Brak ogrzewania

kanapy, fotele, dywany itp...
ciapek1114
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ciapek1114 » 16 sty 2010 08:51 am

no jak to się pogubiłeś opornik siadł kondensatora tam nigdzie nie ma :P krótko mówiąc podłączam wiatrak kabelkami pomijając rezystor zapierdziela aż miło bo nie ma oporu a jak podłączam do opornika mimo ze jak zmieniam sile nadmuchu to zmienia się napięcie w rezystorze to wiatrak ani drgnie ot cały problem :P
A to że nadmuch mi szwankuje z tyłu to druga sprawa :P

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 16 sty 2010 10:23 pm

daf74 napisał
--------------------------------------------------------------------------------

miałem to w lecie. W nawiewie jest kondensator z radiatorem. koszt naprawy - 2zł plus lutowanie:) przegrzał się kondensator

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 22:35 ]
Jak masz walnięty rezystor to metodo prób i błędów wymień go . Może tam jest jakiś czujnik temperatury, który podaje impulsy na scalak i on zmienia napięcie przez to wentylator szybciej lub wolniej pracuje.Nie mam schematu to trudno cos doradzić.

Awatar użytkownika
df74
Posty: 60
Rejestracja: 27 sty 2009 10:33 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: df74 » 18 sty 2010 01:10 pm

Sorki , za nie fachową wypowiedź.
Przegrzał się jeden element- chyba ten srebrny z 3 zdjęcia.
Miałem włączonę klime. Zapomniałem i otworzyłem szyberdach i padło w lecie.
nie działało w ogóle, po wymianie ok.
element kupiłen w lublinie na kunickiego za przystanią po drugiej stronie- sklep półprzewodnik czy jakoś tak. Koszt tak jak pisałem kilka zł.

ciapek1114
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ciapek1114 » 18 sty 2010 02:18 pm

kurde ale o czym wy gadacie u mnie nie ma żadnego kondensatora :/ między rezystorem a silnikiem nie ma nic tylko rezystor przewody i silnik może jakieś zdjątko ktoś prześle :P

DF jak mówisz kilka złoty to weź kup jak możesz i mi prześlij podaj numer konta to zwrócę ci kaskę bo u mnie to dziura nic takiego nie ma :( może akurat to to samo bo wiem ze to na pewno rezystor może racja że coś małego tam padło.
Kiedyś bym kupił nowy i się nie zastanawiał ale doszedłem do wniosku ze po co kasę marnować jak można kopic se piwo za zaoszczędzone :P

artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artvox » 20 sty 2010 06:17 pm

Więc tak otrzymalem od ciapka moduł "rezystora" czyli element z radiatorem nie jest to żaden rezystor tylko regulator obrotów PWM kluczowe elementy systemu to HUF 5343 czyli N- Chanel Power MOSFETs pracuje jako klucz zasilania wentylatora drugi element to wzmacniacz operacyjny LM 2902 Regulację obrotów uzyskuje się poprzez impulsowe zasilanie wentylatora obroty są proporcjonalne do częstotliwości kluczowania MOSFE-ta
Zaletą tego układu jest wysoka sprawność , unika się dużych spadków napięcia na regulatorze czyli wydziela się mało ciepła Ten srebrny szeroki element na obwodzie to rezystor 0,0 prawie nic ohm służy do pomiaru płynącego prądu przez wentylator i jet ostatnim elementem który może się uszkodzić w tym układzie . Tyle na wstępie badania w toku ;) cdn.

ciapek1114
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ciapek1114 » 20 sty 2010 10:00 pm

o fajnie :) kurde dużo o tym wszystkim wiesz jakbyś doszedł do tego dlaczego wentylator się nie kręci po podpięciu do regulatora to by było super bo tak jak podpinam to wentylator zapiernicza aż huczy :P będę czekał z niecierpliwością co z tego wyniknie pozdrawiam i dzięki za pomoc :)

Zaznaczam ze u mnie jest klima-tronik :P
Ostatnio zmieniony 21 sty 2010 02:07 pm przez ciapek1114, łącznie zmieniany 1 raz.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 21 sty 2010 12:36 am

wychodzi na to że są różne układy i np. układ wiatraka od klimatronika jest inny niż w opcji z manualną dmuchawą
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

bernadettka

a ja marzne

Post autor: bernadettka » 21 sty 2010 01:19 pm

czytając to co piszecie to chyba jedynym rozwiązaniem dla mnie jest wizyta u elektryka ;(

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Re: a ja marzne

Post autor: zyga » 21 sty 2010 05:02 pm

bernadettka pisze:czytając to co piszecie to chyba jedynym rozwiązaniem dla mnie jest wizyta u elektryka ;(
* załóż konto albo się zaloguj, żeby Cię ważne info nie uciekło
* zapytaj Ciepka jak zblokować na stałe wentylator
* poczekaj na rozwój wydarzeń

regulatorem Ciapka zajmuje się pół polski, wiec coś musi się z tego urodzić

p.s.
Ciapek do rachunku dopisz sobie dwa plastry bo sonda zamiast w kabel trafiła w palucha ....:)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artvox » 21 sty 2010 08:45 pm

Moduł ciapka chula w miejsce LM 2902 dałem LM 324 Różnica wg katalogu w zakresie temperatur pracy , do prób może być .
Niemniej nie jestem przekonany czy uszkodzeniu nie uległ moduł sterujący czyli zadajnik PWM w bloku klimatronika / może być wyjście uwalone ./
Schemacik do badań modułu wentylatora w załączeniu

Obrazek

PS Zyga podejmie dalszą część badań moduł Ciapka wysyłam do Zygi w celu sprawdzenia z klimatronikiem
Ostatnio zmieniony 21 sty 2010 09:03 pm przez artvox, łącznie zmieniany 1 raz.

ciapek1114
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ciapek1114 » 21 sty 2010 10:22 pm

zawsze to będzie łatwiej przyszłym pokoleniom :P a za palucha dwa piwka powinny pomóc :D

ciapek1114
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ciapek1114 » 29 sty 2010 01:17 pm

No ludzie flaszeczka należy się dla artvoxa i zygi dobra robota chłopaki wiatraczek śmiga tak jak powinien i ten odgłos dziwny też znikł :) Postawie chłopakom flaszeczki ale w realu bo za taka robotę się należy dzięki chłopaki za pomoc.
Jeszcze świat nie zwariował jeszcze są dobrzy ludzie :)

Azazel
Posty: 33
Rejestracja: 17 lut 2010 02:39 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Azazel » 21 lut 2010 10:20 am

Artvox Mam i ja coś do przekazania.
Mój szwagier wczorajszego dnia naprawiał mi właśnie to ustrojstwo co opisujesz. Ten element co jest przyczepiony do radiatora, był według niego spalony. Po wymianie hula świetnie. Według szwagra to ustrojstwo (mówił coś o terystorze) oryginał ma 75W a wsadził mi 45W czyli mniejsze.
Pojeżdżę na tym i dam znać jak to się spisuje.

artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artvox » 21 lut 2010 12:32 pm

Tam nie ma tyrystora jest Mos-Fet 75 W jeżeli dał 45 watowy to = max prąd 3,5A :rolf: powinien wytrzymać ale tak na granicy.
Tyrystor nie ma prawa tam działać // układ zasilany jest z napięcia stałego //
więc chyba szwagier dał jakiegoś mos-feta ;)
Witam i pozdrawiam

TTc
Posty: 36
Rejestracja: 07 sie 2009 12:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: TTc » 23 mar 2010 09:21 am

Podłącze się jeszcze pod tego posta z krótkim pytaniem. Czy dużo problemów jest z wyjęciem silnika od nawiewów z przodu ? Z tego co chrysler zaleca w serwisówce to demontaż całego modułu klimy, aby następnie wyjąć ten silnik ... z tego co ja zanurkowałem pod schowek to widzę że srubki od obudowy pod którą znajduje się silnik są widoczne dostęp jest kiepski ale pewnie by się dało odkręcić. Kwestia czy po odkręceniu będzie się dało bez problemu zdjąć tą obudowę... lub czy o czymś jeszcze powinienem wiedzieć przed rozbieraniem tego.
A tak w ogóle to przyczepił mi się chyba tam jakiś liść czy coś podobnego i ociera jak się kręci co nie jest miłe dla ucha. :)

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 23 mar 2010 01:16 pm

źle doczytałeś instrukcje
silnik demontuje się tak jak mówisz
4 śrubki największy problem to śrubka w głębi i trzeba trochę z kluczami pokombinować

ale wykręcasz je i opuszczasz w dół
do samego wyciągnięcia liścia wystarczy

to o czym pisałeś to czyszczenie całego wymiennika w packach, które nie mają filtra pyłkowego, wtedy faktycznie jest to zabieg czasochłonny i kłopotliwy
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

TTc
Posty: 36
Rejestracja: 07 sie 2009 12:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: TTc » 23 mar 2010 09:51 pm

No jak się da bez rozbierania wszystkiego to fajno, może uda się go jakoś wydłubać w weekend i przeczyścić :)

A co do instrukcji to zajżałem właśnie jeszcze raz... i tam jak mi się wydaje jednak każą wymontować wszystko, a dopiero potem silniczek...

W instrukcji demontażu tego silniczka (24-34 Blower Motor - Removal) są kolejne punkty.

Zaczynając od pierwszego jest napisane:

(1) Remove the heater-A/C unit housing (Refer to
24 - HEATING & AIR CONDITIONING/DISTRIBUTION/
HVAC HOUSING - REMOVAL).

No to patrzę dalej do rozdziału 24 (HVAC HOUSING - REMOVAL)

a tam zaczynają od:

(1) Recover the refrigerant from the refrigerant
system (Refer to 24 - HEATING & AIR CONDITIONING/
PLUMBING - FRONT/REFRIGERANT - STANDARD
PROCEDURE - REFRIGERANT
RECOVERY).
(2) Drain the engine cooling system (Refer to 7 -
COOLING - STANDARD PROCEDURE - COOLING
SYSTEM DRAIN).

Tu już się zniechęciłem do samodzielnej roboty :)

ciapek1114
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ciapek1114 » 17 kwie 2010 11:12 am

Witam po kilku miesiącach działania znowu mi padł ten lm artvox zamontował mi KA3240 oryginalnie mówiłeś że idzie LM2902 kupiłem takiego lma tylko z literką N na końcu i nie pasuje bo jest 3 razy większy dowiedziałem się ze chodzi o rodzaj smd zna ktoś może całkowity symbol tego Lma bo muszę zamówić a chcę teraz już zamówić taki jak musi iść dzięki z góry za pomoc pozdrawiam :)

Obrazek


ZNALAZŁEM DWA I NIE WIEM KTÓRY TO DOBRY BĘDZIE :(

1. LM2902D Układ scalony wzm.operacyjny Quad Low-Power SO14 | RoHS
2.LM2902M/NOPB Układ scalony wzmacniacz operacyjny Quad SOP14 | RoHS

OBA SĄ POKAZANE NA TEJ STRONIE :

http://www.tme.eu/pl/katalog/uklady-sca ... _szukaj%3D+

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 20 kwie 2010 01:39 am

Gdyby ktoś poszukiwał rezystor dmuchawy to tu jest http://moto.allegro.pl/item983834992_re ... 05_07.html

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 02 cze 2010 09:17 pm

tedi pisze:Gdyby ktoś poszukiwał rezystor dmuchawy to tu jest
ten nie pasuje do pacifica z elektroniczną regulacją...
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 02 lis 2010 08:13 am

Ja mam tak:
z przodu ustawiam na np 23oC i grzeje aż miło, za to z tyłu wentylatory działają leci powietrze, ale jakieś takie chłodne, jak podwyższę temperaturę to i z tyłu się podnosi - ale kto ustawia na 26oC żeby z tyłu było ciepłe powietrze? Pytanie brzmi - też tak macie, czy to normalne? a jeśli nie to co z tym zrobić.
Dodam tylko że - wymieniłem filtr i zrobiłem kalibrację
https://zapunkty.blogspot.com

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 02 lis 2010 12:48 pm

wojwes, napisz jeszcze na jakich ustawienia klimatronika to robisz bo tak to każdy swoje opisze ale w innych ustawieniach
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 02 lis 2010 01:36 pm

ustawienie ręczne - nawiew na deskę rozdzielczą, właczony tryb Rear i dual a wiatrak na jednej kresce
https://zapunkty.blogspot.com

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 04 lis 2010 11:26 am

A pokrętło temperatury nawiewu z tyłu?
Bo "Rear Auto" = klimatronik a "Rear" = manual

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 04 lis 2010 01:48 pm

rear, pokrętło z tyłu na wiatrak min.prędkość. Dodam, że ustawienie dual u mnie 19oC a u żonki (jako przedni pasażer) 23oC
https://zapunkty.blogspot.com

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 04 lis 2010 02:49 pm

wojwes pisze:rear, pokrętło z tyłu na wiatrak min.prędkość. Dodam, że ustawienie dual u mnie 19oC a u żonki (jako przedni pasażer) 23oC
To albo sobie pokrętełko sam ustaw na większy nawiew albo przełączna panelu klimatronika na rear auto i po sprawie

Jak kolega wyżej napisał rear auto steruje nawiewami samo z tyłu tak aby utrzymać temperaturę taką jaką ustawisz ty z przodu, natomiast jeżeli masz samo rear to nawiewami z tyłu steruje się tym pokrętłem z tyłu. Ty masz swoją temperaturę oni swoją :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 04 lis 2010 03:42 pm

chyba się niezgodzę. Jak mogę regulować z tyłu temperaturą?. Mam tylko pokrętło wiatraka czyli siłę nawiewu a temperatura powinna iść z panelu na desce - wieje mocniej lub słabiej ale temperaturą na poziomie pasażera.
https://zapunkty.blogspot.com

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 04 lis 2010 04:22 pm

wojwes, tak wszystko się zgadza ale nawiewając więcej powietrza temperatura się podniesie czy nie owszem ty sterujesz z przodu jaka ma być temperatura to powiedz mi po co to pokrętło z tyłu żeby sobie fryzurę poprawić czy komfort jazdy (regulacja nawiewem pomaga na lepszy komfort jazdy)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 04 lis 2010 04:26 pm

nawiew z przodu jest centralny dla dwóch osób - niekoniecznie chcę aby wiało jak w górach, a ponieważ tyle fotele są sporo dalej od kratek wylotowych, można sobie siłę nawiewu regulować tą gałką - tak to widzę.

pozdrawiam

PS. Dyskusja jest rzeczowa i mi się podoba
https://zapunkty.blogspot.com

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 04 lis 2010 05:47 pm

Moim zdaniem z tyłu jest tylko ustawienie siły nadmuchu. Nawet na maksa będzie wiało tylko ta temperaturą co ustawiona jest z przodu. Więc z przodu ustawimy 20 stopni i nawiew z tyłu na mini czy na maxa to też będzie dawał tylko 20 stopni. Temperatury powietrza wyrzucanego z tylnych nawiewów nie zmienisz tylnym pokrętłem, a szkoda.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 04 lis 2010 11:00 pm

Ok panowie wszystko się zgadza to co piszecie, więc aby z tyłu pasażerowie szybciej mieli ciepło lub zimno to nastawiają na większy nawiew i po problemie osiągają ciepło nawet wcześniej niż ci z przodu (przetestowane dzisiaj).
A jeżeli kolego wojwes masz nadal problem ze słabym nawiewem to zaczynaj jazdę z tyłu regulując sobie nawie żeby lepiej wiało na funkcji rear, a jak chcesz prowadzić i mieć problem z głowy przestaw na auto rear i będzie po problemie będzie podobnie wiało jak z przodu.

co do:
wojwes pisze:Dodam, że ustawienie dual u mnie 19oC a u żonki (jako przedni pasażer) 23oC
To aby klimatronik działał poprawnie to różnica temperatur po lewej i prawej nie powinna przekraczać 2oC wtedy klimatronik działa poprawnie ustawiając większą różnicę to tak jakby nie było klimatronika.

Temat odnośnie możliwości klimatronika był już rozpatrywany i opisywany co jaka funkcja robi i jak to ustawić :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 27 gru 2010 07:49 pm

Szukałem już chyba na wszystkich postach i nigdzie nie moglem znaleźć informacji jakie płyn mogę wlać do zbiorniczka od chłodzenia, czy obojętnie jakie to będzie borygo ??? mam bardzo mało płynu chłodniczego poniżej minimum. Będę wdzięczny za informację.

Od razu pozwolę sobie poprosić was o pomoc w trochę innej sprawie. Świeci mi się kontrolka engine już tak przyjechał z USA po podłączeniu pod komputer w serwisie powiedzieli ze to zawór MTV - nie znam kodu błędu kręciłem kluczykiem 3 razy ale u mnie to nie działa. Czy wiecie co to może być za zawór ? człowiek który pomagał mi ściągnąć Packę już mi ten zawór zamówił. Ale czy spotkaliście się z takim problemem i czym to może grozić ?? Auto jak na razie chodzi bez zarzutu.

będę wdzięczny za pomoc

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 28 gru 2010 07:15 am

Boczek140 pisze:Świeci mi się kontrolka engine już tak przyjechał z USA po podłączeniu pod komputer w serwisie powiedzieli ze to zawór MTV
płyny generalnie są nie mieszalne
jeżeli masz czerwony płyn to można dolać awaryjnie jakiegoś borygo do aluminium, ale bardziej zalecana jest wymiana na nowy płyn polecam płyn schela sprawdza się w wyższych temperaturach jakie są w silnikach V



MANIFOLD TUNING VALVE


zawór a bardziej klapa zmieniająca geometrię kolektora ssącego w zależności od obrotów silnika dobrze zasterowany zwiększa o 15Nm moment obrotowy
tak, że teraz masz słabsze auto albo na wysokich albo na niskich obrotach
ściągnij kolektor i zobacz czy ta klapa nie zablokowała się mechanicznie
poszukaj na forum "kolektor" są gdzieś foty tych klap

[ Dodano: Wto Gru 28, 2010 07:22 ]
znalazłem za Ciebie ostatni post w tym linku

http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=691

lewy górny narożnik
kolektor jest z 3,5 ale w 4.0 wygląda podobnie
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 28 gru 2010 07:42 am

ok dzięki wielkie ... na pewno sprawdzę. Jeszcze raz dzięki za pomoc

[ Dodano: Wto Gru 28, 2010 17:06 ]
zyga pisze: płyny generalnie są nie mieszalne
jeżeli masz czerwony płyn to można dolać awaryjnie jakiegoś borygo do aluminium, ale bardziej zalecana jest wymiana na nowy płyn polecam płyn schela sprawdza się w wyższych temperaturach jakie są w silnikach V
Zyga a mógłbyś napisać dokładniej jaki to płyn który polecasz ?? Mój nie jest czerwony tylko delikatnie różowy, a chce go wymienić jakoś na dniach.

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 30 gru 2010 09:57 pm

No, a mi właśnie wczoraj coś padło mianowicie:
Podjechałem na stację zatankować paliwo. Nawiew w klimatroniku miałem ustawiony na 2 kreski szyba i nogi. Wracam do samochodu, a tu nawiew na maksa, a na wyświetlaczu 2 kreski. Myślę oszalał zmniejszam nic, zwiększam nic napierdziela na maksa. Wróciłem do domu odłączyłem aku. Wracam po 30 minutach podłączam aku przekręcam kluczyk, a tu dmuchawa na maksa :( wyłączam panel klimy, a dmuchawa dalej na maksa (w sensie silnik dmuchawy. Na tył wszystko działa okey, a na przód dmuchawa wali na maksa. Wyjąłem to ustrojstwo co w tym poście Zyga fotki wstawił popatrzyłem, ale wizualnie nie widać spaleń czy uszkodzeń. Ewidentnie padło sterowanie silnika dmuchawy, ale co wymienić, naprawić, przelutować, przeczyścić, zresetować żeby zaczęlo działać ...
jakieś pomysły ?
----------------
winczek
----------------

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 09 sty 2011 12:11 pm


winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 09 sty 2011 12:21 pm

Padł mosfet. Dzisiaj zakupiony na wolumenie. Wprawdzie mocniejszy, ale już wymieniony i działa :)

PS. To co przesłałeś to do manuala, a ja mam klimatronik.
----------------
winczek
----------------

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Ogrzewanie źle działa :(

Post autor: winczek » 04 gru 2011 12:10 pm

Witam,

Otóż mam następujący problem:
Odpalam samochód i przez parę kilometrów jest wszystko ok dmucha ciepłe powietrze, ale po kilkunastu kilometrach zaczyna się szopka.
Na pasażera dmucha ciepłe (nastawione na klimatroniku 22 stopnie) a na kierowcę zimne (pomimo ustawionych 22 stopni na klimatroniku).
I tak dmucha zimne, aż cały drętwieję :devil:
Cholery można dostać, a kataru to już na bank :S
Kalibracje robiłem, płyn chłodniczy jest tylko pomysłu brak skąd taka usterka ?
Jakieś pomysły, rady ? (koc zaczynam ze sobą wozić, ale idiotycznie to wygląda)
----------------
winczek
----------------

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 04 gru 2011 03:14 pm

odlacz aku potem kalibracja i bedzoe ok poza tym przstan mandrowac tak tymi klawiszami jak na cos ustawiasz to poczekaj az zmoeni a potem przelacz na inne i tej sytuacji nie bedzie
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 04 gru 2011 08:30 pm

Aku odłączane ba nawet wymienione na nowe :)
Po zmianie aku była kalibracja. Wsiadam nic nie ruszam wieje sobie ciepłe i wszystko fajnie, ale po około 10-15 km zaczyna wiać zimne i du** blada. Nic nie dotykam wieje zimne i tyle.
Poza tym zauważyłem, że na pasażera wieje jakby mocniej, a na kierowce słabiej pomimo ustawienia tej samej temperatury. Zresztą temperatura jest ustawiona na stałe i mam włączone auto lo.
----------------
winczek
----------------

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 04 gru 2011 08:35 pm

prawdopodobnie pada sterownik,wymontuj i podaj numer p/n z końcówka a,b...
Gas-guzzler

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 05 gru 2011 08:59 am

Luki009 Ja rozumiem, że mnie doceniasz, ale mnie nie przeceniaj :D
co gdzie jak ?
Gdzie ten sterownik jest chodzi ci o sterowanie klimą ? czyli wyjąć płytkę z plastików i tam jest jakiś numer ? A o które końcówki chodzi ?
No do mnie musisz jaśniej pisać :light:
----------------
winczek
----------------

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 05 gru 2011 06:42 pm

winczek pisze: chodzi ci o sterowanie klimą ? czyli wyjąć płytkę z plastików i tam jest jakiś numer
dokładni tak musisz go wykrecic z tylu na sciance jest numer

[ Dodano: Pon Gru 05, 2011 18:43 ]
na panelu sterującym nadmuchami
Gas-guzzler

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 27 lut 2012 12:34 pm

winniczek! napisz jak sie to skończyło. Mam taki sam problem, chociaż zimne wieje na pasażera a nie na mnie. Też resetowałem akumulator, robiłem test, płynu mam ile trzeba i nadal problem z temperaturą.
Muszę podkręcić pasażerowi na 26oC aby miał to samo co umnie przy 22.

Jeszcze raz. Dzisiaj zmierzyłem temperaturę na kratkach. Przy ustawieniu 22oC - taką temperaturę ma tył i pasażer z przodu (zarówno na górnej jak i dolnej kratce), natomiast na kierowcę dmucha nawet ok 28oC - stąd zawsze wydawało mi się, że to pasażer ma zimne powietrze, a to ja miałem zbyt ciepłe. Co to może być?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 28 lut 2012 08:53 am

musisz zanurkować pod konsolę i zobaczyć jak kręcą się silniki klap
od strony kierowcy osłona tunelu środkowego tam musisz zobaczyć
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 28 lut 2012 08:59 am

Zyga, to zawsze tak brzmi jak mówisz do mnie bo wiesz. Klapy silniczka - ok! zobaczę to przez wyloty na nogi przy pedałach czy gdzie indziej i na co mam zwracać uwagę? nie przekręcaja sie całkiem? a jak powinno być?
- osłona tunelu środkowego? dla mnie to od lewarka w tył...

Mów do mnie jeszcze....

pozdrawiam
https://zapunkty.blogspot.com

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 28 lut 2012 09:24 am

ok
nurkujesz pod pedału jak patrzysz centralnie na hamulec to skręcasz głowę w prawo jak byś chciał zaglądnąć do radia od tyłu :)

silniczki są 3
ewentualnie odkręcasz i sprawdzasz czy klapy się nie blokują
a jeszcze wcześniej to zobacz na filtr kabinowy jak masz może się kwalifikuje do wymiany
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 28 lut 2012 09:30 am

Dzieki Zyga, nie zaraz, ale jeszcze dzisiaj poogladam klapy.
Co do filtra jest ok. Załozony w zeszłym roku, regularnie czyszczony i monitorowany jego stan.
https://zapunkty.blogspot.com

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 28 lut 2012 07:49 pm

zyga pisze: sprawdzasz czy klapy się nie blokują
Wojwes ,tak sie dzieje że klapy mogą sie blokowac,a temperaturą regulujesz aby silniczek pokonał miejsce blokowania i wtedy zaczyna inaczej dmuchać... Sprawdź jak pisze Zyga czy płynnie obracają sie od początku do końca.Od temperatury są te dwa obok siebie silniczki..
Gas-guzzler

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 01 mar 2012 11:21 am

niby wszystko gra, ale jak ustawiana jest temp. pasażea?, kiedy ją zmieniam, coś tam słychać (jak odgłos silniczka) ale to nie te o których pisał Zyga. A z dugiej strony - czyli pod nogami pasażera nie ma żadnego...

Dalej wieje chłodem tylko na pasażera i tylko na górne kratki.
https://zapunkty.blogspot.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: WNĘTRZE :.”