Problemy z ABS -Szrek

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 13 lip 2010 09:48 am

Nie ma opcji odczytania kodu z kluczyka raczej, kluczyk pokazuje niedomagania silnika zostaje podłączenie się do interfejsu.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

bodo

Post autor: bodo » 15 lip 2010 03:11 pm

jarkowy pisze:tych samych rozmiarów opony ale róznych producentów pomyślałem sobie że to pewnie w związku z róznym rozmiarem średnic ale żeby ten układ był aż tak czyły? Czy ktoś wie jak bardzo mogą się różnićobwodem koła?
Witaj
Różnice na oponach są b duże (mimo tego samego rozmiaru) najlepiej weź miarkę i zmież obwód opony. Do 2 cm. różnicy może być - ale powyżej to już nie

slawexx
Posty: 95
Rejestracja: 30 cze 2010 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: slawexx » 25 sie 2010 09:22 pm

hmm!! od weekendu mam ten sam problem. Lampka ABS zaświecała się i gasła , teraz świeci na stałe. Biorąc pod uwagę doświadczenie moich poprzedników wziałem się za czyszczenie styków. W międzyczasie zamówiłem 2szt czujniki ABSu jedna na przód i tył ( bo tak stwierdził mechanik na kompie) aż dziwne że poszły dwa czujniki.Wczoraj dostałem te części a dziś się wziąłem za robotę . Z przodem poszło w 20 min , ale tył PANOWIE ....szok , kto wymyślił taki montaż czujnika. Nie dość ,że trzeba było zdejmować okładziny hamulca ręcznego to i tak czujnik nie do wyjęcia ....trzeba zwalać piastę i odkręcać półośkę .Blach wewnętrzna osłonowa blokuje możliwość ściągnięcia czujnika . Ale się wq*** .Na dodatek straciłem pół dnia aby znaleźć klucz do odkręcenia tylnej piasty ( śruba z główką imbusową żłobiona na krawędziach)Dostałem taki zestaw w AGROMIE ,ale się cieszyłem że będzie łatwiej a tu du....a . w zestawie leciały klucze parzyście 8,10,12,14 . ...okazało się cze w PACCE jest 13...ale jakoś poszło 14 ale po-kiereszowałem śrubę troszeczkę .A po odkręceniu śrub na piaście myślałem ze coś delikatnie drgnie i odblokuję tę blachę , ale nie ma mowy śruba od półośki trzyma . Nie podjąłem ryzyka zwalania półośki , pomyślałam że zaraz bedzie potrzebny ściągacz bo tam siedzą łożyska . I w cholerę złożyłem to wszystko , a lampka dalej świeci ehhh.
Może ktoś z was ma pomysł na ściągnięcie czujnika ABS z tyłu??
Chyba jutro zaryzykuje rozbroić te kostki i zobaczyć czy tam jakiś syf się nie dostał.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2010 03:39 pm przez slawexx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 26 sie 2010 04:33 pm

slawexx pisze:Chyba jutro zaryzykuje rozbroić te kostki i zobaczyć czy tam jakiś syf się nie dostał.
zacznij od tego :D
w mojej kostce było dużo wody a wyglądała na całą i nie wiem jakim cudem woda tam się dostała

slawexx
Posty: 95
Rejestracja: 30 cze 2010 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: slawexx » 26 sie 2010 08:18 pm

No i po problemie ;) w ciągu dnia zastanawiałem się jak dobrać się do tylnego czujnika ABS . I najprostsze rozwiązania są genialne ...... po prostu wykonałem cięcie osłony blasznaj nożycami do blachy . odgiąłem troszeczkę i wymieniłem czujnik a potem wszystko wyprostowałem ;) ( mam fotki z tej operacji później je zamieszczę) Po włączeniu silnika lampka dalej się świeciła ale po przejechaniu 300 m zgasła ;)) u mnie padły 2 czujniki . Nie zdecydowałem się na rozbrojenie kostki jak pisał SZREK bo podłączyłem miernik który po włączeniu zapłonu pokazywał 13,8V czyli zwarcia nie było
Załączniki
miernik podłączony do kostki ABS lewy tył wskazanie 13,8V
miernik podłączony do kostki ABS lewy tył wskazanie 13,8V
przecięta blacha osłony tarczy hamulca
przecięta blacha osłony tarczy hamulca
czujnik abs , tył, blacha uniemożliwia wyjęcie czujnika
czujnik abs , tył, blacha uniemożliwia wyjęcie czujnika

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 03 lis 2010 05:25 pm

No i dowiedziałem się w końcu czemu świeci się kontrolka ABS. Lewy przód nie czyta koronki albo brudna albo pęknięta. W sobotę będziemy z Tedim patrzeć mam nadzieję że gdzieś się tylko zabrudziła. Choć jak miesiąc temu wyjęliśmy czujnik to koronka na widocznej części była czysta. Ale może wystarczy tylko kawałek zabrudzonej żeby problem się pojawił. Przerażają mnie tylko ceny nowej piasty.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 03 lis 2010 06:23 pm

Michał pisze:No i dowiedziałem się w końcu czemu świeci się kontrolka ABS. Lewy przód nie czyta koronki albo brudna albo pęknięta.
Na jakiej podstawie to stwierdziłeś? To samo mówili mi fachowcy od amerykanów a okazało sie ,że powodem był syf w kostce.
Skąd wiesz że czujnik jest dobry?

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 03 lis 2010 06:37 pm

W warsztacie od amerykanów podłączyli pod kompa wyskoczyło lewy przód. Zwalili koło rozpięli kostkę i sprawdzili coś miernikiem i powiedzieli że czujnik ok. Poskładali wszystko do kupy skasowali błąd i wyjazd z warsztatu. Kontrolka ponownie się zapaliła. Podłączyli znowu komputer i funkcję liczenia czy jakoś tak. Okazało się że czujnik wysyła sygnał ale nie liczy w czasie jazdy, trzy liczą a ten stoi na wartości 1. Stad podali diagnozę że zębatka w piaście. Dodam że kostkę rozpięli i siknęli czymś ale i tak styki były czyste. Dodali jeszcze jedno że jeśli coś jest nie tak z czujnikiem to błąd wywala od razu a tu pojawia się po przejechaniu paru metrów, i to tez wskazuje na koronkę.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 03 lis 2010 08:24 pm

Michał pisze:Dodali jeszcze jedno że jeśli coś jest nie tak z czujnikiem to błąd wywala od razu a tu pojawia się po przejechaniu paru metrów, i to tez wskazuje na koronkę.
Akurat z tym się zgadzam.

A co do koronki nie sądzę by była pęknięta sam tam zaglądałem wcześniej i było czysto jak w Aptece.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 03 lis 2010 08:45 pm

Panowie a może sie przesunęła oczywiście nie wiem czy jest taka możliwość ale zawsze wszystko sie może zdarzyć, a co z czujnikiem może on troszku brudny jest.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 03 lis 2010 08:51 pm

widlak pisze:Panowie a może sie przesunęła oczywiście nie wiem czy jest taka możliwość ale zawsze wszystko sie może zdarzyć, a co z czujnikiem może on troszku brudny jest.
Jest czysty bo tam zerkałem juz a Michał dziś był na komputerze by sprawdzić dokładnie co i jak.
A odnośnie zębatki to w tym przypadku nie da się zsunąć bo ona jest w całości z piastą i łożyskiem dostęp do niej jest jedynie wzrokowy po przez otwór po wymontowaniu czujnika ABS

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 03 lis 2010 09:08 pm

Michał ja jak pojechałem do Młodzieszyna są to ludzie którzy robią amerykany, też obstawiali na peknieta lub przesunietą koronke. samochód był podłączony pod komputer i równiez odbywała się jazda testowa z komputerem. Tak jak pisałem koronka do du.. taka była diagnoza a okazało sie że przyczyna był syf w kostce. Obracałem kołem i nie widziałem żadnych pęknięc a to że koronka jest przezunieta względem osi do zewnatrz ( czytaj do koła) to tak ma być. Upewnij sie zanim wpedzisz się w koszty.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 03 lis 2010 09:42 pm

Michał napisałeś że czujnik pomierzyli w kostce a co z kostką gdzie się wpina czy tam czasem zwarcia nie ma, poza tym czujnik jest ostatnim elementem wysyłającym sygnał a do czujnika sygnał wysyłany i pobierany jest przez centralę ABS więc na kompie będzie że sygnał jest wysyłany ale nie przez czujnik tylko przez centralę i odbierany więc problem nie koniecznie leży w koronce czy czujniku tylko w połączeniach pomiędzy centralką a końcówką (czytać czujnika). Budowa samego czujnika jest bardzo prosta więc on tylko wysyła i odbiera impulsy. Jak całkiem nie padnie to działa zawsze.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 03 lis 2010 09:57 pm

No to ja już nie wiem co mam robić, chłopaki rozłączyli kostki po obu stronach i na mierniku były identyczne wskazania. No nic może w sobotę uda się obejrzeć tą koronkę i zobaczyć też kostkę, choć nie wiem co można w niej rozebrać chyba tylko zdewastować.

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 06 lis 2010 02:57 pm

Dziś sprawdzona została przez nas (Tedi i Ja) koronka. Była czysta jak łza i nigdzie nie było śladu pęknięcia. Pożyczyłem nowy czujnik i w poniedziałek jadę na komputer wykasować świecącą lampkę ABS zobaczymy czy zadziała.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 06 lis 2010 04:27 pm

Michał pisze:Pożyczyłem nowy czujnik i w poniedziałek jadę na komputer wykasować świecącą lampkę ABS zobaczymy czy zadziała.
po założeniu dobrego czujnika błąd sam zgaśnie

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 06 lis 2010 07:20 pm

szrek pisze:
Michał pisze:Pożyczyłem nowy czujnik i w poniedziałek jadę na komputer wykasować świecącą lampkę ABS zobaczymy czy zadziała.
po założeniu dobrego czujnika błąd sam zgaśnie
No właśnie nie zgasł a czujnik nowy.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 06 lis 2010 07:59 pm

Michał pisze:No właśnie nie zgasł a czujnik nowy.
Zostało Ci sprawdzić porzadnie kostke lub sprawdzic kabel od czujnika az do modułu abs-u. odepnij jeszcze taka dużą kosć przy pąpie abs-u i zobacz jak wygladaja styki. Nie pamietam jak idzie kabel od czujnika przy przednim lewym kole ale może przetarł się o to fetalne miejsce przy nadkolu. Zyga kiedyś zapodał fotke tego miejsca, tylko zaznaczam że nie pamiętam jak idzie kabel od czujnika.

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 15 lis 2010 06:17 pm

No i wyrok zapadł, postawiony przez elektronika samochodowego czujnik padł komputer go widzi ale czujnik nie wysyła sygnałów. Dziś zamówiłem w serwisie nowy 325 zł, za 5 dni będzie bo teraz jest we Francji.

nquest
Posty: 52
Rejestracja: 31 gru 2008 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: nquest » 21 lis 2011 12:50 am

a u mnie przestała świecić posolidnym naładowaniu akumulatora . I tak od sierpnia już . Nadziwić się nie mogę

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: HAMULCE :.”