Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: głodźillaryki » 30 gru 2019 02:53 pm

Jako że nie znalazlem (a szukałem)
Ma ktoś Pewne i sprawdzone dane do regulacji zbieżności itd?
Byłem dziś na takowej i.... Po dwóch godzinach wyjechalem ze swoimi nastawami :wink:
Pan mechanik ma dane do voyagera ( nie pytałem czy chociaż awd)
Ponoć nic nie pasuję......
I tu pytanie.... Mam totalnie pokrzywioną Pace, czy tak jak myślę... Z Voyagera to mozna ew, wziąść sobie zbieżność i to też tylko z wersji awd....????
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: Carl » 30 gru 2019 03:21 pm

Tu viewtopic.php?f=50&t=1881 masz wyniki z dwóch regulacji. Ja mam wyniki z mojej w domu (gostek miał programie Packę), więc mogę zeskanować wieczorem i wrzucić (jeśli jeszcze będzie potrzeba) :light:

ps. nie wiem tylko dlaczego założyłeś nowy wątek, a nie dopisałeś się do starego
Piotr

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: głodźillaryki » 30 gru 2019 04:26 pm

Carl pierwszy link przyznam, nie czytałem, nie zauważyłem |-O
Drugi zaś,,, nie da sie tam nic napisać, więc pomyślałem, że łatwo będzie komuś znaleźć jak walne taki tytuł i mozna będzie rozwiać parę wątpliwości przy okazji....
Z tego co na necie zauważyłem.... Są rozbieżności w tabelkach,a przecież dane fabryczne są (powinny być) jedne,,,,
Jesli możesz, to byłbym wdzięczny za namiary na regulację Pacy- im wiecej do porównania tym lepiej (także od voyagera jakby ktoś miał ;-) to się przyda ;-)
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: andrzej sdl » 30 gru 2019 06:23 pm

Tutaj na forum jest opracowany opis wszystkich kątów zawieszenia jeszcze ze starego forum.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: głodźillaryki » 30 gru 2019 06:37 pm

Eh.... Chciało by się rzec :Dobra sam dam sobie rade :-P
Coś gdzieś jest w jakims temacie,o czymś, po trochu,po kawałku......
Co nie daję odpowiedzi na postawione pytania,ale to szczegół.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2016 08:59 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Chrysler Pacifica touring FWD 3.5 V6 Pb 2005
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 13

Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: Konrad » 30 gru 2019 06:47 pm

głodźillaryki nie wiem czy pomogę, ale wstawiam fotkę z ustawienia zbieżności ze swojego autka.
Załączniki
B72A8040-0E41-4846-BC0D-193C28B7FF46.jpeg
Konrad

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: głodźillaryki » 30 gru 2019 07:11 pm

Konrad oczywiscie, ze to jest pomocne!
Jak wspominałem... Dane się różnią i chce to przeanalizować, nie tylko dla siebie.
Jak wiadomo,nie musimy mieć kątów fabrycznych, by auto poprawnie sie zachowywało na drodze,ale.... Jesli jedziemy do specjalisty, to mamy prawo oczekiwac,że zostanie wszysto ustawione tak,jak to powinno byc dla danego auta (no a przynajmniej zostanie wskazane co odbiega od normy)
(Oczywiscie co do swojego przypadku.... Nie twierdzę, że pojechałem do partaczy co nawet nie potrafią ustawic zbieżności przód -tył. Nic nie zmienili,kasy nie wzięli, a przecież mogli :-))
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: andrzej sdl » 30 gru 2019 07:13 pm

Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: głodźillaryki » 30 gru 2019 07:39 pm

Andrzej sdl to właśnie myślę jest to!
(poza tym,, cała tajemnica w tym by wiedzieć, gdzie szukać)
Znajdę dla voyagera (mam nadzieje) by porównać....
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: Carl » 31 gru 2019 09:48 am

głodźillaryki, fajnie, że wywołałeś ten temat, ponieważ przyglądnąłem się dokładniej protokołowi jaki dostałem po regulacji (zamieszczam poniżej) i dostrzegłem, że nie ma w tabeli danych nominalnych do zbieżności :!: Poza tym przy wartościach zmierzonych i po regulacji nie ma jednostek, a podane wartości raczej nie odpowiadają mierze kątowej :/
Ciekaw jestem co wyjdzie Ci z tych porównań :?:
Załączniki
Zbieznosc_2019.jpg
Piotr

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: głodźillaryki » 31 gru 2019 01:01 pm

Po przewertowaniu serwisowki do pacy znalazlem wszystko,tylko nie to co szukałem.... Pewnie przegapiłem :-S
Ale na poczatek znalazlem od voyagera tylko że 3-ki, a w serwisòwce caravana tylko jeden z kątów tak więc będę dalej szukał
Z tego co mam ;
By było w jednym miejscu bez linków itd ew. Ze złamaniem praw autorskich :mrgreen:
Ogólnie ze wzgledu chociażby na różnice w tylnym zawieszeniu voyagera nie sądzę by od 4-Ki mozna by brac jakie kolwiek nastawy na cokolwiek, poza tzw. Zbieznoscią kół przednich.....
To nie jest ta sama płyta więc.....
Załączniki
Screenshot_20191231-103214.png
Screenshot_20191230-132927.png
vovager 2008.png
pacifica.png
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół

Post autor: Carl » 31 gru 2019 01:57 pm

Douczyłem się trochę i już wiem, że zbieżność kół mierzy się w milimetrach na krawędzi obręczy na wysokości ich obrotu przy ustawieniu kół do jazdy na wprost (za Wiki), więc podane w moim protokole wartości są zapewne w [mm]. Na przedniej osi odzie ustawiona została zbieżność 1,0 mm, co przy 19'' obręczach odpowiada kątowi ok. 0,11 st., a taka wartość taka mieści się w przedziale podanym przez zyga na portalu.
Przy okazji sprostuje info, które zamieściłem w moim poprzednim poście - w protokole nie ma podanej wartości nominalnej zbieżności kół L i P, ale jest podana wartość nominalna zbieżności całkowitej i wynosi ona dla przedniej osi -0,93/0,93/2,79, natomiast dla tylnej -0,19/0,93/2,05 :light:
Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: ZAWIESZENIE :.”