Problem elektryczny - problem z komunikacją BCM???
Problem elektryczny - problem z komunikacją BCM???
Witam Wszystkich. Chciałem się z Wami podzielić następującym problemem:
W czasie ostatniej trasy przestały działać:
światła mijania przód, tył,
wycieraczki przód,
klakson,
klimatyzacja,
radio (cały panel jest "martwy",
elektryczne szyby
tempomat
- czyli wszystkie najpotrzebniejsze akcesoria
Działają
elektryczne fotele, pedały
kierunkowskazy, awaryjne
światła stopu
liftgate - ale otwierany z konsoli wewnętrznej (klamką z zewnątrz nie działa)
Na desce rozdzielczej świecą kontrolka poduszki powietrznej, kontrola trakcji, ABS, hamulec awaryjny, dodatkowo komunikat U110C.
Ciekawe jest że po nocy spędzonej "pod chmurką" przez pewien czas wszystko wróciło do normy. Wiec jak mokro - działa, sucho nie działa
Prośba o sugestie co może być przyczyną
Pozdrawiam
W czasie ostatniej trasy przestały działać:
światła mijania przód, tył,
wycieraczki przód,
klakson,
klimatyzacja,
radio (cały panel jest "martwy",
elektryczne szyby
tempomat
- czyli wszystkie najpotrzebniejsze akcesoria
Działają
elektryczne fotele, pedały
kierunkowskazy, awaryjne
światła stopu
liftgate - ale otwierany z konsoli wewnętrznej (klamką z zewnątrz nie działa)
Na desce rozdzielczej świecą kontrolka poduszki powietrznej, kontrola trakcji, ABS, hamulec awaryjny, dodatkowo komunikat U110C.
Ciekawe jest że po nocy spędzonej "pod chmurką" przez pewien czas wszystko wróciło do normy. Wiec jak mokro - działa, sucho nie działa
Prośba o sugestie co może być przyczyną
Pozdrawiam
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
To jest bodajże błąd komunikacji pomiędzy BCM i PCM na magistrali.szlosiu pisze:komunikat U110C
Jest albo przerwa (coś z drutami lub na kostkach) w obwodzie między BCM i PCM lub wadliwy(walnięty) BCM.
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
ad. Zyga: hmm, masy powiadzasz - myslisz zeby sprawdzic polaczenia od kazdego z wadliwie dzialajacych urzadzeń. Sprawdze
ad. Mpspycha
co do tego komunikatu - tak wlasnie podejrzewam, przegladajac zasoby sieci.
Zastanawiam sie od czego zaczac "diagnostyke"
btw. BCM to jest to małe szpejo po lewej stronie pedału hamulca?
Myslalem jeszcze, że moze stacyjka szwankuje
Pozdrawiam
szlosiu
ad. Mpspycha
co do tego komunikatu - tak wlasnie podejrzewam, przegladajac zasoby sieci.
Zastanawiam sie od czego zaczac "diagnostyke"
btw. BCM to jest to małe szpejo po lewej stronie pedału hamulca?
Myslalem jeszcze, że moze stacyjka szwankuje
Pozdrawiam
szlosiu
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
A który to moduł?
Bo np ten nr 5 na rys. (poniżej) to:
CONTROLLER ANTILOCK BRAKE
DESCRIPTION
The controller antilock brake (CAB) is a microprocessor- based device which monitors the antilock brake system (ABS) during normal braking and controls it when the vehicle is in an ABS stop. The CAB is mounted to the HCU as part of the integrated control unit (ICU) (Fig. 3). The CAB uses a 47-way connector on the vehicle wiring harness. The power source for the CAB is through the ignition switch in the RUN or ON position. The CAB is on the PCI bus.
OPERATION
The primary functions of the controller antilock brake (CAB) are to:
ĂË Monitor the antilock brake system for proper operation.
ĂË Detect wheel locking or wheel slipping tendencies by monitoring the speed of all four wheels of the vehicle.
ĂË Control fluid modulation to the wheel brakes while the system is in ABS or traction control mode.
ĂË Store diagnostic information.
ĂË Provide communication to the DRBIIIt scan tool while in diagnostic mode.
ĂË Illuminate the amber ABS warning indicator lamp.
ĂË (With traction control only) Illuminate the TRAC
ON lamp in the message center on the instrument
panel when a traction control event occurs.
ĂË (with traction control only) Illuminate the TRAC OFF lamp when the amber ABS warning indicator lamp illuminates.
The CAB constantly monitors the antilock brake system for proper operation. If the CAB detects a fault, it will turn on the amber ABS warning indicator lamp and disable the antilock braking system.
The normal base braking system will remain operational.
Bo np ten nr 5 na rys. (poniżej) to:
CONTROLLER ANTILOCK BRAKE
DESCRIPTION
The controller antilock brake (CAB) is a microprocessor- based device which monitors the antilock brake system (ABS) during normal braking and controls it when the vehicle is in an ABS stop. The CAB is mounted to the HCU as part of the integrated control unit (ICU) (Fig. 3). The CAB uses a 47-way connector on the vehicle wiring harness. The power source for the CAB is through the ignition switch in the RUN or ON position. The CAB is on the PCI bus.
OPERATION
The primary functions of the controller antilock brake (CAB) are to:
ĂË Monitor the antilock brake system for proper operation.
ĂË Detect wheel locking or wheel slipping tendencies by monitoring the speed of all four wheels of the vehicle.
ĂË Control fluid modulation to the wheel brakes while the system is in ABS or traction control mode.
ĂË Store diagnostic information.
ĂË Provide communication to the DRBIIIt scan tool while in diagnostic mode.
ĂË Illuminate the amber ABS warning indicator lamp.
ĂË (With traction control only) Illuminate the TRAC
ON lamp in the message center on the instrument
panel when a traction control event occurs.
ĂË (with traction control only) Illuminate the TRAC OFF lamp when the amber ABS warning indicator lamp illuminates.
The CAB constantly monitors the antilock brake system for proper operation. If the CAB detects a fault, it will turn on the amber ABS warning indicator lamp and disable the antilock braking system.
The normal base braking system will remain operational.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sty 2018 11:11 am
- Lokalizacja: Wielbark
- Samochód: Pacifica 3.5 AWD 2005r
Re: Problem elektryczny - problem z komunikacją BCM???
Cześć, mam dokładnie ten sam problem, ale tylko po odpaleniu silnika. Jak włączę tylko zapłon, wszystko działa, odpalam silnik i przestaje działać to co u kolegi. Brak zasilania w skrzynce kilku bezpieczników. Dodam tylko , że była wielka ulewa, ale nie wiem czy to ma związek.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sty 2018 11:11 am
- Lokalizacja: Wielbark
- Samochód: Pacifica 3.5 AWD 2005r
Re: Problem elektryczny - problem z komunikacją BCM???
Dziś odpalam auto i wszystko wróciło do normy, pewnie gdzieś wilgoć się dostała. Lubię takie samochody, które się same naprawiają . Pozdrawiam
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Problem elektryczny - problem z komunikacją BCM???
Niewykluczone że masz rację, choć przyczyn może być jeszcze kila.
A ja strasznie takich sytuacji nie lubię. Samo się zepsuło, samo naprawiło, nie wiadomo jaka przyczyna (konkretnie i dokładnie), nie wiadomo kiedy i w jakich warunkach się powtórzy - a znając tzw.złośliwość przedmiotów martwych bądź pewien, że w momencie najbardziej niekorzystnym dla Ciebie. Tak mówią powszechnie znane prawa Murphy-ego.
Ja to bym podjął wysiłek żeby ustalić przyczynę. Nadzieja że się nie powtórzy z reguły jest złudna.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sty 2018 11:11 am
- Lokalizacja: Wielbark
- Samochód: Pacifica 3.5 AWD 2005r
Re: Problem elektryczny - problem z komunikacją BCM???
M. wiem, że masz rację i w wolnej chwili posprawdzam masy i wtyki w skrzynce bezpieczników dla pewności.