Klimatyzacja nie działa - przyczyny ?

kanapy, fotele, dywany itp...
graba305
Posty: 20
Rejestracja: 05 wrz 2013 10:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Klimatyzacja nie działa - przyczyny ?

Post autor: graba305 » 28 wrz 2014 10:51 am

Wiem zetemat wałkowany ale inne posty na nic się nie zdały w moim przypadku. Panowie jak zrobić test klimy? Ten sposób z trzymaniem konkretnych przycisków w ogóle u mnie nie działa. Można to zrobić jakoś inaczej? Bo chciałbym w końcu rozwiązać problem z tylnym nadmuchem. Tylny działa tylko na nogi lub na twarz dwa na raz nie chodzą
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez graba305, łącznie zmieniany 1 raz.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 28 wrz 2014 10:07 pm

graba305,
jeszcze jakiś mądry skaner
ale możesz dobrać się do tunelu środkowego i jak go zdemontujesz to zboku są silniczki od klap
stawiam JD, że są takie same i experymentalnie możesz je zamienić i sprawdzić co się dzieje
ewentualnie zdemontować i zobaczyć czy same kalpy nie stawiają oporów
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

KLIMA NIE DZIAŁA!!!!

Post autor: binas1 » 19 cze 2016 11:18 pm

Panowie,
a Ja mam problem z klimatyzacją na zasadzie NIE DZIAŁA.
A mianowicie, wymieniłem( u mechanika) chłodnicę klimatyzacji, wszystko podłączone a nie chłodzi, kody sprawdzone nic nie wykazują. Mechanik mówi, że nie sprawdzał jeszcze takich rzeczy jak(bo nie ma jak,trzeba kupić te części):
1.zawór w klimatyzacji, który steruje przepływem klimatyzacji,
2.zawór rozprężny (zdjęcia),
co to możę być? Czy faktycznie tylko trzeba wymienić te rzeczy w/w-ione, czy może jakaś "perdółka" do wymiany.Proszę o pomoc.
Pzdr
Binas1
Załączniki
zawór 3.jpg
zawór 2.jpg
zawór 1.jpg

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 20 cze 2016 07:39 am

W zaworze rozprężnym nie bardzo ma co się zepsuć i wątpię że to by było przyczyną nie działania układu, ale pierwsze pytanie czy sprężarka się uruchamia, tzn czy po wciśnięciu przycisku klimy, sprzęgło sprężarki się włącza? jeśli tak to czy po kilku sekundach wentylatory startują?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

WielkieBum
Posty: 6
Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: WielkieBum » 27 cze 2016 09:53 pm

Witam dołączam się do tego tematu mam ten sam problem z klimatyzacją jeżdżę od jednego mechanika do 2 i ręce rozkładają :-/ wu mojej packi wymieniłem zawór rozprezny z czujnikiem trochę Sie polepszylo ale to nie jest dalej to. Klimatyzacja załancza się sprężarka pracuje wentylatory działają wszystko pięknie chodzi ale klimatyzacja nie daje takiej mocy chłodzenia to raz a dwa rozłancza się po chwili i znów załancza nie dając możliwości schlodzenia środka auta :/ :/ ;( ;( panowie czy mieliście też takie objawy i cóż to może być :?: :?: :?: dziękuję za odpowiedzi pozdrawiam
WielkieBum

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 28 cze 2016 08:32 am

Panowie przede wszystkim jakie macie ciśnienia w układzie podczas pracy sprężarki i przy jakiej temperaturze zewnętrznej?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

WielkieBum
Posty: 6
Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: WielkieBum » 28 cze 2016 01:13 pm

W mojej paci ciśnienie wszystko jest ok byłem sprawdzakem wszystko jest z ciśnieniem ok tylko problem z tym że rozłancza się szybko pochodzi ok 1-2 min chłodzi ale strasznie słabo i nie ma mocy chłodzenia takiego jakie powinno być w oryginale :-( :-( :-(
WielkieBum

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 29 cze 2016 08:16 am

W mojej paci ciśnienie wszystko jest ok byłem sprawdzakem wszystko jest z ciśnieniem ok
tzn jakie dokłądnie masz ciśnienia? Sprężarka jest sterowana przez BCM, który zbiera informacje o ciśnieniach i temperaturach zewnętrznej, na parowniku i chyba u ciebie jeszcze jest na zaworze rozprężnym.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

WielkieBum
Posty: 6
Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: WielkieBum » 29 cze 2016 08:34 am

Ciśnienie 12-13 bar przy temp 23 stopnie czujnik z rozoreznikiem został wymieniony na nowy bo ten stary nie nadawał się do niczego :-/ myślisz że ciśnienie jest za małe? Że coś ze sprężarka może być nie tak??
WielkieBum

jarek
Posty: 126
Rejestracja: 11 lis 2014 06:39 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarek » 29 cze 2016 05:09 pm

A podpowie mi ktoś jaka wartosc czynnika powinba być w układzie.
http://hodowlagoldenow.jimdo.com/

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 29 cze 2016 05:16 pm

W układzie powinno być 0,82 kg.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 29 cze 2016 05:18 pm

Wszystkie dane odnośnie czynnika masz na naklejce (albo na belce albo na masce - już zapomniałem)

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 29 cze 2016 05:25 pm

Są od wewnętrznej strony maski tuż nad głową po otwarciu.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

jarek
Posty: 126
Rejestracja: 11 lis 2014 06:39 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarek » 29 cze 2016 05:41 pm

Dziękuję
http://hodowlagoldenow.jimdo.com/

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 29 cze 2016 05:43 pm

u mnie Panowie, ponoć kompresor jest popsuty, niby kręci ale ponoć luzy są. Teraz niestety nie mam czasu dać Paci do mechanika, więc dalej jestem bez klimy.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 29 cze 2016 07:35 pm

Panowie musicie podjechać do kumatego warsztatu z renomą, w którym diagnozują, naprawiają układy A/c a nie tylko napełniają a jak klima nie zadziała to rozkładają ręce.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

WielkieBum
Posty: 6
Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: WielkieBum » 29 cze 2016 10:35 pm

No to nic nowego nie doradziles panie kolego tyle to i ja wiem ze trzeba podjechać.... Rada na gwiazdkę z plusem :mrgreen: :!:
WielkieBum

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 29 cze 2016 10:45 pm

WielkieBum pisze:Ciśnienie 12-13 bar
Za mało informacji podaj jakie masz ciśnienie na niskim i jakie na wysokim.
WielkieBum pisze:No to nic nowego nie doradziles panie kolego tyle to i ja wiem ze trzeba podjechać....
Jaka odpowiedź taka rada.
WielkieBum pisze:Rada na gwiazdkę z plusem
Troszkę więcej pokory a nie zgryźliwe docinki.

Jeśli się nie ma wiedzy a do tego sprzętu to w warunkach domowych się nie naprawi klimatyzacji.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

WielkieBum
Posty: 6
Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: WielkieBum » 30 cze 2016 06:49 am

Nie zgryźliwe docinki.. Ciśnienie na niskim 7 bar na dużym 12-13 (wahania)miało, chce spróbować nawet i domowych napraw bo jeżdżąc po mechanikach którzy stwierdzają że czujnik z rozpreznikiem parowanika jest walniety i on odpowiada za to i że trzeba go wymienić to go wymieniłem (fakt czujnik idzie razem z rozpreznikiem czujnik był padnięty) ale po wymianie tego klima dalej nie działa więc myślałem że któryś z was miał podobny lub taki problem
WielkieBum

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 30 cze 2016 10:20 am

Panowie,zgadzam się z kolega ze wiemy ze trzeba podjechac do specjalisty i bez jakiejkolwiek złośliwości to było stwierdzenie. Natomiast jeżdżąc nie raz po mechanikach "specjalistach" tez mnie wkurza fakt ze zawsze mechanicy twierdzą ze trzeba wymienić wiele części a usterki dalej są. A to są koszta(sam takie kolosalne koszta poniosłem a okazało się że to tania rzecz). Forum polega na tym aby sobie pomagać i szukać wielu możliwości naprawy takich rzeczy. Ja też obawiam się tej klimy bo od tygodnia nikt nic nie wie. Na razie niby kompresor ale jak to będzie jestem ciekawy. Na razie jadę na urlop bez klimy.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 30 cze 2016 05:41 pm

WielkieBum pisze:. Ciśnienie na niskim 7 bar na dużym 12-13
Kolego minimum własnego zaangażowania, bierzesz manual do Pacy i szukasz jakie są prawidłowe ciśnienia w układzie A/C, ale zamieszczę to jeszcze raz i jak widzisz ciśnienie na niskim masz za wysokie.

Obrazek

a tutaj masz wytłumaczenie jak odczytywać ciśnienia na manometrach, co sugeruje że u ciebie jest problem z kompresorem

Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

WielkieBum
Posty: 6
Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: WielkieBum » 01 lip 2016 09:54 am

No to robimy sprężarke ale to dopiero pod koniec miesiąca :-) poinformuję o rezultatach dzięki za opisowke
WielkieBum

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 03 lip 2016 09:26 am

Jeszcze jedno mam pytanko odnośnie tego tematu. Jestem juz na urlopie i cierpiałem podczas jazdy bez Klimy a jestem w Sarbinowie nad polskim nożem i wracam za 2tyg. Czy ktos z Was wie gdzie jest w pobliżu warsztat DOBRY warsztat aby ta klime zrobić!?.
Dzieki za pomoc.

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Klima ciśnienia, ilość czynnika i oleju

Post autor: GPC » 03 lip 2016 02:11 pm

Panowie, Panie
mam moją packę już prawie 9 lat.
Klima nigdy nie grzeszyła wydajnością. Działa ale przy temperaturach wyższych ledwie daje radę. ( Filtr kabinowy OK, chłodnica klimy nie jest zanieczyszczona ponad standardowo, osuszacz wymieniony)
We wszystkich firmach, których byłem nikt dokładnie nie widział ile wchodzi czynnika. ( U mnie na masce nie ma tabliczki)
Więc nabijali raz około 1000 potem 800 i 600, 650
Klima rozłączała ( słychać było rozłączanie elektrozaworu, ciśnienie kompresora w normie około 2 na LO- niskim i 14 na HI wysokim przy 30 stopniach na zewnątrz. Wczoraj będąc w jednym z warsztatów w jakiś tabelach amerykańskich coś tam znaleźli , że 2004 - 2006 ma wejść 19 OZ (uncji) = 538g czynnika a 2006 –2008 - 24 OZ
Zmniejszyłem wartość czynnika do 538. Klima nie wyłącza ale nadal nie działa poprawnie przy dużych upałach. Znalazłem jakąś tabelę w necie z różnymi przypadkami ciśnień i ich przyczynami.
http://warsztatowiec.info/diagnostyka-klimatyzacji/

Dla mojego przypadku ( ciśnienie LO – normal HI – normal , powietrze z kratek ciepłe ) jest informacja o zbyt wysokim poziomie oleju w układzie.
Ogólnie wszystko chyba się zgadza, ponieważ poprzedni mechanicy nie mogąc uzyskać odpowiednio zimnego powietrza, wszyscy po kolei dodawali oleju do układu uważając, że kompresor nie daje rady, to się uszczelni.
Teraz po niedzieli zaprowadzam na demontaż kompresora i opróżnienie go z oleju, przepłukania całego układu . Ciekawe co z tego wyjdzie.
W związku z tym ważne pytania:
- ile dokładnie powinno być czynnika chłodzącego ??? 2004r 3,5L
- ile oleju napuścić do w układzie klimatyzacji po czyszczeniu ????
Wolałbym to sam wiedzieć, ponieważ licząc na mechaników można się przeliczyć.

Pozdrawiam Paweł Godleś
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 03 lip 2016 03:42 pm

GPC,
Olej w układzie klimatyzacji na za zadanie smarowanie sprężarki. W innych miejscach potrzebny nie jest do niczego.
Rzecz jasna skoro olej smaruje sprężarkę to siłą rzeczy krąży z czynnikiem po całym układzie. Efektem jest to, że prócz smarowania i uszczelniania sprężarki uszczelnia też polaczenia przewodów, ale prawdą jest także że nadmiar oleju negartwnie wpływa na skuteczność klimatyzacji jako takiej.
W swoim Aspenie miałem dylemat jak uruchomić klimę po remoncie - czynnik wyleciał, z nim wyleciał olej. Nie wszystek wszakże, ale trochę. To co było w sprężarce zostało, a to co standardowo było w kondensorze, osuszaczu czy też przewodach, które wymieniałem należało uzupełnić.
W instrukcji serwisowej MOPAR-a do mojego auta nie podano ilości oleju do układu klimatyzacji - zatem byłem w kropce.
Swoimi kanałami ustaliłem, że nowe napełnienie mojej sprężarki to 180 ml oleju innego niż powszechnie stosowane. Te 180 ml to zalanie nowej spręzarki z pustym i nowym całym pozostałym układem.
Sugeryuę Pawle, byś skontaktował się z kumatym dealerem Chrysler-a i u nich ustalił ile oleju zalewa producent sprężarki - tego producent auta nie robi.
W Pacy będzie jakaś ilość oleju fabrycznie. Należałoby zatem pomniejszyć ją o ilość oleju w przewodach, kondensorze, skraplaczu, osuszaczu - tak żeby nie przedobrzyć.
Wymaganej do nowego napelnienia ilości oleju nie podasz z czynnikiem - musi być zalana sprężarka przed montażem - tak jest technologicznie i tak jest wymagane technicznie. Maszyna kończy swój zakres na 99ml.
Jeśli wymieniany jest któryś element ukladu klimatyzacji to warsztaty mają wiedzę, że przy wymianie kondensora trzeba dodać (statystycznie) x ml oleju, przy wymianie przewodów y ml, a czegoś tam innego z ml. Tego ich uczyć nie trzeba - chyba, że na Twoim aucie gość bęzie się dopiero uczył.
Pytając o ilość oleju zapytaj od razu o ilość czynnika. Ta informacja co prawda na mój gust w serwisowce jest podana - ale skoro będziesz pytał o jedno zapytaj przy okazji i o drugie.
Jeśli będziesz miał kłopot w tym zakresie zadzwoń (masz mój numer) to pomogę.
Pozdrawiam
M.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Misha
Posty: 30
Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
Lokalizacja: Włocławek
Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD

Post autor: Misha » 17 maja 2017 11:47 pm

Kolejny dzień z pacą za mną i kolejne rewelacje odkrywa ;) Ponieważ sezon na klimy się zaczyna podjechałem do znajomego który się tym zajmuję... na początek podłączył maszynkę i dał nieco gazu na próbę (auto w tym roku przypłynęło zza wielkiej wody więc stan wielu rzeczy nie znany), jak załączyłem klimę to po chwili w okolicy prawej strony chłodnicy (stojąc przed autem) pojawiła się biała mgiełka. Wyłączyłem silnik i jeszcze przez kilka sekund było słychać ciche syczenie z tamtej okolicy... jak patrzyłem przez grill to nie widać aby były jakieś mechaniczne uszkodzenia w tamtym miejscu na samej chłodnicy...
Teraz pytanie... czy chłodnica klimatyzacji w silniku 4.0 ma jakieś przyłącza po prawej stronie z których mógłby ulatniać się gaz? Widziałem na YT filmik z wymiany chłodnicy klimy ale w motorze 3,5 i tam były dwa przyłącza ale po lewej stronie. Czy w 4 litrówce chłodnica oleju skrzyni jest zintegrowana, oddzielnie czy nie ma jej wcale?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 18 maja 2017 01:49 am

Misha,

Temat był wałkowany na forum.
Kondensor klimy zintegrowany z chłodnicą oleju ASB. Z której strony ma przyłącza nie pomnę. Ale jak gość serwisuje klimę to powinien wiedzieć co i jak sprawdzić. Dodatek do czynnika barwnika UV i taka też lampa i będzie widać skąd leci. Poza tym przyłącza nie są ukryte więc kto chce zobaczy bez trudu - wystarczy wsadzić głowę pod maskę.
A że leci to już wiesz. Leci to ma dziurę. Materiał trudno spawalny. Doradzam wymianę elementu na nowy - nie używkę bo za chwilę będziesz miał to samo.
Tyle w temacie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 18 maja 2017 08:38 am

Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 20 maja 2017 10:26 pm

Misha pisze:podjechałem do znajomego który się tym zajmuję... na początek podłączył maszynkę i dał nieco gazu na próbę
Jakiś cienki ten znajomek od klim, ani próżni tylko od razu ładuje czynnik do układu który nie działa. Nieszczelności którą słychać w okolicy skraplacza nie potrafi wykryć. Lepiej poszukaj kogoś innego, kto naprawdę trudni się serwisem/naprawą układów A/C a nie tylko napełnianiem.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 maja 2017 11:07 pm

lutek34,
Instalacja klimy nie działała, jej stan nie znany, więc nic nie zaszkodzi dać jakieś ciśnienie - i ono ujawniło syczeniem nieszczelność.
Choć ja bym do tego celu wykorzystał azot (N2). Jest tani, można dobrze zweryfikować szczelność, osusza układ, nie zanieczyszcza środowiska ulatniając się. Możliwe, że nie mieli pod ręką i łatwiej było tak jak zrobili.
Co do próżni. Owszem robi się ją. W niektórych sytuacjach ujawnia nieszczelność ale w wielu wprowadza w błąd. Próżnia ściska układ i niektóre nieszczelności zmniejsza lub wręcz pod jej panowaniem eliminuje. Próżnia wysysa powietrze i wilgoć pozostawiając miejsce dla czystego czynnika. Układ tak napełniony działa skuteczniej. Poza tym napełnienie układu z próżnią jest o wiele łatwiejsze, szybsze i skuteczniejsze niż wypełnionego powietrzem pod ciśnieniem atmosferycznym.

W normalnych warunkach układ jest rozpychany przez ciśnienie czynnika w środku. I wówczas każda nieszczelność się ujawni. Zatem lepiej wytworzyć ciśnienie niż próżnię dla testu szczelności, wykorzystując w tym celu azot z butli i zostawiając auto pod ciśnieniem na powiedzmy godzinę. Jak ciśnienie nie spadnie oznacza że szczelne. Jak spadnie to zostaje szukać dziury.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 20 maja 2017 11:19 pm

M., nie musisz mnie tłumaczyć jak szukać nieszczelności w układzie A/C, bo ja przerabiałem wszystkie metody włącznie z wykorzystaniem gazu śladowego. Tłumacz to koledze Mischa, gdzie on ma dziurę, której próżnia nie jest w stanie zassać.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: WNĘTRZE :.”