Klimatyzacja nie działa - przyczyny ?
Klimatyzacja nie działa - przyczyny ?
Wiem zetemat wałkowany ale inne posty na nic się nie zdały w moim przypadku. Panowie jak zrobić test klimy? Ten sposób z trzymaniem konkretnych przycisków w ogóle u mnie nie działa. Można to zrobić jakoś inaczej? Bo chciałbym w końcu rozwiązać problem z tylnym nadmuchem. Tylny działa tylko na nogi lub na twarz dwa na raz nie chodzą
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez graba305, łącznie zmieniany 1 raz.
KLIMA NIE DZIAŁA!!!!
Panowie,
a Ja mam problem z klimatyzacją na zasadzie NIE DZIAŁA.
A mianowicie, wymieniłem( u mechanika) chłodnicę klimatyzacji, wszystko podłączone a nie chłodzi, kody sprawdzone nic nie wykazują. Mechanik mówi, że nie sprawdzał jeszcze takich rzeczy jak(bo nie ma jak,trzeba kupić te części):
1.zawór w klimatyzacji, który steruje przepływem klimatyzacji,
2.zawór rozprężny (zdjęcia),
co to możę być? Czy faktycznie tylko trzeba wymienić te rzeczy w/w-ione, czy może jakaś "perdółka" do wymiany.Proszę o pomoc.
Pzdr
Binas1
a Ja mam problem z klimatyzacją na zasadzie NIE DZIAŁA.
A mianowicie, wymieniłem( u mechanika) chłodnicę klimatyzacji, wszystko podłączone a nie chłodzi, kody sprawdzone nic nie wykazują. Mechanik mówi, że nie sprawdzał jeszcze takich rzeczy jak(bo nie ma jak,trzeba kupić te części):
1.zawór w klimatyzacji, który steruje przepływem klimatyzacji,
2.zawór rozprężny (zdjęcia),
co to możę być? Czy faktycznie tylko trzeba wymienić te rzeczy w/w-ione, czy może jakaś "perdółka" do wymiany.Proszę o pomoc.
Pzdr
Binas1
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
W zaworze rozprężnym nie bardzo ma co się zepsuć i wątpię że to by było przyczyną nie działania układu, ale pierwsze pytanie czy sprężarka się uruchamia, tzn czy po wciśnięciu przycisku klimy, sprzęgło sprężarki się włącza? jeśli tak to czy po kilku sekundach wentylatory startują?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam dołączam się do tego tematu mam ten sam problem z klimatyzacją jeżdżę od jednego mechanika do 2 i ręce rozkładają :-/ wu mojej packi wymieniłem zawór rozprezny z czujnikiem trochę Sie polepszylo ale to nie jest dalej to. Klimatyzacja załancza się sprężarka pracuje wentylatory działają wszystko pięknie chodzi ale klimatyzacja nie daje takiej mocy chłodzenia to raz a dwa rozłancza się po chwili i znów załancza nie dając możliwości schlodzenia środka auta ;( ;( panowie czy mieliście też takie objawy i cóż to może być dziękuję za odpowiedzi pozdrawiam
WielkieBum
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
tzn jakie dokłądnie masz ciśnienia? Sprężarka jest sterowana przez BCM, który zbiera informacje o ciśnieniach i temperaturach zewnętrznej, na parowniku i chyba u ciebie jeszcze jest na zaworze rozprężnym.W mojej paci ciśnienie wszystko jest ok byłem sprawdzakem wszystko jest z ciśnieniem ok
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Panowie musicie podjechać do kumatego warsztatu z renomą, w którym diagnozują, naprawiają układy A/c a nie tylko napełniają a jak klima nie zadziała to rozkładają ręce.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Za mało informacji podaj jakie masz ciśnienie na niskim i jakie na wysokim.WielkieBum pisze:Ciśnienie 12-13 bar
Jaka odpowiedź taka rada.WielkieBum pisze:No to nic nowego nie doradziles panie kolego tyle to i ja wiem ze trzeba podjechać....
Troszkę więcej pokory a nie zgryźliwe docinki.WielkieBum pisze:Rada na gwiazdkę z plusem
Jeśli się nie ma wiedzy a do tego sprzętu to w warunkach domowych się nie naprawi klimatyzacji.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Nie zgryźliwe docinki.. Ciśnienie na niskim 7 bar na dużym 12-13 (wahania)miało, chce spróbować nawet i domowych napraw bo jeżdżąc po mechanikach którzy stwierdzają że czujnik z rozpreznikiem parowanika jest walniety i on odpowiada za to i że trzeba go wymienić to go wymieniłem (fakt czujnik idzie razem z rozpreznikiem czujnik był padnięty) ale po wymianie tego klima dalej nie działa więc myślałem że któryś z was miał podobny lub taki problem
WielkieBum
Panowie,zgadzam się z kolega ze wiemy ze trzeba podjechac do specjalisty i bez jakiejkolwiek złośliwości to było stwierdzenie. Natomiast jeżdżąc nie raz po mechanikach "specjalistach" tez mnie wkurza fakt ze zawsze mechanicy twierdzą ze trzeba wymienić wiele części a usterki dalej są. A to są koszta(sam takie kolosalne koszta poniosłem a okazało się że to tania rzecz). Forum polega na tym aby sobie pomagać i szukać wielu możliwości naprawy takich rzeczy. Ja też obawiam się tej klimy bo od tygodnia nikt nic nie wie. Na razie niby kompresor ale jak to będzie jestem ciekawy. Na razie jadę na urlop bez klimy.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Kolego minimum własnego zaangażowania, bierzesz manual do Pacy i szukasz jakie są prawidłowe ciśnienia w układzie A/C, ale zamieszczę to jeszcze raz i jak widzisz ciśnienie na niskim masz za wysokie.WielkieBum pisze:. Ciśnienie na niskim 7 bar na dużym 12-13
a tutaj masz wytłumaczenie jak odczytywać ciśnienia na manometrach, co sugeruje że u ciebie jest problem z kompresorem
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 cze 2016 09:30 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Klima ciśnienia, ilość czynnika i oleju
Panowie, Panie
mam moją packę już prawie 9 lat.
Klima nigdy nie grzeszyła wydajnością. Działa ale przy temperaturach wyższych ledwie daje radę. ( Filtr kabinowy OK, chłodnica klimy nie jest zanieczyszczona ponad standardowo, osuszacz wymieniony)
We wszystkich firmach, których byłem nikt dokładnie nie widział ile wchodzi czynnika. ( U mnie na masce nie ma tabliczki)
Więc nabijali raz około 1000 potem 800 i 600, 650
Klima rozłączała ( słychać było rozłączanie elektrozaworu, ciśnienie kompresora w normie około 2 na LO- niskim i 14 na HI wysokim przy 30 stopniach na zewnątrz. Wczoraj będąc w jednym z warsztatów w jakiś tabelach amerykańskich coś tam znaleźli , że 2004 - 2006 ma wejść 19 OZ (uncji) = 538g czynnika a 2006 âÂÂ2008 - 24 OZ
Zmniejszyłem wartość czynnika do 538. Klima nie wyłącza ale nadal nie działa poprawnie przy dużych upałach. Znalazłem jakąś tabelę w necie z różnymi przypadkami ciśnień i ich przyczynami.
http://warsztatowiec.info/diagnostyka-klimatyzacji/
Dla mojego przypadku ( ciśnienie LO â normal HI â normal , powietrze z kratek ciepłe ) jest informacja o zbyt wysokim poziomie oleju w układzie.
Ogólnie wszystko chyba się zgadza, ponieważ poprzedni mechanicy nie mogąc uzyskać odpowiednio zimnego powietrza, wszyscy po kolei dodawali oleju do układu uważając, że kompresor nie daje rady, to się uszczelni.
Teraz po niedzieli zaprowadzam na demontaż kompresora i opróżnienie go z oleju, przepłukania całego układu . Ciekawe co z tego wyjdzie.
W związku z tym ważne pytania:
- ile dokładnie powinno być czynnika chłodzącego ??? 2004r 3,5L
- ile oleju napuścić do w układzie klimatyzacji po czyszczeniu ????
Wolałbym to sam wiedzieć, ponieważ licząc na mechaników można się przeliczyć.
Pozdrawiam Paweł Godleś
mam moją packę już prawie 9 lat.
Klima nigdy nie grzeszyła wydajnością. Działa ale przy temperaturach wyższych ledwie daje radę. ( Filtr kabinowy OK, chłodnica klimy nie jest zanieczyszczona ponad standardowo, osuszacz wymieniony)
We wszystkich firmach, których byłem nikt dokładnie nie widział ile wchodzi czynnika. ( U mnie na masce nie ma tabliczki)
Więc nabijali raz około 1000 potem 800 i 600, 650
Klima rozłączała ( słychać było rozłączanie elektrozaworu, ciśnienie kompresora w normie około 2 na LO- niskim i 14 na HI wysokim przy 30 stopniach na zewnątrz. Wczoraj będąc w jednym z warsztatów w jakiś tabelach amerykańskich coś tam znaleźli , że 2004 - 2006 ma wejść 19 OZ (uncji) = 538g czynnika a 2006 âÂÂ2008 - 24 OZ
Zmniejszyłem wartość czynnika do 538. Klima nie wyłącza ale nadal nie działa poprawnie przy dużych upałach. Znalazłem jakąś tabelę w necie z różnymi przypadkami ciśnień i ich przyczynami.
http://warsztatowiec.info/diagnostyka-klimatyzacji/
Dla mojego przypadku ( ciśnienie LO â normal HI â normal , powietrze z kratek ciepłe ) jest informacja o zbyt wysokim poziomie oleju w układzie.
Ogólnie wszystko chyba się zgadza, ponieważ poprzedni mechanicy nie mogąc uzyskać odpowiednio zimnego powietrza, wszyscy po kolei dodawali oleju do układu uważając, że kompresor nie daje rady, to się uszczelni.
Teraz po niedzieli zaprowadzam na demontaż kompresora i opróżnienie go z oleju, przepłukania całego układu . Ciekawe co z tego wyjdzie.
W związku z tym ważne pytania:
- ile dokładnie powinno być czynnika chłodzącego ??? 2004r 3,5L
- ile oleju napuścić do w układzie klimatyzacji po czyszczeniu ????
Wolałbym to sam wiedzieć, ponieważ licząc na mechaników można się przeliczyć.
Pozdrawiam Paweł Godleś
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
GPC,
Olej w układzie klimatyzacji na za zadanie smarowanie sprężarki. W innych miejscach potrzebny nie jest do niczego.
Rzecz jasna skoro olej smaruje sprężarkę to siłą rzeczy krąży z czynnikiem po całym układzie. Efektem jest to, że prócz smarowania i uszczelniania sprężarki uszczelnia też polaczenia przewodów, ale prawdą jest także że nadmiar oleju negartwnie wpływa na skuteczność klimatyzacji jako takiej.
W swoim Aspenie miałem dylemat jak uruchomić klimę po remoncie - czynnik wyleciał, z nim wyleciał olej. Nie wszystek wszakże, ale trochę. To co było w sprężarce zostało, a to co standardowo było w kondensorze, osuszaczu czy też przewodach, które wymieniałem należało uzupełnić.
W instrukcji serwisowej MOPAR-a do mojego auta nie podano ilości oleju do układu klimatyzacji - zatem byłem w kropce.
Swoimi kanałami ustaliłem, że nowe napełnienie mojej sprężarki to 180 ml oleju innego niż powszechnie stosowane. Te 180 ml to zalanie nowej spręzarki z pustym i nowym całym pozostałym układem.
Sugeryuę Pawle, byś skontaktował się z kumatym dealerem Chrysler-a i u nich ustalił ile oleju zalewa producent sprężarki - tego producent auta nie robi.
W Pacy będzie jakaś ilość oleju fabrycznie. Należałoby zatem pomniejszyć ją o ilość oleju w przewodach, kondensorze, skraplaczu, osuszaczu - tak żeby nie przedobrzyć.
Wymaganej do nowego napelnienia ilości oleju nie podasz z czynnikiem - musi być zalana sprężarka przed montażem - tak jest technologicznie i tak jest wymagane technicznie. Maszyna kończy swój zakres na 99ml.
Jeśli wymieniany jest któryś element ukladu klimatyzacji to warsztaty mają wiedzę, że przy wymianie kondensora trzeba dodać (statystycznie) x ml oleju, przy wymianie przewodów y ml, a czegoś tam innego z ml. Tego ich uczyć nie trzeba - chyba, że na Twoim aucie gość bęzie się dopiero uczył.
Pytając o ilość oleju zapytaj od razu o ilość czynnika. Ta informacja co prawda na mój gust w serwisowce jest podana - ale skoro będziesz pytał o jedno zapytaj przy okazji i o drugie.
Jeśli będziesz miał kłopot w tym zakresie zadzwoń (masz mój numer) to pomogę.
Pozdrawiam
M.
Olej w układzie klimatyzacji na za zadanie smarowanie sprężarki. W innych miejscach potrzebny nie jest do niczego.
Rzecz jasna skoro olej smaruje sprężarkę to siłą rzeczy krąży z czynnikiem po całym układzie. Efektem jest to, że prócz smarowania i uszczelniania sprężarki uszczelnia też polaczenia przewodów, ale prawdą jest także że nadmiar oleju negartwnie wpływa na skuteczność klimatyzacji jako takiej.
W swoim Aspenie miałem dylemat jak uruchomić klimę po remoncie - czynnik wyleciał, z nim wyleciał olej. Nie wszystek wszakże, ale trochę. To co było w sprężarce zostało, a to co standardowo było w kondensorze, osuszaczu czy też przewodach, które wymieniałem należało uzupełnić.
W instrukcji serwisowej MOPAR-a do mojego auta nie podano ilości oleju do układu klimatyzacji - zatem byłem w kropce.
Swoimi kanałami ustaliłem, że nowe napełnienie mojej sprężarki to 180 ml oleju innego niż powszechnie stosowane. Te 180 ml to zalanie nowej spręzarki z pustym i nowym całym pozostałym układem.
Sugeryuę Pawle, byś skontaktował się z kumatym dealerem Chrysler-a i u nich ustalił ile oleju zalewa producent sprężarki - tego producent auta nie robi.
W Pacy będzie jakaś ilość oleju fabrycznie. Należałoby zatem pomniejszyć ją o ilość oleju w przewodach, kondensorze, skraplaczu, osuszaczu - tak żeby nie przedobrzyć.
Wymaganej do nowego napelnienia ilości oleju nie podasz z czynnikiem - musi być zalana sprężarka przed montażem - tak jest technologicznie i tak jest wymagane technicznie. Maszyna kończy swój zakres na 99ml.
Jeśli wymieniany jest któryś element ukladu klimatyzacji to warsztaty mają wiedzę, że przy wymianie kondensora trzeba dodać (statystycznie) x ml oleju, przy wymianie przewodów y ml, a czegoś tam innego z ml. Tego ich uczyć nie trzeba - chyba, że na Twoim aucie gość bęzie się dopiero uczył.
Pytając o ilość oleju zapytaj od razu o ilość czynnika. Ta informacja co prawda na mój gust w serwisowce jest podana - ale skoro będziesz pytał o jedno zapytaj przy okazji i o drugie.
Jeśli będziesz miał kłopot w tym zakresie zadzwoń (masz mój numer) to pomogę.
Pozdrawiam
M.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
- Lokalizacja: Włocławek
- Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD
Kolejny dzień z pacą za mną i kolejne rewelacje odkrywa Ponieważ sezon na klimy się zaczyna podjechałem do znajomego który się tym zajmuję... na początek podłączył maszynkę i dał nieco gazu na próbę (auto w tym roku przypłynęło zza wielkiej wody więc stan wielu rzeczy nie znany), jak załączyłem klimę to po chwili w okolicy prawej strony chłodnicy (stojąc przed autem) pojawiła się biała mgiełka. Wyłączyłem silnik i jeszcze przez kilka sekund było słychać ciche syczenie z tamtej okolicy... jak patrzyłem przez grill to nie widać aby były jakieś mechaniczne uszkodzenia w tamtym miejscu na samej chłodnicy...
Teraz pytanie... czy chłodnica klimatyzacji w silniku 4.0 ma jakieś przyłącza po prawej stronie z których mógłby ulatniać się gaz? Widziałem na YT filmik z wymiany chłodnicy klimy ale w motorze 3,5 i tam były dwa przyłącza ale po lewej stronie. Czy w 4 litrówce chłodnica oleju skrzyni jest zintegrowana, oddzielnie czy nie ma jej wcale?
Teraz pytanie... czy chłodnica klimatyzacji w silniku 4.0 ma jakieś przyłącza po prawej stronie z których mógłby ulatniać się gaz? Widziałem na YT filmik z wymiany chłodnicy klimy ale w motorze 3,5 i tam były dwa przyłącza ale po lewej stronie. Czy w 4 litrówce chłodnica oleju skrzyni jest zintegrowana, oddzielnie czy nie ma jej wcale?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Misha,
Temat był wałkowany na forum.
Kondensor klimy zintegrowany z chłodnicą oleju ASB. Z której strony ma przyłącza nie pomnę. Ale jak gość serwisuje klimę to powinien wiedzieć co i jak sprawdzić. Dodatek do czynnika barwnika UV i taka też lampa i będzie widać skąd leci. Poza tym przyłącza nie są ukryte więc kto chce zobaczy bez trudu - wystarczy wsadzić głowę pod maskę.
A że leci to już wiesz. Leci to ma dziurę. Materiał trudno spawalny. Doradzam wymianę elementu na nowy - nie używkę bo za chwilę będziesz miał to samo.
Tyle w temacie.
Temat był wałkowany na forum.
Kondensor klimy zintegrowany z chłodnicą oleju ASB. Z której strony ma przyłącza nie pomnę. Ale jak gość serwisuje klimę to powinien wiedzieć co i jak sprawdzić. Dodatek do czynnika barwnika UV i taka też lampa i będzie widać skąd leci. Poza tym przyłącza nie są ukryte więc kto chce zobaczy bez trudu - wystarczy wsadzić głowę pod maskę.
A że leci to już wiesz. Leci to ma dziurę. Materiał trudno spawalny. Doradzam wymianę elementu na nowy - nie używkę bo za chwilę będziesz miał to samo.
Tyle w temacie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Misha, zobacz tu:
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=5517
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=5640
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=5517
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=5640
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Jakiś cienki ten znajomek od klim, ani próżni tylko od razu ładuje czynnik do układu który nie działa. Nieszczelności którą słychać w okolicy skraplacza nie potrafi wykryć. Lepiej poszukaj kogoś innego, kto naprawdę trudni się serwisem/naprawą układów A/C a nie tylko napełnianiem.Misha pisze:podjechałem do znajomego który się tym zajmuję... na początek podłączył maszynkę i dał nieco gazu na próbę
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
lutek34,
Instalacja klimy nie działała, jej stan nie znany, więc nic nie zaszkodzi dać jakieś ciśnienie - i ono ujawniło syczeniem nieszczelność.
Choć ja bym do tego celu wykorzystał azot (N2). Jest tani, można dobrze zweryfikować szczelność, osusza układ, nie zanieczyszcza środowiska ulatniając się. Możliwe, że nie mieli pod ręką i łatwiej było tak jak zrobili.
Co do próżni. Owszem robi się ją. W niektórych sytuacjach ujawnia nieszczelność ale w wielu wprowadza w błąd. Próżnia ściska układ i niektóre nieszczelności zmniejsza lub wręcz pod jej panowaniem eliminuje. Próżnia wysysa powietrze i wilgoć pozostawiając miejsce dla czystego czynnika. Układ tak napełniony działa skuteczniej. Poza tym napełnienie układu z próżnią jest o wiele łatwiejsze, szybsze i skuteczniejsze niż wypełnionego powietrzem pod ciśnieniem atmosferycznym.
W normalnych warunkach układ jest rozpychany przez ciśnienie czynnika w środku. I wówczas każda nieszczelność się ujawni. Zatem lepiej wytworzyć ciśnienie niż próżnię dla testu szczelności, wykorzystując w tym celu azot z butli i zostawiając auto pod ciśnieniem na powiedzmy godzinę. Jak ciśnienie nie spadnie oznacza że szczelne. Jak spadnie to zostaje szukać dziury.
Instalacja klimy nie działała, jej stan nie znany, więc nic nie zaszkodzi dać jakieś ciśnienie - i ono ujawniło syczeniem nieszczelność.
Choć ja bym do tego celu wykorzystał azot (N2). Jest tani, można dobrze zweryfikować szczelność, osusza układ, nie zanieczyszcza środowiska ulatniając się. Możliwe, że nie mieli pod ręką i łatwiej było tak jak zrobili.
Co do próżni. Owszem robi się ją. W niektórych sytuacjach ujawnia nieszczelność ale w wielu wprowadza w błąd. Próżnia ściska układ i niektóre nieszczelności zmniejsza lub wręcz pod jej panowaniem eliminuje. Próżnia wysysa powietrze i wilgoć pozostawiając miejsce dla czystego czynnika. Układ tak napełniony działa skuteczniej. Poza tym napełnienie układu z próżnią jest o wiele łatwiejsze, szybsze i skuteczniejsze niż wypełnionego powietrzem pod ciśnieniem atmosferycznym.
W normalnych warunkach układ jest rozpychany przez ciśnienie czynnika w środku. I wówczas każda nieszczelność się ujawni. Zatem lepiej wytworzyć ciśnienie niż próżnię dla testu szczelności, wykorzystując w tym celu azot z butli i zostawiając auto pod ciśnieniem na powiedzmy godzinę. Jak ciśnienie nie spadnie oznacza że szczelne. Jak spadnie to zostaje szukać dziury.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
M., nie musisz mnie tłumaczyć jak szukać nieszczelności w układzie A/C, bo ja przerabiałem wszystkie metody włącznie z wykorzystaniem gazu śladowego. Tłumacz to koledze Mischa, gdzie on ma dziurę, której próżnia nie jest w stanie zassać.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816