Łańcuchy śniegowe

zibreski
Posty: 4
Rejestracja: 07 sty 2009 07:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Łańcuchy śniegowe

Post autor: zibreski » 23 gru 2009 09:33 pm

Panowie może ktoś podpowie czy producent przewidział do Pacyfiki łańcuchy śniegowe i jakie? Sądzę, że tak ale naczytałem się różnych opinii i sam już nie wiem. Dziękuję za podpowiedź.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 23 gru 2009 09:51 pm

Kolego jak do każdej fury w zależności od rozmiaru opon i rodzaju napędu zapodajesz tylko na jedną oś lub obie .
Od zasobności portfela zależy jakie kupisz . Jeżeli chodzi o mnie to ze średniej półki na cztery koła. Są miejsca np. na Słowacji i nie puszczą cie policmajstry jak ich nie posiadasz choć masz napęd na cztery koła.
Pozdrawiam
Nowa jakość nowe auto

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 23 gru 2009 11:44 pm

A ja myślę że najtańsze żeby pokazać władzy że łańcuchy posiadasz niech się odp..szą bo nigdy ich nie założysz jeśli posiadasz dobre zimówki i napęd na 4 :mrgreen:

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 24 gru 2009 02:23 pm

Łańcuchy mają być: mocne, bezpieczne, i dać się szybko ściągać jak i zakładać.

http://www.serwislandrover4x4.pl/index. ... t&Itemid=1

testowane w land rover dają rade
pamiętaj o rozmiarach bo czasami regulacja jest skąpa
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 25 gru 2009 08:04 pm

Masz rację Zyga jeśli chce zakładać to lepiej niech kupi dobre nie patrzy na cenę, :S

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 09 sty 2010 11:18 pm

No to przyznaj się z ręką na du*** ile razy zakładałeś łańcuchy :devil: Ja od 36lat ani razu i myślę że 90%ludzi w tym forum :mrgreen: .Prawie co zima jestem w górach na nartach a w mieście można jeżdzić w łańcuchach ?

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 10 sty 2010 01:26 pm

ja w zeszłym roku nie używałem ale w tym zanosi się na sporo atrakcji zimowych.
Najpierw poćwiczę na sucho może w jakimś garażu a potem na pewno skorzystam .
To co się dzieje na bocznych drogach mazowieckiego zmusza czasami do takich środków.
Wczoraj połowa sąsiadów na łańcuchach pomykała, taka tu dziura.
Pozdrawiam
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 10 sty 2010 02:18 pm

Wczoraj pojechalem w mojej okolicy na zaśnieżone drogi boczne aby sprawdzic jak on sobie radzi jak dla mnie jest ok.W ubiegłym Roku byłem w te najwieksze śniegi w Zakopcu i tez dawal rade podjechac na podjazdach przy stokach

A napiszcie może kto na jakich oponkach lata ??? Ja pierwsze śniegi pokonywałem na orginalnych z USA stwierdzam ze te ich opony są do bani założyłem http://www.novax.pl/prodszcz.php?r=5 i jestem zadowolony :)

:( Zły link mi sie wkleił juz poprawiony .
Ostatnio zmieniony 10 sty 2010 08:37 pm przez tedi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 10 sty 2010 07:10 pm

tedi, co Ty na 13 latasz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i to jeszcze letnie

Na poważnie to ja latam na orginalnych 235/55/19 Michelin Pilot Sport.
Mimo tego że mają oznaczenie M+S to szału nie ma.
Start z miejsca całkiem przyzwoity ale to dzieki AWD Snieg czy błoto po sniegowe ale do przodu ciagnie, schody zaczynaja sie przy hamowaniu i przy wchodzeniu w zakręt.
Ogólnie opona na lato, na zime średnio się nadaje a chyba nawet wcale :D

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 10 sty 2010 08:40 pm

szrek pisze:Na poważnie to ja latam na orginalnych 235/55/19 Michelin Pilot Sport.
Miałem te same dojechałem je przez ostatnie dwa okresy letnie i poszły na odstawke i nie wrucą juz na autko.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 10 sty 2010 09:50 pm

tedi pisze:Wczoraj pojechalem w mojej okolicy na zaśnieżone drogi boczne aby sprawdzic jak on sobie radzi jak dla mnie jest ok.
Tedi uważaj jak jest twardo to jest ok, ale jak nabierze śniegu na belkę pod silnikiem to już jest du** i żadne AWD nie pomaga. Koła się kręcą na zmianę a auto jak stoi tak stoi. Tak że AWD jest fajne jak jest twardy grunt.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

piotr e38
Posty: 253
Rejestracja: 06 lis 2009 02:46 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: piotr e38 » 10 sty 2010 10:45 pm

Koledzy, dzisiaj zrobiłem mały teścik swojego AWD i jestem w szoku, bo nie wiem jak, to jest możliwe, a mianowicie wybrałem się z kobitą na przejażdżkę, bo samemu ciężko zaobserwować jak działa system siedząc w aucie. Wybrałem zaspę śniegu pokaźnych rozmiarów (tak żeby utknąć), wjechałem i mówię do kobity, że zaczynamy testa, jak otworzyła drzwi, to już nie była taka ochocza do pomocy :mrgreen: , ale jakoś ją uprosiłem.

Ja w aucie, ona poza i obserwuje koła z jednej i drugiej strony. Włączamy D i rura, a ona mi melduje, że kręcą się wszystkie cztery koła na raz, zbaraniałem. Mówię żeby zobaczyła jeszcze raz, bo to nie możliwe. Teraz daję na R i powtórka z rozrywki, a ona że znowu wszystkie mielą. No dobra po teście maglowałem się kilka minut, żeby z tej zaspy się oswobodzić.

Wnioski. To że kręcą się oba z tyłu, jestem w stanie pojąć pewnie mamy w autkach tzw. LSD (limited slip diferential) w tylnym moście, ale z przodu powinno kręcić się jedno, a nie dwa. chyba że przedni dyfer też jest w jakimś stopniu zeszperowany.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 12 sty 2010 04:07 pm

Jak zawiesiłeś się na podwoziu to i łańcuchy nie pomogą :mrgreen:

Krzysztof K-g
Posty: 70
Rejestracja: 07 lut 2009 08:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzysztof K-g » 13 sty 2010 09:46 am

Tedi uważaj jak jest twardo to jest ok, ale jak nabierze śniegu na belkę pod silnikiem to już jest du** i żadne AWD nie pomaga. Koła się kręcą na zmianę a auto jak stoi tak stoi. Tak że AWD jest fajne jak jest twardy grunt.[/quote]


Zyga, mam prośbę, rozwiń ten temat. O co biega z tą belką? :O
Rozumiem, że jak się Pacyfka zawiesi na śniegu to kółka nie pomogą ale śnieg na belce co ma do rzeczy? Chyba, że to jakiś skrót myślowy :wink:

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 13 sty 2010 10:04 am

Belka jest najniżej wystającym elementem naszego samochodu.
I jak śnieg jest taki klejący a jest go dużo to, belka zbiera go jak pług
pchając pod silnikiem całkiem sporą warstwę. Część tego śniegu wpada do komory silnika na oklejając przekładnie kierowniczą i wszystko w pobliżu, jak już nie ma gdzie się ładować do środka a tylne koła pchają dalej to pod autem robi się taka poduszka ze śniegu przednie koła unoszą się do góry i tracą kontakt a tylne już nie dają rady przepchać takiego oporu. I jesteśmy ugotowani.
Tak, że jak jest dużo śniegi to trzeba uważać i starać się jak już wjedziemy w takie coś to nie stawać tylko jechać do końca:)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 15 sty 2010 10:32 pm

Warmik nie zalewaj to jest tak jakbyś polożył się na desce,która przybita jest do pomostu nad wodą i machał płetwami po wodzie to popłyniesz czy się tylko zmęczysz.To jest tak samo z łańcuchami jak podwozie wisi na zbitym śniegu,to tylko łopata i wycofać się .Moim zdaniem łańcuchy dobre na mokry śnieg i to do wysokości podwozia

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 15 sty 2010 11:27 pm

szunaj60 pisze:jakbyś położył się na desce,która przybita jest do pomostu nad wodą i machał płetwami po wodzie to popłyniesz czy się tylko zmęczysz
Szunaj jestem fanem Twoich metafor porównawczych :)
wisisz u mnie czyszczenie ekranu :):):)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 16 sty 2010 07:49 pm

:evil: ;)

wojtek
Posty: 9
Rejestracja: 21 maja 2009 08:44 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojtek » 05 lis 2010 08:30 am

witam
czy przy napedzie na 4 kola lancuchy zaklada sie na tyl czy powinny byc zalozone na wszyskie 4 kola?
w tamtym roku kontrolowali mnie w austri gdzie stoja znaki informujace o jezdzie w lancuchach wiec musze cos zakupic tylko nie wiem jaki zestaw
pozdrawiam

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 05 lis 2010 08:35 am

wojtek pisze:witam
czy przy napedzie na 4 kola lancuchy zaklada sie na tyl czy powinny byc zalozone na wszyskie 4 kola?
Według mnie są nie potrzebne ja mam AWD i po śniegu mknie jak głupia.A jak zawiesisz się na warstwie śniegu to i tak łańcuchy nie pomogą ja tak miałem.
Podstawa oponki zimowe i nic więcej.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 05 lis 2010 09:12 am

Łopata kolego,łopata a nie łańcuchy. :mrgreen:

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 05 lis 2010 09:14 am

wojtek pisze:zaklada sie na tyl czy powinny byc zalozone na wszyskie 4 kola?

powinny być założone na wszystkie 4 koła

- używaj polskich znaków ąćżźęł
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: OPONY I FELGI :.”