Witam
Parę tyg. temu 2 dni przed wyjazdem na urlop (najgorszy termin) padła mi sprężarka klimatyzacji, rozleciało się sprzęgło. Udało mi się zorganizować sprzęgło ale po wymianie okazało się że winna jest sprężarka która się prawdopodobnie zatarła - nie kręci się a sprzęgło rozgrzewa się w ciągu paru sekund.
Kupiłem nowy zestaw sprężarkę, oringi , osuszacz w USA a teraz kiedy dotarła i chciałem wymienić znajomy twierdzi że skoro stara się zatarła to muszę wymienić też chłodnice i przepłukać układ. Wydaje się to niestety logiczne ale czy rzeczywiście chłodnice muszę wymienić? Czy w 4.0 chłodnica klimy jest zintegrowana z chłodnicą oleju?
Padnięta sprężarka klimatyzacji- co jeszcze trzeba wymienić?
Padnięta sprężarka klimatyzacji- co jeszcze trzeba wymienić?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez johnyts, łącznie zmieniany 1 raz.
rozmawiałem z 3 fachowcami:
1. wymienić chłodnice, osuszacz i przepłukać pozostały układ
2. nie wymieniać chłodnicy, tylko przepłukać
3. wymienić chłodnice, osuszacz, rurki i co tylko się da....
czy ewentualne opiłki z zatartej sprężarki nie powinny zatrzymać się na osuszaczu i czy nie wystarczy jego wymiana?
1. wymienić chłodnice, osuszacz i przepłukać pozostały układ
2. nie wymieniać chłodnicy, tylko przepłukać
3. wymienić chłodnice, osuszacz, rurki i co tylko się da....
czy ewentualne opiłki z zatartej sprężarki nie powinny zatrzymać się na osuszaczu i czy nie wystarczy jego wymiana?
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
padnięta sprężąrka klimatyzacji
Czyli wszystko. Ja bym wymienił tylko osuszacz, a resztę gruntownie przepłukał i na pewno się przy tym nie spieszył.johnyts pisze: wymienić chłodnice, osuszacz, rurki i co tylko się da....
A tutaj coś więcej na ten temat:
https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p ... dowej/3045
Ważne: warsztat musi posiadać urządzenie do płukania klimatyzacji np:
https://coolmarket.pl/pl/p/Urzadzenie-d ... cji-4l/861
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 10 kwie 2013 09:03 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Pacifica
Re: padnięta sprężąrka klimatyzacji
Chłodnica wody jest zintegrowana z chłodnicą oleju w 4.0l i również jest zintegrowany osuszacz ja miałem to samo wymieniłem tylko chłodnice i sprężarkę i wszystko hula aż miło szkoda ze nie pisałeś wcześniej miałem do 4.0l spreżarke nową poszła za 1000zł.johnyts pisze:Witam
Parę tyg. temu 2 dni przed wyjazdem na urlop (najgorszy termin) padła mi sprężarka klimatyzacji, rozleciało się sprzęgło. Udało mi się zorganizować sprzęgło ale po wymianie okazało się że winna jest sprężarka która się prawdopodobnie zatarła - nie kręci się a sprzęgło rozgrzewa się w ciągu paru sekund.
Kupiłem nowy zestaw sprężarkę, oringi , osuszacz w USA a teraz kiedy dotarła i chciałem wymienić znajomy twierdzi że skoro stara się zatarła to muszę wymienić też chłodnice i przepłukać układ. Wydaje się to niestety logiczne ale czy rzeczywiście chłodnice muszę wymienić? Czy w 4.0 chłodnica klimy jest zintegrowana z chłodnicą oleju?
Negro.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Chłodnica klimy (skraplacz) jest zintegrowany z chłodnicą oleju skrzyni w Pacy poliftowej.venom21 pisze:Chłodnica wody jest zintegrowana z chłodnicą oleju w 4.0l
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Dzisiaj wymieniłem sprężarkę i chłodnice, układ został przepłukany, potem przedmuchany azotem a na koniec wytworzona próżnia. Jutro nabicie i test szczelności a potem zobaczymy czy działa i na zakończenie złożenie całego przodu .
Mam pytanie, w zdemontowanej sprężarce nie było ani kropelki oleju, sucha jak pieprz czy tak powinno być?
Nowa jest zalana i według informacji producenta jest go tyle ile ma być
Mam pytanie, w zdemontowanej sprężarce nie było ani kropelki oleju, sucha jak pieprz czy tak powinno być?
Nowa jest zalana i według informacji producenta jest go tyle ile ma być
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Tak być powinno. Olej w układzie jest właśnie po to, by smarować mechanizmy sprężarki. Olej w układzie to olej technologiczny, wynikający z tego, że jest w sprężarce. Dla sprawności i efektywności chłodzenia olej (a właściwie jego nadmiar) jest zjawiskiem niepożądanym i niekorzystnym. Choć są też opinie, że działa uszczelniająco - to tak gwoli rzetelności a niekoniecznie zgodnie z moimi przekonaniami,johnyts pisze:Nowa jest zalana i według informacji producenta jest go tyle ile ma być
Tak być nie powinno. Już wiesz skąd przyszły na Ciebie problemy i zatarcie sprężarki klimy.johnyts pisze:w zdemontowanej sprężarce nie było ani kropelki oleju
Czegoś nie rozumiem.johnyts pisze: układ został przepłukany, potem przedmuchany azotem a na koniec wytworzona próżnia. Jutro nabicie i test szczelności
Przedmuchany azotem...??? Przedmuchać to można sprężonym powietrzem.
Układ napełnia się azotem (ma działanie osuszające) do określonego ciśnienia i tak zostawia się na określony czas. Po tym czasie odczyt ciśnienia i jak nie spadło oznacza, że układ szczelny. Azot jest tani więc gdyby coś, to nie tracisz drogiego czynnika i na starcie jest wszystko wiadomo.
Zagadnienie próżni. Robi się ją by wyciągnąć powietrze i resztki wilgoci. Próżnia nie wykrywa wszystkich nieszczelności - ściska obwód, którym płynie czynnik, dociskając ewentualne mikroszczeliny i eliminując ewentualne mikronieszczelności. Układ w normalnych warunkach nie pracuje na podciśnieniu tylko na realnie ciśnieniu wysokim. Skąd test ciśnieniowy azotem wykonany w porównywalnych warunkach daje o wiele bardziej miarodajne wyniki.
Zatem na jutro (w kolejności technologicznej):
- test ciśnieniowy szczelności (azot)
- próżnia technologiczna
- nabicie ukladu odpowiednią ilością czynnika + ciut oleju + czynnik UV (łatwiej zlokalizować późniejszą nieszczelność)
- uruchomienie układu i jego test
I jak to mawiają za Odrą: Das ist ales
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.