Klapa bagażnika otwiera-zamyka
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
Klapa bagażnika otwiera-zamyka
Hej,
Nie mogę znaleźć podobnego tematu.
Otwieram klapę z kluczyka lub przyciskiem w środku - i klapa otwiera się na 15 cm i zamyka...
Jak otworzę ręcznie to normalnie się zamyka z kluczyka..
Czy jakiś czujnik jest zabrudzony? Nie mogę zlokalizować tam jakiejś czujki...
Nie mogę znaleźć podobnego tematu.
Otwieram klapę z kluczyka lub przyciskiem w środku - i klapa otwiera się na 15 cm i zamyka...
Jak otworzę ręcznie to normalnie się zamyka z kluczyka..
Czy jakiś czujnik jest zabrudzony? Nie mogę zlokalizować tam jakiejś czujki...
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
dzieki - właśnie czytam ten post:
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... k&start=15
napieraj1 miał ten sam problem ale nie wiem jak sobie z nim poradził..?
a ten optyczny w zamku to jakoś widać? bo się przyglądałem i nic tam nie wypatrzyłem.
A krańcówki przy siłowniku - to te łebki na końcach takie okrągłe? czyściłem to wszystko i dalej nic...
nawet jak podniosę ręcznie klapę do połowy - to też wychyli się na 15 cm i wraca..
chciałem pomóc ręcznie żeby sprawdzić czy siłowniki są dobre - to też się bardzo mocno odbiła po 15 cm...
[ Dodano: Sro Lip 18, 2012 20:22 ]
zrobiłem dzisiaj kilka testów..
klapa jak jest w połowie i próbuje otwierać z pilota to znowu podnosi się o kolejne 10-15 cm i zmienia kierunek..
te gumy po bokach są chyba sprawne - bo jak je naciskam to klapa zmienia kierunek ruchu...
nie wiem jak można wyczyścić ten optyczne sensor bo nie wiem gdzie on jest i jak wygląda
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... k&start=15
napieraj1 miał ten sam problem ale nie wiem jak sobie z nim poradził..?
a ten optyczny w zamku to jakoś widać? bo się przyglądałem i nic tam nie wypatrzyłem.
A krańcówki przy siłowniku - to te łebki na końcach takie okrągłe? czyściłem to wszystko i dalej nic...
nawet jak podniosę ręcznie klapę do połowy - to też wychyli się na 15 cm i wraca..
chciałem pomóc ręcznie żeby sprawdzić czy siłowniki są dobre - to też się bardzo mocno odbiła po 15 cm...
[ Dodano: Sro Lip 18, 2012 20:22 ]
zrobiłem dzisiaj kilka testów..
klapa jak jest w połowie i próbuje otwierać z pilota to znowu podnosi się o kolejne 10-15 cm i zmienia kierunek..
te gumy po bokach są chyba sprawne - bo jak je naciskam to klapa zmienia kierunek ruchu...
nie wiem jak można wyczyścić ten optyczne sensor bo nie wiem gdzie on jest i jak wygląda
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Ja w swojej miałem coś podobnego tylko u mnie objaw był taki że nie zawsze to się działo. Klapa otwierała się troszkę wyżej lub jak się zamykała to potrafiła wrócić na proces otwierania.PelEe pisze:Nie mogę znaleźć podobnego tematu.
Otwieram klapę z kluczyka lub przyciskiem w środku - i klapa otwiera się na 15 cm i zamyka...
Jak otworzę ręcznie to normalnie się zamyka z kluczyka..
Czy jakiś czujnik jest zabrudzony? Nie mogę zlokalizować tam jakiejś czujki...
Przyczyną tego były zbyt słabe juz teleskopy i gdy jadąc w górę silnik musiał zbyt mocno ją pchać to zawracał. A gdy zamykała się to wystarczyło że delikatnie zrobiła uskok i wracała a dzieje się tak że mechanizm jest tak zestrojony gdy trafi na przeszkodę to ma zawracać.
Tak że Koledzy przyjrzyjcie się teleskopom czy przy ręcznym otwieraniu klapa sama się podniesie.
U mnie pomogło w 100 %
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
ale od jakiego momentu klapa sama się musi podnieść? ja jak dam za środek - to nie opada - stoi w miejscu.
Próbowałem pomóc rękę gdy się otwiera od samego początku - ale tak minimalnie się otwiera że nie ciężko jest złapać zanim zmieni kierunek... raz mi się udało - ale i tak zmieniła kierunek...
wszystko wskazuje na to że to teleskopy jednak - no bo wszystko działa - tylko zawraca
Próbowałem pomóc rękę gdy się otwiera od samego początku - ale tak minimalnie się otwiera że nie ciężko jest złapać zanim zmieni kierunek... raz mi się udało - ale i tak zmieniła kierunek...
wszystko wskazuje na to że to teleskopy jednak - no bo wszystko działa - tylko zawraca
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Od połowy to powinna się podnieść do samej góry bez zająknięciaale od jakiego momentu klapa sama się musi podnieść? ja jak dam za środek - to nie opada - stoi w miejscu.
A jeszcze jedno jak by co to teleskopy tylko w ASO zamienniki trudno spotkać o takie mocy. Ja kupiłem Mopara za dobrą cenę już nie pamiętam za ile ale cenowo było to znośne
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
wczoraj zyga próbował zdiagnozować ten problem u mnie.. Krańcówka (czujnik) na końcu szyny jest ok. Sama szyna też wygląda ok.
Czujnik w zamku też raczej jest ok. Odpięliśmy siłownik od klapy i też zawraca po kilku cm - więc to nie siłowniki.
xmax - czy Ty rozkręcałeś obudowę od tego silniczka (to czarne okrągłe)? czy są tam też jakieś krańcówki, czujniki?
Czujnik w zamku też raczej jest ok. Odpięliśmy siłownik od klapy i też zawraca po kilku cm - więc to nie siłowniki.
xmax - czy Ty rozkręcałeś obudowę od tego silniczka (to czarne okrągłe)? czy są tam też jakieś krańcówki, czujniki?
nie aż tak tego nie rozkręcałem,
Ja u siebie montowałem od podstaw. Oryginalnie nie miałem unoszenia klapy. Dorobiłem sam, ale części miałem sprawne. Na moją wiedzę, to jeśli zaczyna klapa iść do góry i nagle zawraca to coś ją ku temu przyczynia się.
Zobacz proszę, taki przykład.
NIech zacznie się tylko co unosić i od razu naciśnij "szczypkę" - boczną gumę (są dwie) pewnie w nich jest jakieś przebicie, że mylnie dostaje siłownik sygnał o przeszkodzie.
Te 'szczypki " łatwo uszkodzić, są na wierzchu.
Trudno mi to opisać, zadzwoń jutro, pogadamy.
Ja u siebie montowałem od podstaw. Oryginalnie nie miałem unoszenia klapy. Dorobiłem sam, ale części miałem sprawne. Na moją wiedzę, to jeśli zaczyna klapa iść do góry i nagle zawraca to coś ją ku temu przyczynia się.
Zobacz proszę, taki przykład.
NIech zacznie się tylko co unosić i od razu naciśnij "szczypkę" - boczną gumę (są dwie) pewnie w nich jest jakieś przebicie, że mylnie dostaje siłownik sygnał o przeszkodzie.
Te 'szczypki " łatwo uszkodzić, są na wierzchu.
Trudno mi to opisać, zadzwoń jutro, pogadamy.
XmaX
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
szczypki sprawdzaliśmy po obu stronach i działają prawidłowo
szczypnięcie przy unoszeniu zatrzymuje klapę
szczypnięcie przy opuszczania zatrzymuje klapę i zmienia kierunek
odpinaliśmy też siłownik od klapy czyli nie był pod za dużym obciążeniem, ale nic się nie zmieniło więc chyba amortyzatory, można wykluczyć
Wiec albo coś siedzi w samym siłowniku albo w zamku. Pele a sprawdź jeszcze czy przy zamkniętych drzwiach podniesienie klapy włącza oświetlenie, bo może nie ma jakiegoś sygnału z zamka, że jest już zwolniony i może unosić dalej, bo tego nie sprawdzaliśmy
szczypnięcie przy unoszeniu zatrzymuje klapę
szczypnięcie przy opuszczania zatrzymuje klapę i zmienia kierunek
odpinaliśmy też siłownik od klapy czyli nie był pod za dużym obciążeniem, ale nic się nie zmieniło więc chyba amortyzatory, można wykluczyć
Wiec albo coś siedzi w samym siłowniku albo w zamku. Pele a sprawdź jeszcze czy przy zamkniętych drzwiach podniesienie klapy włącza oświetlenie, bo może nie ma jakiegoś sygnału z zamka, że jest już zwolniony i może unosić dalej, bo tego nie sprawdzaliśmy
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
z tego co kojarzę to się zaświecą światła - ale sprawdzę jak wrócę do domuzyga pisze:Pele a sprawdź jeszcze czy przy zamkniętych drzwiach podniesienie klapy włącza oświetlenie, bo może nie ma jakiegoś sygnału z zamka, że jest już zwolniony i może unosić dalej, bo tego nie sprawdzaliśmy
(pamiętasz jak podpięliśmy wtyczkę w klapie - to lampka w klapie się zaświeciła...
... czy w siłowniku na łańcuchu nie ma jakiegoś krzywego ogniwa lub krzywej zębatki, po której jak zacznie kręcić silnik to stawia opór i zaczyna wracać. Mi ewidentnie wygląda to na jakiś opór stawiany przez coś, nawet bardzo delikatnego.
Może już to robiłeś, ale wejdz do bagażnika, pozdejmuj plastiki i obserwuj, patrz czy równo idzie i gdzie , na czym się to zatrzymuje.
Może już to robiłeś, ale wejdz do bagażnika, pozdejmuj plastiki i obserwuj, patrz czy równo idzie i gdzie , na czym się to zatrzymuje.
XmaX
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
zdjęcia czujnika
Rozebrałem dzisiaj części przekładni. Według nas walnięty jest ten czujnik co na zdjęciu..
on jakoś musi działać tak jak ABS - bada czy silnik kręci...
zrobiliśmy test że podczas otwierania przesuwaliśmy szybko kawałek plastiku między tym czujnikiem - i wtedy siłownik się kręcił.... to kółko z wycięciami na 100% się kręci dobrze - więc to musi być ten czujnik - czy to jest ten optyczny?
można dokupić taki czujnik? orientujecie się?
on jakoś musi działać tak jak ABS - bada czy silnik kręci...
zrobiliśmy test że podczas otwierania przesuwaliśmy szybko kawałek plastiku między tym czujnikiem - i wtedy siłownik się kręcił.... to kółko z wycięciami na 100% się kręci dobrze - więc to musi być ten czujnik - czy to jest ten optyczny?
można dokupić taki czujnik? orientujecie się?
Myślę, że możnaby go zastąpić każdym innym ze sklepu elektronicznego. Spróbuj go rozebrać, w srodku z jednej strony powinna być dioda led( źródło światła) a z drugiej fotorezystor lub fotodioda. Kółko z nacięciami jak się obraca to raz przysłania źródło światła a raz odsłania dając impulsy, co sterownik odczytuje, że się kręci W każdym sklepie elektronicznym np. na tęczowej lub w sklepie Axel na dworcowej 28 kupisz elementy do naprawy tego ustrojstwa.
Ale z drugiej strony, jak przesuwales miedzy nim plastik i dzialalo, to znak, ze moze on być sprawny tylko zle ustawiony na kółku, np. za bardzo wysuniety do srodka lub na zewnatrz co nie dawalo czytelnego impulsu.
Taki czujnik mozna tez zbudowac samemu, tylko trzeba wiedziec jaki jest odbiornik (trza obmierzyć). Koszt czesci to ok 10 zł i trochę zabawy.
Spróbuj najpierw obczaić w jakiej dokładnie pozycji jest otwor od nadajnika i odbiornika w czujniku a później dokladnie go ustawić otworami nad wycieciami w kółku.
Ale z drugiej strony, jak przesuwales miedzy nim plastik i dzialalo, to znak, ze moze on być sprawny tylko zle ustawiony na kółku, np. za bardzo wysuniety do srodka lub na zewnatrz co nie dawalo czytelnego impulsu.
Taki czujnik mozna tez zbudowac samemu, tylko trzeba wiedziec jaki jest odbiornik (trza obmierzyć). Koszt czesci to ok 10 zł i trochę zabawy.
Spróbuj najpierw obczaić w jakiej dokładnie pozycji jest otwor od nadajnika i odbiornika w czujniku a później dokladnie go ustawić otworami nad wycieciami w kółku.
Serwis Elektroniki Przemysłowej
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
wracam z tematem... po licznych pomiarach itp wygląda jakby cały ten mechanizm był sprawny. Padło więc na sprawdzenie modułu do którego podłączony jest mechanizm podnoszenia klapy..
teraz mam pytanko do osób z okolic Wrocławia - byłby ktoś tak dobry aby udostępnić na momencik dostęp do swojej pacifici. Chciałbym podpiąć ten mechanizm do innego samochodu i wykluczyć na 100% czy to jest to czy nie...?
Żeby to podłączyć wystarczy tylko odkręcić boczek lewy tylny (jakieś 4 śrubki) + ewentualnie jak wtyczka nie sięgnie odkręcić 3 śruby z windy...
jeśli ktoś by się zgodził jakoś bym się odwdzięczył....
teraz mam pytanko do osób z okolic Wrocławia - byłby ktoś tak dobry aby udostępnić na momencik dostęp do swojej pacifici. Chciałbym podpiąć ten mechanizm do innego samochodu i wykluczyć na 100% czy to jest to czy nie...?
Żeby to podłączyć wystarczy tylko odkręcić boczek lewy tylny (jakieś 4 śrubki) + ewentualnie jak wtyczka nie sięgnie odkręcić 3 śruby z windy...
jeśli ktoś by się zgodził jakoś bym się odwdzięczył....
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
Dzięki "Leszczu" zamienialiśmy kolejno windę (okazało się że jest sprawna) i później moduł tej windy
[img][img]http://images41.fotosik.pl/1741/c0e5ff86ef8d4ca7.jpg[/img][/img]
okazuje się że on coś szwankuje....
Leszcze wziął go do naprawy - a ja między czasie szukam innego jakby się tego nie dało naprawić....
Znaleźliśmy u kogoś na allegro za 190 PLN - może ktoś ma namiary na jakiś tańszy jeszcze?
[img][img]http://images41.fotosik.pl/1741/c0e5ff86ef8d4ca7.jpg[/img][/img]
okazuje się że on coś szwankuje....
Leszcze wziął go do naprawy - a ja między czasie szukam innego jakby się tego nie dało naprawić....
Znaleźliśmy u kogoś na allegro za 190 PLN - może ktoś ma namiary na jakiś tańszy jeszcze?