Zegar analogowy w kokpicie - dołożenie i wymiana żarówek
Zegar analogowy w kokpicie - dołożenie i wymiana żarówek
mam Pscifikę w wersji Base
nie jest za bardzo wypasiona
poszukuję odpowiedzi na pytanie
czy i jak można wymienić pusty panel przy włączniku świateł awaryjnych
na panel z zegarkiem ???
dzięki za wszelkie info
pozdrawiam
nie jest za bardzo wypasiona
poszukuję odpowiedzi na pytanie
czy i jak można wymienić pusty panel przy włączniku świateł awaryjnych
na panel z zegarkiem ???
dzięki za wszelkie info
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez dankru, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
jak wejdzie Ci coś takiego to zostało by tylko podpiąć prąd do zegarka
http://www.allegro.pl/item722443891_ste ... _2005.html
http://www.allegro.pl/item722443891_ste ... _2005.html
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
http://www.allegro.pl/item711480264_ste ... 04_08.html
bez navi więcej kosztuje
najlepiej było by kupić ten z navi rozebrać panel wyciąć dziurę pod zegar w Twoim starym panelu ............
bez navi więcej kosztuje
najlepiej było by kupić ten z navi rozebrać panel wyciąć dziurę pod zegar w Twoim starym panelu ............
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Musisz wykręcić śrubki od górnej części osłony licznika, wykręcić śruby pod osłoną środkowej konsoli i zdemontować osłonę z lewej strony kierownicy, aby dostać się do zegarka trzeba ściągnąć całą osłonę licznika jest w całości razem z wylotami powietrza
na zielono śrubki do wykręcenia na początek (pod konsolą i osłoną będzie ich więcej)
na czerwono plastiki, które trzeba zdemontować
demontaż osłon środkowej konsoli oraz widok śrubek pod nią znajduje się tutaj :
http://www.forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?t=372
na zielono śrubki do wykręcenia na początek (pod konsolą i osłoną będzie ich więcej)
na czerwono plastiki, które trzeba zdemontować
demontaż osłon środkowej konsoli oraz widok śrubek pod nią znajduje się tutaj :
http://www.forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?t=372
Diodowe oświetlenie zegarka analogowego Pacynka 2005 - 3.5
Co potrzebne?
1. lutownica
2. odsysacz cyny
3. cyna
4. kalafonia
5. mini wiertarka
6. wiertło średnica 1mm
7. 2 x Dioda LED średnica 5mm 12v dowolnego koloru ja wybrałem niebieską
Zaczynamy:
1. podgrzewamy luty wyprowadzeń żarówki w zdemontowanej obudowie tej żarówki i odsysammy ceynę ile się da.
2. demontujemy żarówkę
3. Jeśli nie udało nam się to idealnie nie martwimy się. Bierzemy wiertarkę i wiertło i nawiercamy dwa małe otwory w miejsce starych.
4. Następnie wlutowujemy diodę LED przy użyciu cyny i kalafonii i na koniec odcinamy wystające nóżki diody.
5. Czynność powtarzamy dla drugiej żarówki.
6. Teraz najważniejsza rzecz - montaż. Musimy pamiętać że dioda posiada polaryzację (+ i -). Minus to krótsza nóżka. rozpoznać ją można również po tym, że patrząc na diodę od góry szklanej kopułki z jednej strony jej obudowa będzie ścięta (nie będzie okrągła), właśnie ten brzeg diody musimy wpasować w ścieżkę na płytce drukowanej zegarka, która jest masą. Łatwo to rozpoznać, bo powierzchnia ścieżek ujemnych jest zawsze największa. Z resztą jak nam nie zadziała w jedną stronę to zadziała w drugą .
7. Montujemy z powrotem zegarek i cieszymy się trwałym i pięknym oświetleniem diodowym zegarka.
Pozdrawiam wszystkich.
P.S. Gdyby komuś nie chciało się w to bawić z chęcią nieodpłatnie pomogę. Wystarczy wysłać do mnie żaróweczki w obudowie a na następny dzień po otrzymaniu przesyłki odeślę wymienione na diody w wybranym kolorze.
1. lutownica
2. odsysacz cyny
3. cyna
4. kalafonia
5. mini wiertarka
6. wiertło średnica 1mm
7. 2 x Dioda LED średnica 5mm 12v dowolnego koloru ja wybrałem niebieską
Zaczynamy:
1. podgrzewamy luty wyprowadzeń żarówki w zdemontowanej obudowie tej żarówki i odsysammy ceynę ile się da.
2. demontujemy żarówkę
3. Jeśli nie udało nam się to idealnie nie martwimy się. Bierzemy wiertarkę i wiertło i nawiercamy dwa małe otwory w miejsce starych.
4. Następnie wlutowujemy diodę LED przy użyciu cyny i kalafonii i na koniec odcinamy wystające nóżki diody.
5. Czynność powtarzamy dla drugiej żarówki.
6. Teraz najważniejsza rzecz - montaż. Musimy pamiętać że dioda posiada polaryzację (+ i -). Minus to krótsza nóżka. rozpoznać ją można również po tym, że patrząc na diodę od góry szklanej kopułki z jednej strony jej obudowa będzie ścięta (nie będzie okrągła), właśnie ten brzeg diody musimy wpasować w ścieżkę na płytce drukowanej zegarka, która jest masą. Łatwo to rozpoznać, bo powierzchnia ścieżek ujemnych jest zawsze największa. Z resztą jak nam nie zadziała w jedną stronę to zadziała w drugą .
7. Montujemy z powrotem zegarek i cieszymy się trwałym i pięknym oświetleniem diodowym zegarka.
Pozdrawiam wszystkich.
P.S. Gdyby komuś nie chciało się w to bawić z chęcią nieodpłatnie pomogę. Wystarczy wysłać do mnie żaróweczki w obudowie a na następny dzień po otrzymaniu przesyłki odeślę wymienione na diody w wybranym kolorze.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Panowie właśnie zgasło mi podświetlenie zegarka i częściowo podświetlenie przycisków navi, czy oryginalnie żaróweczki podświetlenia zegarka są białe czy niebieskie? Bo mnie zegarek podświetlało na biało, jak również przyciski navi.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Panowie tak dla pewności, z LEDami nie ma problemów ze ściemnianiem?
Wymontowałem dziś panel/osłone żeby się dobrać do żaróweczek oświetlenia zegarka, powiem wam że wydostanie tego panelu po odkręceniu nie jest takie easy a zwłaszcza jego ponowne wpasowanie, ale jakoś udało się
Co do żarówek i ich koloru to dwie większe o kolorze NIEBIESKIM są do podświetlenia przycisków NAVI a BIAŁA mniejsza do podświetlenia zegarka. Ja sugerując się tym co było napisane wyżej zakupiłem niebieskie LEDy 12V i je wlutowałem w opraweczki, niestety ale z efektu nie jestem zadowolony, zresztą sami zobaczcie. Tak więc czeka mnie ponowny demontaż :evil:
Wymontowałem dziś panel/osłone żeby się dobrać do żaróweczek oświetlenia zegarka, powiem wam że wydostanie tego panelu po odkręceniu nie jest takie easy a zwłaszcza jego ponowne wpasowanie, ale jakoś udało się
Co do żarówek i ich koloru to dwie większe o kolorze NIEBIESKIM są do podświetlenia przycisków NAVI a BIAŁA mniejsza do podświetlenia zegarka. Ja sugerując się tym co było napisane wyżej zakupiłem niebieskie LEDy 12V i je wlutowałem w opraweczki, niestety ale z efektu nie jestem zadowolony, zresztą sami zobaczcie. Tak więc czeka mnie ponowny demontaż :evil:
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
lutek34,
Nie od dziś wiadomo, że LED-y bywają jaśniejsze i ciemniejsze. Z całego mnóstwa dostępnych wypada wybrać coś co świeci podobnie do sprawnej żarówki. Zabierz takową do punktu gdzie kupujesz diodę i podłączając pod zasilacz 12V a to żarówkę a to diodę wybierz taką co podobnie świeci i masz pozamiatane na dłuuuuugooooooo. Przy okazji poproś o takie, które mają w parametrach technicznych "dimable" czyli współpracujące ze ściemniaczem. A jak by był problem, zawsze można wstawić dodatkowy ściemniacz za grosze. Np. taki:
Ściemniacz
Nie od dziś wiadomo, że LED-y bywają jaśniejsze i ciemniejsze. Z całego mnóstwa dostępnych wypada wybrać coś co świeci podobnie do sprawnej żarówki. Zabierz takową do punktu gdzie kupujesz diodę i podłączając pod zasilacz 12V a to żarówkę a to diodę wybierz taką co podobnie świeci i masz pozamiatane na dłuuuuugooooooo. Przy okazji poproś o takie, które mają w parametrach technicznych "dimable" czyli współpracujące ze ściemniaczem. A jak by był problem, zawsze można wstawić dodatkowy ściemniacz za grosze. Np. taki:
Ściemniacz
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 09 mar 2015 10:29 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
Zegar analogowy
Witam
Zgodnie z tematem - jakiki jest sposób ustawiania zegara analogowego?
Zgodnie z tematem - jakiki jest sposób ustawiania zegara analogowego?
Pozdrawiam
Mariusz
Mariusz
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Panowie może ktoś poratuje informacją odnośnie rozmiaru żaróweczek, który rozmiar z poniższego obrazka pasują do podświetlenia zegarka, wiem że są dwa rozmiary w zegarku, tylko czy to będzie T3 i T4, czy T4 i T5. Będe wdzięczny za info, bo chce zamówić kompletne żaróweczki z oprawkami.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Wyjaśniło się jakie 2 rodzaje cokołów sa w zegarku?lutek34 pisze:Panowie może ktoś poratuje informacją odnośnie rozmiaru żaróweczek, który rozmiar z poniższego obrazka pasują do podświetlenia zegarka, wiem że są dwa rozmiary w zegarku, tylko czy to będzie T3 i T4, czy T4 i T5. Będe wdzięczny za info, bo chce zamówić kompletne żaróweczki z oprawkami.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Na dwóch żaróweczkach podświetlających klawisze kompa,navi i zegarka nałożone są takie małe niebieskie gumowe "kondoniki" ,a średnica otworu w płytce na te żarówki z cokolikiem jest 8 mm, a na żaróweczce podświetlającej klawisz awaryjnych nie ma "kondonika" a otwór w płytce jest 6 mm.I tę żaróweczkę od awaryjnych można wymienić samą bez cokołu,te dwie większe od podświetlenia klawiszy i zegarka są wlutowane w cokoły.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
- Dostał flaszek: 1
Re: Zegar analogowy w kokpicie - dołożenie i wymiana żarówek
Witam,
mi także padło oświetlenie zegarka. Czy ktoś mógłby zapodać linki i zdjęcia w poprzednich postach. Wszystko wygasło i brak materiału poglądowego, a nie chcę niczego połamać.
mi także padło oświetlenie zegarka. Czy ktoś mógłby zapodać linki i zdjęcia w poprzednich postach. Wszystko wygasło i brak materiału poglądowego, a nie chcę niczego połamać.