Regeneracja alternatora zach.pomorskie - ale czy konieczna?
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 sie 2015 12:53 pm
- Lokalizacja: gryfice
- Samochód: pacifica 2005 awd, fiat 126p,
- Postawił flaszek: 2
Regeneracja alternatora zach.pomorskie - ale czy konieczna?
witam gdzie w zachodniopomorskim zdiagnozuję i zregeneruję alternator? chodzi mi o szybką naprawę, dzisiaj zawożę i tego samego dnia odbieram.
ładuje małym prądem, 13,6, nie chcę nowego aku rozwalić.
mam podobną ilość km do Koszalina i Szczecina, zatem wszystko jedno gdzie wyskoczę, tylko gdzie to ogarną bez zdziwienia...
silnik 3,5.
ładuje małym prądem, 13,6, nie chcę nowego aku rozwalić.
mam podobną ilość km do Koszalina i Szczecina, zatem wszystko jedno gdzie wyskoczę, tylko gdzie to ogarną bez zdziwienia...
silnik 3,5.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez pajel, łącznie zmieniany 1 raz.
pajel
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
np:
https://dobrymechanik.pl/uslugi/alterna ... a/gryfice/
https://dobrymechanik.pl/uslugi/alterna ... /koszalin/
https://dobrymechanik.pl/uslugi/alterna ... /szczecin/
w kwestii szczecina napisz do mareckiego na pewno coś poleci
https://dobrymechanik.pl/uslugi/alterna ... a/gryfice/
https://dobrymechanik.pl/uslugi/alterna ... /koszalin/
https://dobrymechanik.pl/uslugi/alterna ... /szczecin/
w kwestii szczecina napisz do mareckiego na pewno coś poleci
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
w zasadzie mieści się w dolnej strefie normypajel pisze:u mnie jak auto zimnie jest 13,8, jak się nagrzeje daje ok 13,65.
poniżej schemat alternatora i wymagane parametry dla 4.0 i 3.8
P.S.
sprawdzałeś napięcie paska i jego stan?
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 sie 2015 12:53 pm
- Lokalizacja: gryfice
- Samochód: pacifica 2005 awd, fiat 126p,
- Postawił flaszek: 2
dziękuję za schematy, obawiam się, że altki się różnią od siebie te od 3,5 i 4,0 i 3,8.
nawet po aukcjach na znanym portalu są inne,
przy zimnym silniku jest ładowanie 14,01 v, natomiast teraz spada przy gorącym do 13,56, 13,60.
chyba czeka mnie zatem wyjęcie alternatora i regeneracja i potem będę szukał dalej.
możne jest jakiś czujnik, który może psuć robotę alternatora??
jak macie mocowane aku ? u mnie po prostu stoi w wanience, tak to kupiłem i od niedawna zacząłem się zastanawiać?
nawet po aukcjach na znanym portalu są inne,
przy zimnym silniku jest ładowanie 14,01 v, natomiast teraz spada przy gorącym do 13,56, 13,60.
chyba czeka mnie zatem wyjęcie alternatora i regeneracja i potem będę szukał dalej.
możne jest jakiś czujnik, który może psuć robotę alternatora??
jak macie mocowane aku ? u mnie po prostu stoi w wanience, tak to kupiłem i od niedawna zacząłem się zastanawiać?
pajel
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
W podstawie akumulatora czujnik jego temperatury?pajel pisze:możne jest jakiś czujnik, który może psuć robotę alternatora??
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
pomiar robimy na rozgrzanym silniku prze 2500 obrotachpajel pisze:przy zimnym silniku jest ładowanie 14,01 v, natomiast teraz spada przy gorącym do 13,56, 13,60.
i wtedy powinno być na wyjściu pomiędzy 13-16V
te napięcia które podajesz mieszczą się w tym przedziale,
pytanie na jakich obrotach silnika robiłeś pomiar
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
zrób pomiar jak fabryka każe przy 2500 obrotów na rozgrzanym silniku i zobacz co wyjdziepajel pisze:wszystkie pomiary robione na wolnych obrotach,
jeśli mieści się w parametrach nie szukałbym dziury w całym, jeśli jest w dolnej granicy czyli ok 13V
pewnie bym ten alternator sprawdził dla spokoju sumienia
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
pajel,
16V to szybko gazujący akumulator i na mój gust szybko przepalające się żarówki (co najmniej). Moim zdaniem przesadzone.
W Aspenie Hybrydzie nie mam alternatora ale akumulator 12V jest ładowany - sterowanie totalnie elektronicznie. Napięcie w instalacji mierzone spod OBD to 13,6V +_ 0,2. Ten typ tak ma.
Jeśli Paca pali Ci jak trzeba, rozrusznik kręci i nic szczególnego się nie dzieje, to schowaj miernik i o nim zapomnij.
Pozwól autu jeździć i cieszyć Cię jak na to zasługujesz.
według źródła LINK prawidłowo jest 13,8 - 14,4V. Pomiar może pokazywać różne wartości w zalezności odobrotów, od włączonych odbiornikow, od miejsca pomiaru, od rodzaju lub zgoła egzemplarza miernika jakiego używasz.
16V to szybko gazujący akumulator i na mój gust szybko przepalające się żarówki (co najmniej). Moim zdaniem przesadzone.
W Aspenie Hybrydzie nie mam alternatora ale akumulator 12V jest ładowany - sterowanie totalnie elektronicznie. Napięcie w instalacji mierzone spod OBD to 13,6V +_ 0,2. Ten typ tak ma.
Jeśli Paca pali Ci jak trzeba, rozrusznik kręci i nic szczególnego się nie dzieje, to schowaj miernik i o nim zapomnij.
Pozwól autu jeździć i cieszyć Cię jak na to zasługujesz.
według źródła LINK prawidłowo jest 13,8 - 14,4V. Pomiar może pokazywać różne wartości w zalezności odobrotów, od włączonych odbiornikow, od miejsca pomiaru, od rodzaju lub zgoła egzemplarza miernika jakiego używasz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
pajel, Jeśli to jest ładowanie przy włączonych światłach ,wolnych obrotach,plus np dmuchawa na max... to można tak jeździć .... choć idealnie nie jest....(ale wcale nie musi) i to że tak powiem absolutne minimum co alternator musi z siebie dać by go zostawić w spokoju... zakładając że to czym mierzysz/zapewne miernik uniwersalny\ pokazuje to co powinien...a ładowanie przy wyższych obrotach jest minimum 14v. /max około 14.5\ a nie ciągle np 13.5v
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 sie 2015 12:53 pm
- Lokalizacja: gryfice
- Samochód: pacifica 2005 awd, fiat 126p,
- Postawił flaszek: 2
Re: Regeneracja alternatora zach.pomorskie - ale czy konieczna?
witam po jakimś czasie, ogarnąłem swój alternator.
zawiozłem do szczecina (firma bendix - na słonecznym - ogarniają tylko rozruszniki, prądnice i altki) na diagnozę, po chwili okazało się, że
walnięte były diody prostujące oraz kończyło się sprzęgło alternatora i szczotki.
naprawione w ciągu godziny włącznie z nowym sprzęgłem, (200 diody i wymiana+ nowa rolka 300 (ponoć kanadyjska) bo chińczyk za 100.) co mnie zaskoczyło, że na części nie trzeba czekać.
ładowanie na wolnych obrotach bez włączonych świateł 14,2 v (prawie).
teraz chyba jest w sam raz. Zakład polecam.
zawiozłem do szczecina (firma bendix - na słonecznym - ogarniają tylko rozruszniki, prądnice i altki) na diagnozę, po chwili okazało się, że
walnięte były diody prostujące oraz kończyło się sprzęgło alternatora i szczotki.
naprawione w ciągu godziny włącznie z nowym sprzęgłem, (200 diody i wymiana+ nowa rolka 300 (ponoć kanadyjska) bo chińczyk za 100.) co mnie zaskoczyło, że na części nie trzeba czekać.
ładowanie na wolnych obrotach bez włączonych świateł 14,2 v (prawie).
teraz chyba jest w sam raz. Zakład polecam.
pajel
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Re: Regeneracja alternatora zach.pomorskie - ale czy konieczna?
To, warto to napisać w: POLECAMY I REKLAMUJEMY viewforum.php?f=56
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR