Koła 19 czy 17 - które bardziej komfortowe?

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 11 kwie 2016 04:50 am

Makabra pisze:Komfort bez dwóch zdań lepszy na 17
Na czym , według Ciebie , polega różnica w komforcie jazdy pomiędzy 17" a 19"-kami ? Ja mam 19"-ki i wspaniały komfort jazdy .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 11 kwie 2016 06:59 am

Ja mialem letnie 19 cali a na zimę 17 cali. Wolałem jeździć na 19. Pewniejsze prowadzenie i bardziej przewidywalny w zakrętach

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 11 kwie 2016 07:15 am

;)
Ostatnio zmieniony 25 sie 2016 10:54 am przez Makabra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 11 kwie 2016 01:38 pm

labrador pisze: mnie najbardziej podobają się duże kola 19.Jak tak stały obok siebie mój wyglądał jakby był w za ciasnych laciach
Makabra , powyższa wypowiedź jest bezcenna a komfort na 19" dla mnie jest Ok a nawet bardziej . Idealny kompromis pomiędzy tym a tym . Tak uważam . :) :lol: :D
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 12 kwie 2016 11:54 am

Jędrek,
Jak by się uprzeć, to i 22" by podeszły. Mój znajomy jeździ na takich Range Roverem w terenie stricte rolniczym (mówię by mieć pogląd na charakter infrastruktury drogowej). Nic że dwa razy w roku prostuje felgi a często też spawa, nic że na tych drogach wszystkie plomby mu wypadają (stomatolog się cieszy), nic że płaci krocie za bardzo niski profil (nasze 19" to istne balony w porównaniu) - tak chce i tak ma.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 12 kwie 2016 01:52 pm

Mariusz , masz rację - w naszych , polskich realiach drogowych tzw. "nalesniki" to porażka ale tak jak u mnie felgi 19" a balon 55 to , ja tak uważam , najlepszy kompromis . Komfort wysoki i nie trzeba alusów klepać a do tego dobrze wyglądają na Pacce.
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 13 kwie 2016 07:37 am

Ja mam na lato zestaw 295/40/20. Komfort niższy niż na zimowych 17, ale brak problemów z ocieraniem (raz mi się przytrafiło przy ostrym skręcie i dużym dołku przy relatywnie wysokiej prędkości). Plusy to lepsze prowadzenie w zakrętach, praktycznie zniknął problem z utratą przyczepności przy starcie, oraz wbrew pozorom mniej wyłapanych dziur. Minusy to jak pisałem: mniejszy komfort, na pewno większe obciążenie pompy wspomagania i pewnie trochę większe spalanie.

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 13 kwie 2016 07:54 am

Djrf
Ostatnio zmieniony 25 sie 2016 10:55 am przez Makabra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 13 kwie 2016 06:24 pm

dexus pisze:pewnie trochę większe spalanie.
Według mnie różnice minimalne . Zdecydowanie więcej zależy od sposobu jazdy - tu mozna szukac największych oszczędności , jeśli dla kogoś to kryterium decydujące .
Makabra pisze: co by znowu nie było ze zły dział bo dotyczy felg
Makabra , ubawiłeś :D mnie !! :D :D Co innego dodatkowe pytanie a co innego mnożenie tematów .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 14 kwie 2016 07:14 am

Dlatego napisałem"pewnie". W lecie zawsze odnotowuję większe spalanie. Po pierwsze w zimie klima raczej jest wyłączona, lepsza nawierzchnia też prowokuje do dynamiczniejszej jazdy, ale czy to jest problem :)
W ostatecznym rozrachunku i tak zamykam się w około 15l

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 21 kwie 2016 09:42 pm

Raczej logiczne jest że na większych balonach komfort jest lepszy. Nie którzy jeżdżą na samych felgach obleczonych gumą. Nie ważne że żołądek mają w gardle, ważne aby auto im się podobało.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

MyaS
Posty: 111
Rejestracja: 01 mar 2016 08:33 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: MyaS » 25 kwie 2016 08:13 pm

Chcecie poczuć różnicę w komforcie? ...

Proszę bardzo. Nasze 19" przy profilu 50/55 to komfort przez duże K.
Załączniki
15-24-photo-236616-s-1280x782.jpg

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 25 kwie 2016 08:20 pm

Te na zdjęciu mają wysokość opony 54 mm więc nie jest tragicznie. :) Swoją drogą ciekawe jak je wciągnęli na te felgi bo z doświadczenia wiem że takie "naleśniki" to 2 ludzi dociska oponę a jeden trzyma maszynę:)
Pozdrawiam

MyaS
Posty: 111
Rejestracja: 01 mar 2016 08:33 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: MyaS » 25 kwie 2016 08:49 pm

Kiedyś widziałem w programie motoryzacyjnym, bardziej o profilu tuningowym sposób bodajże z palnikiem.
Naciągali oponę na gorąco. Wiadomo guma wtedy staje się bardziej rozciągliwa i elastyczna.
Pytanie czy wraca do swojego poprzedniego kształtu? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: OPONY I FELGI :.”