Problemy z fotelami - rożne przypadłości elektryczne
Problemy z fotelami - rożne przypadłości elektryczne
Mam też problem z fotelami, tz. jak wciskam jakąś funkcje to fotel drgnie i po wszystkim. Czy ty również miałes takie same objawy. Czy nalezy wymontowac fotel aby dobrac się do modułu?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez Bogdan Fli, łącznie zmieniany 1 raz.
niedziała regulacja siedzeń
witam przestała działać regulacja i podgrzewanie siedzeń kierowcy i pasażera oraz brak klaksonu. Sprawdzałem pod siedzeniem czy nie rozłączyły się kostki z modułu oraz bezpieczniki wszystko ok, może jakiś przekznik nie mam pojęcia? było by okey ale siedzenie kierowcy
zostało w pozycji ustawienia mojej lepszej połowy (trochę za blisko
przedniej szyby)Gdzie szukać i czego?bo i w dupę trochę zimno
z góry dzięki
zostało w pozycji ustawienia mojej lepszej połowy (trochę za blisko
przedniej szyby)Gdzie szukać i czego?bo i w dupę trochę zimno
z góry dzięki
piękna ta bestia
zyga lub ktokowiek?
mam taki sam problem bezpieczniki i przekaźniki ok stawiam na MEMORY SEAT MODULE ,BRAK STEROWANIA FOTELEM KIEROWCY I PASAŻERA , PODGRZEWANIA , masz może wiedzę jakie napięcie zasilania tego modułu (biała wtyczka z dwoma pinami w module) - u mnie jest 3,9 v a jak wepnę moduł 2,9 ?????? sprawdzisz u siebie ?
p.s ma ktoś odstąpić na 10 min.w celu sprawdzenia swój modułu ( gdańsk lub okolice)
[ Dodano: Pon Mar 29, 2010 15:21 ]
Kuza, i jak to często bywa, sam sobie odpowiadam :
1.sprawdzić bezpieczniki
2.sprawdzić wtyczki pod siedzeniem kierowcy ( od spodu za pomocą dwóch wkrętów krzyżakowych przymocowana jest puszka), modułu sterowania i pamięci
3.samego modułu nie ma co rozbebeszać bo płytka i elementy zabezpieczone są specjalnym lakierem przed wilgocią wiec miernik nic nie pomoże
4.wypiąć moduł ( wtyczek nie da się pomylić ) i przeprowadzić próbę "węchową"
5.jeżeli próba "węchowa" wypadła pozytywnie - ASO ! lub kupno modułu ok 200$
6.jeżeli próba "negatywna" i tu uwaga dla posiadaczy welurów patrz p.7 dla skór p.8
7.zamontować moduł i sprawdzić - może sie naprawiło , ale raczej nie .... jest biuletyn wydany przez CHRYSLERA mówiący o możliwości zawieszenia się modułu pamięci na wskutek wyładowania elektrostatycznego przy kontakcie materiał-welur-klamka -działanie -ASO lub dobry skaner który gada z modułem i próba restartu oprogramowania ( w ASO wlewają upgrade ) biuletyn mówi o modelach 2004-2005 później problem wyeliminowano wiec jeżeli nie tyczy się to waszego modelu patrz p8
8.nie pozostaje nic jak wpiąć i liczyć że się naprawi lub cofnąć się pamięcią wstecz i skojarzyć fakty towarzyszące wystąpieniu usterki :
w jednym z postów na forum znalazłem podobny przypadek kiedy to podczas sprzątania użytkownik przypadkowo wypiął czy poluźnił jedną z 4 kostek modułu ( kosztowało go to 300 zł !!!!!! PONTI GDAŃSK NIE POLECAM), skojarzyłem iż ja też zachęcony miłym wiosennym słonkiem zabrałem się do usuwania po zimowego brudu.Zachęcony lawiną podpowiedzi i propozycji rozwiązania problemu , przeanalizowałem przebieg wypadków.
O I NAPRAWIŁO się pozdrawiam.
mam taki sam problem bezpieczniki i przekaźniki ok stawiam na MEMORY SEAT MODULE ,BRAK STEROWANIA FOTELEM KIEROWCY I PASAŻERA , PODGRZEWANIA , masz może wiedzę jakie napięcie zasilania tego modułu (biała wtyczka z dwoma pinami w module) - u mnie jest 3,9 v a jak wepnę moduł 2,9 ?????? sprawdzisz u siebie ?
p.s ma ktoś odstąpić na 10 min.w celu sprawdzenia swój modułu ( gdańsk lub okolice)
[ Dodano: Pon Mar 29, 2010 15:21 ]
Kuza, i jak to często bywa, sam sobie odpowiadam :
1.sprawdzić bezpieczniki
2.sprawdzić wtyczki pod siedzeniem kierowcy ( od spodu za pomocą dwóch wkrętów krzyżakowych przymocowana jest puszka), modułu sterowania i pamięci
3.samego modułu nie ma co rozbebeszać bo płytka i elementy zabezpieczone są specjalnym lakierem przed wilgocią wiec miernik nic nie pomoże
4.wypiąć moduł ( wtyczek nie da się pomylić ) i przeprowadzić próbę "węchową"
5.jeżeli próba "węchowa" wypadła pozytywnie - ASO ! lub kupno modułu ok 200$
6.jeżeli próba "negatywna" i tu uwaga dla posiadaczy welurów patrz p.7 dla skór p.8
7.zamontować moduł i sprawdzić - może sie naprawiło , ale raczej nie .... jest biuletyn wydany przez CHRYSLERA mówiący o możliwości zawieszenia się modułu pamięci na wskutek wyładowania elektrostatycznego przy kontakcie materiał-welur-klamka -działanie -ASO lub dobry skaner który gada z modułem i próba restartu oprogramowania ( w ASO wlewają upgrade ) biuletyn mówi o modelach 2004-2005 później problem wyeliminowano wiec jeżeli nie tyczy się to waszego modelu patrz p8
8.nie pozostaje nic jak wpiąć i liczyć że się naprawi lub cofnąć się pamięcią wstecz i skojarzyć fakty towarzyszące wystąpieniu usterki :
w jednym z postów na forum znalazłem podobny przypadek kiedy to podczas sprzątania użytkownik przypadkowo wypiął czy poluźnił jedną z 4 kostek modułu ( kosztowało go to 300 zł !!!!!! PONTI GDAŃSK NIE POLECAM), skojarzyłem iż ja też zachęcony miłym wiosennym słonkiem zabrałem się do usuwania po zimowego brudu.Zachęcony lawiną podpowiedzi i propozycji rozwiązania problemu , przeanalizowałem przebieg wypadków.
O I NAPRAWIŁO się pozdrawiam.
kolejny w stajni
witajcie,
mam problem z regulacją fotela kierowcy. Do przodu i tyłu działa, lędźwiowy działa, ale jak chcę odchylić oparcie to słychać tylko jak próbuje coś załączyć ale bez efektu. Macie pomysł? może silnik nie startuje, ale który to jest? co sprawdzić i jak. Nie działa tylko oparcie!
mam problem z regulacją fotela kierowcy. Do przodu i tyłu działa, lędźwiowy działa, ale jak chcę odchylić oparcie to słychać tylko jak próbuje coś załączyć ale bez efektu. Macie pomysł? może silnik nie startuje, ale który to jest? co sprawdzić i jak. Nie działa tylko oparcie!
https://zapunkty.blogspot.com
Pouczający post Barteq, dzięki.BARTEQ pisze:Czesc
... Postanowiłem raz jeszcze zajrzeć
do panela samemu i dzieki dobremu koledze elektronikowi-elektrykowi znaleźliśmy jeden
przepalony rezystor (rezystor to duże słowo bo ja ledwo go dostrzeglem) Kolega
wlutował nowy (koszt rezystora 20gr) i panel działa jak ta lala. Pokazuje w Celsiuszach,
klimat sie załacza prawidłowo, wszystko OK. Załuje tylko tych 300 PLN na
wypiętą kostke pod fotelem.
Pozdrawiam
Bartek
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....
no i próbowałem, nie wiem jak to sprawdzić wchodzą tam cztery kable i na logikę rozumuję, że jeden i drugi to grzanie siedzenia i oparcia a dwa nastepne to oparcie i ustawienie lędźwiowe. nadal nie wiem który kabel jest do tego własciwego silniczka. Jak się tam dostać i sprawdzić skoro to cholerstwo jest w oparciu?. Macie jakieś dobre rady? i najlepiej podajcie na tacy krok po kroku, bo raczej elektroniką się nie param.
I nikt z Was nie wie jak się dostać do tego silniczka??
I nikt z Was nie wie jak się dostać do tego silniczka??
sterowanie fotelem
witam
proszę o pomoc !
fotel kierowcy sterowany ele. przestał działać , a mianowicie działa do przodu ale jak chcę przesunąć do tyłu słychać tylko jak by chciał a nie mógł. pomocy czego szukać co naprawić
proszę o pomoc !
fotel kierowcy sterowany ele. przestał działać , a mianowicie działa do przodu ale jak chcę przesunąć do tyłu słychać tylko jak by chciał a nie mógł. pomocy czego szukać co naprawić
Robert pisze:czy sprawawdzałeś grzanie na pustym fotelu? w tej chwili nie jestem pewien, ale chyba jest tak, że mimo zapalonej kontrolki, fotel nagrzewa się dopiero po obciążeniu.
zdrówka
sprawdzałem na pustym i nie grzał,moja żona siedziała na tym fotelu jak jechaliśmy do sklepu i też nie grzeje już nie wiem co to może być.......
raczek
W tej materii nie pomogę za bardzo, natomiast sprawdź czy działa włącznik grzania, bo to że świeci, nie oznacza, że jest dobry. Zdjęcie boczka to tylko dwie śrubki i reszta zatrzaski więc nie ma problemu. Jakbyś podjechał do kogoś komu działa, to bys od razu wiedział co i jak z przełącznikiem.
Ja mam natomiast inny problem. Kupiłem sobie środek od limiteda (boczki) z pełnym sterowaniem fotelami, pamięcią i grzaniem. Foteli na razie jeszcze nie mam, ale są do odbioru (od tego samego auta). Niestety po przełożeniu boczków i spięciu wszystkiego okazuje się, że nie działa pamięć foteli i nawet się nie podświetla. Czy faktycznie problem leży w samych fotelach? Wymieniłem też body komputer na inny ale niczego to nie zmieniło. Nadal nie działa. Na komputerze wyświetla się info o zaprogramowaniu pamięci, jest opcja "odjazdu" fotela przy wysiadaniu, ale nic sie nie dzieje. Ktoś ma jakiś pomysł?
Ja mam natomiast inny problem. Kupiłem sobie środek od limiteda (boczki) z pełnym sterowaniem fotelami, pamięcią i grzaniem. Foteli na razie jeszcze nie mam, ale są do odbioru (od tego samego auta). Niestety po przełożeniu boczków i spięciu wszystkiego okazuje się, że nie działa pamięć foteli i nawet się nie podświetla. Czy faktycznie problem leży w samych fotelach? Wymieniłem też body komputer na inny ale niczego to nie zmieniło. Nadal nie działa. Na komputerze wyświetla się info o zaprogramowaniu pamięci, jest opcja "odjazdu" fotela przy wysiadaniu, ale nic sie nie dzieje. Ktoś ma jakiś pomysł?
Nie grzeje fotel 2 rzędu za kierowcą - miga kontrolka
Witajcie. Mam problem z podgrzewaniem jednego z foteli 2 rzędu. Tzn. Po wciśnięciu przycisku grzania miga kontrolka na pomarańczowo i nic się nie dzieje. Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją i pomoże rozwiązać problem.
Radek
Witam
Mam problem z fotelem kierowcy , chodzi o jazdę tył-przód , coś się zablokowało i prawa szyna jedzie a lewa stoi , silniczek działa . Może ktoś miał taki problem lub może wie jak przesunąć ręcznie do przodu żeby dostać się do całego ślimaka , dodam że fotel jest na maxa wysunięty do tyłu ..........
Mam problem z fotelem kierowcy , chodzi o jazdę tył-przód , coś się zablokowało i prawa szyna jedzie a lewa stoi , silniczek działa . Może ktoś miał taki problem lub może wie jak przesunąć ręcznie do przodu żeby dostać się do całego ślimaka , dodam że fotel jest na maxa wysunięty do tyłu ..........
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
janek,
Tak czy inaczej, żeby zabrać się za fotel:
- odłączasz akumulator (minus)
- czekasz małą chwilę by wszelkie resztowe prądy się ulotniły z instalacji elektrycznej
- odkręcasz 4 nakrętki mocujące fotel do podłogi (optymalnie z kanału lub na podnośniku) - są pod podłogą
- odłączasz kostki instalacji doprowadzonej do fotela
- wyjmujesz fotel manewrując nim tak żeby niczego przy nie zniszczyć
Jak masz go już poza autem, a moim zdaniem problem jest natury mechanicznej, dobierasz się do mechaniki fotela i ustalasz przyczynę.
Co to będzie? Nie mam fioletowego pojęcia, ale przypuszczam, że jakaś pierdoła uciążliwa w identyfikacji a prosta w usprawnieniu. Coś spadło, coś wpadło, coś się zgięło, a może też coś się urwało.
Dopiero po montażu i podłączeniu kostek podłączasz akumulator!!!
Tak czy inaczej, żeby zabrać się za fotel:
- odłączasz akumulator (minus)
- czekasz małą chwilę by wszelkie resztowe prądy się ulotniły z instalacji elektrycznej
- odkręcasz 4 nakrętki mocujące fotel do podłogi (optymalnie z kanału lub na podnośniku) - są pod podłogą
- odłączasz kostki instalacji doprowadzonej do fotela
- wyjmujesz fotel manewrując nim tak żeby niczego przy nie zniszczyć
Jak masz go już poza autem, a moim zdaniem problem jest natury mechanicznej, dobierasz się do mechaniki fotela i ustalasz przyczynę.
Co to będzie? Nie mam fioletowego pojęcia, ale przypuszczam, że jakaś pierdoła uciążliwa w identyfikacji a prosta w usprawnieniu. Coś spadło, coś wpadło, coś się zgięło, a może też coś się urwało.
Dopiero po montażu i podłączeniu kostek podłączasz akumulator!!!
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Witam
A więc problem się rozwiązał , wykręciłem fotel i na pierwszy rzut oka wszystko powinno działać ale dalej nic napięcie dochodziło silnik się kręcił ale szyna nie jechała , po niewielkich problemach z wykręceniem silniczka bo za mocno zjechał do tyłu i ni jak nie szło wybić zabezpieczenia , musiałam naciąć szlifierką na śrubie rowek żeby kręcić śrubokrętem okazało się że w silniczku z jednej strony pręcik który jest w stalowym oplocie się ukręcił SZOK , a że POLAK potrafi kombinować dorwałem stary gwintownik o tej samej średnicy dopasowałem długość zmontowałem wszystko i DZIAŁA ,,,,,,,,:)
A więc problem się rozwiązał , wykręciłem fotel i na pierwszy rzut oka wszystko powinno działać ale dalej nic napięcie dochodziło silnik się kręcił ale szyna nie jechała , po niewielkich problemach z wykręceniem silniczka bo za mocno zjechał do tyłu i ni jak nie szło wybić zabezpieczenia , musiałam naciąć szlifierką na śrubie rowek żeby kręcić śrubokrętem okazało się że w silniczku z jednej strony pręcik który jest w stalowym oplocie się ukręcił SZOK , a że POLAK potrafi kombinować dorwałem stary gwintownik o tej samej średnicy dopasowałem długość zmontowałem wszystko i DZIAŁA ,,,,,,,,:)
Jakaś plaga?
Witam!
W piątek rano przestało mi działać podgrzewanie foteli. Nacisnąłem na przycisk zapaliła się na sekundę kontrolka i zgasła... Ogrzewanie to pikuś w końcu idzie wiosna ale padła mi również regulacja foteli. To mnie zmotywowało. Bezpieczniki sprawdziłem jako pierwsze prąd do wtyczki dochodzi, moduł wymontowany spod siedzenia... bez śladów przepalenia. I tu uwaga miła niespodzianka... po ponownym zamontowaniu wszystko działa - czasem się uda !!!
W piątek rano przestało mi działać podgrzewanie foteli. Nacisnąłem na przycisk zapaliła się na sekundę kontrolka i zgasła... Ogrzewanie to pikuś w końcu idzie wiosna ale padła mi również regulacja foteli. To mnie zmotywowało. Bezpieczniki sprawdziłem jako pierwsze prąd do wtyczki dochodzi, moduł wymontowany spod siedzenia... bez śladów przepalenia. I tu uwaga miła niespodzianka... po ponownym zamontowaniu wszystko działa - czasem się uda !!!
Łatwiej wymienić czego nie ma...
Plaga
Aku nie odłączałem- na szczęście nic nie padło a może pomogło? Tam jest prąd po kluczyku więc na swoja logikę odłączałem bez zdjęcia klem ale naturalnie moja logika niekonieczne jest słuszna. - tym razem się udało.
Łatwiej wymienić czego nie ma...
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
kulfonAWD,
Jak raz działa a raz nie, a po wymoncie i zamoncie zadziałało oznaczać może jedynie brak kontaktu gdzieś na stykach lub uwalony przewód lub coś w tym stylu na lutach itp.
Co do odłączania akumulatora przy działaniu na elektryce foteli - a szczególnie pasażera to uwaga ze wszech miar słuszna. Zachęcam do odłączania aku przy KAŻDEJ operacji na elektryce auta.
Uwaga ogólna - silnik zgaszony, kluczyka nie ma w stacyjce a gdzieś płyną jakieś choćby małe prądy testujące obwody. Jak najpierw odłączysz zasilanie od aku rozłączenie jakichś kostek niczym szczególnym nie skutkuje. Przed podłączeniem klemy pozapinasz kostki i auto zobaczy że jest tym samym co było wcześniej. Jak zostawisz zasilanie, to rozłączenie jakiejś kostki może spowodować, że systemy auta przestaną "widzieć" ten czy ów układ, a jego ponowne wprogramowanie to wizyta w serwisie i zabawa z DRBIII - zatem kasa do wydania za niewiedzę.
Uwaga szczególna - fotel pasażera. Jest w nim system ważenia tego kto siedzi na siedzisku. Wyskalowany przez serwis i stale aktywny. Jak nie daj Bóg rozepniesz nie to co trzeba, system poduszek i pasów straci niezbędna informację i bez nikakich żeby poduchy i napinacze były aktywne i chroniły tych co dla Ciebie najważniejsi (w tym Ciebie) nie uciekniesz od wizyty w serwisie i od skorzystania z DRBIII.
Zatem ostrożnie z prądem nawet 12V bo trzepnie po kieszeni i zaboli.
Jak raz działa a raz nie, a po wymoncie i zamoncie zadziałało oznaczać może jedynie brak kontaktu gdzieś na stykach lub uwalony przewód lub coś w tym stylu na lutach itp.
Co do odłączania akumulatora przy działaniu na elektryce foteli - a szczególnie pasażera to uwaga ze wszech miar słuszna. Zachęcam do odłączania aku przy KAŻDEJ operacji na elektryce auta.
Uwaga ogólna - silnik zgaszony, kluczyka nie ma w stacyjce a gdzieś płyną jakieś choćby małe prądy testujące obwody. Jak najpierw odłączysz zasilanie od aku rozłączenie jakichś kostek niczym szczególnym nie skutkuje. Przed podłączeniem klemy pozapinasz kostki i auto zobaczy że jest tym samym co było wcześniej. Jak zostawisz zasilanie, to rozłączenie jakiejś kostki może spowodować, że systemy auta przestaną "widzieć" ten czy ów układ, a jego ponowne wprogramowanie to wizyta w serwisie i zabawa z DRBIII - zatem kasa do wydania za niewiedzę.
Uwaga szczególna - fotel pasażera. Jest w nim system ważenia tego kto siedzi na siedzisku. Wyskalowany przez serwis i stale aktywny. Jak nie daj Bóg rozepniesz nie to co trzeba, system poduszek i pasów straci niezbędna informację i bez nikakich żeby poduchy i napinacze były aktywne i chroniły tych co dla Ciebie najważniejsi (w tym Ciebie) nie uciekniesz od wizyty w serwisie i od skorzystania z DRBIII.
Zatem ostrożnie z prądem nawet 12V bo trzepnie po kieszeni i zaboli.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
I dzisiaj mnie dopadły kłopoty z fotelami. Po wyłączeniu silnika fotel cofną się do tyłu na maksa na co w tym momencie nie zwróciłem uwagi. Po ponownym przekręceniu kluczyka w stacyjce fotel pozostał na swoim miejscu ( czyli daleko od pedałów ). Nie pomaga sterowanie fotelem ani kierowcy ani pasażera. Oparcia także nie działają. W każdym przypadku próby regulacji słychać tylko cykanie z okolicy fotela ale nic się nie dzieje. Sprawdzone wtyczki i odłączony akumulator nie przyniosły żadnego efektu. Zauważyłem, że czasami przy próbie regulacji na wyświetlaczu klimatyzacji zaczynają migać kontrolki i następuje kalibracja nawiewów ( cholernie dziwne ). Przeczytałem post wyżej coś o tarciu i elektryzowaniu więc muszę zaznaczyć, że od kilku dni autko przestało mnie kochać ( mimo iż tyle serca włożyłem w tę maszynę ) i po każdym wyjściu kopało mnie niemiłosiernie. Może coś w tym jest . Proszę o pomoc bo do pedałów prawie nie sięgam a na boki rozglądam się przez szybę w tylnych drzwiach
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Dzisiaj w pracy postanowiłem przyjrzeć się bliżej całej elektryce dotyczącej fotela. Jako, że pogoda nie dopisuje wstawiłem auto do garażu i zacząłem przegląd połączeń od skrzynki z bezpiecznikami ( miernikiem ), panelu przy drzwiach oraz pod fotelem. Niestety, zamontowany wzmacniacz pod spodem zmusił mnie do odkręcenia fotela od podłogi. Sprawdziłem wszystkie wtyczki pod fotelem i za oparciem, podoginałem i oczyściłem styki. Poprawy brak, słychać tylko jakby odgłosy przekaźnika z okolicy fotela. Wyciągnąłem moduł foteli i go rozebrałem. Środek zalany jakby żywicą która została potraktowana spawarką do plastiku w celu zmiękczenia i usunięcia. Następnie moduł zawieziony do serwisu gsm w celu umycia w myjce ultradźwiękowej i poprawieniu wszystkich ścieżek i połączeń lutowanych. Po powrocie do mnie zalany " chińskimi smarkami " i zamontowany. Operacja się powiodła tylko nie wiem na jaki czas. Na razie obydwa fotele działają ale chyba poszukam drugiego modułu. A takie tam na zapas
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
Pamieć - fotel kierowcy
Cześć,
Temat stary, ale po co zakładać nowy.
Fotele, fotele, ostatnio ustawilem sobie dogodnie fotel (kierowcy) podczas jazdy następnie chciałem te ustawienia zapisać. Wciskam "S" potem "1" i nic. Wyświetla się następującą informacja: set inhibited due to motion. Wcześniej udawalo mi sie bez problemu zapisać ustawienie, a teraz jest piknięcie "piiiii" i ww. komunikat.
- Po restarcie auta bez zmian.
- Skrzynia na pozycji "P" nie pomaga.
- Na samyn zapłonie też nic.
- Co dziwne, wcześniejsza pamieć ustawien 1 i 2 jest zapisana, nie mogę ich nadpisać.
Z tego co rozumiem to komunikat znaczy mniej więcej : "Ustawienie zablokowane z racji/powodu ruchu".
Czyli jakby sterownik widzial, że fotel jest w trakcie przesuwania; zmiany ustawień mimo tego że fotel stoi nieruchomo.
Fabrycznie w czasie jazdy można zapisac ustawienie ale nie jest dostępna funkcja przywołania innych zapisanych ustawień, co by nas nie przygniotlo do kierownicy albo nie wywiozlo pod tylne fotele
Akumulator dopiero jutro odepne dla resetu.
Pozdrawiam
Temat stary, ale po co zakładać nowy.
Fotele, fotele, ostatnio ustawilem sobie dogodnie fotel (kierowcy) podczas jazdy następnie chciałem te ustawienia zapisać. Wciskam "S" potem "1" i nic. Wyświetla się następującą informacja: set inhibited due to motion. Wcześniej udawalo mi sie bez problemu zapisać ustawienie, a teraz jest piknięcie "piiiii" i ww. komunikat.
- Po restarcie auta bez zmian.
- Skrzynia na pozycji "P" nie pomaga.
- Na samyn zapłonie też nic.
- Co dziwne, wcześniejsza pamieć ustawien 1 i 2 jest zapisana, nie mogę ich nadpisać.
Z tego co rozumiem to komunikat znaczy mniej więcej : "Ustawienie zablokowane z racji/powodu ruchu".
Czyli jakby sterownik widzial, że fotel jest w trakcie przesuwania; zmiany ustawień mimo tego że fotel stoi nieruchomo.
Fabrycznie w czasie jazdy można zapisac ustawienie ale nie jest dostępna funkcja przywołania innych zapisanych ustawień, co by nas nie przygniotlo do kierownicy albo nie wywiozlo pod tylne fotele
Akumulator dopiero jutro odepne dla resetu.
Pozdrawiam
Co to jest za auto....