Progi - warto kontrolować
Progi - warto kontrolować
Hehe... i problem zgnitych progów dopadł i mnie Oddałem auto na konserwację i co?.... potrzebuję progi!! No nic, blacharz/dekarz akrobata sobie poradzi... bo w sumie wyjścia nie ma Ciekawe jak to wyjdzie... te zakichane nakładki, nie widać co się pod nimi dzieje! Lepiej tam zajrzeć co jakiś czas, bo jak na zewnątrz wyjdą dziury to koszty naprawy rosną!
Ostatnio zmieniony 01 gru 2015 01:02 am przez Patrycy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
I tu pytanie . Czy ktoś je zdejmował ? Chodzi mi konkretnie o spód . Z tego co się zorientowałem to są one przytwierdzone do progu czymś w rodzaju plastykowych "nitów" - raczej nierozbieralnych .Patrycy pisze: te zakichane nakładki, nie widać co się pod nimi dzieje! Lepiej tam zajrzeć co jakiś czas, bo jak na zewnątrz wyjdą dziury to koszty naprawy rosną!
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
- Lokalizacja: Siewierz
- Samochód: Opel Insignia
Jędrek, robiłem u siebie progi i z tego co pamiętam były one mocowane na spinkach plastikowych.
Jeżeli chodzi o korozje to u mnie poszły dwa arkusze blachy, szerokości około 20 cm i długość od koła do koła cena za dwa arkusze 75 zł.
Przerdzewiały próg wycięty z połową rantu na lewarek samochodowy (druga cześć rantu to ta którą przykrywają plastiki na szczęście mimo ziemi która zalegała w plastikach nie wystąpiły ogniska korozji) dospawane, powiercone dziury na kołki i zamontowane plastiki koszt 280 zł z zabezpieczeniem antykorozyjnym.
Jeżeli chodzi o korozje to u mnie poszły dwa arkusze blachy, szerokości około 20 cm i długość od koła do koła cena za dwa arkusze 75 zł.
Przerdzewiały próg wycięty z połową rantu na lewarek samochodowy (druga cześć rantu to ta którą przykrywają plastiki na szczęście mimo ziemi która zalegała w plastikach nie wystąpiły ogniska korozji) dospawane, powiercone dziury na kołki i zamontowane plastiki koszt 280 zł z zabezpieczeniem antykorozyjnym.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
I jeszcze co do progów ... warto sie przyjrzec czy gdzle odpływ (ze tak to nazwe)nie zatkany... bo od srodka predzej zaczną rdzewiec...
odruchowo nawet sie chce je samemu przytkac na lepszej ochrony srodka no ale to lepiej nie bedzie.
Tu mam pytanie...
srodki do konserwacji profili.. czy moze jest cos innego co by tam wpuscic a było by lepsze niz wosk i cos tam ... zawarte w ów srodkach.?
odruchowo nawet sie chce je samemu przytkac na lepszej ochrony srodka no ale to lepiej nie bedzie.
Tu mam pytanie...
srodki do konserwacji profili.. czy moze jest cos innego co by tam wpuscic a było by lepsze niz wosk i cos tam ... zawarte w ów srodkach.?
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Ja pacunie konserwowałem jak tylko zakupiłem i po prawie 4 latach pojawiła się rdza. Konserwowałem na dobre niezardzewiałe progi. Tylko że nie robiłem profili zamkniętych i pewnie poszło od środka. Teraz konserwuję jeepa cherokee 2014 rok włącznie z profilami zamkniętymi aby nie było problemu za kilka lat:)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Jeśli przechodzimy - w sposób stopniowy - do
konserwacji w ogóle to - zachęcam do dzielenia się cennymi
info na ten temat w istniejącym już na F, specjalnym wątku:
pt. Konserwacja podwozia
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=7002
A TU - zostańmy na progu,
sorry: PRZY progach
konserwacji w ogóle to - zachęcam do dzielenia się cennymi
info na ten temat w istniejącym już na F, specjalnym wątku:
pt. Konserwacja podwozia
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=7002
A TU - zostańmy na progu,
sorry: PRZY progach
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Zgniło i u mnie. Te listwy boczne dobrze wyglądają ale stwarzają idealne warunki dla rdzy. Ale to już wiecie.
Brak dostępności progów do Packi oraz kłopot z dopasowaniem od innego auta. Szybka decyzja, dorabiamy. Arkusz blachy 80zł, i spec z giętarką 2m. Na szczęście u mnie nie zgniło tak wysoko jak na zdjęciach. Wymiana obejmowała wypełnienie progu, próg zewnętrzny i części przy nadkolach, szczególnie tylnych (kiepska tam konstrukcja mocowania nadkola i zbiera się sporo błota i wilgoci).
Do tego, oczywiście, wycięto zardzewiałe elementy. Szczęśliwie nie wychodziły poza obręb zasłonięty przez listwy boczne i nie było problemu z malowaniem. Do tego solidna kilkuwarstwowa konserwacja pistoletem, no i wcześniej podkład. Po każdym malowaniu czas na schnięcie. Packa siedziała w warsztacie ponad tydzień. Ale mogę śmiało polecić swojego Speca od konserwy.
Dodam, że w takim przypadku, oszczędzanie i nie zdjęcie nadkoli, to totalna głupota. Tam jest mnóstwo powierzchni metalowych podatnych na rdzę, też warto o tym pomyśleć.
Koszt całości ok. 900zł.
Pozdro.
Brak dostępności progów do Packi oraz kłopot z dopasowaniem od innego auta. Szybka decyzja, dorabiamy. Arkusz blachy 80zł, i spec z giętarką 2m. Na szczęście u mnie nie zgniło tak wysoko jak na zdjęciach. Wymiana obejmowała wypełnienie progu, próg zewnętrzny i części przy nadkolach, szczególnie tylnych (kiepska tam konstrukcja mocowania nadkola i zbiera się sporo błota i wilgoci).
Do tego, oczywiście, wycięto zardzewiałe elementy. Szczęśliwie nie wychodziły poza obręb zasłonięty przez listwy boczne i nie było problemu z malowaniem. Do tego solidna kilkuwarstwowa konserwacja pistoletem, no i wcześniej podkład. Po każdym malowaniu czas na schnięcie. Packa siedziała w warsztacie ponad tydzień. Ale mogę śmiało polecić swojego Speca od konserwy.
Dodam, że w takim przypadku, oszczędzanie i nie zdjęcie nadkoli, to totalna głupota. Tam jest mnóstwo powierzchni metalowych podatnych na rdzę, też warto o tym pomyśleć.
Koszt całości ok. 900zł.
Pozdro.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 21 maja 2015 02:49 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: 4.0 AWD->FWD Ltd 2007
Właśnie zakończyłem prace nad progami początkowo chciałem wspawać używane
ale skończyło się na gięciu i dopasowywaniu blachy. Koszt wycięcia, dogięcia i wspawania nowych 3 warstw z zabezpieczeniem i pomalowaniem 1300 pln w warsztacie w Łodzi.
Dodatkowo zafundowałem konserwacje całego podwozia bo wyglądało nie ciekawie.
Tak wyglądały przed:
ale skończyło się na gięciu i dopasowywaniu blachy. Koszt wycięcia, dogięcia i wspawania nowych 3 warstw z zabezpieczeniem i pomalowaniem 1300 pln w warsztacie w Łodzi.
Dodatkowo zafundowałem konserwacje całego podwozia bo wyglądało nie ciekawie.
Tak wyglądały przed:
Ostatnio zmieniony 31 sty 2016 04:06 pm przez pankot, łącznie zmieniany 1 raz.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Jeśli nic w raporcie Carfax nie było to bardzo dziwne że samochód z FL tak wyżarty.armo pisze:Właśnie nie była powodziowa i co lepsze kupiłem na Florydzie.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Jakby co to w Gdyni jest firma która specjalizuje się w dorabianiu progów. Jest tylko jeden ambaras. Jeśli progi są niestandardowe czyli nie do passata to potrzebują stare na wzór.
Słyszałem o nich dobre opinie, niektórzy blacharze z okolic z nimi współpracują.
Mnie czeka próg w drugim aucie, jest już w stanie agonalnym. Może sam się do nich uśmiechnę
http://www.progisamochodowe.com
Słyszałem o nich dobre opinie, niektórzy blacharze z okolic z nimi współpracują.
Mnie czeka próg w drugim aucie, jest już w stanie agonalnym. Może sam się do nich uśmiechnę
http://www.progisamochodowe.com
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Ja swoją poprzednią Pacynke konserwowałem w Dębicy i zapłaciłem 6000zł, w tym mycie podwozia, podkład antykorozyjny i masa bitumiczna. Obecną też będę u niego konserwował, tylko czekam na cieplejsze dni.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
nie nie, o jedno zero za dużo napisałem, zapłaciłem za konserwacje 600złpawel1980 pisze:trochę drogo ja zapłaciłem 750 złlutek34 pisze:Ja swoją poprzednią Pacynke konserwowałem w Dębicy i zapłaciłem 6000zł, w tym mycie podwozia, podkład antykorozyjny i masa bitumiczna. Obecną też będę u niego konserwował, tylko czekam na cieplejsze dni.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816