Problemy z fotelami - rożne przypadłości elektryczne

kanapy, fotele, dywany itp...
Bogdan Fli

Problemy z fotelami - rożne przypadłości elektryczne

Post autor: Bogdan Fli » 11 lis 2009 07:27 pm

Mam też problem z fotelami, tz. jak wciskam jakąś funkcje to fotel drgnie i po wszystkim. Czy ty również miałes takie same objawy. Czy nalezy wymontowac fotel aby dobrac się do modułu?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez Bogdan Fli, łącznie zmieniany 1 raz.

grand
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2009 10:10 pm
Lokalizacja:
Samochód:

niedziała regulacja siedzeń

Post autor: grand » 03 mar 2010 07:56 pm

witam przestała działać regulacja i podgrzewanie siedzeń kierowcy i pasażera oraz brak klaksonu. Sprawdzałem pod siedzeniem czy nie rozłączyły się kostki z modułu oraz bezpieczniki wszystko ok, może jakiś przekznik nie mam pojęcia? było by okey ale siedzenie kierowcy
zostało w pozycji ustawienia mojej lepszej połowy (trochę za blisko
przedniej szyby)Gdzie szukać i czego?bo i w dupę trochę zimno
z góry dzięki
piękna ta bestia

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 05 mar 2010 07:13 am

podnieś klapkę od puszki z bezpiecznikami i w opisie poszukaj
przekaźnika

trzeba je wyciągnąć i na przekręconym kluczyku zobaczyć czy dochodzi do nich 12V

jak podeślesz fajną fotkę skrzynki to Ci zaznaczę co jest co

a szukaj :

DOOR NODE RELAY

HORN RELAY
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Kuza
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2009 03:17 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Kuza » 28 mar 2010 06:21 pm

zyga lub ktokowiek?
mam taki sam problem bezpieczniki i przekaźniki ok stawiam na MEMORY SEAT MODULE ,BRAK STEROWANIA FOTELEM KIEROWCY I PASAŻERA , PODGRZEWANIA , masz może wiedzę jakie napięcie zasilania tego modułu (biała wtyczka z dwoma pinami w module) - u mnie jest 3,9 v a jak wepnę moduł 2,9 ?????? sprawdzisz u siebie ?
p.s ma ktoś odstąpić na 10 min.w celu sprawdzenia swój modułu ( gdańsk lub okolice)

[ Dodano: Pon Mar 29, 2010 15:21 ]
Kuza, i jak to często bywa, sam sobie odpowiadam :
1.sprawdzić bezpieczniki
2.sprawdzić wtyczki pod siedzeniem kierowcy ( od spodu za pomocą dwóch wkrętów krzyżakowych przymocowana jest puszka), modułu sterowania i pamięci
3.samego modułu nie ma co rozbebeszać bo płytka i elementy zabezpieczone są specjalnym lakierem przed wilgocią wiec miernik nic nie pomoże
4.wypiąć moduł ( wtyczek nie da się pomylić ) i przeprowadzić próbę "węchową"
5.jeżeli próba "węchowa" wypadła pozytywnie - ASO ! lub kupno modułu ok 200$
6.jeżeli próba "negatywna" i tu uwaga dla posiadaczy welurów patrz p.7 dla skór p.8
7.zamontować moduł i sprawdzić - może sie naprawiło , ale raczej nie .... jest biuletyn wydany przez CHRYSLERA mówiący o możliwości zawieszenia się modułu pamięci na wskutek wyładowania elektrostatycznego przy kontakcie materiał-welur-klamka -działanie -ASO lub dobry skaner który gada z modułem i próba restartu oprogramowania ( w ASO wlewają upgrade ) biuletyn mówi o modelach 2004-2005 później problem wyeliminowano wiec jeżeli nie tyczy się to waszego modelu patrz p8
8.nie pozostaje nic jak wpiąć i liczyć że się naprawi lub cofnąć się pamięcią wstecz i skojarzyć fakty towarzyszące wystąpieniu usterki :
w jednym z postów na forum znalazłem podobny przypadek kiedy to podczas sprzątania użytkownik przypadkowo wypiął czy poluźnił jedną z 4 kostek modułu ( kosztowało go to 300 zł !!!!!! PONTI GDAŃSK NIE POLECAM), skojarzyłem iż ja też zachęcony miłym wiosennym słonkiem zabrałem się do usuwania po zimowego brudu.Zachęcony lawiną podpowiedzi i propozycji rozwiązania problemu , przeanalizowałem przebieg wypadków.
O I NAPRAWIŁO się :O :P pozdrawiam.
kolejny w stajni

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 22 sie 2010 09:46 pm

witajcie,

mam problem z regulacją fotela kierowcy. Do przodu i tyłu działa, lędźwiowy działa, ale jak chcę odchylić oparcie to słychać tylko jak próbuje coś załączyć ale bez efektu. Macie pomysł? może silnik nie startuje, ale który to jest? co sprawdzić i jak. Nie działa tylko oparcie!
https://zapunkty.blogspot.com

Damatus
Posty: 129
Rejestracja: 08 lut 2010 11:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Damatus » 23 sie 2010 04:42 pm

Miałem z oparciem to samo. Po nasłuchiwaniu okazało się że lewy silniczek się spalił. Prawy wykonywał lekki ruch i cichutko brzęczał więc był ok.
DAMATUS

artek69
Posty: 12
Rejestracja: 13 maja 2010 06:14 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artek69 » 23 sie 2010 05:26 pm

ws oparcia.

Sprawdź kolego czy nic nie masz pod fotelem? lub "i" zdejmij plastik z dolnej osłony , będziesz widział śruby od (posuwu) oparcia . Może coś blokuje???
T&C 02/3,8 pb PACIFICA 04/3,5 pb+lpg

Damatus
Posty: 129
Rejestracja: 08 lut 2010 11:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Damatus » 23 sie 2010 06:05 pm

artek69, jemu chodzi o oparcie a nie siedzisko, więc powinien zdjąć plastik z tyłu oparcia ( zatrzaski) i sprawdzić silniczki po bokach fotela czy działają.
DAMATUS

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 23 sie 2010 08:01 pm

dzięki koledzy za rady, lecę do garażu "macać" silniczki - zobaczymy czy jest tak jak pisał Damatus. Przy okazji - gdyby się okazało, że to silniczek, można taki dokupić, podstawić ile taka przyjemność?
https://zapunkty.blogspot.com

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 24 sie 2010 09:53 am

BARTEQ pisze:Czesc
... Postanowiłem raz jeszcze zajrzeć
do panela samemu i dzieki dobremu koledze elektronikowi-elektrykowi znaleźliśmy jeden
przepalony rezystor (rezystor to duże słowo bo ja ledwo go dostrzeglem) Kolega
wlutował nowy (koszt rezystora 20gr) i panel działa jak ta lala. Pokazuje w Celsiuszach,
klimat sie załacza prawidłowo, wszystko OK. Załuje tylko tych 300 PLN na
wypiętą kostke pod fotelem.

Pozdrawiam
Bartek
Pouczający post Barteq, dzięki.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 24 sie 2010 09:06 pm

no i próbowałem, nie wiem jak to sprawdzić wchodzą tam cztery kable i na logikę rozumuję, że jeden i drugi to grzanie siedzenia i oparcia a dwa nastepne to oparcie i ustawienie lędźwiowe. nadal nie wiem który kabel jest do tego własciwego silniczka. Jak się tam dostać i sprawdzić skoro to cholerstwo jest w oparciu?. Macie jakieś dobre rady? i najlepiej podajcie na tacy krok po kroku, bo raczej elektroniką się nie param.


I nikt z Was nie wie jak się dostać do tego silniczka??

tomaszc
Posty: 3
Rejestracja: 07 paź 2010 12:06 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: tomaszc » 16 lis 2010 06:23 am

Miałem taki przypadek oparcie fotela mi się zablokowało, dwa dni jeździłem zgarbiony. Przypadkiem zdechł mi akumulator, kupiłem nowy, wymieniłem i o dziwo po wymianie fotel ruszył. Proponuje na początek odpiąć baterie na cwile, może pomoże.

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

sterowanie fotelem

Post autor: Tom » 06 sty 2012 04:23 pm

witam
proszę o pomoc !
fotel kierowcy sterowany ele. przestał działać , a mianowicie działa do przodu ale jak chcę przesunąć do tyłu słychać tylko jak by chciał a nie mógł. pomocy czego szukać co naprawić

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 09 sty 2012 05:54 am

zobacz najpierw czy pod fotelami coś nie leży co mogło by zablokować fotel
może jest zablokowany mechaniczne
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 10 sty 2012 10:43 pm

może masa odpadła z fotela.pod fotelem,gdzieś na forum było coś na ten temat,nawet schemat

[ Dodano: Wto Sty 10, 2012 22:47 ]
jak rzadko używane potrafią sie blokować silniczki,a inne położenia działają?
Gas-guzzler

raczek
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2012 02:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raczek » 22 sty 2012 11:09 am

witam

mam pytanie odnosnie ogrzewania fotela od strony pasażera?nie grzeje mi wcale co moze byc tego przyczyną?fotel od strony kierowcy nagrzewa sie bardzo szybko a fotel pasażera wcale ;(
moze wy mi pomożecie
raczek

MarcinElb
Posty: 62
Rejestracja: 05 gru 2011 09:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: MarcinElb » 22 sty 2012 12:59 pm

Tym razem ja :D . W moim fotelu, powoziciela silniczek nr 2 tj w oparciu (ten lędźwiowy) kręci się w obie strony słychać ale nic się nie dzieje. Pozostałe systemy w normie.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 22 sty 2012 09:18 pm

raczek, Posprawdzaj dokładnie połączenia elektryczne , może ktoś grzebał i coś rozłączył
Nowa jakość nowe auto

raczek
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2012 02:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raczek » 23 sty 2012 01:38 pm

ferencsc pisze:raczek, Posprawdzaj dokładnie połączenia elektryczne , może ktoś grzebał i coś rozłączył

patrzyłem pod siedzeniem i wszystko jest podłączone,a fotel jak nie grzał tak nie grzeje!!
raczek

Robert
Posty: 56
Rejestracja: 04 lut 2010 12:23 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robert » 24 sty 2012 12:45 pm

czy sprawawdzałeś grzanie na pustym fotelu? w tej chwili nie jestem pewien, ale chyba jest tak, że mimo zapalonej kontrolki, fotel nagrzewa się dopiero po obciążeniu.

zdrówka

raczek
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2012 02:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raczek » 24 sty 2012 04:35 pm

Robert pisze:czy sprawawdzałeś grzanie na pustym fotelu? w tej chwili nie jestem pewien, ale chyba jest tak, że mimo zapalonej kontrolki, fotel nagrzewa się dopiero po obciążeniu.

zdrówka

sprawdzałem na pustym i nie grzał,moja żona siedziała na tym fotelu jak jechaliśmy do sklepu i też nie grzeje :( już nie wiem co to może być.......
raczek

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 04 lut 2012 02:44 pm

W tej materii nie pomogę za bardzo, natomiast sprawdź czy działa włącznik grzania, bo to że świeci, nie oznacza, że jest dobry. Zdjęcie boczka to tylko dwie śrubki i reszta zatrzaski więc nie ma problemu. Jakbyś podjechał do kogoś komu działa, to bys od razu wiedział co i jak z przełącznikiem.
Ja mam natomiast inny problem. Kupiłem sobie środek od limiteda (boczki) z pełnym sterowaniem fotelami, pamięcią i grzaniem. Foteli na razie jeszcze nie mam, ale są do odbioru (od tego samego auta). Niestety po przełożeniu boczków i spięciu wszystkiego okazuje się, że nie działa pamięć foteli i nawet się nie podświetla. Czy faktycznie problem leży w samych fotelach? Wymieniłem też body komputer na inny ale niczego to nie zmieniło. Nadal nie działa. Na komputerze wyświetla się info o zaprogramowaniu pamięci, jest opcja "odjazdu" fotela przy wysiadaniu, ale nic sie nie dzieje. Ktoś ma jakiś pomysł?

raczek
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2012 02:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raczek » 04 lut 2012 05:08 pm

witam!!!!

oj te fotele,a raczej ten mój jeden od strony pasażera jak nie grzał tak nie grzeje :(
muszę znalezć w rzeszowie jakiegoś dobrego elektryka może on go w końcu zrobi.
raczek

turlejski
Posty: 2
Rejestracja: 09 sty 2013 09:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Nie grzeje fotel 2 rzędu za kierowcą - miga kontrolka

Post autor: turlejski » 09 sty 2013 10:14 pm

Witajcie. Mam problem z podgrzewaniem jednego z foteli 2 rzędu. Tzn. Po wciśnięciu przycisku grzania miga kontrolka na pomarańczowo i nic się nie dzieje. Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją i pomoże rozwiązać problem.
Radek

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 12 sty 2013 05:50 pm

Na początek to popraw profil,skąd jesteś Polska to duży Kraj







turlejski pisze:Po wciśnięciu przycisku grzania miga kontrolka na pomarańczowo i nic się nie dzieje
Przerwany obwód(sprawdź wtyczkę dwu pinową pod fotelem z boku przy zawiasie.
Gas-guzzler

janek
Posty: 19
Rejestracja: 22 sty 2009 09:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: janek » 04 wrz 2013 12:23 pm

Witam
Mam problem z fotelem kierowcy , chodzi o jazdę tył-przód , coś się zablokowało i prawa szyna jedzie a lewa stoi , silniczek działa . Może ktoś miał taki problem lub może wie jak przesunąć ręcznie do przodu żeby dostać się do całego ślimaka , dodam że fotel jest na maxa wysunięty do tyłu ..........

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 04 wrz 2013 09:43 pm

janek,
Tak czy inaczej, żeby zabrać się za fotel:
- odłączasz akumulator (minus)
- czekasz małą chwilę by wszelkie resztowe prądy się ulotniły z instalacji elektrycznej
- odkręcasz 4 nakrętki mocujące fotel do podłogi (optymalnie z kanału lub na podnośniku) - są pod podłogą
- odłączasz kostki instalacji doprowadzonej do fotela
- wyjmujesz fotel manewrując nim tak żeby niczego przy nie zniszczyć

Jak masz go już poza autem, a moim zdaniem problem jest natury mechanicznej, dobierasz się do mechaniki fotela i ustalasz przyczynę.
Co to będzie? Nie mam fioletowego pojęcia, ale przypuszczam, że jakaś pierdoła uciążliwa w identyfikacji a prosta w usprawnieniu. Coś spadło, coś wpadło, coś się zgięło, a może też coś się urwało.

Dopiero po montażu i podłączeniu kostek podłączasz akumulator!!!
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

janek
Posty: 19
Rejestracja: 22 sty 2009 09:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: janek » 04 wrz 2013 11:14 pm

Witam
Maur dzięki za odpowiedz , właśnie tak to mam zamiar zrobić ale myślałem że jest jakiś bardziej prosty sposób na wyjechanie tymi fotelami bez wykręcania . Jeszcze raz dzięki

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 04 wrz 2013 11:49 pm

janek,

Nie ma co iść na skróty. No chyba że masz na etacie krasnoludka ale to raczej w bajkach.
Powodzenia
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

janek
Posty: 19
Rejestracja: 22 sty 2009 09:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: janek » 07 wrz 2013 07:49 pm

Witam
A więc problem się rozwiązał , wykręciłem fotel i na pierwszy rzut oka wszystko powinno działać ale dalej nic napięcie dochodziło silnik się kręcił ale szyna nie jechała , po niewielkich problemach z wykręceniem silniczka bo za mocno zjechał do tyłu i ni jak nie szło wybić zabezpieczenia , musiałam naciąć szlifierką na śrubie rowek żeby kręcić śrubokrętem okazało się że w silniczku z jednej strony pręcik który jest w stalowym oplocie się ukręcił SZOK , a że POLAK potrafi kombinować dorwałem stary gwintownik o tej samej średnicy dopasowałem długość zmontowałem wszystko i DZIAŁA ,,,,,,,,:) :D :D :D :D :D :D

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 21 mar 2014 07:05 pm

Posprawdzaj przejścia. Mógł się zrobić zimnu lut i na oko nie zdiagnozujesz

kulfonAWD
Posty: 6
Rejestracja: 06 kwie 2013 05:02 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Jakaś plaga?

Post autor: kulfonAWD » 23 mar 2014 11:47 pm

Witam!
W piątek rano przestało mi działać podgrzewanie foteli. Nacisnąłem na przycisk zapaliła się na sekundę kontrolka i zgasła... Ogrzewanie to pikuś w końcu idzie wiosna ale padła mi również regulacja foteli. To mnie zmotywowało. Bezpieczniki sprawdziłem jako pierwsze prąd do wtyczki dochodzi, moduł wymontowany spod siedzenia... bez śladów przepalenia. I tu uwaga miła niespodzianka... po ponownym zamontowaniu wszystko działa - czasem się uda !!!
Łatwiej wymienić czego nie ma...

kulfonAWD
Posty: 6
Rejestracja: 06 kwie 2013 05:02 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Plaga

Post autor: kulfonAWD » 24 mar 2014 07:15 am

Aku nie odłączałem- na szczęście nic nie padło a może pomogło? Tam jest prąd po kluczyku więc na swoja logikę odłączałem bez zdjęcia klem ale naturalnie moja logika niekonieczne jest słuszna. - tym razem się udało.
Łatwiej wymienić czego nie ma...

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 26 mar 2014 04:40 pm

kulfonAWD,
Jak raz działa a raz nie, a po wymoncie i zamoncie zadziałało oznaczać może jedynie brak kontaktu gdzieś na stykach lub uwalony przewód lub coś w tym stylu na lutach itp.

Co do odłączania akumulatora przy działaniu na elektryce foteli - a szczególnie pasażera to uwaga ze wszech miar słuszna. Zachęcam do odłączania aku przy KAŻDEJ operacji na elektryce auta.
Uwaga ogólna - silnik zgaszony, kluczyka nie ma w stacyjce a gdzieś płyną jakieś choćby małe prądy testujące obwody. Jak najpierw odłączysz zasilanie od aku rozłączenie jakichś kostek niczym szczególnym nie skutkuje. Przed podłączeniem klemy pozapinasz kostki i auto zobaczy że jest tym samym co było wcześniej. Jak zostawisz zasilanie, to rozłączenie jakiejś kostki może spowodować, że systemy auta przestaną "widzieć" ten czy ów układ, a jego ponowne wprogramowanie to wizyta w serwisie i zabawa z DRBIII - zatem kasa do wydania za niewiedzę.

Uwaga szczególna - fotel pasażera. Jest w nim system ważenia tego kto siedzi na siedzisku. Wyskalowany przez serwis i stale aktywny. Jak nie daj Bóg rozepniesz nie to co trzeba, system poduszek i pasów straci niezbędna informację i bez nikakich żeby poduchy i napinacze były aktywne i chroniły tych co dla Ciebie najważniejsi (w tym Ciebie) nie uciekniesz od wizyty w serwisie i od skorzystania z DRBIII.

Zatem ostrożnie z prądem nawet 12V bo trzepnie po kieszeni i zaboli.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 14 kwie 2017 09:24 pm

I dzisiaj mnie dopadły kłopoty z fotelami. Po wyłączeniu silnika fotel cofną się do tyłu na maksa na co w tym momencie nie zwróciłem uwagi. Po ponownym przekręceniu kluczyka w stacyjce fotel pozostał na swoim miejscu ( czyli daleko od pedałów ). Nie pomaga sterowanie fotelem ani kierowcy ani pasażera. Oparcia także nie działają. W każdym przypadku próby regulacji słychać tylko cykanie z okolicy fotela ale nic się nie dzieje. Sprawdzone wtyczki i odłączony akumulator nie przyniosły żadnego efektu. Zauważyłem, że czasami przy próbie regulacji na wyświetlaczu klimatyzacji zaczynają migać kontrolki i następuje kalibracja nawiewów ( cholernie dziwne :O ). Przeczytałem post wyżej coś o tarciu i elektryzowaniu więc muszę zaznaczyć, że od kilku dni autko przestało mnie kochać ( mimo iż tyle serca włożyłem w tę maszynę ) i po każdym wyjściu kopało mnie niemiłosiernie. Może coś w tym jest :?: . Proszę o pomoc bo do pedałów prawie nie sięgam a na boki rozglądam się przez szybę w tylnych drzwiach ;)
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 15 kwie 2017 02:38 pm

Żołnierze pomocy :!:
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 18 kwie 2017 04:38 pm

Dzisiaj w pracy postanowiłem przyjrzeć się bliżej całej elektryce dotyczącej fotela. Jako, że pogoda nie dopisuje wstawiłem auto do garażu i zacząłem przegląd połączeń od skrzynki z bezpiecznikami ( miernikiem ), panelu przy drzwiach oraz pod fotelem. Niestety, zamontowany wzmacniacz pod spodem zmusił mnie do odkręcenia fotela od podłogi. Sprawdziłem wszystkie wtyczki pod fotelem i za oparciem, podoginałem i oczyściłem styki. Poprawy brak, słychać tylko jakby odgłosy przekaźnika z okolicy fotela. Wyciągnąłem moduł foteli i go rozebrałem. Środek zalany jakby żywicą która została potraktowana spawarką do plastiku w celu zmiękczenia i usunięcia. Następnie moduł zawieziony do serwisu gsm w celu umycia w myjce ultradźwiękowej i poprawieniu wszystkich ścieżek i połączeń lutowanych. Po powrocie do mnie zalany " chińskimi smarkami " i zamontowany. Operacja się powiodła tylko nie wiem na jaki czas. Na razie obydwa fotele działają ale chyba poszukam drugiego modułu. A takie tam na zapas :mrgreen: ;)
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

rurykow
Posty: 41
Rejestracja: 14 maja 2014 07:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Pamieć - fotel kierowcy

Post autor: rurykow » 18 wrz 2017 06:52 pm

Cześć,
Temat stary, ale po co zakładać nowy.
Fotele, fotele, ostatnio ustawilem sobie dogodnie fotel (kierowcy) podczas jazdy następnie chciałem te ustawienia zapisać. Wciskam "S" potem "1" i nic. Wyświetla się następującą informacja: set inhibited due to motion. Wcześniej udawalo mi sie bez problemu zapisać ustawienie, a teraz jest piknięcie "piiiii" i ww. komunikat.
- Po restarcie auta bez zmian.
- Skrzynia na pozycji "P" nie pomaga.
- Na samyn zapłonie też nic.
- Co dziwne, wcześniejsza pamieć ustawien 1 i 2 jest zapisana, nie mogę ich nadpisać.
Z tego co rozumiem to komunikat znaczy mniej więcej : "Ustawienie zablokowane z racji/powodu ruchu".
Czyli jakby sterownik widzial, że fotel jest w trakcie przesuwania; zmiany ustawień mimo tego że fotel stoi nieruchomo.
Fabrycznie w czasie jazdy można zapisac ustawienie ale nie jest dostępna funkcja przywołania innych zapisanych ustawień, co by nas nie przygniotlo do kierownicy albo nie wywiozlo pod tylne fotele :/ :D

Akumulator dopiero jutro odepne dla resetu.

Pozdrawiam
Co to jest za auto....

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: WNĘTRZE :.”