Poduchy
Poduchy
Temat niech jest ogólny.
Czyli ile poduszek co i jak...
Jednak pytanie konkretne.
Koło wskazówkowego zegarka jest "niby przycisk" który mówi że poduszka pasażera jest wyłaczona - chce mieć na to wpływ zeby móc wozić z przodu dziecko...niestety nie wiem jak sie to odpala.
Czyli ile poduszek co i jak...
Jednak pytanie konkretne.
Koło wskazówkowego zegarka jest "niby przycisk" który mówi że poduszka pasażera jest wyłaczona - chce mieć na to wpływ zeby móc wozić z przodu dziecko...niestety nie wiem jak sie to odpala.
W instrukcji nic nie napisali aby można było wyłączyć poduszkę pasażera piszą tylko aby dzieci do 9 kg jeździły tyłem do kierunku jazdy a dzieciaki powyżej 9 kg mogą jeździć ale najlepiej wtedy jak będzie jak najdalej odsunięte siedzenie do tyłu i jeszcze tam jakieś pierdoły natomiast nic o wyłączeniu tej poduszki nie napisali raczej piszą że działa ona cały czas jak wszystkie poduszki tylko ze zmienną siłą nadmuchiwanego gazu w zależności od mocy uderzenia. To tyle co w instrukcji.
Może trzeba podjechać do ASO może oni coś pomogą.
A o jakim ty przycisku mówisz ja tam nic takiego nie widziałem???
Pozdrawiam
Widłak
Może trzeba podjechać do ASO może oni coś pomogą.
A o jakim ty przycisku mówisz ja tam nic takiego nie widziałem???
Pozdrawiam
Widłak
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Re re
Koledzy poduszka pasazera wlancza sie w zaleznosci obciazenia fotela.Mozna to latwo sprawdzic jesli odpalimy autko siedzac na miejscu kierowcy wystarczy, leko lub zalezy jak kto uzna za lekko przycisnac dlonia siedlisko to wtedy kontrolka poduszki sie zapali.A jak puscimy to gasnie.Podobnie dzieje sie jak usiadziemy na fotelu.To z mojej obserwacji i mysle ze jak ktos zalozy fotelik to obciazenie bedzie tak male ze poduszka zostanie deaktywowana.Jesli sie myle lub moja wiedza jest nie dokladna to prosze o sprostowanie pozdrawiam Tedi
Re: Re re
U mnie po przekręcenia kluczyka zapala się ta żółta dioda po 6-8 sekundach gaśnie. Gdy siedzi dorosły pasażer kontrolka się nie zapala ale spróbuję co z lekkim naciskiem (może to działa do 9 kg a powyżej nietedi pisze:Koledzy poduszka pasazera wlancza sie w zaleznosci obciazenia fotela.Mozna to latwo sprawdzic jesli odpalimy autko siedzac na miejscu kierowcy wystarczy, leko lub zalezy jak kto uzna za lekko przycisnac dlonia siedlisko to wtedy kontrolka poduszki sie zapali.A jak puscimy to gasnie.Podobnie dzieje sie jak usiadziemy na fotelu.To z mojej obserwacji i mysle ze jak ktos zalozy fotelik to obciazenie bedzie tak male ze poduszka zostanie deaktywowana.Jesli sie myle lub moja wiedza jest nie dokladna to prosze o sprostowanie pozdrawiam Tedi
A u ciebie jak siedzi ktoś dorosły lub nikt nie siedzi to jak wygląda sprawa kontrolki Pozdrawiam
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Re re
Jak siedzi dorosly to gasnie i jak nikt nie siedzi to tez gasnie.Jesli leko docisne siedlisko to sie zapala.To by znaczylo ze jaks waga jest okreslana po przez wage lub inne ustrojstwo Tedi
Re: Re re
A widzisz tak nie sprawdzałem dobrze że ktoś zapytał i temat się rozwinął jutro sprawdzę jak to wygląda razem z blokadą kierownicy :shock: a swoją drogą forum się przydaje sporo spostrzeże? i pewnych informacji można znaleźćtedi pisze:Jak siedzi dorosly to gasnie i jak nikt nie siedzi to tez gasnie.Jesli leko docisne siedlisko to sie zapala.To by znaczylo ze jaks waga jest okreslana po przez wage lub inne ustrojstwo Tedi
Pozdrawiam
Widłak
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Re: Re re
I rzeczywiści dziś sprawdziłem i jest tak jak piszesz może teraz trzeba przeprowadzić próbę obciążeniową dokładną od ilu do ilu kilogramów to działa. Pozdrawiamtedi pisze:Jak siedzi dorosly to gasnie i jak nikt nie siedzi to tez gasnie.Jesli leko docisne siedlisko to sie zapala.To by znaczylo ze jaks waga jest okreslana po przez wage lub inne ustrojstwo Tedi
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Witam
na temat poduszki pasazera dostalem informacje w serwisie, jest tak jak pisał Tedi, to fotel decyduje o włączeniu lub wyłączeniu poduszki, po prostu w fotelu jest czujnik wagi, i jezeli na fotelu usiądzie dziecko o wadze.......chyba do 9 kg poduszka jest zablokowana i nie odpali świeci sie wtedy kontrolka żółta. Wystarczy przed odpaleniem silnika cos polozyc na siedzeniu ....i efekt ten sam
pozdrawiam
na temat poduszki pasazera dostalem informacje w serwisie, jest tak jak pisał Tedi, to fotel decyduje o włączeniu lub wyłączeniu poduszki, po prostu w fotelu jest czujnik wagi, i jezeli na fotelu usiądzie dziecko o wadze.......chyba do 9 kg poduszka jest zablokowana i nie odpali świeci sie wtedy kontrolka żółta. Wystarczy przed odpaleniem silnika cos polozyc na siedzeniu ....i efekt ten sam
pozdrawiam
Dziękuję za odpowiedzi .Wsumie to inteligentny system pod warunkiem ze jakaś pierdoła nie zmieniła wcześniej foteli w twoim samochodzie i nie schrzaniła instalacji...u mnie to nie działa właśnie z tego powodu...
Idąc dalej tym tropem czy reszta foteli też ma wagi czy czyta zapięcie pasów? Gdy zapięte pasy to poduchy boczne ON czy już wogóle nie dotyczy 2giego i 3ciego rzędu?
Idąc dalej tym tropem czy reszta foteli też ma wagi czy czyta zapięcie pasów? Gdy zapięte pasy to poduchy boczne ON czy już wogóle nie dotyczy 2giego i 3ciego rzędu?
Panowie, mogę się podzielić doznaniami z odpalenia poduszek w mojej poprzedniej Pacifice - żeby było śmiesznie to po wjechaniu w dziurę w jezdni (uderzyłem wózkiem) . Efekt był taki że mimo że nikt ze mną nie jechał wywaliły wszystkie poduszki: kierowcy, kolanowa i pasażera - tylko kurtyny ocalały. Tak więc raczej tam żadnej wagi nie ma.
To że waga jest w pasażerowym fotelu nie ulega żadnej wątpliwości - komputer serwisowy pokazuje że jest i że działa, widać to również po kontrolce. Czemu wywaliła poduszka pasażera gdy go tam nie było to nie wiadomo ale wychodzi na to ze czujnik wagowy był uszkodzony...wychodzi na to że warto to sprawdzać od czasu do czasu.
Po pierwsze waga w siedzeniu służy do włączania lub wyłączania poduszki w zależności od nacisku była dyskusja wcześniej, więc jeżeli nikt nie siedział to poduszka była włączona czytamy posty od początku do ko?ca tematu.jarkowy pisze:To że waga jest w pasażerowym fotelu nie ulega żadnej wątpliwości - komputer serwisowy pokazuje że jest i że działa, widać to również po kontrolce. Czemu wywaliła poduszka pasażera gdy go tam nie było to nie wiadomo ale wychodzi na to ze czujnik wagowy był uszkodzony...wychodzi na to że warto to sprawdzać od czasu do czasu.
Po drugie podaję link do zasady diałania poduszek w samochodach co prawda to opis z forum omegi ale zasada działania poduszek taka sama: http://forum.omegaklub.eu/showthread.ph ... powietrzne
mogę się oczywiści mylić ale systemy poduszek w samochodach są raczej takie same mogą różnić się modułami sterującymi.
Dlaczego wywaliło poduszkę będzie wiadomo po przeczytaniu wiadomości z linka
Pozdrawiam
Widlak
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Widlak widze że mnie cytujesz i pouczasz ale ja właśnie odpowadałem na post
JH10
CO do opisu z klubu omegi to tak jest że są czujniki przeciążeniowe które powinny się załączać powyżej 6G
W pacy są mierzone wszszystkie wektory przeciąze? i koledze JH10 nie wywaliły kurtyny bo nie było przeciązenia poprzecznego..
JH10
Który twierdził że nie ma wagi w fotelu bo wywaliła mu poduszka pasażera. Przeczytałem cały temat od początku do ko?ca i dlatego napisałem że nit ma żadnej wątpliwości że waga jest...Panowie, mogę się podzielić doznaniami z odpalenia poduszek w mojej poprzedniej Pacifice - żeby było śmiesznie to po wjechaniu w dziurę w jezdni (uderzyłem wózkiem) . Efekt był taki że mimo że nikt ze mną nie jechał wywaliły wszystkie poduszki: kierowcy, kolanowa i pasażera - tylko kurtyny ocalały. Tak więc raczej tam żadnej wagi nie ma.
CO do opisu z klubu omegi to tak jest że są czujniki przeciążeniowe które powinny się załączać powyżej 6G
W pacy są mierzone wszszystkie wektory przeciąze? i koledze JH10 nie wywaliły kurtyny bo nie było przeciązenia poprzecznego..
Jeśli uważasz że ci pouczam to bardzo Cię przepraszam nie miałem takiego zamiaru :salut:jarkowy pisze:Widlak widze że mnie cytujesz i pouczasz ale ja właśnie odpowadałem na post
W takim razie wystąpiło przeciążenie wzdłużne dziura musiała być duża i szarpnęło porządnie autem i pewnie dlatego.
Poza tym zasugerowałem się tym co napisałeś cyt."Czemu wywaliła poduszka pasażera gdy go tam nie było to nie wiadomo ale wychodzi na to ze czujnik wagowy był uszkodzony...wychodzi na to że warto to sprawdzać od czasu do czasu."
Czyli wynika z twojej wypowiedzi dlaczego poduchę wywaliło skoro nikt nie siedział, a wiadomo że jak nikt nie siedzi to poduszka jest aktywna czujnik wagowy w przypadku braku pasażera niema nic do wywalenia poduszek odpowiada za to inny czujnik. Przepraszam jeśli źle Cię zrozumiałem ops:
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Panowie bo się tu zaraz pozabijacie
U mnie wszystko było sprawne (sprawdzone w serwisie BMG) jak mnie poinformowali w innym przypadku nic by nie zadziałało - przy każdorazowym włączeniu zapłonu sterownik testuje cały układ: poduszki, napinacze i wszystkie czujniki, jak tylko coś jest nie tak to test nie przechodzi i zapala się na stałe kontrolka.
Z tą wagą (jeśli tam naprawdę jest) to jakaś komedia, bo to powinno działać jak w innych samochodach - siedze na fotelu to poduszka zadziała, nie siedzę to nie odpala - proste. Jak już wpadli na genialny pomysł od 9kg to czujnik powinien wykrywać masę ciała powyżej 9kg.
A jeśli chodzi o dzieci to w życiu bym nie posadził tam dzieciaka ani tyłem ani przodem - dzieci siedzą z tyłu i od małego trzeba je do tego przyzwyczajać - przynajmniej nie ma potem kłutni.
Jest jeszcze jedna sprawa, w Pacy są poduszki dwu ładunkowe: przy mniejszym przeciążeniu wybucha tylko jeden ładunek ale ma to też powiązanie z pasami bezpiecze?stwa.
Tak wogóle to poduszki to fascynujący temat Można postów na 3 strony napisać a i tak dalej nie wiadomo o co w tym wszystkim chodzi.
U mnie wszystko było sprawne (sprawdzone w serwisie BMG) jak mnie poinformowali w innym przypadku nic by nie zadziałało - przy każdorazowym włączeniu zapłonu sterownik testuje cały układ: poduszki, napinacze i wszystkie czujniki, jak tylko coś jest nie tak to test nie przechodzi i zapala się na stałe kontrolka.
Z tą wagą (jeśli tam naprawdę jest) to jakaś komedia, bo to powinno działać jak w innych samochodach - siedze na fotelu to poduszka zadziała, nie siedzę to nie odpala - proste. Jak już wpadli na genialny pomysł od 9kg to czujnik powinien wykrywać masę ciała powyżej 9kg.
A jeśli chodzi o dzieci to w życiu bym nie posadził tam dzieciaka ani tyłem ani przodem - dzieci siedzą z tyłu i od małego trzeba je do tego przyzwyczajać - przynajmniej nie ma potem kłutni.
Jest jeszcze jedna sprawa, w Pacy są poduszki dwu ładunkowe: przy mniejszym przeciążeniu wybucha tylko jeden ładunek ale ma to też powiązanie z pasami bezpiecze?stwa.
Tak wogóle to poduszki to fascynujący temat Można postów na 3 strony napisać a i tak dalej nie wiadomo o co w tym wszystkim chodzi.
w siedzeniu pasażera są czujniki i nawet je w serwisie kalibrują kosztuje to coś ok 500zł. W momencie gdyby coś było nie tak z tym systemem to wywala błąd, ale zapalenie kontrolki nie oznacza wyłączenia systemu, dalej pracuje tylko w okrojonej wersji. A i co ciekawe w europejskich autach sterownik srs jest jednorazowy (na papierze) ale w pacifice możemy mieć kilka wystrzałów i sterownik się nie blokuje. informacje uzyskane w ASO Pozna?. Co do kontrolki to zapraszali na kontrole systemu.
czujnik wagowy, połączony z czujnikiem wzrostowym (honda), służą tylko i wyłącznie
do określenia ilości i kierunku wpompowania gazu podczas strzału. do określenia czy
poducha ma walić czy nie, służy mata zajętości fotela, ale tego w chryslerze chyba
nie montowali. kalibrację fotela wykonuje się przy pomocy DRB3, albo CarmanScana.
po aktywowaniu f-i trzeba najpierw położyć odważnik o małej wadze, a następnie ma
usiąść osoba dorosła. w serwisie kosztuje to ok 250zł. cennik u mnie sporo mniej
do określenia ilości i kierunku wpompowania gazu podczas strzału. do określenia czy
poducha ma walić czy nie, służy mata zajętości fotela, ale tego w chryslerze chyba
nie montowali. kalibrację fotela wykonuje się przy pomocy DRB3, albo CarmanScana.
po aktywowaniu f-i trzeba najpierw położyć odważnik o małej wadze, a następnie ma
usiąść osoba dorosła. w serwisie kosztuje to ok 250zł. cennik u mnie sporo mniej
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
No to kolego graba305
Nie pozostaje ci nic innego jak żonę tylko po obiedzie sytym wozić
A na poważnie to zrób kalibrację zajętości fotela pasażera bo coś nie halo poducha jest dla twojej zony nie aktywna gdy świeci się kontrolka.
ps. Przy okazji proszę o poprawienie profilu chodzi lokalizację jest w regulaminie który za akceptowałeś przy rejestracji.
Nie pozostaje ci nic innego jak żonę tylko po obiedzie sytym wozić
A na poważnie to zrób kalibrację zajętości fotela pasażera bo coś nie halo poducha jest dla twojej zony nie aktywna gdy świeci się kontrolka.
ps. Przy okazji proszę o poprawienie profilu chodzi lokalizację jest w regulaminie który za akceptowałeś przy rejestracji.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
tedi, ona jest aktywna tylko uzupełniona zostanie inną ilością gazu, mój Michał waży coś ok 45 kg i też się świeci oczywiście nie syn , a nic nigdy nie dłubałem przy poduszkach ani nikt w stanach nie dłubał. Teraz trochę późno ale jak znajdę w "sam naprawiam" kawałek tekstu to wstawię jak to się odbywa zresztą w instrukcji też jest napisane jak to działa ona całkowicie się nie dezaktywuje tylko w zależności od wagi pasażera zostanie dobrana ilość wiatru w niej co by młoda lub bardziej krucha osoba nie uszkodziła się za bardzo o prawie kamień
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Każda ma a raczej powinna mieć w twoim przypadku możesz mieć opornik w celu oszukania systemu.Mam pytanko czy każda Pacyfica ma poduszkę kolanową
A tak na poważnie pod ta dolna osłona powinieneś znaleźć coś takiego jak w linku to jest właśnie poduszka kolanowa kierowcy bo tylko taka występuje w Pacificy
http://allegro.pl/poduszka-airbag-kolan ... 46532.html
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
O poduszkach i współpracujących elementach bezpieczeństwa
- trochę już historycznie - ale wyczerpująco jest opisane w:
http://airbag.com.pl/systemy/artykul.htm
warto poczytac także, w niezawodnej wiki - wersja ang.:
http://en.wikipedia.org/wiki/Airbag
- trochę już historycznie - ale wyczerpująco jest opisane w:
http://airbag.com.pl/systemy/artykul.htm
warto poczytac także, w niezawodnej wiki - wersja ang.:
http://en.wikipedia.org/wiki/Airbag
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR