Czujnik ciśnienia hamulca?

venom21
Posty: 51
Rejestracja: 10 kwie 2013 09:03 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica

Czujnik ciśnienia hamulca?

Post autor: venom21 » 07 mar 2017 10:30 am

Witam. Mam problem gdy samochód zostaje uruchomiony i po skręceniu kołami zapalają się 3 kontrolki, ESP, ESP BAS i ABS.Wcześniej też te kontrolki paliły się przez chwilę jednakże po chwili jazdy zgasły, teraz cały czas się świecą. Patrząc na komputer jak był podpięty to wywalił błąd czujnika ciśnienia hamulca. Miał ktoś taki problem ? Gdzie wgl jest położony ten czujnik ?
Negro.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 07 mar 2017 10:45 am

venom21 pisze:gdy samochód zostaje uruchomiony i po skręceniu kołami zapalają się 3 kontrolki
Sprawdź przewody i kostki od czujników ABS przy kołach przedniej osi. Sprawdź również czy w kostkach nie ma wody tez potrafi robić cyrki.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

venom21
Posty: 51
Rejestracja: 10 kwie 2013 09:03 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica

Post autor: venom21 » 07 mar 2017 11:11 am

Wlasnie będę to sprawdzał. Fokladny blad na moim komputerze ktory sie pojawia to porownanie wydajnosci czujnika cisnienia hamulca. Zaczely sie te kontrolki swiecic po ustawieniu zbierznosci od tamtej pory gdy jade prosto jest okey skrece i sie zapalają. Jak sprawdze kostki to dam znac.
Negro.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 07 mar 2017 07:20 pm

jedz do tych co ustawiali geometrie
niech przestawia jak była wcześniej kierownica
goście pokrecili Ci drażkami a później odkręcili kiere i ustawili żeby była prosto
masz przestawiony czujnik polożenia kola
i jak krecisz to jest poza zakresem
jak zaplisz to pokręć w jedna stronę i wróc na 12
zobacz czy sie zapali to samo w drugą stronę
na forum jest gdzieś procedura kalibracji ale jak odkręcali kiere to nic nie da
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 07 mar 2017 08:34 pm

zyga pisze:niech przestawia jak była wcześniej kierownica
Coś mi się wydaje że nie można przestawić kierownicy na wieloklinie, bo jest tam jeden grubszy ząbek, który ustawia kierownice w jednej pozycji z kolumną.
Druga sprawa kolega Venom pisze o błędzie czujnika ciśnienia hamulca, a nie o SAS. Najlepiej jakby podał dokładny błąd jaki sczytuje, wtedy będzie łatwiej pomóc.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 07 mar 2017 10:13 pm

venom21 pisze:Zaczely sie te kontrolki swiecic po ustawieniu zbierznosci
To znaczy że masz źle ustawiona zbieżność. Nie wszystkie urządzenia maja w swojej pamięci Pacifice. Wcześniej pisałeś że jak skręcasz kołami to kontrolki ci się zapalają. Dlatego kazałem ci sprawdzić przewody bądź wtyczki bo skręcając kołami te przewody pracują.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 07 mar 2017 11:24 pm

lutek34 pisze:nie można przestawić kierownicy na wieloklinie, bo jest tam jeden grubszy ząbek
Możesz mi wierzyć - można. I nikt nawet się nie spoci.
lutek34 pisze:kolega Venom pisze o błędzie czujnika ciśnienia hamulca
Może nie znam auta, ale co to jest i gdzie go szukać?
venom21,
Zrób jak Ci napisał zyga i będziesz miał spokój.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 08 mar 2017 06:03 am

zadzwoń do DJ
miał taki sam problem jak spuścił z oczu gości od ustawiania zbieżności
to Ci powie co dokładnie zrobili
lutek34 pisze: Najlepiej jakby podał dokładny błąd jaki sczytuje, wtedy będzie łatwiej pomóc.
i jeszcze czym to robi i gdzie szuka podpowiedzi
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

venom21
Posty: 51
Rejestracja: 10 kwie 2013 09:03 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica

Post autor: venom21 » 08 mar 2017 07:16 pm

Słuchajcie przejrzałem wszystkie przewody oraz kostki i czujnik abs wszystko jest okey. Żadnych przetarć ani nic... teraz pojadę i zrobię tak jak mówił zyga. i dam znać co i jak. co do błędu to ja niestety mam tylko informacje bo mam program komputerowy do z czytywania błędów i mam tylko napis " porownanie wydajnosci czujnika cisnienia hamulca ". dam znać jak ustawie zbieżność. dzięki za podpowiedzi.
Negro.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 08 mar 2017 09:18 pm

venom21 pisze: mam tylko informacje bo mam program komputerowy do z czytywania błędów i mam tylko napis " porownanie wydajnosci czujnika cisnienia hamulca "
I co nie ma oznaczenia błędu? Czyżby to było C121E?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 09 mar 2017 05:59 am

venom21,
Chodzi o to, że programy mogą różnie odczytywać i różnie sugerować co to jest za błąd.
o ile kody silnika pokrywają się miedzy pojazdami w 80% to B i U już nie koniecznie
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 09 mar 2017 09:08 am

zyga pisze: kody silnika pokrywają się miedzy pojazdami w 80% to B i U już nie koniecznie
I to jest prawda komputer potrafi czasami w maliny mechanika wyprowadzić. Następna spraw to to że jeden błąd może wywołać kilka kolejnych. Wówczas pozornie wygląda na poważne problemy.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 09 mar 2017 01:03 pm

tedi pisze:
zyga pisze: kody silnika pokrywają się miedzy pojazdami w 80% to B i U już nie koniecznie
I to jest prawda komputer potrafi czasami w maliny mechanika wyprowadzić.
Dlatego cały czas pisze o podanie kodu błędu a nie o interpretację skanera.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

venom21
Posty: 51
Rejestracja: 10 kwie 2013 09:03 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica

Post autor: venom21 » 09 mar 2017 01:12 pm

lutek34 mówię nie pokazuje kodu błędu tylko napis który cytowałem wyżej w tych przypadkach samochodów każdy skaner inaczej pokazuje... dziś byłem na innym skanerze i pokazało błąd C121D.

ale jutro zbieżność będę robił od tego zacznę !
Negro.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 09 mar 2017 07:24 pm

venom21 pisze:dziś byłem na innym skanerze i pokazało błąd C121D.
Tu masz opisane podobny przypadek co prawda chodzi o 300c ale to ta sama stajnia. Zyga miał rację musiał ktoś kierownicę przestawić.


https://translate.google.pl/translate?h ... rev=search
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 09 mar 2017 10:12 pm

venom21 pisze:Tu masz opisane podobny przypadek co prawda chodzi o 300c ale to ta sama stajnia. Zyga miał rację musiał ktoś kierownicę przestawić.
Jaki podobny?

I bought a used 05 Magnum RT and have a few codes found through an ABS code reader:
C121A Steering Angle Sensor not Initialized
C1219 Steering Angle Sesnor Erratic Performance
U0126 Lost COmmunication with Steering Angle Sensor Mod

Co mnie zastanawia, to w Pacy chyba nie było czujnika ciśnienia w pompie hamulcowej, chyba że jest odczytywany w module ABS.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 10 mar 2017 06:09 am

venom21,
tu masz namiar do DJ kontakt 509264822 (telefon wygrzebany z publicznej treści na forum)
zadzwoń i zapytaj
z tego co pamiętam DJ jakimś skanerem odczytywał położenie kąta skrętu,

Sprawdź jeszcze kalibrację czujnika

Uruchom silnik i kręć kierownicą całkowicie w lewo. Następnie całkowicie w prawo, a następnie z powrotem do środka .. I to resetuje czujnik położenia kąta skrętu.

Może też być uszkodzona taśma w kierownicy clock spring,
działają Ci wszystkie funkcje z kierownicy ?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=owThD_KimgI[/youtube]undefined
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

venom21
Posty: 51
Rejestracja: 10 kwie 2013 09:03 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica

Post autor: venom21 » 10 mar 2017 06:38 pm

w kierownicy wszystko działa! dzięki za numer zadzwonie dowiem się ale raczej macie rację ponieważ przypatrzylem się ze jak trzymam kierownice prosto i dodaje gazu to lekko sciaga mi w prawo.. a i jest lekko w lewo skrzywiona kierownica przy jezdzie na wprost.

A i gość ustawiał poprzednim razem zbieżność przy mnie wiec kierownicy nie rozkręcał ale nie wykluczone że ją przestawił
Negro.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 10 mar 2017 07:41 pm

venom21 pisze:ale raczej macie rację ponieważ przypatrzylem się ze jak trzymam kierownice prosto i dodaje gazu to lekko sciaga mi w prawo.. a i jest lekko w lewo skrzywiona kierownica przy jezdzie na wprost.
To że samochód ściąga w prawo czy lewo to nie jest wina żadnego czujnika a zwłaszcza jak ściąga przy dodawaniu gazu, to jest objaw luzu na tulejach wahacza.
venom21 pisze:A i gość ustawiał poprzednim razem zbieżność przy mnie wiec kierownicy nie rozkręcał ale nie wykluczone że ją przestawił
no to ją przestawił, czy nie? :D
Jak masz wybite zawieszenie, to bez sensu ustawiać zbieżność, wpierw wymień uszkodzone elementy a potem ustawiaj zbieżność.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

venom21
Posty: 51
Rejestracja: 10 kwie 2013 09:03 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica

Post autor: venom21 » 15 mar 2017 11:52 am

lutek34 pisze:To że samochód ściąga w prawo czy lewo to nie jest wina żadnego czujnika a zwłaszcza jak ściąga przy dodawaniu gazu, to jest objaw luzu na tulejach wahacza.
sciaga bo kierownica ucieka. gdyz jest ustawiona źle z racji na to ze gdy jade prosto to kierownica jest lekko w lewo czyli tak - \ nie na wprost tak - |


lutek34 pisze:no to ją przestawił, czy nie? :D
Jak masz wybite zawieszenie, to bez sensu ustawiać zbieżność, wpierw wymień uszkodzone elementy a potem ustawiaj zbieżność.
że ją przestawił poprzedni właściciel miało być dopisane nie spojrzałem że nie dopisałem.



zbieżność ustawiłem tuleje sprawdziłem przewody i wszystko co przyszlo mi do glowy dwa dni z mechanikiem kombinowalismy i nie mozemy dojsc co sie dzieje.
Negro.

venom21
Posty: 51
Rejestracja: 10 kwie 2013 09:03 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica

Post autor: venom21 » 15 mar 2017 12:06 pm

lutek34 pisze:I co nie ma oznaczenia błędu? Czyżby to było C121E?
słuchaj lutek miałeś racje właśnie po resetach kalibracjach i wszystkim co było możliwe doszliśmy że za każdym razem wyskakuje ten sam błąd właśnie C121E i tylko on już teraz?

o co z nim chodzi i jak go się pozbyć???
Negro.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 15 mar 2017 05:53 pm

PROBABLE CAUSES

Incorrect adjustment of brake pedal height
Master cylinder malfunction
Brake booster malfunction
Incorrect installation position of stop lamp switch
Malfunction of the stop lamp switch
Brake drag
ASC-ECU malfunction

Sprawdź czy włącznik STOP przy pedale hamulca działa poprawnie, czy reaguje poprawnie na wciśnięcie pedału. Sprawdź czy jest połączenie pomiędzy pinem 1 na wtyczce na włączniku STOP a pinem 41 na wtyczce na module ABS. Mam nadzieje że schemat od przedlifta jest taki sam w polifcie.
Załączniki
Pacifica Brake switch abs.jpg
Chrysler Pacifica abs module pinout.jpg
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

valkus
Posty: 1
Rejestracja: 10 cze 2017 08:26 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: valkus » 19 cze 2017 11:43 am

Witam
Nie bede zakładał nowego wątku mam problem ze swoją pacyfica mianowicie
po długim czasie stania zaczęły się palić kontrolki:
ABS
ESP
ESP BAS
Lunch Pro3 dał błąd c121d -> błąd w obwodzie czujnika ciśnienia płynu hamulcowego.
Może ktoś pomóc
Dodam że wcześniej nic się nie działo jedyną rzecz jaka była robiona to wymiana akumulatora

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: HAMULCE :.”