Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
Jako że nie znalazlem (a szukałem)
Ma ktoś Pewne i sprawdzone dane do regulacji zbieżności itd?
Byłem dziś na takowej i.... Po dwóch godzinach wyjechalem ze swoimi nastawami
Pan mechanik ma dane do voyagera ( nie pytałem czy chociaż awd)
Ponoć nic nie pasuję......
I tu pytanie.... Mam totalnie pokrzywioną Pace, czy tak jak myślę... Z Voyagera to mozna ew, wziąść sobie zbieżność i to też tylko z wersji awd....????
Ma ktoś Pewne i sprawdzone dane do regulacji zbieżności itd?
Byłem dziś na takowej i.... Po dwóch godzinach wyjechalem ze swoimi nastawami
Pan mechanik ma dane do voyagera ( nie pytałem czy chociaż awd)
Ponoć nic nie pasuję......
I tu pytanie.... Mam totalnie pokrzywioną Pace, czy tak jak myślę... Z Voyagera to mozna ew, wziąść sobie zbieżność i to też tylko z wersji awd....????
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
Tu viewtopic.php?f=50&t=1881 masz wyniki z dwóch regulacji. Ja mam wyniki z mojej w domu (gostek miał programie Packę), więc mogę zeskanować wieczorem i wrzucić (jeśli jeszcze będzie potrzeba)
ps. nie wiem tylko dlaczego założyłeś nowy wątek, a nie dopisałeś się do starego
ps. nie wiem tylko dlaczego założyłeś nowy wątek, a nie dopisałeś się do starego
Piotr
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
Carl pierwszy link przyznam, nie czytałem, nie zauważyłem |-O
Drugi zaś,,, nie da sie tam nic napisać, więc pomyślałem, że łatwo będzie komuś znaleźć jak walne taki tytuł i mozna będzie rozwiać parę wątpliwości przy okazji....
Z tego co na necie zauważyłem.... Są rozbieżności w tabelkach,a przecież dane fabryczne są (powinny być) jedne,,,,
Jesli możesz, to byłbym wdzięczny za namiary na regulację Pacy- im wiecej do porównania tym lepiej (także od voyagera jakby ktoś miał ;-) to się przyda ;-)
Drugi zaś,,, nie da sie tam nic napisać, więc pomyślałem, że łatwo będzie komuś znaleźć jak walne taki tytuł i mozna będzie rozwiać parę wątpliwości przy okazji....
Z tego co na necie zauważyłem.... Są rozbieżności w tabelkach,a przecież dane fabryczne są (powinny być) jedne,,,,
Jesli możesz, to byłbym wdzięczny za namiary na regulację Pacy- im wiecej do porównania tym lepiej (także od voyagera jakby ktoś miał ;-) to się przyda ;-)
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
Tutaj na forum jest opracowany opis wszystkich kątów zawieszenia jeszcze ze starego forum.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
Eh.... Chciało by się rzec :Dobra sam dam sobie rade :-P
Coś gdzieś jest w jakims temacie,o czymś, po trochu,po kawałku......
Co nie daję odpowiedzi na postawione pytania,ale to szczegół.
Coś gdzieś jest w jakims temacie,o czymś, po trochu,po kawałku......
Co nie daję odpowiedzi na postawione pytania,ale to szczegół.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- Konrad
- Posty: 148
- Rejestracja: 26 paź 2016 08:59 pm
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Chrysler Pacifica touring FWD 3.5 V6 Pb 2005
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 13
Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
głodźillaryki nie wiem czy pomogę, ale wstawiam fotkę z ustawienia zbieżności ze swojego autka.
Konrad
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
Konrad oczywiscie, ze to jest pomocne!
Jak wspominałem... Dane się różnią i chce to przeanalizować, nie tylko dla siebie.
Jak wiadomo,nie musimy mieć kątów fabrycznych, by auto poprawnie sie zachowywało na drodze,ale.... Jesli jedziemy do specjalisty, to mamy prawo oczekiwac,że zostanie wszysto ustawione tak,jak to powinno byc dla danego auta (no a przynajmniej zostanie wskazane co odbiega od normy)
(Oczywiscie co do swojego przypadku.... Nie twierdzę, że pojechałem do partaczy co nawet nie potrafią ustawic zbieżności przód -tył. Nic nie zmienili,kasy nie wzięli, a przecież mogli :-))
Jak wspominałem... Dane się różnią i chce to przeanalizować, nie tylko dla siebie.
Jak wiadomo,nie musimy mieć kątów fabrycznych, by auto poprawnie sie zachowywało na drodze,ale.... Jesli jedziemy do specjalisty, to mamy prawo oczekiwac,że zostanie wszysto ustawione tak,jak to powinno byc dla danego auta (no a przynajmniej zostanie wskazane co odbiega od normy)
(Oczywiscie co do swojego przypadku.... Nie twierdzę, że pojechałem do partaczy co nawet nie potrafią ustawic zbieżności przód -tył. Nic nie zmienili,kasy nie wzięli, a przecież mogli :-))
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
Chyba o tym wspominałem
https://chryslerforum.pl/2018/01/12/zbieznosc-pl/
https://chryslerforum.pl/2018/01/12/zbieznosc-pl/
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
Andrzej sdl to właśnie myślę jest to!
(poza tym,, cała tajemnica w tym by wiedzieć, gdzie szukać)
Znajdę dla voyagera (mam nadzieje) by porównać....
(poza tym,, cała tajemnica w tym by wiedzieć, gdzie szukać)
Znajdę dla voyagera (mam nadzieje) by porównać....
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
głodźillaryki, fajnie, że wywołałeś ten temat, ponieważ przyglądnąłem się dokładniej protokołowi jaki dostałem po regulacji (zamieszczam poniżej) i dostrzegłem, że nie ma w tabeli danych nominalnych do zbieżności Poza tym przy wartościach zmierzonych i po regulacji nie ma jednostek, a podane wartości raczej nie odpowiadają mierze kątowej
Ciekaw jestem co wyjdzie Ci z tych porównań
Ciekaw jestem co wyjdzie Ci z tych porównań
Piotr
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
Po przewertowaniu serwisowki do pacy znalazlem wszystko,tylko nie to co szukałem.... Pewnie przegapiłem :-S
Ale na poczatek znalazlem od voyagera tylko że 3-ki, a w serwisòwce caravana tylko jeden z kątów tak więc będę dalej szukał
Z tego co mam ;
By było w jednym miejscu bez linków itd ew. Ze złamaniem praw autorskich
Ogólnie ze wzgledu chociażby na różnice w tylnym zawieszeniu voyagera nie sądzę by od 4-Ki mozna by brac jakie kolwiek nastawy na cokolwiek, poza tzw. Zbieznoscią kół przednich.....
To nie jest ta sama płyta więc.....
Ale na poczatek znalazlem od voyagera tylko że 3-ki, a w serwisòwce caravana tylko jeden z kątów tak więc będę dalej szukał
Z tego co mam ;
By było w jednym miejscu bez linków itd ew. Ze złamaniem praw autorskich
Ogólnie ze wzgledu chociażby na różnice w tylnym zawieszeniu voyagera nie sądzę by od 4-Ki mozna by brac jakie kolwiek nastawy na cokolwiek, poza tzw. Zbieznoscią kół przednich.....
To nie jest ta sama płyta więc.....
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Zbieżność, geometria zawieszenia -kół
Douczyłem się trochę i już wiem, że zbieżność kół mierzy się w milimetrach na krawędzi obręczy na wysokości ich obrotu przy ustawieniu kół do jazdy na wprost (za Wiki), więc podane w moim protokole wartości są zapewne w [mm]. Na przedniej osi odzie ustawiona została zbieżność 1,0 mm, co przy 19'' obręczach odpowiada kątowi ok. 0,11 st., a taka wartość taka mieści się w przedziale podanym przez zyga na portalu.
Przy okazji sprostuje info, które zamieściłem w moim poprzednim poście - w protokole nie ma podanej wartości nominalnej zbieżności kół L i P, ale jest podana wartość nominalna zbieżności całkowitej i wynosi ona dla przedniej osi -0,93/0,93/2,79, natomiast dla tylnej -0,19/0,93/2,05
Przy okazji sprostuje info, które zamieściłem w moim poprzednim poście - w protokole nie ma podanej wartości nominalnej zbieżności kół L i P, ale jest podana wartość nominalna zbieżności całkowitej i wynosi ona dla przedniej osi -0,93/0,93/2,79, natomiast dla tylnej -0,19/0,93/2,05
Piotr