Padnięta sprężarka klimatyzacji- co jeszcze trzeba wymienić?

kanapy, fotele, dywany itp...
johnyts
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2016 11:01 am
Lokalizacja:
Samochód:

Padnięta sprężarka klimatyzacji- co jeszcze trzeba wymienić?

Post autor: johnyts » 05 wrz 2017 11:57 am

Witam

Parę tyg. temu 2 dni przed wyjazdem na urlop (najgorszy termin) padła mi sprężarka klimatyzacji, rozleciało się sprzęgło. Udało mi się zorganizować sprzęgło ale po wymianie okazało się że winna jest sprężarka która się prawdopodobnie zatarła - nie kręci się a sprzęgło rozgrzewa się w ciągu paru sekund.

Kupiłem nowy zestaw sprężarkę, oringi , osuszacz w USA a teraz kiedy dotarła i chciałem wymienić znajomy twierdzi że skoro stara się zatarła to muszę wymienić też chłodnice i przepłukać układ. Wydaje się to niestety logiczne ale czy rzeczywiście chłodnice muszę wymienić? Czy w 4.0 chłodnica klimy jest zintegrowana z chłodnicą oleju?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez johnyts, łącznie zmieniany 1 raz.

johnyts
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2016 11:01 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: johnyts » 05 wrz 2017 12:50 pm

rozmawiałem z 3 fachowcami:

1. wymienić chłodnice, osuszacz i przepłukać pozostały układ
2. nie wymieniać chłodnicy, tylko przepłukać
3. wymienić chłodnice, osuszacz, rurki i co tylko się da....


czy ewentualne opiłki z zatartej sprężarki nie powinny zatrzymać się na osuszaczu i czy nie wystarczy jego wymiana?

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

padnięta sprężąrka klimatyzacji

Post autor: west26 » 05 wrz 2017 01:16 pm

johnyts pisze: wymienić chłodnice, osuszacz, rurki i co tylko się da....
Czyli wszystko. Ja bym wymienił tylko osuszacz, a resztę gruntownie przepłukał i na pewno się przy tym nie spieszył.
A tutaj coś więcej na ten temat:
https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p ... dowej/3045
Ważne: warsztat musi posiadać urządzenie do płukania klimatyzacji np:
https://coolmarket.pl/pl/p/Urzadzenie-d ... cji-4l/861

venom21
Posty: 51
Rejestracja: 10 kwie 2013 09:03 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica

Re: padnięta sprężąrka klimatyzacji

Post autor: venom21 » 06 wrz 2017 09:33 pm

johnyts pisze:Witam

Parę tyg. temu 2 dni przed wyjazdem na urlop (najgorszy termin) padła mi sprężarka klimatyzacji, rozleciało się sprzęgło. Udało mi się zorganizować sprzęgło ale po wymianie okazało się że winna jest sprężarka która się prawdopodobnie zatarła - nie kręci się a sprzęgło rozgrzewa się w ciągu paru sekund.

Kupiłem nowy zestaw sprężarkę, oringi , osuszacz w USA a teraz kiedy dotarła i chciałem wymienić znajomy twierdzi że skoro stara się zatarła to muszę wymienić też chłodnice i przepłukać układ. Wydaje się to niestety logiczne ale czy rzeczywiście chłodnice muszę wymienić? Czy w 4.0 chłodnica klimy jest zintegrowana z chłodnicą oleju?
Chłodnica wody jest zintegrowana z chłodnicą oleju w 4.0l i również jest zintegrowany osuszacz ja miałem to samo wymieniłem tylko chłodnice i sprężarkę i wszystko hula aż miło szkoda ze nie pisałeś wcześniej miałem do 4.0l spreżarke nową poszła za 1000zł.
Negro.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 06 wrz 2017 09:49 pm

venom21 pisze:Chłodnica wody jest zintegrowana z chłodnicą oleju w 4.0l
Chłodnica klimy (skraplacz) jest zintegrowany z chłodnicą oleju skrzyni w Pacy poliftowej.


Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 07 wrz 2017 03:54 pm

Budowa i "Wymiana chłodnicy klimatyzacji":
viewtopic.php?f=44&t=5640
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

johnyts
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2016 11:01 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: johnyts » 07 wrz 2017 07:01 pm

OK, czyli wymieniam chłodnice, trochę to zwiększy wydatki, widzę że na allegro 499 pln.

Zestaw nową sprężarkę + osuszacz + jakiś zawór + oringi ściągnąłem z USA za ok 1050 PLN z przesyłką, gdybym wiedział wcześniej kupił bym jeszcze chłodnice za 70$ i przyleciało by 1 przesyłką

johnyts
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2016 11:01 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: johnyts » 19 wrz 2017 11:19 pm

Dzisiaj wymieniłem sprężarkę i chłodnice, układ został przepłukany, potem przedmuchany azotem a na koniec wytworzona próżnia. Jutro nabicie i test szczelności a potem zobaczymy czy działa i na zakończenie złożenie całego przodu :).

Mam pytanie, w zdemontowanej sprężarce nie było ani kropelki oleju, sucha jak pieprz czy tak powinno być?

Nowa jest zalana i według informacji producenta jest go tyle ile ma być ;)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 wrz 2017 12:01 am

johnyts pisze:Nowa jest zalana i według informacji producenta jest go tyle ile ma być
Tak być powinno. Olej w układzie jest właśnie po to, by smarować mechanizmy sprężarki. Olej w układzie to olej technologiczny, wynikający z tego, że jest w sprężarce. Dla sprawności i efektywności chłodzenia olej (a właściwie jego nadmiar) jest zjawiskiem niepożądanym i niekorzystnym. Choć są też opinie, że działa uszczelniająco - to tak gwoli rzetelności a niekoniecznie zgodnie z moimi przekonaniami,
johnyts pisze:w zdemontowanej sprężarce nie było ani kropelki oleju
Tak być nie powinno. Już wiesz skąd przyszły na Ciebie problemy i zatarcie sprężarki klimy.
johnyts pisze: układ został przepłukany, potem przedmuchany azotem a na koniec wytworzona próżnia. Jutro nabicie i test szczelności
Czegoś nie rozumiem.
Przedmuchany azotem...??? Przedmuchać to można sprężonym powietrzem.
Układ napełnia się azotem (ma działanie osuszające) do określonego ciśnienia i tak zostawia się na określony czas. Po tym czasie odczyt ciśnienia i jak nie spadło oznacza, że układ szczelny. Azot jest tani więc gdyby coś, to nie tracisz drogiego czynnika i na starcie jest wszystko wiadomo.
Zagadnienie próżni. Robi się ją by wyciągnąć powietrze i resztki wilgoci. Próżnia nie wykrywa wszystkich nieszczelności - ściska obwód, którym płynie czynnik, dociskając ewentualne mikroszczeliny i eliminując ewentualne mikronieszczelności. Układ w normalnych warunkach nie pracuje na podciśnieniu tylko na realnie ciśnieniu wysokim. Skąd test ciśnieniowy azotem wykonany w porównywalnych warunkach daje o wiele bardziej miarodajne wyniki.
Zatem na jutro (w kolejności technologicznej):
- test ciśnieniowy szczelności (azot)
- próżnia technologiczna
- nabicie ukladu odpowiednią ilością czynnika + ciut oleju + czynnik UV (łatwiej zlokalizować późniejszą nieszczelność)
- uruchomienie układu i jego test

I jak to mawiają za Odrą: Das ist ales
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: WNĘTRZE :.”