przy wymianie baterii w cadim czerwoną, przy przekręconym kluczyku trzyma zdecydowanie dłużej niż poprzednio używany akumulator o takich samych gabarytach.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 13 gru 2016 09:01 am

Ares pisze:Natomiast w sklepie proponują mi taki
http://sklep.prostowniki-...tu42-p-161.html
jako zalecny przez producenta, tylko że różnica w cenie 200%.
głupoty ci mówią, żeby wepchnąć drogi aku. Paca fabrycznie wychodziła ze zwykłymi akumulatorami i nie ma powodu eksperymentować z AGM. 99,9% Forumowiczów ma w swoich Pacach zwykłe aku i nie narzekają. To że firmowy aku padł po 2,5roku to bym się dopatrywał w tym jak był eksploatowany? Czy prąd ładowania jest OK?, czy coś nie rozładowywuje aku na postoju?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Post autor: bywalec » 13 gru 2016 09:33 am

Z tym zaleceniem producenta to bzdura - chyba, że mówili o producencie akumulatorów Optima i jakie on zaleca do Pacificy.

Napięciem ładowania z podanym przez Ciebie zakresie też bym się nie przejmował - steruje nim komputer w zależności od naładowania akumulatora, temperatury itp. U mnie sprawdzane przez OBD było 13,8V.

Ja u siebie od 5 lat mam zwykły akumulator, nigdy go nie doładowywałem i na razie działa. Raz do roku czyszczę klemy.

Ares
Posty: 31
Rejestracja: 25 cze 2014 02:05 pm
Lokalizacja: Hrubieszów
Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring 2005r

Post autor: Ares » 13 gru 2016 01:13 pm

Skoro Wam chodzą normalne i jest ok to może spróbuje jeszcze raz wsadzić normalnego. Jak wcześniej wspomniałem, kupiłem Packę z aku żelowym który był w niej chyba od nowości, bo jego wiek był taki jak samochodu. Kupiłem tą Vartę bo wydawało mi się że tak też będzie ok, ale teraz pojawiły się kontrowersje.
Co do upływu prądu z aku to w stanie spoczynku po około 35 sek. spada do poziomu 0,1-0.09A co wydaje mi się chyba akceptowalnym upływem prądu dla Packi. Ładowanie z tego co piszecie też jest ok (13,4-13,8V). Pozostaje mi tylko uwierzyć że trafiłem jakiś trefny egzemplarz tej Varty.
Widziałem dzisiaj aku 4MAX 77Ah z 760Ah i z tego co widziałem na necie opinie ma pozytywne - zastanawiam się czy nie spróbować tego - koszt 290 zł wydaje się ok.
Z drugiej strony rozmawiałem z kilkoma miejscowymi posiadaczami amcar-ów i większość poleca coś takiego
http://sklepakum.pl/akumulatory-samocho ... 734mf.html
????? czy ktoś to ma może u siebie w Pacy?
Sometimes silent ..., sometimes Tsunami - Pacifica Team

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 13 gru 2016 01:22 pm

Ja mam w tej chwili u siebie akumulator Deka, ale w Sebringu i tylko dlatego że żaden inny - nazwijmy to normalny - po prostu nie pasował w miejscu jakie przewidział producent auta. Oczywiście aku 2x droższy od varty silver, działa, jest gwarancja na 2 lata, mam go od 3 tygodni.
W Pacce mam normalną vartę silver, działa i nie ma z nią żadnych problemów. Tfu tfu i puk puk w niemalowane ;)
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: UKŁAD ELEKTRYCZNY :.”