brak hamulców

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

brak hamulców

Post autor: czarny góra » 16 paź 2012 08:37 pm

długo się zastanawiałem ale napisze :

mam bardzo słabe hamulce .Nie czuć przy lekkim naciśnięciu siły hamowania tylko trzeba się dobrze wysilić żeby zahamować .
Serwo sprawdzane , na wyłączonym silniku pompowanie a potem na wciśniętym hamulcu pedał ciągnie do dołu.serwo działa ( tak mi się wydaje)
Wymieniłem klocki nówki, tarcze nówki ( z frezowaniem - tu podziękowania dla ferenca ) Krzysiu jeszcze raz dziękuję .
Wymieniłem płyn hamulcowy i pompę hamulcową .
nadmieniam ,że dalej hamulce słabe i to nawet przy 20 km/h.
Przejechałem się packa Kazia i dlatego potwierdziłem ,że u mnie nie ma takich hamulców i postanowiłem to opisać .
Może ktoś miał podobne objawy ?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 16 paź 2012 10:04 pm

Jedz na stacje diagnostyczna i zmierz sile hamowania na kolach.
Pokaze Ci czy sa duze roznice. Kiedys mialem podobny przypal w isuzu i okazalo sie ze ktos nalal nie takiego plynu jak potrzeba i spuchły weze do zaciskow. Hydrol nie mial sily sie przez nie przebic

*pl poprawie
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 17 paź 2012 11:24 am

puchnące wężyki też miałem na uwadze ale jeszcze tego nie sprawdziłem .
będę wdzięczny za każdą podpowiedź

jak myślicie ? czy to nie jest wina kiepskich klocków ?
założyłem firmy CBK w czerwonym pudełku

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 17 paź 2012 06:07 pm

wymień cały płyn hamulcowy i powinna być poprawa,Pewnie ma za dużo wody.
Gas-guzzler

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 17 paź 2012 06:36 pm

czarnyg pisze:założyłem firmy CBK w czerwonym pudełku
Ja CBK założyłem jakieś 4 miesiące przed sprzedażą Pacificy i sprawdzały się doskonale tak że nie sadze by to ich wina była.
A odnośnie wężyków Zyga ma racje jak będą rozwarstwione od środka to i przepływ będzie utrudniony. Ale to działa w dwie strony hamulce by ci się grzały na skutek utrudni jaki by miały z powrotem tłoczki po silniejszym hamowaniu. Tak że jeśli nie puchną podczas silnego naciśnięcia na pedał hamulca to mało prawdo podobne by wężyki były winne. Moja rada oddać fachowcowi w tej materii i dać mu czas na poszukanie przyczyny sprawdzając wszystkie elementy po kolei.

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 17 paź 2012 08:16 pm

fachowcy walczą z tym tematem już nie pierwszy dzień .
Płyn został wymieniony na nowy ( zgodnie z tym co wcześnie pisałem )

nawet przy małej prędkości padał wydaje się twardy i nie czuć blokowania hamulców na tyle żeby przód siadał ...

ale za to przy dużym nagrzaniu pedał hamulca robi się miękki i ciężko wyhamować
wypowiedzi mechaników :

-pompa ABS
-zmień klocki
-wymień płyn
-serwo
-pompa hamulcowa ...

i tak już co mechanik to nowy pomysł


jeszcze nadzieja w naszym koledze z forum ( ale to już później będę opisywał )

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 17 paź 2012 08:25 pm

czarnyg pisze:ale za to przy dużym nagrzaniu pedał hamulca robi się miękki i ciężko wyhamować
Bo zaczyna się gotować płyn to normalny objaw że robi się miękki pedał.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 17 paź 2012 08:44 pm

no dobra ale dlaczego się gotuje skoro nie może całkowicie wyhamować tarcz ( mówię tu o małych prędkościach

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 17 paź 2012 11:00 pm

sprawdzałeś czy nowy płyn wylatuje z odpowietrzników?Tak pytam,bo w praktyce widziałem różne sposoby i skutki :D
Gas-guzzler

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 18 paź 2012 08:46 pm

Łuki z całym szacunkiem ale płyn wymieniony właśnie przez odpowietrzniki .Powiem więcej przez każdy oddzielnie , od góry wlewany i pompowany do momentu aż pojawi się nowy ( jaśniejszy ) to tak dla zainteresowanych szczegółami .

dodam jeszcze że wężyki gumowe sprawdzone -nie puchną

a hamulce dalej liche ( wrażenie jakby nie było wspomagania albo było za słabe)

nawet nowe klocki wymieniłem na stare ( wydawało mi się że nowe są zeszkliwione ) śliskie jak lustro ...
Ostatnio zmieniony 10 lut 2014 12:44 pm przez czarny góra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 19 paź 2012 11:22 am

czarnyg,
Czytając powyższe posty sądzę, że nie tyle nie ma wspomagania (bo pisałeś że ma) ale faktycznie może być za słabe. Mówię o wspomaganiu a nie o innych kwestiach, gdyż te inne jak widzę wyeliminowałeś.
Kolega UV niedawno zajmował sie tematem wymiany serwa więc sugeruję kontakt z nim i przegadanie tematu. On jest najbardziej na bieżąco.
A z hamulcami jest jak z ciążą - albo są albo ich nie ma. Nie można być trochę w ciąży - podobnie nie można mić trochę hamulców.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 19 paź 2012 04:38 pm

hamulce mogą być dobre i słabe albo niesprawne

u mnie jest do drugie

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 19 paź 2012 04:51 pm

A regulator siły hamowania? Chyba że jest zintegrowany z pompą (jesli tak to przepraszam że wtrąciłem)

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 19 paź 2012 08:11 pm

nie zauważyłem takiego u nas w packach od spodu.
przy pompie takiego nie ma

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 19 paź 2012 08:13 pm

czarnyg,

słabe hamulce = hamulce niesprawne
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

MOCHI20
Posty: 16
Rejestracja: 11 lip 2012 09:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: MOCHI20 » 19 paź 2012 08:42 pm

Witam może moja podpowieć się przyda do czegoś :)
Sprawdź podciśnienie na serwo , może dasz rady sprawdzić to na instalacji gazowej w sterowniku wydaje mi się że to jest te samo podciśnienie co idzie na serwo ja mam AGISA i mogę sprawdzić jakie jest podciśnienie i napisać jutro

Pozdrawiam


Jak się myle to poprawcie mnie

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 20 paź 2012 02:32 pm

wymieniłem nawet kolektor ssący bo w starym była nieszczelność ale i to nic nie zmieniło .

Czy nasze packi miały inne serwa w różnych latach ?

chodzi mi czy w nowszych nie było mocniej działających ?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 paź 2012 02:49 pm

czarnyg,

Katalogi MOPAR-a mówią tyle (rocznik i numer katalogowy):
2004 - 04683844AB
2005 - 04683844AB
2006 - 04683844AC

2007 - 04877320AA
2008 - 04877320AA

A zatem jak widać różne numeru katalogowe przed i po lifcie mogą wskazywać na różne zespoły serwa. Czym się różnią i czy można stosować zamiennie niech wypowiedzą się praktycy
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 20 paź 2012 06:09 pm

Witaj czarnyg
Nie zazdroszczę ci , sporo kasy zainwestowałeś w układ hamulcowy i nie uzyskałeś pożądanego efektu.
Obserwuję temat od samego początku i z twojego opisu wynika że to jednak serwo . Nie wiem dlaczego sprawdzałeś na wyłączonym silniku-ja to zrobiłem odwrotnie. Wsadziłem głowę pod kierownicę przy odpalonym silniku i naciskałem ręką było wyraźnie słychać syk powietrza i spadek podciśnienia.
Nie chcę się tu mądrzyć bo nie jestem autorytetem w tej dziedzinie,ale na twoim miejscu kupił bym używane serwo na allegro. Jeśli to jest jednak zła diagnoza to wiele nie ryzykujesz max 300 zł
http://allegro.pl/chrysler-pacifica-200 ... 48390.html
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... ght=#25736
Pozdrawiam i mam nadzieję że nie długo twoje problemy z hamulcami przejdą do historii.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 20 paź 2012 08:44 pm

dziękuję za słowa wsparcia.
serwo już mam .Kupiłem razem z pompą ale na razie czeka.Myślę, że może membrana w serwie jest już za twarda i dlatego źle pracuje .Tym razem wymieniam serwo .Efekty opisze .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 paź 2012 11:03 pm

UV,
Nie bądź taki skromny.
Przećwiczyłeś to zagadnienie nie tylko w warunkach bojowych ale i w polowych więc Twoja wiedza, którą się dzielisz jest bezcenna
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 21 paź 2012 11:24 am

nie robię tego sam.Pomaga mi tu nasz kolega z forum Kazimierz O .To on najbardziej się męczy z tym moim samochodem i to dla niego największe podziękowania .Tylko w nim ostatnia nadzieja .Poza tym to najlepszy warsztat w jakim byłem i najuczciwsze podejście do klienta .Myślę ,że jesteśmy już na końcu tej drogi do naprawienia tych hamulców , a jak to nie pomoże to jeszcze mamy dużą szlifierkę kątową ( mam nadzieję ,że to dobre określenie w języku polskim ) i wiemy co można zrobić z niesprawnym pojazdem ...


może ktoś wie czy jest różnica w hamulcach między napędem na jedną i na dwie osie ?

tu pytanie do osób z napędem na 2 osie - czy przy wolnej jeździe np 15 /h hamulec działa lekko i od razu blokuje przednie koła czy musicie nacisnąć mocno na pedał hamulca ?

aganina
Posty: 46
Rejestracja: 11 kwie 2013 08:50 am
Lokalizacja:
Samochód:

Brak hamulców miękki pedał spada do zera :(

Post autor: aganina » 10 cze 2014 10:55 pm

Witam - mam taki problem dałam zaciski do malowania proszkowego - wszystko oki tłoczki ściągnięte - po przemalowaniu założone - ZERO PRZECIEKÓW - po odpowietrzaniu po 8-10 razy na koło zrobił się twardszy po wyjechaniu na plac ZERO HAMULCA pedał wciska się do zera a PACKA JEDZIE :( bardzo słabo odbija do góry - (wolno wraca) po wciskaniu podczas jazdy z 10 razy po chwili zatrzymuje się ale nie odrazu tylko jedzie jedzie (dobrze ze kuzyn ma duży plac na wsi to mogłam kółeczka robić)i zatrzyma sie ale pedał miekki i schodzi do zera - przecieków brak - płyn hamulcowy ok -- POMÓŻCIE PROSZĘ BUUUUUUUU - jutro jeszcze przejdę się zobaczyć czy cosik przecieka........ a w załączniczku pochwale się pomalowanymi kołami - chropowaty czarny matt :)
Załączniki
IMG_0933.JPG
Aganina

aganina
Posty: 46
Rejestracja: 11 kwie 2013 08:50 am
Lokalizacja:
Samochód:

I po kłopocie

Post autor: aganina » 13 cze 2014 04:08 pm

Troszkę męczarni a okazał się banał :) odwrotnie założone zaciski z prawego na lewy i z lewego na prawy :)
PROBLEM ROZWIĄZANY :)
Aganina

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 26 cze 2014 08:03 pm

A tak z innej beczki - przy okazji zmiany klockow i tarcz postanowilem zmienic tez plyn hamulcowy. Stad pytanie - jaki plyn powinno sie w naszych autkach stosowac? W ASO powiedzieli, ze mozna DOT3 i DOT4, ale ja chce wiedziec, jaki powinien byc "nominalnie"?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 26 cze 2014 08:30 pm

Crypt pisze: jaki plyn powinno sie w naszych autkach stosowac?
proszę bardzo
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=1183

a tak napisali w instrukcji

Mopar ÂŽ DOT 3 and SAE J1703 should be used or equivalent. If DOT 3 brake fluid is not available, then DOT 4 is acceptable.
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 26 cze 2014 09:57 pm

Lać DOT 4 i nie marszczyć się :mrgreen:
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 27 cze 2014 08:59 pm

mpspycha pisze: a tak napisali w instrukcji

Mopar ÂŽ DOT 3 and SAE J1703 should be used or equivalent. If DOT 3 brake fluid is not available, then DOT 4 is acceptable.
Czyli juz wiadomo - DOT3, jak nie ma - DOT4. O to mi chodzilo, pytalem w ASO, ale nie byli pewni ktory z nich jest tym "podstawowym".

Masz pod reka manual do Packi?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 cze 2014 09:42 pm

Crypt,
DOT-3 był wcześniej, DOT-4 później jako efekt postępu technologicznego. Jeśli dobrze pamiętam ma wyższą temperaturę wrzenia (istotny parametr przy grzaniu hamulców).
DOT-y wszystkie są mieszalne więc bez obaw.

Taki mały OFF
Ja pamiętam jeszcze R-3 - jak podprowadzałem ojcu zapas bo był potrzebny w trakcie lekcji z fizyki w podstawówce. Mieliśmy taki model układu hamulcowego (szczęki rozpierane przez tłoczki cylinderka, przewód, pompa no i - bez obrazy - pedał) tyle, że któryś tłoczek puszczał i lało się jak z zarzynanego prosiaka, więc trza było uzupełniać. W pamięci za to pozostał charakterystyczny zapach.....
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 28 cze 2014 12:29 am

Crypt pisze:Masz pod reka manual do Packi?
bardziej przed nosem :lol:
na ekranie :mrgreen: :mrgreen: do wersji 2008
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 30 cze 2014 05:40 pm

mpspycha pisze:
Crypt pisze:Masz pod reka manual do Packi?
bardziej przed nosem :lol:
na ekranie :mrgreen: :mrgreen: do wersji 2008
Chetnie przyjme na maila :)

Swoja droga - ma to jakies znaczenie, ktory z DOT4 zastosuje (zalecany Mopar?), czy pelna dowolnosc?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 30 cze 2014 06:00 pm

Crypt pisze:ma to jakies znaczenie, ktory z DOT4 zastosuje
jeśli trzyma obiecane parametry to raczej bez znaczenia
raczej unikać "no name" i trzymać się renomowanych producentów :D
Crypt pisze:Chetnie przyjme na maila :)
z tym może być gorzej to nie pojedynczy plik a i wielkość ponad 40Giga
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 09 sie 2014 09:10 pm

We wrześniu zakładam przewody hamulcowe w stalowy oplocie takie jak w motocyklach. Z doświadczenia wiek że w motocyklu była ogromna rocznica. Zobaczymy jak będzie w Pacuni. Koszt nie jest ogromny a przewody na pewno lepsze niż oryginał.
P.S w hayabusa się sprawdziło:)
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: HAMULCE :.”