Zgniłe sanki przednie

Nazarejczyk
Posty: 24
Rejestracja: 04 paź 2013 09:49 am
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Pacifica 3,5L

Zgniłe sanki przednie

Post autor: Nazarejczyk » 20 kwie 2018 09:45 pm

Czołem Brygado,
Dzisiaj odebrałem Packę od mechanika, który nie zostawił suchej nitki na zżartych przez rdzę przednich sankach. Macie jakieś namiary na używane przednie sanki? Podobno są bezsensownie drogie i rzadkie na aukcjach.
Pozdro!

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4880
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 35
Dostał flaszek: 58

Re: Zgniłe sanki przednie

Post autor: M. » 20 kwie 2018 10:25 pm

Brak w profilu opisu auta uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.
Są różne do różnych wersji silnikowych i napędowych więc może uzupełnisz profil?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Nazarejczyk
Posty: 24
Rejestracja: 04 paź 2013 09:49 am
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Pacifica 3,5L

Re: Zgniłe sanki przednie

Post autor: Nazarejczyk » 21 kwie 2018 08:38 pm

Nie zwróciłem uwagi, że import ze starego forum nie zassał detali mojego profilu. Moja Paca jest z 2006 roku, 3,5 litra, benzyna - gaz, FWD, wersja touring. Pozdrawiam.

Nazarejczyk
Posty: 24
Rejestracja: 04 paź 2013 09:49 am
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Pacifica 3,5L

Re: Zgniłe sanki przednie

Post autor: Nazarejczyk » 22 kwie 2018 10:03 pm

...no cóż... faktycznie niewielu nas zostało...

Tom
Posty: 120
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Re: Zgniłe sanki przednie

Post autor: Tom » 03 mar 2020 02:57 pm

Witam również poszukuję sanek do mojej Pacyficy 3.5l 2005r ktoś coś wie lub ma namiary aby ściągnąć może z USA. Czy jest w ogóle sens.Może ktoś coś podpowie ?
moje cacuszko

andrzej sdl
Posty: 201
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 4

Re: Zgniłe sanki przednie

Post autor: andrzej sdl » 04 mar 2020 11:48 am

Chyba ciężko będzie.
Może jakieś wstawki i spawanie.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4880
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 35
Dostał flaszek: 58

Re: Zgniłe sanki przednie

Post autor: M. » 04 mar 2020 12:15 pm

andrzej sdl pisze:
04 mar 2020 11:48 am
...Może jakieś wstawki i spawanie.
Byle nie robił tego kowal,
Byle z głową i małymi odcinkami.
Przegrzanie materiału to zmiana jego parametrów i zdołowanie wytrzymałości, a do tego więcej niż istotne ryzyko zwichrowania geometrii przez wygenerowanie siłą rzeczy powstających naprężeń.
Metal rozgrzany do stanu płynnego, w procesie stygnięcia kurczy się i zaczyna ciągnąć - powiem szczerze - mocno ciągnąć. Stąd uwaga powyżej o krótkich odcinkach, stąd uwaga o robieniu tej roboty z głową - ustalając kolejność i miejsca spawów tak, by powstające naprężenia mogły się kompensować.
O wyborze odpowiedniego materiału na uzupełnienia mówić chyba nie będę. St0 z pewnością nie sprosta wyzwaniu.

Choć nikomu tłumaczyć nie muszę (chyba), że technologicznie element nie podlega naprawie.
Choć nikomu tłumaczyć nie muszę, że element jako taki jest odpowiedzialny za działanie układu zawieszenia i kierowniczego - a zatem za bezpieczeństwo ruchu drogowego - więc gdyby nie daj Bóg coś się w przyszłości wydarzyło (z negatywnymi skutkami) to może powstać nowy temat jakim jest odpowiedzialność.

W procesie produkcyjnym sanki są też rzecz jasna spawane.
Jednakowoż po wycięciu odpowiednich formatek z blachy odpowiedniej grubości i określonego gatunku stali, prasy wyciskają odpowiednie profile. Zestaw takich profili jest następnie spawany z wykorzystaniem odpowiednich stelaży, które stabilizują całość w procesie łączenia elementów.
Nie mam pojęcia w jakiej technologii są spawane w fabryce elementy - acz śmiem twierdzić, że robią to automaty, za sprawą których, każdy element jest powtarzalny i nie jest narażony na "drżącą rękę" człowieka lub inne cechy roboty immanentnie związane z bezpośrednim działaniem człowieka.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: ZAWIESZENIE :.”