Wymontowałem ostatnio te fotele
ze względu na ich - w moim przypadku - nieprzydatność.
Ponadto, dla odmiany czasem potrzeba mi więcej miejsca w bagażniku,
no i w końcu - szkoda wozić stale w aucie niepotrzebne obciążenie.
Poniżej parę uwag - jakby ktoś chciał powtarzać.
Każdy z tych foteli jest przykręcony do podłogi 4 śrubami M10 o twardości 10,9 na klucz 16 .
By się dostać do 2 przednich, trzeba odspoić od dln. cz. fotela plastikową maskownicę.
Jest ona mocowana po obu stronach plastikowymi: zatrzaskiem oraz wsuwką, okutą metalową spinką.
Przemawianie do maskownicy siłom (bez godności, ale z wyczuciem), pozwala ją bez uszkodzeń wyluzować spod fotela.
Wszystkie śruby są wkręcone na wylot do podłogi, tak że ich blisko 1cm wystaje w dół od strony podwozia.
Upływ lat i brak osłony powoduje korozję końcówek śrub (mimo, że były chyba cynkowane) co prowadzi
do (rosnących) trudności w miarę ich wykręcania. Olej penetrujący od góry i od dołu (tam gdzie
jest dostęp), wielokrotne obracanie w obie strony i niezła dawka siły w końcu robią swoje.
Odkręcanie tln. śrub jest trudniejsze, jak chodzi o dostęp, ale klucz z przedłużką umożliwia
wykorzystanie do tego - szpary m. postawionym oparciem fotela a brzegiem pokrywy schowka.
Gwinty otworów po śrubach pokryłem woskiem konserwacyjnym w sparyu (Tectyl ML)
i wypełniłem małymi kawałkami gąbki nasyconej tymże woskiem, żeby je zaślepić
i zabezpieczyć na wypadek gdyby potrzebne byłoby kiedyś przywrócenie foteli.
Warto też w tym celu kupić komplet nowych śrub (o ww twardości).
Odkręcone fotele wychodzą wraz ze swoimi środkowym klamrami na pasy, więc
pozostaje po nich - wprawdzie nierówna - ale pozbawiona występów dość duża,
dodatkowa przestrzeń ładunkowa, cbdo
Wymontowanie siedzeń 3. rzędu
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Re: Wymontowanie siedzeń 3. rzędu
Pach, pokażesz jak wygląda bagażnik po demontażu?
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Wymontowanie siedzeń 3. rzędu
Jest takie narzędzie jak szczotka druciana - potrafi czyścić gwint z brudu, nalotu, korozji i wszystkiego innego.pach pisze: ↑02 lip 2018 10:59 am...
Upływ lat i brak osłony powoduje korozję końcówek śrub (mimo, że były chyba cynkowane) co prowadzi
do (rosnących) trudności w miarę ich wykręcania. Olej penetrujący od góry i od dołu (tam gdzie
jest dostęp), wielokrotne obracanie w obie strony i niezła dawka siły w końcu robią swoje.
...
Skoro jest podejście by obsikać (hihihi - powinno być "p" a ja wstawiłem "b" - podobnie brzmi a znaczy coś zupełnie innego) środkiem penetrująco - odrdzewiającym, to i szczotka podejdzie.
Bez szczotki to ryzyk-fizyk - urwie się czy się nie urwie. Ja obstawiam że w znacznej części przypadków odpowiedź twierdząca będzie prawidłowa. A wówczas trochę więcej roboty. Gdyby ktoś dostąpił przywileju urwania to niech ręka boska broni przed rozwiercaniem i gwintowaniem na większy wymiar śruby.
Jak mawiał mój znajomy ślusarz fachowiec - za mało mięsa.
PS. Szczotka druciana - choć często zapomniana tak jak np brzeszczot - dostępna jest za drobne w każdym sklepie metalowym lub super-, hiper albo gigamarkecie budowlanym. W wielu warsztatach - szczególnie tych najlepszych i najnowocześniejszych jest to narzędzie nieznane fachowcom.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Re: Wymontowanie siedzeń 3. rzędu
Tak, szczotka druciana - kojarzę to narzędzie (mam nawet kilka)
Jednak abstrahując od braku (wtedy) możliwości podniesienia auta
ok.połowa tych śrub jest od dołu niedostępna bo zasłaniają je
fragmenty podwozia lub/i inne mechanizmy.
Jednak abstrahując od braku (wtedy) możliwości podniesienia auta
ok.połowa tych śrub jest od dołu niedostępna bo zasłaniają je
fragmenty podwozia lub/i inne mechanizmy.
Chętnie, ale jak go odgruzuję ze sprzętu (wakacje)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Wymontowanie siedzeń 3. rzędu
No pięknie, gratki
Następnym krokiem (zapewne) będzie przeniesienie schowka narzędziowego w miejsce przeznaczone na trzymanie nóg przez osoby zajmujące (kiedyś) trzeci rząd
Następnym krokiem (zapewne) będzie przeniesienie schowka narzędziowego w miejsce przeznaczone na trzymanie nóg przez osoby zajmujące (kiedyś) trzeci rząd
Piotr
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Re: Wymontowanie siedzeń 3. rzędu
Aż tak to możne nie, ale faktycznie myślałem o jakiejś zabudowie
która wyrównałaby podłogę do poziomu tln. schowka ale tak by
pod nią mieć dostępne (klapa?) miejsce miejsce na
dodatkowe klamoty
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR