Problemy z ABS -Szrek

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

ABS

Post autor: Kwinto_HK » 15 maja 2009 03:29 pm

Witam panowie, od jakiegoś czasu zapala mi się i gaśnie kontrolka ABS , w zasadzie bez powodu, czasem wyłączenie stacyjki pomaga a czasami nie , zauważyłem również ( raz ) że przy małej prędkości : 40 km/h gdy lekko nacisnąłem pedał hamulca uruchamiał się ABS , potem to ustało. Teraz również jest OK , czy macie jakieś doświadczenie w tym względzie ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 15 maja 2009 04:03 pm

No to witaj w gronie. Od tygodnia mam ten sam objaw. Wszystko tak samo jak u Ciebie z tym że teraz świeci się cały czas, na początku zapalała sie i gasła ,a przy małych prędkościach odczuwałem jak włącza się abs a nie powinien. Zaraz po takim objawie zapalała się kontrolka.
Podejrzewam,że to którys z czujników szaleje.
Spróbuje zresetować komputer poprzez odłaczenie akumulatora.
Zapomniałem dodac że cała ta akcja zaczeła sie jak jechałem po dużych wertepach i w tedy pierwszy raz zapalila mi się ta nieszczęsna kontrolka.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 20 maja 2009 02:17 pm

Panowie a sprawdzaliście połączenia czujników z kablami do ABS w innych autach występuje to w nadkolu a w innych w komorze silnika podłużne złącza może one delikatnie się rozpinają albo sama wtyczka przy ABS wieczorkiem napiszę gdzie te połączenia są i czy są :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 20 maja 2009 03:45 pm

Wtyczka przy abs sprawdzona, komputer resetowany i du..
Zostały tylko wtyczki do sprawdzenia

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 20 maja 2009 08:39 pm

A oto fotki z miejscami połączenia czujników ABS
Fotka pierwsza przedstawia przednie lewe plastikowe nadkole zielone kółko to orientacyjna lokalizacja połączenia czujnika zielona strzałka kierunek odgięcia plastiku.
Obrazek
Oczom ukazuje się połączenie rozpinamy sprawdzamy piny czy nie pordzewiałe i spinamy.
Obrazek
To zdjęcie przedstawia połączenie tylnego lewego czujnika znajduje się pod spodem auta z tyłu wystarczy przyklęknąć i widać
Obrazek

Należy sprawdzić też same przewody od czujnika do połączenia czy nie są przetarte bo bywają sytuacje przecierania się tych przewodów.
O oporności tych czujników nie będę się wypowiadał bo z elektryką jestem na bakier ale jeśli ktoś może to niech je pomierzy wystarczy z tego co wiem rozpiąć kostkę i tam się wpiąć.

To tyle co udało się mi dziś zrobić z pomocą Zygi wielkie ukłony w jego stronę
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez widlak, łącznie zmieniany 2 razy.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

nquest
Posty: 52
Rejestracja: 31 gru 2008 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: nquest » 26 maja 2009 08:13 pm

a ja myślałem że to jakiś automat
w zeszłym roku , w lato kontrolka abs paliła się non stop.
zimą wyłączyłasię i wszystko działało ok
kiedy znów zrobiło się ciepło i kontrolka włączyła się uznałem że to normalny objaw pracy jakiejś zaawansowanej elektroniki.
wyprowadzanie z błędu jest takie p[rzykre,,, i pewnie będzie kosztowne
pzdr

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 30 maja 2009 10:41 pm

u mnie tez są takie objawy, prędkosc 30km/h hamuje, czuje jak działa ABS, i potem piękny dżwiek dzwoneczka i zapala sie kontrolka ABS

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 16 cze 2009 09:17 pm

warmik pisze:
nquest pisze:a ja myślałem że to jakiś automat
w zeszłym roku , w lato kontrolka abs paliła się non stop.
zimą wyłączyłasię i wszystko działało ok
kiedy znów zrobiło się ciepło i kontrolka włączyła się uznałem że to normalny objaw pracy jakiejś zaawansowanej elektroniki.
wyprowadzanie z błędu jest takie p[rzykre,,, i pewnie będzie kosztowne
pzdr
ewidentny brak kontaktu gdzies na kostkach
wszystko teraz wysycha i nie jest mokre to i nic nie przewodzi
Ha ha , a u mnie na odwrót ! fakt był jakiś czas spokój , ale chyba dlatego że się ochłodziło i wzrosła wilgoć w powietrzu , bo wczoraj było u nas zupełnie przyzwoicie , ciepło , sucho , a ja pomykałem do Bielska i z powrotem ze cztery razy , kiedy dobrze już rozgrzałem autko odezwało się PIM i kontrolka się zapaliła znów ! Do tego ABS sam się włączał przy lekkim naciśnięciu pedała, a dziś się ochłodziło , padało i kontrolka zgasła ! macie jakie rozsądne wytłumaczenie ?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 17 cze 2009 07:48 am

Jedź na myjnie z myciem podwozia jak po myciu się naprawi to będziesz wiedział do jakich warunków klimatycznych masz przystosowane auto. A poważnie jak się poprawi to też będzie świadczyło o zaśniedziałych kabelkach i złączkach tak mi się wydaje.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 17 cze 2009 10:54 am

Przeglądając fora w USA oczywiście Pacificy odnośnie ABS problem występuje dość często i w większości jest to lewy tylny czujnik przyczyn może być wiele:
- zabrudzenie (trzeba wymontować i oczyścić),

- brak połączenia na kostkach przedstawionych na zdjęciach (rozłączyć wypsikać jakimś kontaktem albo innym świ?stwem, połączyć i działa),

- przetarcie przewodu pomiędzy czujnikiem a kostką szczególnie tych tylnych ponieważ przypięte są do wahacza plastikową spinką która często się odpina i przewód obciera się o ramię wahacza (chyba to :) wahacz muszę to sprawdzić), jeżeli przetarcie jest niewielkie izolujemy miejsce przetarcia dość grubo no chyba że przetarł się dość mocno i stracił odpowiednią oporność to raczej nie do naprawienia ale to może opisać ktoś kto bawił się w naprawę takiego przewodu,

- ostatnia przyczyna to padnięty sam czujnik ABS (przerwa w uzwojeniu) - tylko wymiana na nowy.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

nquest
Posty: 52
Rejestracja: 31 gru 2008 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: nquest » 06 lip 2009 10:25 am

się zebrałem i według instrukcji WIDŁAKA czyściłem
biorąc pod uwagę gorąc i dwie lewe ręce uważam to za wielki sukces .
niestety d...a.
chyba znowu Mory i p. Skaczkowski i kilka stów w p...u.
może spróbuje jeszcze myjni , zgodnie ze wskazówkami ZYGI
pozdrawiam

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 06 lip 2009 01:28 pm

Ja już mam powód , otóż po podpięciu do kompa ewidentnie krzyczy o błędach w czujniku prawego przedniego koła, tylko że po powrocie z urlopu kontrolka sama zgasła ....
Więc do następnego razu .

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 20 paź 2009 03:06 pm

Więc tak w sobote zabrałem się za czyszczenie kostek przy czujnikach, efekt żaden kontrolka abs jak świeciła tak swieci.Znalazłem goscia na Szczęsliwickiej który zdiagnozował mi usterke. Padł czujnik przedni prawy przód, więc teraz zabieram się za szukanie czujnika u tego pana czujnik kosztuje 300zł , może znajde gdzieś taniej a wymiana jest prosta jak budowa cepa.

Pózniej wrzuce namiary na warsztat który robił mi diagnoze, mysle że warto ich polecić.
Za diagnoze zapłaciłem 100 zł, servis na Oczapowskiego chciał 210 zł a na morach 256zł. Przyczyne znam a ponad 100 w kieszeni.

nquest
Posty: 52
Rejestracja: 31 gru 2008 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: nquest » 21 paź 2009 09:01 pm

to ja poproszę pięknie o namiar do tego pana.
byłem u swojego zaprzyjażnionego magika na racławickiej. odpowiedział jak zawsze " zrobi się " ale jakoś zabrakło mi odwagi zaufać mu. póki co świeci się

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 22 paź 2009 07:41 pm

Witam panowie
mam namiary do kolesia który sprzedaje części używane do amerykanów bo kupiłem od niego moją pacę przeglądając forum pomyślałem aby do niego zadzwonić i wygląda sprawa tak: czujnik ABS do przodu ma i chce za niego 100zł myślę że taniej będzie trudno poszukać mówił że jeszcze koszty przesyłki no to razem pewnie 120,130 zł tak w ogóle to ma trochę innych używek do naszych autek. Szrek jeżeli chcesz to dzwoń do niego, ma na imię Arek tel. 509 018 543 wydaje się konkretny i pewnie Ci to wyśle.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 22 paź 2009 08:43 pm

pawel78, bardzo dziękuje kupiłem wczoraj czujnik od Pana z Zielonej Góry, wczoraj zamówiłem a dzisiaj kurier mi przywiózł koszt to 100 zł czujniki 25 przesyłka.
Tu jest namiar na goscia , wydaje się byc konkretny 888-600-555.

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 23 paź 2009 09:28 am

Napisz jeszcze Szrek jak ten czujnik po zamontowaniu , u mnie też był problem z czujnikiem , był , bo kontrolka już od dłuższego czasu nie świeci ale w każdej chwili może się odezwać więc trzeba się zabezpieczyć i kupić na zapas

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 23 paź 2009 04:29 pm

Kwinto_HK pisze:Napisz jeszcze Szrek jak ten czujnik po zamontowaniu
Jutro się za to wezmę zobaczymy jaki efekt. Martwi mnie jedno bo nie dopytałem się czy po wymianie czyjnika trzeba skasować błąd, czy sam zniknie. Jutro bede wiedział aby tylko czujnik był dobry ;)

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 23 paź 2009 05:22 pm

Witam,
nie trzeba kasować błędu sam znika po zamontowaniu sprawnego czujnika

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 31 paź 2009 04:06 pm

No i lipa dzis zmieniłem czujnik a abs dalej razi mnie w oczy :( . Teraz rodzi się pytanie czy kupiłem zepsuty czujnik czy mam coś bardziej skopsane :devil: . Jedyne wyjscie to podmienić czujnik od kogos komu abs nie swiruje. :/

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 31 paź 2009 07:50 pm

No to powodzenia Szrek , jednak sprawdza się stare powiedzenie że stare mięso to ........
Ja więc się wstrzymuję z zakupem bo i jakoś już kontrolka nie świeci a zresztą jesienią przyszłego roku i tak będę chyba zmieniał autko , a jak pojawi się problem z powrotem to kupię chyba nowy czujnik !

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 31 paź 2009 08:58 pm

szrek pisze:kupiłem zepsuty czujnik czy mam coś bardziej skopsane
a sprawdzałeś je normalnie miernikiem ?
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 01 lis 2009 09:38 am

szrek pisze:No i lipa dzis zmieniłem czujnik a abs dalej razi mnie w oczy :( . Teraz rodzi się pytanie czy kupiłem zepsuty czujnik czy mam coś bardziej skopsane :devil: . Jedyne wyjscie to podmienić czujnik od kogos komu abs nie swiruje. :/
Dobra szrek jeśli będzie pasować mozemy się umówić na podmianke . W mojej bestji jest ok. Jak chcesz sprawdzić jestem dostępny nr .tel wyślę .
Pozdrawiam
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 01 lis 2009 10:28 am

zyga pisze:a sprawdzałeś je normalnie miernikiem ?
Zyga nie wiem jaka ma być warość a najgorsze jest to że albo mój miernik jest skopany albo robie coś nie tak. Jak sam szukałem usterki i odpiąłem wszystkie czujniki chciałem zmieżyć opornośc to na każdym czujniku brak jakiegokolwiek odczytu.
Dlatego udałem się na zdiagnozowanie kompem usterki i ewidentnie krzyczy brak łącznosci z przednim prawym kołem. Podejrzewam jeszcze że może przyczyną może być uszkodzony przewód który idzie do czujnika ( do kostki)


ferencsc pisze:Dobra szrek jeśli będzie pasować mozemy się umówić na podmianke . W mojej bestji jest ok. Jak chcesz sprawdzić jestem dostępny nr .tel wyślę .
I wtym miejscu FLACHA za chęć niesienia pomocy :D

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 lis 2009 05:10 pm

u nas na kostce do czujnika są dwa przewody
1 - 12v zasilanie
2 - sygnał z czujnika

musisz zacząć od sprawdzenia zasilana czujników

czyli jak masz przekręcony zapłon to na kostce na jedynce na mierniku powinieneś mieć +12V jeżeli jest to znaczy, że czujnik dostaje zasilanie i kręcąc kołem na 2 powinno się pokazywać i zmieniać zasilanie (kabel sygnałowy) w zależności czy czujnik jest czy nie jest nad ząbkiem koła

jeżeli to jest prawidłowo lub nie to trzeba się dobrać do wtyczki CAB'a (Controller antilock brake) czyli nasz rozdzielacz abs

i sprawdzić "ciągłość kabli" na poszczególnych pinach
LF 46s/45+
RF 33s/34+
LR 37s/36+
RR 42s/43+

"s" to przewód z sygnałem "+" z zasilaniem
Ostatnio zmieniony 02 lis 2009 10:42 pm przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 02 lis 2009 06:55 pm

Więc panowie jest tak Zyga jak zwykle poświęcił się dla dobra sprawy i zaczął mierzy wartosci czujników abs i wtym celu musiał odpiąć czujnik. Wszystko wskazuje na to że po odpięciu lub uszkodzeniu czujnika komputer zapamiętuje błąd i trzeba go wykasować z pamięci komputera ( odłączenie komputera nic nie daje, błąd pozostaje nadal). Wychodzi na to że czujnik który teraz założyłem jest dobry tylko trzeba wykasować błąd. Dla pewnosci sprawdze jeszcze miernikiem.

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 03 lis 2009 09:11 am

Witam
wymieniałem czujnik w tylnim prawym kole i bez resetowania komputera kontrolka zgasła po jakiś 500 m , u mnie nie trzeba było kasować pamięci komputera a wcześniej pokazywał błąd

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 03 lis 2009 09:27 am

Możliwe ja sprawdzałem odpinanie aku na postoju tak, że bez jazdy nie kasuje się ten błąd też minie to trochę zadziwiło bo niektórzy już pisali, że kontrolka abs pojawia się i znika
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Shrek -ABS

Post autor: zyga » 30 gru 2009 03:26 pm

x e [Wczoraj 13:56] zyga: moze skorodowała albo popekała i tu jest problem
x e [Wczoraj 13:56] zyga: ze czujnik jej nie wykrywa
x e [Wczoraj 14:00] ferencsc: wal na wojcieszyn
x e [Wczoraj 14:02] szrek: zyga nie zaglądałem
x e [Wczoraj 15:52] szrek: poszedłem do samochodu i sprawdziłem zębatke , wygląda jak nówka sztuka
x e [Wczoraj 15:52] szrek: w wyjmowaniu czujnika mam już taka wprawe ze moge brać udzial w jakims konkursie :
x e [Wczoraj 18:58] ferencsc: szrek to może nie szalej bo kabelki urywasz
x e [Wczoraj 19:00] ferencsc: miał polewać i nawiał !!!
x e [Wczoraj 19:02] ferencsc: to dzisiaj nie pijemy dobranoc idę z psem na spacer dłuugi
x e [Wczoraj 23:15] widlak: powiem tak trochę zajęć przed nowy 2010 rokiem myślę że jutro :)
x e [Dzisiaj 11:38] ferencsc: szampan dla zygi za piękny znaczek noworoczny!!!!!!
x e [Dzisiaj 11:41] zyga: gorsze że śniegu nie mogę wyłączyć:)
x e [Dzisiaj 11:42] szrek: a niech tam pada :)
x e [Dzisiaj 11:43] szrek: zyga zerknął byś w mądrych ksiązkach czy zębatka od absu jest elemętem wymiennym, czy może występuje z całą piastą
x e [Dzisiaj 11:43] szrek: ferencsc dzięki za kawkę :)
x e [Dzisiaj 12:07] zyga: z tego co mi wiadomo to jest kpl.
x e [Dzisiaj 12:07] zyga: zadwon do zlotoryji do Jagody oni mieli takie na pollce kpl. piasty
x e [Dzisiaj 12:08] zyga: to powiedza Ci naszybciej jak to wyglada to moze jest jakis patent na rozebranie jej
x e [Dzisiaj 12:09] zyga: a co masz jakas diagnoze
x e [Dzisiaj 12:11] szrek: prawdopodobnie problem leży w koronce :(
x e [Dzisiaj 12:11] szrek: nie wiem czy koronka nie jest przypadkiem z przegóbem ?
x e [Dzisiaj 12:12] zyga: a pytalem wczoraj to nikt mnie nie slucal
x e [Dzisiaj 12:13] zyga: nie przegob nie ma nic do tego jest wczesniej
x e [Dzisiaj 12:13] zyga: bardziej piasta z lozyskiem
x e [Dzisiaj 12:25] szrek: zyga zerknij tu http://moto.allegro.pl/it...zewnetrzny.html
x e [Dzisiaj 12:28] zyga: ha ciekawe
x e [Dzisiaj 12:35] zyga: http://www.allegro.pl/sea...=Mozilla-search
x e [Dzisiaj 12:36] zyga: to wychodzi ze czujnik jest z poasta
x e [Dzisiaj 12:36] zyga: a korona na przeg.
x e [Dzisiaj 12:43] szrek: toi koronka powinna byc w środku piasty?
x e [Dzisiaj 12:47] szrek: chyba że wchodzi pierscień z przegubem w środek
x e [Dzisiaj 12:47] zyga: nie wiem
x e [Dzisiaj 12:47] zyga: zadzwon do tediego
x e [Dzisiaj 12:48] zyga: on zdaje mi sie cos robil z polosiami
x e [Dzisiaj 12:48] zyga: wyglada tak jak by ten przegob chowal sie lekko w piaste
x e [Dzisiaj 12:49] szrek: tak wywnioskowaałem ze zdjęc
x e [Dzisiaj 12:49] szrek: iwtedy koronka pokrywa sięz czujnikiem
x e [Dzisiaj 12:50] zyga: no
x e [Dzisiaj 12:50] zyga: ale bylo cos na forum ze pasuja od vouka
x e [Dzisiaj 12:50] zyga: a do vouka sa tanie
x e [Dzisiaj 12:50] zyga: http://www.bazarek.pl/pro...zewnetrzny.html
x e [Dzisiaj 12:52] zyga: a zobacz na to
x e [Dzisiaj 12:52] zyga: w olkuszu jest przegob bez koronki
x e [Dzisiaj 12:52] zyga: http://www.usa.istore.pl/...n,699828,0.html
x e [Dzisiaj 12:53] zyga: co mnie wlasnie zmylilo
x e [Dzisiaj 12:53] zyga: na fiszkach jest cala kpl. polos wiec tam nic nie widac
x e [Dzisiaj 12:54] szrek: zadzwonie do usa olkusz
x e [Dzisiaj 12:54] zyga: tu tez jej nie widac
x e [Dzisiaj 12:54] zyga: http://www.usa.istore.pl/...n,697454,0.html
x e [Dzisiaj 12:54] szrek: i się dopytam
x e [Dzisiaj 12:57] szrek: w usa nikt nie odbiera widzocznie mają wolne
x e [Dzisiaj 13:00] zyga: Ja1 12:53:31 witam amerykany.pl 12:53:45 Witam Ja1 12:54:03 szybkie pytanie koronka od abs w pacyfice jest w piascie czy na przegubie amerykany.pl 12:59:27 na przegubie Ja1 12:59:45 a jest mozliwosc zakupu samej koronki ? amerykany.pl 12:59:54 nie Ja1 13:00:16 ok sprawdze czy mam peknieta czy co to sie stalo
x e [Dzisiaj 13:04] zyga: a jak krecisz kolem to cos widac ta koronke
x e [Dzisiaj 13:05] zyga: wczoraj pisales ze jest jak nowa
x e [Dzisiaj 13:07] zyga: a tak na marginesie to prosze bardzo
x e [Dzisiaj 13:07] zyga: http://alejahandlowa.pl/t...sz_4037549.html
x e [Dzisiaj 13:08] zyga: jak przegub od vouka pasuje to koronka też
x e [Dzisiaj 13:08] zyga: jak ja pisze
x e [Dzisiaj 13:08] zyga: przegub ! Zyga już poprawiłem :)
x e [Dzisiaj 13:08] zyga: )
x e [Dzisiaj 13:22] widlak: no to szrek jak się uda to masz co opisywać a flaszki się poleją :)
x e [Dzisiaj 13:23] widlak: A Zyga powiadał wczoraj i co leń z ciebie :)
x e [Dzisiaj 13:28] szrek: ku.. wczoraj ogladałem ta koronke i nic nie widziałem
x e [Dzisiaj 13:28] szrek: jak kręce kołem to widać koronke
x e [Dzisiaj 13:30] szrek: rozmawiałem z Qstruckiem On zmieniał przeguby i z tego co kupił do vouka to musiał zbic koronkę bo nie wchodził przegub
x e [Dzisiaj 13:31] szrek: stary przegub nie miał koronki
x e [Dzisiaj 13:31] szrek: tylko ze On ma FWD i może stad ta różnica
x e [Dzisiaj 13:33] szrek: zyga na tym zdjeciu co podałeś też właśnie nie ma koronki http://www.usa.istore.pl/...n,697454,0.html teraz to zgłupiałem
x e [Dzisiaj 13:44] szrek: albo te też bez koronki http://moto.allegro.pl/it...ca_poloska.html
x e [Dzisiaj 13:48] zyga: amerykany.pl 13:27:27 sorki tam nie mam koronki amerykany.pl 13:27:32 tam jest czujnik w piascie :)
x e [Dzisiaj 13:48] zyga: nic nie wiadomo
x e [Dzisiaj 13:48] zyga: ja bede pozniej
x e [Dzisiaj 14:00] szrek: czyli koronka jest w piascie :(
x e [Dzisiaj 14:00] szrek: teraz zostało tylko podmienic piaste
x e [Dzisiaj 14:01] szrek: zastanawiam się czy prawa i lewa strona ma znaczenie ?
x e [Dzisiaj 14:02] szrek: mogę mieć prawą ale z samochodu po wypadku i nie wiem na 100% czy bedzie dobra
x e [Dzisiaj 14:04] szrek: może ktoś ma rysunek jak ona jest zbudowana w środku?
x e [Dzisiaj 14:05] szrek: lub jak przymocowana jest ta koronka
x e [Dzisiaj 14:24] szrek: chyba trzeba pójsc i rozebrac piaste
x e [Dzisiaj 15:19] zyga: szrek dawaj zrobiny jakis temat bo tu sie cieżko czyta
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 30 gru 2009 03:27 pm

tu widać piastę od tyłu:

http://photos05.allegroimg.pl/photos/40 ... /852570936

a tu widać piastę odkręconą ze zwrotnicy
http://www.allegro.pl/item867854400_loz ... mopar.html

i jest wpis lewa+prawa

tu są namiary na złotoryje
mamy tam rabat jak by coś
http://www.allegro.pl/item862268228_chr ... zysko.html

a tu masz piastę za 240zł
http://www.allegro.pl/item869054373_200 ... a_abs.html

tylko tak
jak przekręcasz kluczyk i od razu jest błąd ABS to jakoś nie widzę, żeby to była koronka
bo jak auto stoi to i koronka nie ma wpływu czy jest czy jej nie ma
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 30 gru 2009 03:44 pm

Czyli z tego wychodzi że nie ma znaczenia lewa czy prawa :/
Wezmę jedna od Meska 140 i podmienie, zobaczymy co sie będzie działo.
Chociaż bardzo mnie interesuje jak ona jest wśrodku zbudowana.
Zyga miałeś racje że przegub jest bez koronki, te przeguby z koronka są prawdopodobnie od voyagera i po zbiciu koronki pasuja do pacyficy. Maja minimalnie krótszy frez, także aby nakręcic nakretke trzeba ją troche stoczyć lub załozyć niższą bo inaczej nie ma możliwosci przełozenia zawleczki przez nakrętke.


Zyga tak jak piszesz mam wątpliwosci co do tej koronki. ponieważ błąd pokazuje mi się po przekręceniu kluczyka mimo tego że samochód stoji.Na chłopski rozum błąd powinien w tym przypadku uaktywniać się po ruszeniu samochodu. Jeżeli koronka jest uszkodzona to to dopieromiałoby sens. A tak co ma czujnik widziec skoro samochód stoji? To skąd ten błąd. Gość też nie mógł go usunąć.

Z tego co facio sprawdził pompa abs-u i cała reszta jest w porządku. Obawiam się tego że to nie koronka i dalej będzie lipa. Wydaje mi się że błąd powinien się skasować i uaktywnić po ruszeniu samochodem - jeżeli jest to koronka.


Kombinuje sobie tak że aby sprawdzić piaste nie musz drugiej przykręcać do samochodu.
Podłacze wtyczke od czujnika i piaste zetkne z masą samochodu,jeżeli to jest to, to powinno zadziałać. Czy dobrze mysle??

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 30 gru 2009 04:35 pm

Szrek to może jutro przewalimy z mojej czujnik na dłuższym kabelku .
Jak podłączymy pod twoją to się okaże czy są błędy czy nie ?
Masz ten czujnik co dokupiłeś ?
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 30 gru 2009 04:43 pm

ferencsc pisze: Masz ten czujnik co dokupiłeś ?
Czujnik mam ale sie boje że jak odepniemy od Twojej to nałapie Ci błędów i wtedy będe miał dwie do roboty. :D

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 30 gru 2009 04:48 pm

ale ja swojej nie będę załączał możemy zdjąć klemę z akumulatorka i ryzyko żadne .
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 30 gru 2009 04:58 pm

Krzysiek a jak chcesz to zrobic bo nie bardzo łapie? Chcesz pogłączyć swój czujnik z piasta pod mój samochód ?

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 30 gru 2009 05:05 pm

jutro testy później opiszemy o wynikach
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 30 gru 2009 06:11 pm

Zyga jak możesz to wypowiedz sie na ten temat :mrgreen:
Abyśmy jutro nie puscili dwóch pacek z dymem, takie nowo roczne fajerwerki :mrgreen: :mrgreen:

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 30 gru 2009 08:19 pm

na pewno u Krzyśka trzeba by odpiąć klemę
przed tym wszystkim to trzeba by sprawdzić czy jedne z kabli czujnika nie jest zwarty do masy bo przeciągać masę z jednego auta do drugiego to raczej też nie wskazane

tak myślę co jeszcze możesz zrobić
to jak nie odesłałeś jeszcze interfejsa to można by odpiąć czujnik w drugim kole i zobaczyć czy tam się pojawi błąd

jak będzie inny błąd to jeszcze można spróbować przestawić czujniki
czyli lewy czujnik podstawiasz pod prawa instalację a prawy kablami do lewego
w ten sposób powinno dać się sprawdzić koronkę z czujnikiem
bo jak jest uszkodzona to błędy powinny zamienić się miejscami

ale na zdrowy rozum jak zaglądasz w dziurę od czujnika i tam widać koronkę
i jak nią powoli kręcisz i widać zęby i są wszystkie to nie więcej ona nic nie robi

jak byście wyciągali czujnik to zróbcie jego fotkę i pomiary
może trzeba zrobić jakiś przyrząd na czujniku indukcyjnym do badania koronek
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 30 gru 2009 09:43 pm

Ok popróbujemy i fotki zrobimy
Nowa jakość nowe auto

Kuza
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2009 03:17 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Kuza » 31 gru 2009 08:12 am

Miałem taki przypadek w Lagunie ( zapala, gaśnie, świeci ciągle itp), po dostaniu się do czujnika stwierdziłem że pomiędzy czujnik a "koronkę ABS " musiał dostać się kamień który spowodował lekkie wgniecenie , po wymontowaniu czujnika i jego rozmontowaniu poznałem wielką tajemnice budowy czujnika : a więc była to cewka z magnesem (u mnie przez kamień ale może być i też przez błoto, lud,wodę ), owy magnes lekko sie ukruszył przez co stracił swoje właściwości magnetyczne i w momencie lekkiego zabrudzenia "głupiał" , ....czujnik poprzez koronkę abs ( ząbki metalowe ) "widzi" czy koło się zablokowało (albo "długo"-setne sekundy-jest zamknięcie bo czujnik zatrzymał się nad ząbkiem i magnes spowodował zamkniecie obwodu lub "długo" jest otwarcie bo czujnik zatrzymał się między ząbkami ), wtedy rozpoczyna się proces sterowania ciśnieniem w pompie ABS i tp. i td. znając bardzo ogólnie działanie ABS możemy pokusić się o podstawowe czynności serwisowe w przypadku omawianych problemów : 1- umyć na myjni samochód z funkcją mycia podwozia 2- sprawdzić stan czujnika i połączeń ( użyć środka do usuwania wody i konserwacji styków -dostępny w każdym sklepie elektronicznym NIE WD 40 i pochodne ) 3-Osoby mające i umiejące się posługiwać miernikiem mogą sami sprawdzić poprawność działania czujnika poprzez dołączenie elektrod do końcówek od strony czujnika ustawienie go na badanie przejścia (zwarcia ) , i kręcenie kołem, stan na mierniku powinien się zmieniać z zwarcia na rozwarcie i tak w kółko Jednak jak wspominałem to proste urządzenie i jeżeli po umyciu samochodu i i stwierdzeniu braku widocznych śladów uszkodzeń mechanicznych problem nie znikł na 95% uszkodzony jest sam czujnik , w lato zbytnie nagrzanie powoduje zwarcie na cewce ( uszkodziła się izolacja drutu cewki ) a zimą , podczas deszczu , wilgoci dostaje się woda i efekt jest ten sam. Co do wymiany to proponuje każdy warsztat elektryki samochodowej sprawdzą fachowo i czujnik i połączenia, jeżeli natomiast chodzi o kontrolkę powinna zgasnąć sama po przejechaniu nastu metrów chyba że problem nadal występuje (np zapala się też jak jest mało płynu hamulcowego ) lub ale tego nie jestem pewien błąd wystąpił ileś tam razy po odpalaniu i konieczne jest użycie kasownika błędów odb,. PRZYPOMNE ŻE TEMAT OMAWIAM NA PRZYKŁADZIE RENAULT LAGUNA Z 1997 R

[ Dodano: Czw Gru 31, 2009 08:35 ]
.....ale to jak widzę w dalszych tematach już wszyscy wiedzą........
kolejny w stajni

Kuza
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2009 03:17 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Kuza » 31 gru 2009 08:52 am

widzę że temat jest już dogłębnie spenetrowany...hym.... może sprawdź jeszcze ilość płynu hamulcowego, i nie wiem czy klocki są z czujnikami ale jak są to może to jest problem, oprócz tego popieram ZYGA jak koronka jest ok, jak nie przywaliłeś gdzieś kołem , połączenia i kable są ok to musi działać ...może nie ten czujnik męczysz ? a jak chcesz z piastą kombinować to słabo to widzę bo tam musi być odpowiednia odległość czujnika od koronki ....a sprawdzałeś bezpieczniki może zwarcie sie zrobiło i sie przepalił nieraz najprostsze rozwiązania są najbardziej skuteczne ?
kolejny w stajni

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 31 gru 2009 11:29 am

Krótko w temacie czujnika ABS.
dzisiaj ze Szrekiem dokonaliśmy diagnozy i 99,9% ma przesuniętą do środka koronkę.
Prawdopodobnie jest pęknięta.
Zrobiliśmy tak jak Zyga pisał .Podpięliśmy jego czujnik pod moją piastę i zresetował się błąd ABS . Całość opiszemy załączymy fotki i Zyga powiesi na forum. Teraz czeka go wymiana piasty lub koronki. Może któryś z kolegów posiada uszkodzoną piastę aby zrobi z niej dawce , lub dokonać jej sekcji. Czy trzeba wymieniac całą a może da się przewalić samą koronkę.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 gru 2009 12:22 pm przez ferencsc, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 31 gru 2009 11:31 am

ferencsc pisze:Krótko w temacie czujnika ABS.
dzisiaj ze Szrekiem dokonaliśmy diagnozy i 99,9% ma przesuniętą do środka koronkę.
Prawdopodobnie jest pęknięta.
Zrobiliśmy tak jak Zyga pisał .Podpięliśmy jego czujnik pod moją piastę i zresetował się błąd ABS . Całość opiszemy załączymy fotki i Zyga powiesi na forum. Teraz czeka go wymiana piasty lub koronki. Może któryś z kolegów posiada uszkodzoną piastę aby zrobi z niej dawce , lub dokonać jej sekcji. Czy trzeba wymieniac całą a może da się przewalić samą koronkę.
Pozdrawiam
Ferencsc wstawi opis i fotki. Co i jak było robione, troche partyzantka ale efekt zadowalający. Ja dopisze cos wtemacie jak wróce bo musze wyjechać. Wychodzi na to że koronka poszła w diabły.
WIELKIE PODZIEKOWANIA DLA FERENCSCA za pomoc i udzielenie swojej packi jako dawcy. Wtym miejscu narazie wirtualna flaszka.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

jak diagnozowaliśmy ABS

Post autor: ferencsc » 02 sty 2010 04:01 pm

zaczęliśmy od odkręcenia i odpięcia czujnika w pacy szreka
Obrazek
Koronka wyglądała dobrze nie zniszczona można ją zobaczyć przez otwór po czujniku

Następnie po oględzinach samego czujnika nie znaleźliśmy żadnych uszkodzeń mechanicznych
Obrazek
Następnym krokiem było podjechanie dawcą na w miarę jak najmniejszą odległość aby podłączyć zamienić czujniki.

Najpierw zdjęliśmy klemę z akumulatora .Jak się okazało dawca z 2007r. ma inny czujnik :

kabelki są cieńsze a i sam wygląd odrobinkę się różnił. Poza tym uparta wtyczka nie dała się zdjąć a plastik na mrozie kruchy.(czujnik z pac 2007r. 4.0L.)
Obrazek
podpięliśmy w piastę dawcy zapasowy czujnik Szreka i przedłożonymi kablami pod chora packe :
Obrazek
Z duszą na ramieniu test przekręcamy stacyjkę i co mrugnął i dalej świeci uparty.

Za pomocą interfejsu Zygi test i kasowanie błędów i jest OK zgasła.Potem kolejne odpalanie

ABS się testuje i kontrolka gaśnie.I tak parę razy za każdym razem wynik pozytywny .

Zakładamy ten sam czujnik do Packi Szreka podpinamy normalnie bez kabli przedłużających

stacyjka w ruch i co d...pa znów uparta się świeci kolejny test interfejsem kasowanie błędów

a ta się świeci i nie gaśnie. Następny pomysł podłączenie z kabelkami tak jak było wcześniej

podłączone do dawcy. Mieliśmy nadzieje że to brak kontaktu na wtyczkach.
Obrazek

Dalej efektu brak ta sama historia, to nie efekt braku styków przerwanych kabli itp.

Po oględzinach koronki : pozostaje jedno jest przesunięta z osi czujnika .

I to ona prawdopodobnie jest do wymiany


a sam czujnik wygląda tak
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010 04:05 pm przez ferencsc, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa jakość nowe auto

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 03 sty 2010 06:34 pm

no napisz jaka przyczyna bo mnie zkreci :evil: :evil: :evil: :wink:
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 04 sty 2010 10:10 am

Więc tak:

Po walce jaka podjelismy z Ferencsem diagnoza padła na uszkodzona koronke w piascie ( takie samo zdanie mial mechanik który diagnozował samochód)

W sobote pojechałem do Meska 140 aby od niego wyjąć piaste z jego wczesniejszej pacyficy która uległa zniszczeniu. Jakie było moje zdziwienie jak piaste którą wyjąłem od niego podłączyłem u siebie a abs dalej się świecił :O :O :devil: :devil: .
Myślałem że zniose jajo albo spale packe :devil:

Podejrzenie padło na zwarcie w instalacji abs-u. Dziwne było to że u Ferencsa działało :O :O Rozłozyłem ręce i myślałem że juz nie uda mi sie tego zrobić :/

Rozebrałem jeszcze kostkę tą co łączy czujnik z instalacja abs. Jakie było moje zdziwienie jak zaczeła z tamtąd kapać woda i wyleciało sporo syfu. Kostka os strony przewodów kąpała się w syfie i wodzie. Dodam że miejsce połącen kostek było czyste i wyglądało bardo dobrze. Gumka która osłania przewody była na swoim miejscu i tu pytanie skąd tam tyle wody i syfu.

Wziąłem kostke od Meska podłączyłem do siebie i abs zgasł sam.
Przyczyną był syf w kostce który był widoczny po "rozebraniu kostki" ( brak możliwosci rozebrania bez jej zniszczenia ) potem trzeba klejić.

Zastanawia mnie jedna rzecz że nie wyskakiwał żaden numer błedu i facet co ostatni diagnozował abs widział połączenie czujnika i jego poprawną prace. (sam widziałem)
dlatego podejrzana była koronka.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 04 sty 2010 10:27 am

no dzięki ciekawe ?
(Dziwne było to że u Ferencsa działało :O :O Rozłozyłem ręce i myślałem że juz nie uda mi sie tego zrobić :/)
Może dlatego że nie połączyliśmy masą obu Pacek
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010 10:34 am przez ferencsc, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa jakość nowe auto

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 04 sty 2010 10:34 am

szrek pisze:Więc tak w sobote zabrałem się za czyszczenie kostek przy czujnikach,
jak byś to porządnie zrobił to w październiku by było po sprawie :):):)
joke oczywiście
Może dlatego że nie połączyliśmy masą obu Pacek
to niesie za sobą jedną radę przy takich naprawach
podgrzać kostki opalarką żeby woda odparowała

wymień sobie od razu tą wtyczkę na nowa szczelną
mogę Ci wysłać takie z gumkami albo zamów sobie molexy

http://zefiryn.tme.pl/dok/zlacza/mx460640032.pdf



a teraz idź na pocztę i odeślij mi proszę interfejs bo avalanche stoi na podwórku :)
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010 10:40 am przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 04 sty 2010 10:39 am

zyga pisze:jak byś to porządnie zrobił to w październiku by było po sprawie
styki wyczyściłem porządnie, kostka w środku jest zaślepiona plastikiem wchodzą tam przewody i zasłania je gumka,żeby zobaczyć co się dzieje w środku trzeba ją popsuć ,a takiego zamiaru nie miałam.

Ps Fejs wysłany

jarkowy
Posty: 113
Rejestracja: 23 sty 2009 11:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarkowy » 12 lip 2010 01:57 pm

Widze że za kazdym razem to jest wina połączenia kostek...
U mnie też ABS zaczoł od jakiegoś czasu pomrógiwać aż zapalił się na stałe. Widzę że u mnie to też powinno być połaczenie ale nie wiem za które koło się zabarać czy można jakoś odczytać bład ABS kluczykiem/zapłonem ?
U mnie zbiegło się to z założeniem 19tek. Mam tych samych rozmiarów opony ale róznych producentów pomyślałem sobie że to pewnie w związku z róznym rozmiarem średnic ale żeby ten układ był aż tak czyły? Czy ktoś wie jak bardzo mogą się różnićobwodem koła? Może bardziej starty prżód/tył potrafi wzbudzić kontrolkę?
pensjonat nad morzem we Władysławowwie
www.impresja.co

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: HAMULCE :.”