Świecąca kontrolka ABS
Świecąca kontrolka ABS
Witam
Planuję zakup pacifiki, znalazłem już kandydatkę ale świeci się kontrolka ABS. Co to może oznaczać, jakie usterki może sygnalizować? Pacynka to 2006, 3.5, AWD.
Możecie doradzić mi czy warto jechać na sprawdzenie auta do serwisu czy może dokładne oględziny wystarczą. Na co zwrócić uwagę?
Pozdrawiam
Mariusz
Planuję zakup pacifiki, znalazłem już kandydatkę ale świeci się kontrolka ABS. Co to może oznaczać, jakie usterki może sygnalizować? Pacynka to 2006, 3.5, AWD.
Możecie doradzić mi czy warto jechać na sprawdzenie auta do serwisu czy może dokładne oględziny wystarczą. Na co zwrócić uwagę?
Pozdrawiam
Mariusz
...
Mariusz - bez dokładnej diagnozy w warsztacie, który specjalizuje się w amerykańskich autkach możesz się po zakupie poczuć srodze zawiedziony. Nie żałuj tych kilku groszy na drobiazgową kontrolę w porządnym warsztacie.
Kontrolka nie pokaże Ci np. zużytych przegubów, amortyzatorów, "buczącej" piasty, kiepskich klocków i tarcz hamulcowych... itp... a jak zsumujesz te koszty to już na dzień dobry wydatek może być 10-krotnie wyższy niż koszt porządnego przeglądu przed zakupem.
Kontrolka nie pokaże Ci np. zużytych przegubów, amortyzatorów, "buczącej" piasty, kiepskich klocków i tarcz hamulcowych... itp... a jak zsumujesz te koszty to już na dzień dobry wydatek może być 10-krotnie wyższy niż koszt porządnego przeglądu przed zakupem.
Co do ABS to musisz podpiąć się pod komputer i zobaczyć które koło szlag trafił. Może być czujnik trafiony, albo po prostu brak połączenia na kostce. Niestety do kostek ABS lubi dostawać się woda i wystarczy wyciąć kostkę polutować na "krótko" i sprawa załatwiona. Sam bujałem się kilka miesięcy z zapalającą się co chwilę ta kontrolką. Elektryk kostki usunął i skończyły się problemy z ABS. Ja płaciłem za czujnik Jakieś 300 zł z hakiem ale to było ponad pół roku temu, i ciężko je dostać w europie było. Mnie się udało bo był jeden taki jak potrzebowałem we Francji.
serwis
Mariusz,
W Łomży niez znam serwisów, ale w Białymstoku jest serwis TECHCAR - na ulicy Elewatorskiej - specjalizują się w autach amerykańskich. Za kompleksową diagnozę auta wzięli 200 zł. Sprawdzili hamulce, amortyzatory, piasty, przeguby, integralność ramy, czujnikiem lakieru przelecieli dookoła całe auto, podpięli pod komputer żeby wykryś błędy silnika, skrzyni etc.
Dostałem raport z systemu BOSCH'a z określeniem w procentach jaki jest stan zawieszenia i hamulców plus raport zawierający około 90-ciu punktów kontrolnych. Szczerze polecam.
Po wizycie u nich miałem czystą sytuację i świadomość jakie naprawy i wymiany mnie czekają.
http://www.tech-car.org/
P.S. ASO Chrysler w Białym za połowę mniej czynności sprawdzenia weźmie około 500 stówek.
W Łomży niez znam serwisów, ale w Białymstoku jest serwis TECHCAR - na ulicy Elewatorskiej - specjalizują się w autach amerykańskich. Za kompleksową diagnozę auta wzięli 200 zł. Sprawdzili hamulce, amortyzatory, piasty, przeguby, integralność ramy, czujnikiem lakieru przelecieli dookoła całe auto, podpięli pod komputer żeby wykryś błędy silnika, skrzyni etc.
Dostałem raport z systemu BOSCH'a z określeniem w procentach jaki jest stan zawieszenia i hamulców plus raport zawierający około 90-ciu punktów kontrolnych. Szczerze polecam.
Po wizycie u nich miałem czystą sytuację i świadomość jakie naprawy i wymiany mnie czekają.
http://www.tech-car.org/
P.S. ASO Chrysler w Białym za połowę mniej czynności sprawdzenia weźmie około 500 stówek.
Witam,
I ja mam także w tej chwili taki problem, czyli świecący ABS. W warsztacie powiedzieli że prawdopodobnie pompa ABS zakupilem na alegro. I wyszło że nie taka. I przez przypadek spotkałem gościa co ma warsztat specjalizuje się w naprawach takich jak Chrysler samochodów. Po wpięciu się do mojej Pacificki powiedział że to nie wina pompy, lecz elektroniki. Kabli. Problem zanikł na parę kilometrów i ponownie zaswieciła się lampka ABS. Umówiłem się z gościem aby mi to naprawił. A Pompa hmmm kasa prwdopodobnie wydana na darmo. A wszystko zaczęło się w pierwszy dzień Świąt gdy to chyba kuna przegryzła mi przewody od gazu, następnie w trasie zanikły mi biegi. Przymusowy powrót z trasy do Szczecina, a teraz jeszcze ten ABS.
edit by maur
Przeedytowałem tekst posta zmieniając ebyrane "e" na "ę" i takie tam literówki.
Prośba do wszystkich - piszmy po polsku - czyta się z o wiele większą przyjemnością, nie wspominając już o wyszukiwaniu tekstów
I ja mam także w tej chwili taki problem, czyli świecący ABS. W warsztacie powiedzieli że prawdopodobnie pompa ABS zakupilem na alegro. I wyszło że nie taka. I przez przypadek spotkałem gościa co ma warsztat specjalizuje się w naprawach takich jak Chrysler samochodów. Po wpięciu się do mojej Pacificki powiedział że to nie wina pompy, lecz elektroniki. Kabli. Problem zanikł na parę kilometrów i ponownie zaswieciła się lampka ABS. Umówiłem się z gościem aby mi to naprawił. A Pompa hmmm kasa prwdopodobnie wydana na darmo. A wszystko zaczęło się w pierwszy dzień Świąt gdy to chyba kuna przegryzła mi przewody od gazu, następnie w trasie zanikły mi biegi. Przymusowy powrót z trasy do Szczecina, a teraz jeszcze ten ABS.
edit by maur
Przeedytowałem tekst posta zmieniając ebyrane "e" na "ę" i takie tam literówki.
Prośba do wszystkich - piszmy po polsku - czyta się z o wiele większą przyjemnością, nie wspominając już o wyszukiwaniu tekstów
Ostatnio zmieniony 14 sty 2013 10:06 pm przez siwy, łącznie zmieniany 1 raz.
Witaj Michał,
Wielkie dzięki za radę. I chyba w tym coś jest. Przypominam sobie że 4 stycznia byłem w warsztacie aby sprawdził mi obcieranie z prawej strony przód auta. Ściągała kolo. I może wtedy właśnie naruszył te kostki w nadkolach. Hmmm to może właśnie jest to.
Wielkie dzięki za pomoc.
Wielkie dzięki za radę. I chyba w tym coś jest. Przypominam sobie że 4 stycznia byłem w warsztacie aby sprawdził mi obcieranie z prawej strony przód auta. Ściągała kolo. I może wtedy właśnie naruszył te kostki w nadkolach. Hmmm to może właśnie jest to.
Wielkie dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2013 10:10 pm przez siwy, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontrolka ABS
Witam all
A ja podzielę się jeszcze jednym doświadczeniem odnośnie PIĘKNIE ŚWIECĄCEJ KONTROLKI ABS na konsoli
Mimo iż komp pokazywał prawe tylne koło - wymieniłam przewód - również i lewą całą szczęśliwa po wyjeździe z warsztatu aż tu nagle ...... po 300 metrach ........ ciach znów piękny pomarańczowy kolor na desce aaaaaaaaaaaaaaaa
nie dało mi to spokoju i podjechałam na warsztat - mechanik wrzucił go na ruszt i po 20 minutach prześledzenia mówi " wyłapałem usterkę " - okazało się iż (wiązka) przewódu ABS która znjadowała się pod silnikiem jest delikatnie przytarta - dlaczego nie mam pojęcia - aczkolwiek diagnoza okazała się trafna - ---jak ruszałam i jechałam do przodu było oki jak wrzucałam wsteczny podobno przewód zwierał i pokazywał błąd - nadmienię iż w trakcie sprawdzenia przejścia wiązki było wsio oki - tak wiec zanim wydatek na nowe przewody lekkie prześledzenie wiązki - mimo że po podłaczeniu może zdawać sie oki
A ja podzielę się jeszcze jednym doświadczeniem odnośnie PIĘKNIE ŚWIECĄCEJ KONTROLKI ABS na konsoli
Mimo iż komp pokazywał prawe tylne koło - wymieniłam przewód - również i lewą całą szczęśliwa po wyjeździe z warsztatu aż tu nagle ...... po 300 metrach ........ ciach znów piękny pomarańczowy kolor na desce aaaaaaaaaaaaaaaa
nie dało mi to spokoju i podjechałam na warsztat - mechanik wrzucił go na ruszt i po 20 minutach prześledzenia mówi " wyłapałem usterkę " - okazało się iż (wiązka) przewódu ABS która znjadowała się pod silnikiem jest delikatnie przytarta - dlaczego nie mam pojęcia - aczkolwiek diagnoza okazała się trafna - ---jak ruszałam i jechałam do przodu było oki jak wrzucałam wsteczny podobno przewód zwierał i pokazywał błąd - nadmienię iż w trakcie sprawdzenia przejścia wiązki było wsio oki - tak wiec zanim wydatek na nowe przewody lekkie prześledzenie wiązki - mimo że po podłaczeniu może zdawać sie oki
Aganina
u mnie problem zaczął się w zeszłym roku z pojawiającą się kontrolką ABS po czym jak oczywiście się zapaliło to ABS nie działał. Problem jak napisałem zaczął się rok temu ale zauważyłem że dopiero kontrolka zapalała się po dlugiej jeździe jak intensywnie korzystałem z hamulców i gdy było ciepło około 25C i wyżej. Problem ustąpił do maja tego roku gdy temp znów wzrosła zmieniło się tylko intensywność zapalania się kontrolki i z czasem już nie musiałem dużo hamować aby się zapaliła w tej chwili rzadko kiedy gaśnie. Pojechałem do kolegi żeby podłaczył mnie pod komputer ale niestety nie dał rady powiedział że nie może połączyć się z pompą z silnikiem nie miał problemów na tomiast z pompa ABS nie. Ma ktoś jakieś pomysły?