Witam grono. Mam już dość tego samochodu. Nie działa mi lewy kierunkowskaz tzn jak włączam na miękkie kierunki miga normalnie, ale jak włączę na stałe miga tylko przód. ktoś wie gdzie jest jakiś moduł lub przerywacz kierunków.
Pozdrawiam
Lewy kierunkowskaz
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Re: Lewy kierunkowskaz
Nie ma przekaźnika, sygnał na kierunkowskaz idzie bezpośrednio z komputera BCM. Komp dostaje sygnał z manetki kierunkowskazów i tam bym szukał przyczyny. Masa zdaje się ok skoro miga "na miękko".
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Lewy kierunkowskaz
Manetka to sterowanie 5V. Przypuszczam, że każda funkcja ma wspólną masę. Prawdopodobnie sterowanie opornościowe włączające WSZYSTKIE funkcjonalne odbiorniki. Jeśli włącza przód (dając sygnał "WŁĄCZ LEWY") to BCM powinien dawać przerywane 12V tak na przód jak i na tył. Tak powinno być i "na miękko" i "na twardo".To że w określonym stanie (na miękko) wszystko działa jak trzeba eliminuje problem z przewodami/żarówkami/gniazdami żarówek/kostkami połączeniowymi ale też i masą na 12V.
Po stronie sterowania 5V a zatem manetki też nie szukałbym kłopotów z masą albo jakichś uszkodzeń - bo daje sygnał do BCM ale to BCM po otrzymaniu sygnału sterującego z określonego źródła nie wysyła sygnałów wykonawczych do odbiornika jakim jest lampa tylna - wysyłając wszak do lampy przedniej.
Na mój gust coś jest nie halo z BCM - chciałbym się mylić.
I tutaj pytanie dodatkowe:
Masz zamontowany hak holowniczy?
Jeśli tak to jak wygląda instalacja gniazda elektrycznego oświetlenia przyczepy? Jest podłączone równolegle do żarówek samochodu czy też przez moduł sterujący?
Jeśli w aucie masz klasyczne żarówki w lampach i gniazdo włączone jest bezpośrednio (bez modułu sterującego) i jeśli hak holowniczy jest wykorzystywany, to bardzo prawdopodobną rzeczą jest, że prąd pobierany przez kierunki auta plus nie uwzględniane w konstrukcji auta żarówki przyczepy mógł przekroczyć wartości dopuszczalne i coś w BCM mogło się upalić. Żarówki LED niby byłyby lepsze (mniej potrzebują prądu) acz właśnie w kierunkowskazach wymagają równolegle włączonego ODPOWIEDNIEGO opornika, symulującego właściwe obciążenie obwodu - a zatem LED w aucie nie daje korzyści dla przyczepy, natomiast LED w przyczepie byłby prawie nie zauważalny dla BCM przy gnieździe bez modułu. Jeśli nie masz haka lub masz go i ktoś robił do niego instalację z głową a nie po taniości - dając moduł sterujący to nie mam pomysłu na przyczynę - acz skutków szukałbym najprędzej w BCM.
Za taką tezą przemawia nie działająca lampa tylna - pod którą podpinana jest zwykle przyczepa.
Jeśli w mojej tezie się nie mylę, to wniosek jest jeden.
Auto jest OK - któryś użytkownik rękami montera je skrwawił i popsuł. Taka jest brutalna prawda.
Mam ogromną prośbę. Zanim zaczniesz coś robić przy aucie przeczytaj to co wyżej ze zrozumieniem tekstu. Sugestia ma wielką siłę - a my tu wróżymy z fusów.
Poniżej taki sobie mem, który pokazuje, że patrząc na obrazek widzisz coś innego niż gdy najpierw przeczytasz tekst a później oglądasz obrazek:
Po stronie sterowania 5V a zatem manetki też nie szukałbym kłopotów z masą albo jakichś uszkodzeń - bo daje sygnał do BCM ale to BCM po otrzymaniu sygnału sterującego z określonego źródła nie wysyła sygnałów wykonawczych do odbiornika jakim jest lampa tylna - wysyłając wszak do lampy przedniej.
Na mój gust coś jest nie halo z BCM - chciałbym się mylić.
I tutaj pytanie dodatkowe:
Masz zamontowany hak holowniczy?
Jeśli tak to jak wygląda instalacja gniazda elektrycznego oświetlenia przyczepy? Jest podłączone równolegle do żarówek samochodu czy też przez moduł sterujący?
Jeśli w aucie masz klasyczne żarówki w lampach i gniazdo włączone jest bezpośrednio (bez modułu sterującego) i jeśli hak holowniczy jest wykorzystywany, to bardzo prawdopodobną rzeczą jest, że prąd pobierany przez kierunki auta plus nie uwzględniane w konstrukcji auta żarówki przyczepy mógł przekroczyć wartości dopuszczalne i coś w BCM mogło się upalić. Żarówki LED niby byłyby lepsze (mniej potrzebują prądu) acz właśnie w kierunkowskazach wymagają równolegle włączonego ODPOWIEDNIEGO opornika, symulującego właściwe obciążenie obwodu - a zatem LED w aucie nie daje korzyści dla przyczepy, natomiast LED w przyczepie byłby prawie nie zauważalny dla BCM przy gnieździe bez modułu. Jeśli nie masz haka lub masz go i ktoś robił do niego instalację z głową a nie po taniości - dając moduł sterujący to nie mam pomysłu na przyczynę - acz skutków szukałbym najprędzej w BCM.
Za taką tezą przemawia nie działająca lampa tylna - pod którą podpinana jest zwykle przyczepa.
Jeśli w mojej tezie się nie mylę, to wniosek jest jeden.
Auto jest OK - któryś użytkownik rękami montera je skrwawił i popsuł. Taka jest brutalna prawda.
Mam ogromną prośbę. Zanim zaczniesz coś robić przy aucie przeczytaj to co wyżej ze zrozumieniem tekstu. Sugestia ma wielką siłę - a my tu wróżymy z fusów.
Poniżej taki sobie mem, który pokazuje, że patrząc na obrazek widzisz coś innego niż gdy najpierw przeczytasz tekst a później oglądasz obrazek:
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 cze 2016 03:03 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Samochód: Paca 2005 SS 3.5 AWD
Re: Lewy kierunkowskaz
Ok dzięki za odpowiedzi. Właśnie mnie żona oświeciła, że jak nawet na miękko włączam kierunek to z tyłu nie miga. Biorę miernik w łapę i idę szukać. Hak mam ale nie wiem jak zamontowany. Kiedyś podłączałem przyczepkę parę razy i nie było kłopotu wszystkie światła w niej działały prawidłowo.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Lewy kierunkowskaz
No to zacznij od żarówki.
Choć jeśli by była przyczyną z racji spalenia włókna z pewnością częstotliwość błysków byłaby większa niż z drugiej strony. Standardowy objaw spalonej żarówki.
Choć jeśli by była przyczyną z racji spalenia włókna z pewnością częstotliwość błysków byłaby większa niż z drugiej strony. Standardowy objaw spalonej żarówki.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Re: Lewy kierunkowskaz
M. - bardzo cenne informacje i przy okazji uśmiałem się z obrazka
strubell - no to zmienia postać rzeczy jak wcale nie miga. Żarówka, a w drugiej kolejności bierz miernik i patrz na stykach czy nie ma masy czy 12V.
Pewnie zmyliła Cię częstotliwość migania, przy przepalonej żarówce u siebie zauważyłem że na stałe miga szybciej tak aby kierowca się zorientował że któraś żarówka jest przepalona, natomiast "na miękko" miga z normalną częstotliwością nawet przy przepalonej żarówce.
Przewód czarny z zielonym paskiem to masa, a ciemnozielony z białym paskiem to 12V prosto z BCM.
strubell - no to zmienia postać rzeczy jak wcale nie miga. Żarówka, a w drugiej kolejności bierz miernik i patrz na stykach czy nie ma masy czy 12V.
Pewnie zmyliła Cię częstotliwość migania, przy przepalonej żarówce u siebie zauważyłem że na stałe miga szybciej tak aby kierowca się zorientował że któraś żarówka jest przepalona, natomiast "na miękko" miga z normalną częstotliwością nawet przy przepalonej żarówce.
Przewód czarny z zielonym paskiem to masa, a ciemnozielony z białym paskiem to 12V prosto z BCM.