Płyn hamulcowy ATE SL6 - czy ktoś wlewał?

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Płyn hamulcowy ATE SL6 - czy ktoś wlewał?

Post autor: Józek » 09 wrz 2015 08:33 pm

ATE SL.6 to płyn hamulcowy do układów przystosowanych oryginalnie do płynów DOT3 i DOT4. Ze względu na bardzo niską lepkość jest szczególnie polecany do aut wyposażonych w elektroniczne systemy hamulcowe, jak ABS i ESP. Jego temperatura wrzenia na sucho to 265°C, co zapewnia niezawodność w każdych warunkach drogowych. Zawiera składniki zapobiegające korodowaniu układu hamulcowego. Seria SL to najpopularniejsze płyny w gamie ATE, używane przez miliony kierowców na całym świecie.
Obrazek

Slyszalem ze sa zauwazalne roznice w hamowaniu. Mam na mysli z duzych predkosci czy w górach. Jako ze Pacifica nie slynie z hamulcow rodem z F1 pomyslalem ze to dobry pomysl ale wolę zapytac na forum zeby sie nie okazalo ze jest ak z olejem do silnika ze tylo mopar lub petrocanada bo inaczej problemy.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 09 wrz 2015 10:55 pm

Czy ja wiem, czy poczujesz różnice...ale wątpię żeby zaszkodziło! Poczekaj chwilę, może jakiś fachowiec się wypowie! ;)

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 09 wrz 2015 11:03 pm

Moze byc roznica, przypomnę że ciągam łódź za sobą :) przy normalnej jezdzie po miescie na pewno nie. Podobno sporo dają też wymienione przewody gumowe na te w stalowym oplocie. Nie zwiększają objętości przy hamowaniu tylko emergia idzie w tłoczek. Ale to już parę złotych kosztuje.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 09 wrz 2015 11:15 pm

Józek pisze:Podobno sporo dają też wymienione przewody gumowe na te w stalowym oplocie
A to na pewno tak....doświadczyłem w kilku motocyklach jakie miałem!
Spróbuj, jak zauważysz różnicę, to może też się skuszę...zdarzyło mi się już zagotować płyn....na mieście, strasznie się śpieszyłem i ostatnie hamowanie o mało nie zakończyło się na szlabanie :p

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 17 wrz 2015 07:42 am

W motocyklu przewody w oplocie to podstawa (bardzo drogie) ale tam jest bardzo mała ilość płynu hamulcowego a trzeba napędzić czasem 8 tłoczków (po 3 na 2 przednie tarcze i 2 na tylnej) Więc ważne jest aby było jak największe ciśnienie płynu. Też kiedyś planowałem do Pacuni założyć takie przewody ale jakoś tak nie było czasu a teraz już nie ma Pacuni.
Najlepiej zapytać w firmach które zakuwają przewody hydrauliczne.
Pozdrawiam

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Post autor: bywalec » 17 wrz 2015 09:23 am

Jeśli faktycznie gotujecie płyn hamulcowy, to może lepiej dać coś o jeszcze wyższej temperaturze wrzenia, np. Motul RBF 660 (temp. 325 st. C). Jeśli zależy tylko na lepszym hamowaniu, to trzeba zastosować klocki z jak największym wsp. tarcia, ja używałem EBC Green (wsp. 0,55), ale może są klocki mające jeszcze większy współczynnik.

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Płyn hamulcowy ATE SL6 - czy ktoś wlewał?

Post autor: andrzej sdl » 04 paź 2018 09:39 am

W poniedziałek wymieniłem stary płyn w układzie hamulcowym na nowy ATE SL6.
Stary na przyrządzie wskazywał na ponad 4% wody czyli wszystkie kontrolki świeciły na czerwono.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: HAMULCE :.”