Jakie cb radio?
Jakie cb radio?
Nastepna moja prośba.Noszę się z zamiarem zakupu CB-radia i prosze Was o pomoc i porade co byście mi polecili. Jest duży wybór na rynku a moja wiedza na ten temat jest dosyc ograniczona. Nie chcę popełnic błędu i zanim kupie to wole troche ogarnąć temat.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
ilu użytkowników tyle będzie opinii:)
ja mam takie
http://www.allegro.pl/item541039624_cb_ ... ratis.html
tylko jak byś kupował to zaznacz, że zastrzegasz sobie prawo do wymiany, bo były takie, co miały jakąś wadę fabryczną i co jakiś czas było słychać jak by ktoś stawiał nośną
w wygodnych rzeczy to ma
zmianę kanałów w mikrofonie i blokowanie
regulacja czułości GAIN odbioru
regulacja czułości GAIN mikrofonu
ANL (Auto Nosie Limiter) - automatyczny reduktor szumów
i da się wpasować pod radio w miejsce gdzie standardowo są miejsca na gniazda zapalniczek
pozdrawiam
ja mam takie
http://www.allegro.pl/item541039624_cb_ ... ratis.html
tylko jak byś kupował to zaznacz, że zastrzegasz sobie prawo do wymiany, bo były takie, co miały jakąś wadę fabryczną i co jakiś czas było słychać jak by ktoś stawiał nośną
w wygodnych rzeczy to ma
zmianę kanałów w mikrofonie i blokowanie
regulacja czułości GAIN odbioru
regulacja czułości GAIN mikrofonu
ANL (Auto Nosie Limiter) - automatyczny reduktor szumów
i da się wpasować pod radio w miejsce gdzie standardowo są miejsca na gniazda zapalniczek
pozdrawiam
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
ja mam takiego małego prezydenta na magnesie
http://www.allegro.pl/item554656671_ant ... orida.html
nie jest to hi end ale na moje potrzeby wystarcza poza tym mieści mi się auto bez składania-odklejania anteny do garażu
mam też sirtela 1200 jest to chyba największa antena CB do auta ale używana sporadycznie bo jak pisałem nie chce mi się odkręcać przed wjazdem go garażu albo na parkingu pod marketem :)
http://www.allegro.pl/item554656671_ant ... orida.html
nie jest to hi end ale na moje potrzeby wystarcza poza tym mieści mi się auto bez składania-odklejania anteny do garażu
mam też sirtela 1200 jest to chyba największa antena CB do auta ale używana sporadycznie bo jak pisałem nie chce mi się odkręcać przed wjazdem go garażu albo na parkingu pod marketem :)
Zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami
http://www.allegro.pl/item560892960_cb_ ... szawa.html
http://www.allegro.pl/item561101491_cb_ ... a_bcm.html
jeszcze muszę się troche podszkolić w tej dziedzinie
http://www.allegro.pl/item560892960_cb_ ... szawa.html
http://www.allegro.pl/item561101491_cb_ ... a_bcm.html
jeszcze muszę się troche podszkolić w tej dziedzinie
To radio jest zdecydowanie za drogie jak dla mnie. Szukam czegoś łatwego w obsłudze i nie mam strasznie duzych wymaga?. Poprostu mam się dogadać, mam być dobrze słyszany i dobrze słyszećszunaj60 pisze:http://www.allegro.pl/item561417964_pre ... _nowe.html A może takie?
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
ja mam taki zestawik
http://www.allegro.pl/item565371982_cb_ ... atisy.html
i jestem zadowolony zasieg ok 5 - 7 km a to juz wystarcza spokojnie
http://www.allegro.pl/item565371982_cb_ ... atisy.html
i jestem zadowolony zasieg ok 5 - 7 km a to juz wystarcza spokojnie
Pościk troszkę nie aktualny, ale go podbije aby nie zaśmiecać )
Jako że nabyłem autko bez CB radia (pozdrawiam Piotra_e38) musiałem je dozbroić w te niezbędne urządzenie.
Wybór padł na radyjko Stabo xm 3001e (ex President Johnny II) i antenkę Sirio Triflex.
Radyjko fajnie się spisuje dzięki automatycznemu squelch'owi i redukcji szumów.
Antenka z kategorii "niewidzialnych na dachu" nie pobija zasięgiem (do 5 km) ale w zupełności wystarczy na niebieskich.
Montowana w miejsce fabrycznej antenki ma możliwość podłączenia - 3 urządzeń tj. CB radia, radia samochodowego i ?? zestawu telefonu telefonii komórkowej.
Po małej modyfikacji otworka w dachu i fabrycznych przewodów wszystko śmiga aż miło
Na zdjęciach macie mój sposób montażu radia i anteny.
Klapa nie dotyka do anteny po otwarciu.
Kabelek zasilający pod radyjkiem ze względu na brak chęci i czasu jeszcze nie skrócony
Z pełną świadomością polecam ten zestaw dostępny najtaniej na AlleDrogo.
Jako że nabyłem autko bez CB radia (pozdrawiam Piotra_e38) musiałem je dozbroić w te niezbędne urządzenie.
Wybór padł na radyjko Stabo xm 3001e (ex President Johnny II) i antenkę Sirio Triflex.
Radyjko fajnie się spisuje dzięki automatycznemu squelch'owi i redukcji szumów.
Antenka z kategorii "niewidzialnych na dachu" nie pobija zasięgiem (do 5 km) ale w zupełności wystarczy na niebieskich.
Montowana w miejsce fabrycznej antenki ma możliwość podłączenia - 3 urządzeń tj. CB radia, radia samochodowego i ?? zestawu telefonu telefonii komórkowej.
Po małej modyfikacji otworka w dachu i fabrycznych przewodów wszystko śmiga aż miło
Na zdjęciach macie mój sposób montażu radia i anteny.
Klapa nie dotyka do anteny po otwarciu.
Kabelek zasilający pod radyjkiem ze względu na brak chęci i czasu jeszcze nie skrócony
Z pełną świadomością polecam ten zestaw dostępny najtaniej na AlleDrogo.
Bardzo trudno o lepszy sprzęt niż Uniden PRO 520 XL, wydatek - niecałe 300zł, a nie ma konkurencji do ok 700zł.
Wydaje mi się, że coś o tym wiem, zajmuję się tematem od 19lat i prowadzę również sklep i serwis Jak coś na PW - chętnie pomogę.
Jeszcze o łamiących się kablach - pamiętajcie dostępne są wtyki kątowe, jak i do mikrofonów, tak i anten.
McGal - te 5km z Triflex'a to max osiągniecie i to przy bardzo sprzyjających warunkach - propagacja, brak zabudowań, ukształtowanie terenu no i przede wszystkim rozmówca z dobrą anteną.
Sądzę że ten wynik zrobiłeś z osobą, która przede wszystkim była przed Tobą - Dużo lepszy zasięg będziesz miał do przodu niz do tyłu swojego autka - fala ma się jak odbić, a z tyłu już dach się kończy.
KONTROLUJCIE ZESTROJENIE ANTEN - często niestety można spalić stopień końcowy mocy w radiu, a tego nie obejmuje żadna gwarancja i uwaga - w 99% "serwisów" dokonują tego przy pomocy "reflektometru" za dwadziesia parę złotych niestety, a do tego brak wiedzy - chyba wiadomo jaki wynik
Postaram się niedługo wstawić fotki, jak to wygląda u mnie, bo jest sprzęt CB i krótkofalarski
Wydaje mi się, że coś o tym wiem, zajmuję się tematem od 19lat i prowadzę również sklep i serwis Jak coś na PW - chętnie pomogę.
Jeszcze o łamiących się kablach - pamiętajcie dostępne są wtyki kątowe, jak i do mikrofonów, tak i anten.
McGal - te 5km z Triflex'a to max osiągniecie i to przy bardzo sprzyjających warunkach - propagacja, brak zabudowań, ukształtowanie terenu no i przede wszystkim rozmówca z dobrą anteną.
Sądzę że ten wynik zrobiłeś z osobą, która przede wszystkim była przed Tobą - Dużo lepszy zasięg będziesz miał do przodu niz do tyłu swojego autka - fala ma się jak odbić, a z tyłu już dach się kończy.
KONTROLUJCIE ZESTROJENIE ANTEN - często niestety można spalić stopień końcowy mocy w radiu, a tego nie obejmuje żadna gwarancja i uwaga - w 99% "serwisów" dokonują tego przy pomocy "reflektometru" za dwadziesia parę złotych niestety, a do tego brak wiedzy - chyba wiadomo jaki wynik
Postaram się niedługo wstawić fotki, jak to wygląda u mnie, bo jest sprzęt CB i krótkofalarski
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 gru 2012 12:51 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Laguna a jak zamontowałeś antenę od sprzętu krótkofalarskiego UKF/VHF? Nie chcę nic zmieniać - ingerować w dachu i szukam jakiegoś zaczepu aby zamocować antenę do oryginalnych relingów (belka szeroka 6,6cm). Magnesówka z wieloletnich doświadczeń odpada - rysuje tylko karoserię. Tak samo się pytam kolegów co może mają jakiś namiar na zaczep do belki relingu aby zamocować antenę CB lub krótkofalarską? Coś takiego znalazłem http://radio-sklep.pl/pl/p/COMET-RS660U/182 ale niestety na oryginalne relingi Pacifica są za małe i ich nie dokręcę
73 SQ2CDD
73 SQ2CDD
[url=http://forum-lines.ru/][img]http://forum-lines.ru/rez/ab245341.gif[/img][/url]
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
pamiętajcie ,że każde mocowanie na dodatkowych uchwytach ma podstawową wadę : przewód antenowy musimy "przycisnąć" albo drzwiami albo klapą bagażnika z tyłu.
Nie muszę chyba tłumaczyć wgniecionej uszczelki drzwi gdzie kapie woda czy zgniecionego przewodu antenowego gdzie impedancja się rozchodzi ( nie wspominając o zwarciu )
no ale nie każdy chce wiercić dodatkową dziurę w dachu ...
zostaje nam montować antenę w miejsce starej, która była pokazana wcześniej i zastępuje 3 : radio FM ,CB radio, i GSM nazywa się - TRIFLEX ...wcale nieźle się sprawują a mam ich kilka na samochodach
podłączenie anteny poza CB tj 27 MHz np na pasmo krótkofalarskie od 144MHz i 433MHz wiąże się niestety z dodatkowym montażem innej anteny
pozdrawiam wszystkich krótkofalowców SP5QGU
Nie muszę chyba tłumaczyć wgniecionej uszczelki drzwi gdzie kapie woda czy zgniecionego przewodu antenowego gdzie impedancja się rozchodzi ( nie wspominając o zwarciu )
no ale nie każdy chce wiercić dodatkową dziurę w dachu ...
zostaje nam montować antenę w miejsce starej, która była pokazana wcześniej i zastępuje 3 : radio FM ,CB radio, i GSM nazywa się - TRIFLEX ...wcale nieźle się sprawują a mam ich kilka na samochodach
podłączenie anteny poza CB tj 27 MHz np na pasmo krótkofalarskie od 144MHz i 433MHz wiąże się niestety z dodatkowym montażem innej anteny
pozdrawiam wszystkich krótkofalowców SP5QGU
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Ja używam bardzo rzadko CB
Stosuję antenę z magnesem a w miejsce gdzie ma być antena na samochód przyklejam okrągły kawałek folii przezroczystej.
Może nie jest to idealne rozwiązanie ale zapobiega porysowaniu lakieru przez magnes.
Stosuję antenę z magnesem a w miejsce gdzie ma być antena na samochód przyklejam okrągły kawałek folii przezroczystej.
Może nie jest to idealne rozwiązanie ale zapobiega porysowaniu lakieru przez magnes.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Panowie,
Analizując powyższe wpisy wypada je podsumować i okreslić możliwe konfiguracje.
Pierwsza mozliwość to antena na magnesie. Najprostsza instalacja bo nie ingeruje w strukturę auta, żadne narzędzia nie są potrzebne. Wady to mozliwość rysowania lakieru (choć zawsze można zastosować podkładke gumową), konieczność zdejmwania i zakładania na parkingach (ewentualność kradzieży), majtające się druty w aucie, wygniatanie uszczelek w drzwiach, możliwość udzkodzenia przewodu w miejscu przytrzaśnięcia drzwiami. Nie można zapominać o siłach działających na antenę przy wysokich prędkościach. Jeśli ktoś jeździ zdecydowanie powyżej dopuszczalnych kodeksem drogowym norm - to rozwiązanie grozi odpadnięciem anteny i wysokim ryzykiem uszkodzeń szyb, blachy a co najmniej lakieru.
Druga możliwość to główka anteny zamontowana na stałe do karoserii. Wadą jest konieczność dodatkowego otworu zwykle w dachu. Mocowanie pewne, bezpieczne, optymalne parametry połączenia ekranu anteny z masą. Moim zdaniem daje gwarancję najlepszych parametrów pracy CB i eliminuje najwięcej zakłóceń.
Trzecia możliwość - antena 3in1 czyli TRIFLEX. Wykorzystuje otwór technologiczny po antenie radiowej. Mogą wystąpić małe kłopoty z zestrojeniem ale do ogarnięcia. Z racji reralizacji kilku funkcji na jednym pręcie antenowym rozwiązanie ciut gorsze od opisanego w drugiej możliwości ale w pełni do zaakceptowania. Dodatkowa zaleta jest taka, że trudno odkryć że w aucie jest wogóle CB radio - optycznie antena nie różni się od standardów radiowych.
No i czwarta mozliwość to antena zamontowana na elemencie przejściowym montowanym bezinwazyjnie do karoserii. Mam tak zamontowaną i jak dla mnie jest OK. Wadą jest konieczność (ja przynajmniej tak chciałem) wykonania jednego otworu na przeprowadzenie kabla pod tapicerkę pokrywy bagażnika. Wada jest także łatwość dostępu dola potencjalnego złodzieja, ale ten aspekt można wyeliminować stosując w miejsce standardowego motylka śrubkę antykradzieżową na specjalny kluczyk.
Są jeszcze rozwiązania anten klejonych np na szybę, albo mocowań pośrednich np na relingach z wykorzystaniem wyszukanych (mniej lub bardziej) konstrukcji metalowych, ale pozwólcie że nie będe opisywał krwawienia naszych aut.
Mam nadzieję że przykładowe obrazki powklejały się i każdy zobaczy jak to można zrobić.
Pozdrawiam
M
Analizując powyższe wpisy wypada je podsumować i okreslić możliwe konfiguracje.
Pierwsza mozliwość to antena na magnesie. Najprostsza instalacja bo nie ingeruje w strukturę auta, żadne narzędzia nie są potrzebne. Wady to mozliwość rysowania lakieru (choć zawsze można zastosować podkładke gumową), konieczność zdejmwania i zakładania na parkingach (ewentualność kradzieży), majtające się druty w aucie, wygniatanie uszczelek w drzwiach, możliwość udzkodzenia przewodu w miejscu przytrzaśnięcia drzwiami. Nie można zapominać o siłach działających na antenę przy wysokich prędkościach. Jeśli ktoś jeździ zdecydowanie powyżej dopuszczalnych kodeksem drogowym norm - to rozwiązanie grozi odpadnięciem anteny i wysokim ryzykiem uszkodzeń szyb, blachy a co najmniej lakieru.
Druga możliwość to główka anteny zamontowana na stałe do karoserii. Wadą jest konieczność dodatkowego otworu zwykle w dachu. Mocowanie pewne, bezpieczne, optymalne parametry połączenia ekranu anteny z masą. Moim zdaniem daje gwarancję najlepszych parametrów pracy CB i eliminuje najwięcej zakłóceń.
Trzecia możliwość - antena 3in1 czyli TRIFLEX. Wykorzystuje otwór technologiczny po antenie radiowej. Mogą wystąpić małe kłopoty z zestrojeniem ale do ogarnięcia. Z racji reralizacji kilku funkcji na jednym pręcie antenowym rozwiązanie ciut gorsze od opisanego w drugiej możliwości ale w pełni do zaakceptowania. Dodatkowa zaleta jest taka, że trudno odkryć że w aucie jest wogóle CB radio - optycznie antena nie różni się od standardów radiowych.
No i czwarta mozliwość to antena zamontowana na elemencie przejściowym montowanym bezinwazyjnie do karoserii. Mam tak zamontowaną i jak dla mnie jest OK. Wadą jest konieczność (ja przynajmniej tak chciałem) wykonania jednego otworu na przeprowadzenie kabla pod tapicerkę pokrywy bagażnika. Wada jest także łatwość dostępu dola potencjalnego złodzieja, ale ten aspekt można wyeliminować stosując w miejsce standardowego motylka śrubkę antykradzieżową na specjalny kluczyk.
Są jeszcze rozwiązania anten klejonych np na szybę, albo mocowań pośrednich np na relingach z wykorzystaniem wyszukanych (mniej lub bardziej) konstrukcji metalowych, ale pozwólcie że nie będe opisywał krwawienia naszych aut.
Mam nadzieję że przykładowe obrazki powklejały się i każdy zobaczy jak to można zrobić.
Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
odnosząc się do powyższych przykładów chciałbym nadmienić ,że ostatnie propozycje tj montowanie anteny na boku karoserii jest najgorszym rozwiązaniem .
Antena ,która jest z boku elementu metalowego pogarsza znacznie swoje parametry ( szczególnie nadawcze) jest wtedy problem z dopasowaniem anteny tzw. SWR współczynnik fali odbitej.
Prawidłowy SWR powinien dążyć do jak najmniejszego czyli 1:1
W przypadku gdy antena jest z boku SWR jest często zbyt wysoki co może wpłynąć na uszkodzenie końcówki mocy nadajnika.
Najlepszym miejscem do zamontowania anteny jest zawsze dach samochodu a najlepiej na środku.
to tylko najistotniejsze wady a również promieniowanie odbite nie jest sprawą obojętną ...
pamiętajmy ,że antena jest jedną z najważniejszych składowych urządzenia odbiorczo-nadawczego a szczególnie po stronie nadawczej
Antena ,która jest z boku elementu metalowego pogarsza znacznie swoje parametry ( szczególnie nadawcze) jest wtedy problem z dopasowaniem anteny tzw. SWR współczynnik fali odbitej.
Prawidłowy SWR powinien dążyć do jak najmniejszego czyli 1:1
W przypadku gdy antena jest z boku SWR jest często zbyt wysoki co może wpłynąć na uszkodzenie końcówki mocy nadajnika.
Najlepszym miejscem do zamontowania anteny jest zawsze dach samochodu a najlepiej na środku.
to tylko najistotniejsze wady a również promieniowanie odbite nie jest sprawą obojętną ...
pamiętajmy ,że antena jest jedną z najważniejszych składowych urządzenia odbiorczo-nadawczego a szczególnie po stronie nadawczej
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
czarny góra,
Pełna zgoda.
Radio CB jest zawsze elementem dodatkowym i kwestią decyzji jest zarówno miejsce jego zamontowania jak i wybór rodzaju anteny, sposobu jej mocowania oraz miejsca jej zamontowania.
Każda decyzja opiera się na jakichs preferencjach i możliwościach użytkownika. I jak zwykle coś za coś. Nie chcesz dziury w dachu to masz słabszy sygnał i potencjalne inne niedogodności lub ryzyka.
Ja mam antenę montowaną jak w przykładzie czwartym tyle że zdecydowanie wyżej (ciut poniżej dolnej krawędzi szyby - kompromis) i jak dla mnie jest OK. Opinie o słyszalności i jakości mojego nadawania potwierdzane przez innych użytkowników CB są zdecydowanie pozytywne.
Jedno co wypada dodać, to zalecenie montowania anteny z dala od urządzeń elektromagnetycznych, a zatem nigdy blisko przodu samochodu. Choć jako ciekawostkę powiem że widziałem jakieś auto z anteną montowaną do przedniego zderzaka. To już mistrzostwo świata i okolic.
Pełna zgoda.
Radio CB jest zawsze elementem dodatkowym i kwestią decyzji jest zarówno miejsce jego zamontowania jak i wybór rodzaju anteny, sposobu jej mocowania oraz miejsca jej zamontowania.
Każda decyzja opiera się na jakichs preferencjach i możliwościach użytkownika. I jak zwykle coś za coś. Nie chcesz dziury w dachu to masz słabszy sygnał i potencjalne inne niedogodności lub ryzyka.
Ja mam antenę montowaną jak w przykładzie czwartym tyle że zdecydowanie wyżej (ciut poniżej dolnej krawędzi szyby - kompromis) i jak dla mnie jest OK. Opinie o słyszalności i jakości mojego nadawania potwierdzane przez innych użytkowników CB są zdecydowanie pozytywne.
Jedno co wypada dodać, to zalecenie montowania anteny z dala od urządzeń elektromagnetycznych, a zatem nigdy blisko przodu samochodu. Choć jako ciekawostkę powiem że widziałem jakieś auto z anteną montowaną do przedniego zderzaka. To już mistrzostwo świata i okolic.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Moim zdanie sposób montowania anteny, zależy od tego jak często jej używamy. Takie jest bynajmniej moje doświadczenie. Pozwolę sobie przedstawić swój zestaw i opisać w kilku słowach jak działa.
Antena Sirio ML 145 montowana na podstawie magnesowej. uważam że sprawuje się na prawdę dobrze, przede wszystkim jeżeli chodzi o zasięg. Zestawu używam sporadycznie, Jadąc w trasę - czy to delegacja służbowa ( samochód służbowy), wyjazd do rodziców na kochane Podkarpacie, albo na wakacje. Podstawa magnesowa spokojnie wystarcza. Mknę omegą max ok 160 km/h i nigdy mi nie spadła. ( omesia spokojnie pójdzie więcej, ale ja nie czuję takiej potrzeby jechania szybciej tym bardziej z rodziną i tym bardziej starym samochodem). Jeżeli chodzi o uszczelki w drzwiach nie widzę jakiegoś specjalnego zużycia. Woda nie cieknie. Jak na jazdę średnio raz na miesiąc z anteną spokojnie wystarczy magnes.
Radio CB Presideny Johny III - słyszałem wiele złego na temat tego radyjka, ale jak dla mnie jest ok. Oczywiście automatyczna redukcja szumów to jakaś pomyłka ale na manualu wszystko działa poprawnie. Bez problemu odbieram i nadaje.
Kończąc mój lekko przydługi wywód. Wszystko kwestia częstotliwości używania. w Moim wypadku tylko i wyłącznie trasa spokojnie wystarcz to co w opisie. Pewnie przy częstej jeździe z zestawem zastanowiłbym się nad innym rozwiązaniem mocowania anteny, jak i jej długością.
I jeszcze dwie sprawy:
1.Człowiek który stroił mi antenę ( Warszawa, Trakt Brzeski sklep - serwis cb)- twierdzi że najlepiej jak jest umieszczona w którymś z tylnych rogów dachu samochodu - ( nie znam się na tym więc zastosowałem się do wskazówek)
2. podczas jazdy używam słuchawek. wpinam je w tył radia. Słychać tylko na jedną, ale nie wyobrażam sobie innej jazdy. Przede wszystkim dzieciak nie musi słuchać bluzgów ( wiem że prędzej czy później w życiu to go nie ominie, ale nie będzie tego słuchał w swoim samochodzie i co najważniejsze nigdy nie słyszy tego od swojego taty - kwestia podejścia do wychowania)
Szerokości i przyczepności
Antena Sirio ML 145 montowana na podstawie magnesowej. uważam że sprawuje się na prawdę dobrze, przede wszystkim jeżeli chodzi o zasięg. Zestawu używam sporadycznie, Jadąc w trasę - czy to delegacja służbowa ( samochód służbowy), wyjazd do rodziców na kochane Podkarpacie, albo na wakacje. Podstawa magnesowa spokojnie wystarcza. Mknę omegą max ok 160 km/h i nigdy mi nie spadła. ( omesia spokojnie pójdzie więcej, ale ja nie czuję takiej potrzeby jechania szybciej tym bardziej z rodziną i tym bardziej starym samochodem). Jeżeli chodzi o uszczelki w drzwiach nie widzę jakiegoś specjalnego zużycia. Woda nie cieknie. Jak na jazdę średnio raz na miesiąc z anteną spokojnie wystarczy magnes.
Radio CB Presideny Johny III - słyszałem wiele złego na temat tego radyjka, ale jak dla mnie jest ok. Oczywiście automatyczna redukcja szumów to jakaś pomyłka ale na manualu wszystko działa poprawnie. Bez problemu odbieram i nadaje.
Kończąc mój lekko przydługi wywód. Wszystko kwestia częstotliwości używania. w Moim wypadku tylko i wyłącznie trasa spokojnie wystarcz to co w opisie. Pewnie przy częstej jeździe z zestawem zastanowiłbym się nad innym rozwiązaniem mocowania anteny, jak i jej długością.
I jeszcze dwie sprawy:
1.Człowiek który stroił mi antenę ( Warszawa, Trakt Brzeski sklep - serwis cb)- twierdzi że najlepiej jak jest umieszczona w którymś z tylnych rogów dachu samochodu - ( nie znam się na tym więc zastosowałem się do wskazówek)
2. podczas jazdy używam słuchawek. wpinam je w tył radia. Słychać tylko na jedną, ale nie wyobrażam sobie innej jazdy. Przede wszystkim dzieciak nie musi słuchać bluzgów ( wiem że prędzej czy później w życiu to go nie ominie, ale nie będzie tego słuchał w swoim samochodzie i co najważniejsze nigdy nie słyszy tego od swojego taty - kwestia podejścia do wychowania)
Szerokości i przyczepności
Za to flaszka , szczere i mądre podejście , bo na CB jestem od dwudziestu lat i zawsze bluzgano , leciały i lecą dłuższe i krótsze , a dzieci słuchająŻuko pisze:2. podczas jazdy używam słuchawek. wpinam je w tył radia. Słychać tylko na jedną, ale nie wyobrażam sobie innej jazdy. Przede wszystkim dzieciak nie musi słuchać bluzgów ( wiem że prędzej czy później w życiu to go nie ominie, ale nie będzie tego słuchał w swoim samochodzie i co najważniejsze nigdy nie słyszy tego od swojego taty - kwestia podejścia do wychowania)
Szerokości i przyczepności
Nowa jakość nowe auto
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Żuko napisał :1.Człowiek który stroił mi antenę ( Warszawa, Trakt Brzeski sklep - serwis cb)- twierdzi że najlepiej jak jest umieszczona w którymś z tylnych rogów dachu samochodu - ( nie znam się na tym więc zastosowałem się do wskazówek)
antena umieszczona z tyłu samochodu promieniuje najbardziej do przodu a to ze względu na odbijanie się fal od większej powierzchni dachu , a na rogu z tyłu będzie jeszcze gorzej bo promieniuje po skosie
I analogicznie jak będzie z przody to bardziej promieniowanie jest skierowane na tył .
Nie są to może aż tak bardzo istotne szczegóły ale jak miałem na myśli "najlepsze montowanie anteny na środku dachu" to miałem na uwadze ogólną charakterystykę promieniowania anteny .
Ze względu na różne informacje od "monterów "podałem trochę więcej szczegółów. Kilka lat temu zajmowałem się projektowaniem i wykonaniem anten i to nie tylko ogólnych ale również kierunkowych , również na wyższe pasma które są niestety bardziej wymagające niż CB 27MHz
anten nie powinno się montować na bocznych krawędziach samochodu ( a już nigdy nie na zderzakach )
promiennik anteny czyli bat powinien być ponad blachy samochodu które działają jako element odbicia .
mam nadzieję ,że przybliżyłem trochę temat miejsca montażu anten na dachu
antena umieszczona z tyłu samochodu promieniuje najbardziej do przodu a to ze względu na odbijanie się fal od większej powierzchni dachu , a na rogu z tyłu będzie jeszcze gorzej bo promieniuje po skosie
I analogicznie jak będzie z przody to bardziej promieniowanie jest skierowane na tył .
Nie są to może aż tak bardzo istotne szczegóły ale jak miałem na myśli "najlepsze montowanie anteny na środku dachu" to miałem na uwadze ogólną charakterystykę promieniowania anteny .
Ze względu na różne informacje od "monterów "podałem trochę więcej szczegółów. Kilka lat temu zajmowałem się projektowaniem i wykonaniem anten i to nie tylko ogólnych ale również kierunkowych , również na wyższe pasma które są niestety bardziej wymagające niż CB 27MHz
anten nie powinno się montować na bocznych krawędziach samochodu ( a już nigdy nie na zderzakach )
promiennik anteny czyli bat powinien być ponad blachy samochodu które działają jako element odbicia .
mam nadzieję ,że przybliżyłem trochę temat miejsca montażu anten na dachu