Smarowanie zamków.

szyby, zderzaki, lusterka,itp
Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Smarowanie zamków.

Post autor: UV » 11 lut 2013 09:37 pm

Podczas wizyty u klucznika.
W czasie dorabiania kluczyka, klucznik poradził mi aby czasem rozruszać zamek w drzwiach kluczykiem. Miał już parę interwencji przy zapieczonych zamkach z powodu nie używania. Wiadomo pilotem wygodniej.
I stanowczo odradził stosowanie WD40 w rezultacie długofalowo tylko szkodzi zamkom. Zalecił ewentualnie :lol: stosowanie oleju do zamków lub maszynowego.
Miłego rozruszania zamków. :P
Ostatnio zmieniony 11 lut 2013 11:41 pm przez UV, łącznie zmieniany 1 raz.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 11 lut 2013 10:23 pm

WD 40 jest preparatem raczej do odrdzewiania .Smarować należy produktami do smarowania

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 11 lut 2013 10:25 pm

czarny góra pisze:WD 40 jest preparatem raczej do odrdzewiania .Smarować należy produktami do smarowania
Otóż to.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 11 lut 2013 11:22 pm

Nieużywany organ ma to do siebie że zanika - prawda ogólnie znana.
Zamek nie tyle się zapieka - bo niby od czego, a w dość precyzyjnych zakamarkach osadza się wszelaki kurz, który w połączeniu z wszechobecna wilgocią tworzy maź, która tężeje i blokuje swobodne przemieszczanie się zapadek.
Zatem główne działanie użytkownika to okresowe czyszczenie mechanizmu bębenka preparatem myjącym i konserwującym - a z nieco innej dziedziny wiem, że np. producent zamków GERDA odradza bądź wręcz zabrania (pod rygorem utraty gwarancji) jakiegokolwiek smarowania mechanizmu zapadek klucza. Wszelaka "tłustość" w tym rejonie sprzyja szybszemu osadzaniu się wszelkiego niechcianego śmiecia i przyspiesza proces blokowanie bębenka z powodu nieprecyzyjnego dopasowania się zapadek do mechanizmu. A zatem częstsze czyszczenie murowane.
Jeśli zatem jakiś olej lub coś takiego to raczej po rozruszaniu zamka zachęcałbym do efektywnego przedmuchania go sprężonym powietrzem. Taki zabieg ponadto ochroni naszą garderobę przed tłustymi olejowymi plamami spowodowanymi przez klucz wyjęty z zamka, który wyląduje następnie w kieszeni.
Rozsądek przede wszystkim.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: ELEMENTY ZEWNĘTRZNE :.”