Klapa bagażnika - da się otworzyć wyżej ?

szyby, zderzaki, lusterka,itp
kumpo
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2015 08:34 pm
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 3.5

Klapa bagażnika - da się otworzyć wyżej ?

Post autor: kumpo » 23 sie 2015 08:47 pm

mam do was pytanie czy wasze klapy bagażnika podnoszą sie tak nisko czy to wina teleskopów
jestem nowym właścicielem i już 3 razy uderzyłem głową i normalnie doprowadza mnie to do szału czy ma ktoś z was doświadczenie w tym temacie
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez kumpo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 24 sie 2015 01:12 am

Tak już uroda tych klap w PAC - otwierają się niestety za nisko
(dla niektórych). Przy okazji - witam krajana na Forum :)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 24 sie 2015 09:26 am

Jak nie jesteś azjatą to niestety głowa boli :(
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

kumpo
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2015 08:34 pm
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 3.5

Post autor: kumpo » 24 sie 2015 07:34 pm

pozdrawiam krajana jak od piąłem teleskopy to ta klapa idzie do góry cz nie próbował ktoś z was zastosować innych teleskopów np takich które się troszkę dłużej wysuwają

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 24 sie 2015 10:17 pm

Ciekawy pomysł, ale trzeba by znaleźć nie tylko (odpowiednio) dłuższe po otwarciu ale i składające
się do długości umozliwiającej zamkniecie klapy + z odpowiednimi mocowaniami.
Nie pamiętam, żeby ktoś tu na F znalazł i z powodzeniem takie zastosował
(choć może gdzieś tu jednak jest coś w tym temacie).
Jak by Ci się udało to będziesz bardzo
pożytecznym prekursorem ;) .
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 24 sie 2015 10:21 pm

Najpierw po odpięciu tu trzeba sprawdzić czy podniesienie wyżej nie porysuje dachu.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 25 sie 2015 06:38 pm

Pach , specjalnie poszedłem do garażu i sprawdziłem co i jak . Siłowniki po złożeniu mają jeszcze rezerwe około 2 cm ( po złożeniu jeszcze tyle wystają z wysuwające sie elementy z siłownika czyli o tyle pójdą wyżej i o tyle się złożą ) . Jesli chodzi o kolizję klapy z dachem to jest jeszcze spory zapas ( chodzi o kąt podniesienia ). Przyszedł mi do głowy inny pomysł (rozważania póki co , teoretyczne ) . A jeśliby pod 2 śruby , gdzie jest mocowany u góry do nadwozia siłownik , podłożyć stosowne podkładki dystansowe (np. grubość 1,5 - 2 cm ) ? Jeśli będzie pogoda , jutro pokombinuje , porobię fotki i dam znać jaki efekt . Faktycznie , ja mam 183 cm wzrostu i mocno musze uważać na głowę . W Dodge Grandzie klapa idzie sporo wyżej . Tym bardziej , że przy takiej kombinacji nie trzeba zmieniać siłowników - tak przerobione z powodzeniem zmieszczą się w swoim oryginalnym miejscu .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

klapa bagażnika

Post autor: Jędrek » 26 sie 2015 01:04 pm

Więc już jestem po zabiegu jak wczoraj pisałem . Wykręciłem siłowniki (tylko z elementów przykręcanych do klapy) , na każdy z nich , z obu stron , dołożyłem po 2 płaskie podkładki śr. 6mm (trochę trzeba pokombinować aby weszły na gwint w siłownikach) i zmontowałem całość . jaki efekt ? Przed robotą wysokość od dołu klapy do podłoża ( na zdjęciu) - 174 cm a po "kombinacjach" - 178 cm . Tylko 4 cm ale już bezkolizyjnie chodzę pod klapą .Polecam - działa i klapa zamyka się bez problemu . Nie pobieram opłat patentowych za to flaszka mile widziana !!!!
Załączniki
DSCN8262.JPG
DSCN8263.JPG
DSCN8261.JPG
DSCN8260.JPG
DSCN8259.JPG
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 26 sie 2015 05:05 pm

Jędrek pisze:... ja mam 183 cm wzrostu.. ...po "kombinacjach" - 178 cm
Wychodzi na to, ze jeszcze 5 cm brakuje (+ grubość podeszwy) :mrgreen: ;)
Ale krok w dobrym kierunku i toast za udaną próbę i fotki.
Pewnie żeby było definitywnie wyżej, trzeba by wytoczyć
przedłużkę - z jednaj gwint.otwór, z drugiej - śruba.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 26 sie 2015 07:07 pm

Albo 7cm i gdubosc podeszwy :) ale waNe ze patent koledze pasuje !
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 26 sie 2015 07:59 pm

Pach , fakt , można wykombinować coś w rodzaju swoistej przedłużki . 183 cm wzrostu , ale mało kiedy chodzi sie z "połkniętym kijem" . Zawsze lepsze 178 niż 174 . A tam gdzie podałem wymiary to miejsca najniższe w klapie . Środkiem spokojnie będąc wyprostowanym .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 26 sie 2015 08:11 pm

Witam i podpinam się pod temat. Myślałem już o tym wcześniej aby klapa podnosiła się o kilka centów wyżej ( 3 razy klapki z nóg znalazły się pod autem po zderzeniu ). Po obserwacji i pomiarach wyszło : długość amortyzatora 41 cm długość tłoczka na wysuwie 17,5 cm. Amortyzator jest gazowy ale bez oznaczeń ( u mnie tak jest ). Pojechałem do sklepu motoryzacyjnego ( mili goście ) i wyszukali mi amorki o długości 40 cm z tłoczkiem wysuwanym na 23 cm . Nie wiem z jakim KN podnoszą ale zamówiłem . Podobno są bardzo mocne i gazowe więc klapa nie będzie opadać ( żona będzie wisieć na klapie :mrgreen: albo pakować się przez drzwi ). Firma KYB dwa lata gwarancji. Jak je dostanę i zamontuję to dam znać i podam numer części. Wieczorem opiszę.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 26 sie 2015 08:15 pm

Józek pisze:Albo 7cm i grubosc podeszwy ...
No, nie wywyższaj się Kolego :mrgreen:
west26 pisze:...Jak je dostanę i zamontuję to dam znać i podam numer części. ...
Brawo - czekamy. Ale się ten temat stał "gorący".
Cieszę się, bo sam tez zaliczyłem kilka razy klapę głową :devil:
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 26 sie 2015 08:24 pm

Pach , gratuluję poczucia humoru ! Pozdrawiam .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

kumpo
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2015 08:34 pm
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 3.5

Post autor: kumpo » 27 sie 2015 11:25 am

miałem tak zrobić jak kolega ale brak na razie czasu więc poczekam na efekt w każdym razie na pewno to przerobię

Dariusz
Posty: 39
Rejestracja: 15 maja 2015 10:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Dariusz » 28 sie 2015 04:16 pm

Fajny pomysł. Ja na razie uczę się pod klapą chodzić z pokorą :-D

kumpo
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2015 08:34 pm
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 3.5

Post autor: kumpo » 30 sie 2015 12:22 pm

jak obiecałem nie spocznę do puki nie przerobię tej klapy i mam już jeden pomysł mianowicie siłowniki od kia carnival długość całkowita 735 mm skok tłoka 310 siła 725n [o45 mniej od naszych] zamówiłem na razie używki po 9zł aby wypróbować zmierzyć dokładnie długość cylindra tłoka chociaż z moich obliczeń wynika że ma ok 430mm powinien pasować tłoczysko można obciąć do naszych potrzeb i zagwintować jak przyjdą i to zrobię dam znać co wyszło

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 02 wrz 2015 06:25 pm

Przepraszam Wszystkich Forumowiczów za brak mojej odpowiedzi dotyczącej wymiany amorków w klapie. Niestety jak to się mówi wypadki chodzą po ludziach i zostałem jego ofiarą. Miałem poważny wypadek i obecnie leże w szpitalu. Jak tylko wyjdę o własnych nogach zaraz Wam odpiszę co i jak wyszło. Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 02 wrz 2015 06:34 pm

west26 , życzę jak najszybszego powrotu do zdrowia i z niecierpliwością czekam na twój patent(+dokładny opis) odnośnie klapy bagażnika . Pozdrowienia !!! A flaszkę stawiam za rychły powrót do zdrowia !!!
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 02 wrz 2015 06:40 pm

Dzięki Jedrek. Flaszka się przyda potem bo jestem na prochach. :S

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 02 wrz 2015 06:43 pm

west26 , niech czeka i nabiera mocy !!!!
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 02 wrz 2015 07:40 pm

west26, Dołączam się z życzeniami szybkiego powrotu do zdrowia :)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 02 wrz 2015 08:09 pm

Duzo zdrowia! Mam nadzieje ze to nie klapa spadla Ci na glowę ;)
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 02 wrz 2015 08:21 pm

Dzieki chłopaki za słowa otuchy. Jest fajnie z wami. Klapa nie spadła na głowe. Kierowca - kurier zepchną mnie z drogi . Dobrze ,że jechalem volvo teścia bo żony auto rozpadłoby się na części pierwsze i to fabryczne.Ale to pogawędka na inny temat.Jeszcze raz Dziekuję.

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 03 wrz 2015 08:39 pm

Jeszcze raz zdrowia życzę!
Ja w ten weeken wracalem z łodzią. 5m pacifici i 8m przyczepa. Cos mnie oslepilo w lewym lusterku.. wyprzedza mnie... patrze do przodu a ten z przeciwka juz za blisko... w heble i do prawej ale byle nie na zwirowe pobocze. Jechalem na tempomacie 80km/h. Citroen xsara mijal tego z przeciwka lewymi kolami po jego stronie... a ten z przeciwa polową auta po zwirowym poboczu... bylo blisko
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

kumpo
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2015 08:34 pm
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 3.5

Sukces

Post autor: kumpo » 05 wrz 2015 11:18 pm

Po znalezieniu odrobiny czasu zabrałem się do dopasowania teleskopów z Kia Carnival,adaptacja zakończyła się całkowitym sukcesem co zamieszczam na poniższych zdjęciach.Oto opis co zrobiłem, mianowicie kupiłem teleskopy od Kia po 29zł z przesyłką (nowe kosztują 45zł/szt),owe teleskopy trzeba obciąć o ok 5,5 cm następnie przy pomocy szlifierki kątowej szlifujemy trzpień teleskopu tak aby dało się go nagwintować (originalnie teleskop ma fi 10 a my potrzebujemy fi 8), po tym zabiegu używamy narzynki M8x1.25.Gwintujemy trzpień na długości ok 1,5 cm.Po tym zabiegu odkręcamy plastikową końcówkę z uciętego wcześniej siłownika od Kia.Następnie używamy gwintownika do gwintowania wewnętrznego o tym samym rozmiarze i gwintujemy otwór w plastikowej końcówce. Ostatnim etapem jest nakręcenie plastikowej końcówki na za gwintowany pręt teleskopu (ja dodatkowo użyłem kleju do metalu tak dla pewności połączenia)
Ja mam 1,82 wzrostu a efekt widać na poniższych zdjęciach
Obserwację po montażu teleskopów:
1.Klapa otwiera się na żądaną prze zemnie wysokość.
2.Siłowniki od Kia dają radę chociaż ich siła jest nie znacznie mniejsza od seryjnych siłowników packi tzn.klapa po otwarciu stoi stabilnie nie opada,zamyka się bardzo lekko.
3.Siłowniki od Kia nie chowają się całkowicie czyli po wciśnięciu część trzpienia zostaje ale po dokonaniu powyższej przeróbki klapa zamyka się bez najmniejszego problemu a odległość plastikowej główki od tylnej lampy wynosi ok 4-5 mm.
Za patent nie pobieram żadnych gratyfikacji jedynie należy się jedna flaszka
P.S W razie czego służę pomocą (na reszcie moja głowa będzie bezpieczna)
Załączniki
DSC00758.jpg
DSC00748.jpg
Pierwszy teleskop od dołu <br />oryginał od packi <br />Drugi to oryginał od Kia <br />A trzeci po przerubce
Pierwszy teleskop od dołu
oryginał od packi
Drugi to oryginał od Kia
A trzeci po przerubce
DSC00756.jpg
DSC00753.jpg

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 06 wrz 2015 08:26 am

Wow! Genialne!
Czy mozesz podac takie wymiary:
Dlugosc calkowita od sroda do srodka otworu.
Dlugosc wysunietego preta - od cokolu do srodka otworu
Dlugosc grubej części - tez od srodka orworu do konca.

Moze uda mi sie namierzyc silownik nie wymagajacy przerobki.

Cykniesz fotke miejsca gdzie klapa dochodzi do davhu? Zero ryszyka kolizji? Ciekawe jak w przypadku jlapy elektrycznej ;)
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

kumpo
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2015 08:34 pm
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 3.5

Post autor: kumpo » 06 wrz 2015 08:47 am

czekam na odpowiedź z jednej firmy która robi siłowniki czy są w stanie zrobić taki siłownik jak mi odpiszą to ci podam ale musisz się liczyć że cena jednego to jakieś 130żł za sztukę a ja to przerobiłem za 29złbo tyle mnie kosztowały nowe kosztują 45zł za szt na allegro

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 06 wrz 2015 09:05 am

Raczej chcę zapytać czy cos z katalogu mają o tych wymiarach.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

kumpo
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2015 08:34 pm
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 3.5

Post autor: kumpo » 06 wrz 2015 09:20 am

z katalogu to kolega west 26 pisał że mu coś dobrali trzeba jego spytać ja pytałem u siebie w sklepie motoryzacyjnym to powiedzieli że nie mają takich katalogów

maciasty77
Posty: 136
Rejestracja: 27 paź 2013 05:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: maciasty77 » 06 wrz 2015 12:43 pm

Będę śledził temat,bo jestem przed kupnem nowych siłowników, stare już nie trzymają. ..
Jeżeli nie masz wyjścia-wyjdź wejściem...

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 06 wrz 2015 01:57 pm

Nie mowie o katalogu motoryzacyjnym tylko producenta czyli fabrykę krosno :)
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

kumpo
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2015 08:34 pm
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 3.5

Post autor: kumpo » 06 wrz 2015 02:29 pm

ja ten katalog przeglądałem w internecie ale nic ciekawego nie widziałem

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 07 wrz 2015 10:09 pm

Witam ponownie szanownych forumowiczów. Przepraszam za zwłokę w temacie. Siły wyższe. Ale do tematu poprawy klapy. Odebrałem amorki ,które zamówiłem ( teściu odebrał bo ja nie jestem jeszcze w stanie poruszać się o własnych nogach poza tym to jest jego praca i dzięki dla niego składam ). Są dłuższe od naszych o 3,5 centa. Myśle ,bedzie gitara. Teściu do roboty . Nie jest to skomplikowana sprawa ale teściu mokry. Nadzór jest :8 . Amorki założone. Super ! Próba i porażka . Klapa nie podnosi się bez pomocy ręką. W pozycji otwartej klapa wisi ale jakoś niepewnie. Po pociągnięciu na dół wali jak głupia. Niby 500N ale cienko to widzę. Rozkaz do teścia : zakładamy stare a te do zwrotu. W międzyczasie poczyściłem stary amorek od pacy i odkrywam wartość 770N !.. Panowie i panie szok! Szok mija po przeglądnięciu strefy allegro. Takie wartości ma skoda fabia ! (albo dalej piguły działają ). Amortyzator ze sklepu był do audi A6. Po zamontowaniu starych amorków teść ma 3 szwy na głowie. Amorki źle zamocowane na kulkach . Klapa wanęła w dół jak piorun. Ups.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 07 wrz 2015 10:22 pm

Z tego co się orientuję wartości amortyzatora w niutonach muszą być utrzymane gdyż podczas niskiej temperatury spada wydajność oleju i klapa będzie opadać samoczynnie.

kumpo
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2015 08:34 pm
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 3.5

Post autor: kumpo » 07 wrz 2015 10:55 pm

moje mają 725n i dają bez problemu radę

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 08 wrz 2015 06:47 am

west26 pisze:Z tego co się orientuję wartości amortyzatora w niutonach muszą być utrzymane gdyż podczas niskiej temperatury spada wydajność oleju i klapa będzie opadać samoczynnie.
west26 , masz całkowitą rację . W moim drugim pojeździe miałem tak , że zimą ledwo trzymały a latem gitara .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 08 wrz 2015 08:44 pm

Myślę , że 725N powinno dać radę ale okaże się to w praktyce.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 08 wrz 2015 09:10 pm

Oryginalne amortyzatorki mają zapunktowane ( w trzech miejscach po obwodzie ) miejsce do którego dochodzi tłok i się zatrzymuje. Gdyby nie to , tłok wysunął by się bardziej. Dlatego myślę sobie aby zakupić amorek dłuższy i po pomiarach zagnieść go w uchwycie tokarskim ( lekko ) w odpowiednim miejscu. Teraz tylko muszę poszukać czegoś co będzie pasowało. Ale dam radę. Chyba , że ktoś pomoże w poszukiwaniach.

kumpo
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2015 08:34 pm
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 3.5

Post autor: kumpo » 09 wrz 2015 06:17 pm

west tu masz odpowiedż od firmy która robi siłowniki możesz do nich zadzwonić i dopytać o szczegóły bo mnie już raczej nie będzie to potrzebne

Podaję typ po zmianach :

MS10-1-2B-2B-700N-230*-680 - cena netto dla 2 szt.115,00 netto/szt.
*max skok przy podanej długości 680mm to 310 mm – polecam zamówić ze skokiem
Większym / nie musi być w całości wykorzystany ale jest gwarancja że nie będzie za krótki/

Czas realizacji - do 2 tygodni
Dostawa DHL- Przedpłata 20,00 brutto , lub wskazana spedycja
Forma Płatności - Przedpłata Faktura Proforma

W zamówieniu proszę podać pełne dane do wysyłki oraz faktury :
ODPOWIADAJĄC NA TEN MAIL PROSZĘ ZACHOWAĆ JEGO TREŚĆ POPRZEDNIEJ KORESPONDENCJI
Z poważaniem,
Bartłomiej Jonkisz
___________
Eurotechnika
ul. Małcużyńskiego 4/67
(siedziba: ul.Kiepury 39A)
58-506 Jelenia Góra
tel.: (75) 64 60 899
tel./fax: (75) 64 14 899
NIP: 611-162-33-45 REGON: 230424762
e-mail: eurotechnika@eurotechnika.com.pl
www: www.eurotechnika.com.pl
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez kumpo, łącznie zmieniany 1 raz.

kumpo
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2015 08:34 pm
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 3.5

Post autor: kumpo » 09 wrz 2015 06:22 pm

a taka była treść mojego zapytania



napiszę w skrócie o co mi chodzi posiadam chryslera pacyficę i klapa bagażnika otwiera się nisko tak że już 4 razy uderzyłem głową siłowniki które są zamontowane mają odpowiednio 44cm-cylinder tłoczyska i 19cm skoku 770N ja chciałem ten skok przedłużyć o 4 cm tzn do 23cm [długość całkowita starego

to 63.5] a nowy miałby mieć 67,5-68 cm czy jest możliwość wykonania takiego siłownika.
grubość cylindra 23mm fi 10 ma tłoczysko

maxxmisiek
Posty: 110
Rejestracja: 24 lip 2014 09:51 am
Lokalizacja: Kraśnik
Samochód: 2004 3,5 FWD

Post autor: maxxmisiek » 11 wrz 2015 01:22 pm

czy cosik takiego będzie pasować?
http://allegro.pl/vw-transporter-t4-sil ... 86467.html

rgladki
Posty: 91
Rejestracja: 29 cze 2015 10:34 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Samochód: Pacifica 4.0 2007
Postawił flaszek: 1

Post autor: rgladki » 02 gru 2015 08:16 pm

Wrócę do tematu, kupiłem dzisiaj oryginalny siłownik, na razie tylko jeden bo cena spora (130 PLN) i po zamontowaniu jakież moje zdziwienie. Klapa idzie wyżej i już nie walę głową :D Mam 176 cm i teraz spokojnie wchodzę pod klapę. Wygląda na to, że jak siłowniki już są zużyte to nie idą całkiem do końca. U mnie klapa zatrzymywała się z końcem pracy silnika od podnoszenia klapy, przy nowym siłowniku, silnik przestaje pracować, a klapa jeszcze idzie jakieś dwa centymetry. I do tego porusza się w górę i w dół bardzo płynnie i nie opada sama. taka mała rzecz a cieszy :D :D

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 02 gru 2015 10:25 pm

rgladki pisze:na razie tylko jeden
Takie rzeczy powinno się parami zmieniać.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 02 gru 2015 11:17 pm

tedi pisze:Takie rzeczy powinno się parami zmieniać.
Tadziu ma rację, za chwilę zajedziesz tego nowego bo przejmuje całe obciążenie :/
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

maciasty77
Posty: 136
Rejestracja: 27 paź 2013 05:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: maciasty77 » 23 gru 2015 06:34 pm

Koledzy jestem po wymianie siłowników z tej strony:
http://allegro.pl/showItem2.php?item=5877395702

Oprócz tego ze cena jest korzystna to dodam ze te siłowniki okazały sie dłuższe od ori jakies 2cm, mam 182cm wzrostu i wchodzę teraz pod klapę 😉👍
Nie wiem jak długo potrzymaja ale na razie jest super,polecam
Jeżeli nie masz wyjścia-wyjdź wejściem...

jacek2
Posty: 2
Rejestracja: 15 mar 2015 09:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jacek2 » 29 gru 2015 09:46 am

Panowie ja wymieniłem swoje siłownik i klapa stoi pionowo siłowniki z autobusu solaris :D

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 29 gru 2015 09:52 am

jacek2, no to gratulacje, ale
jakieś dane/parametry tych siłowników?
cena? gdzie kupiłes?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 17 sty 2016 10:15 pm

Tak sobie czytam i czytam. Gratulacje pomysłowości i samozaparcia. Co prawda do pacy kupowałem pióra wycieraczek a punkcie dla truckersów, ale żeby to auto akceptowało elementy z autobusu nie wpadłem na taki pomysł.
Tyle słów miłych a teraz krytyka.
Czuję niedosyt. Wynika on z faktu, że ci co czytają wiedzą więcej lub mniej a nie znajduję nic na temat tego co na wysokość podnoszenia pokrywy bagażnika pod rządami nowych nieoryginalnych teleskopów tejże pokrywy mówi siłownik służący zdalnemu jej otwieraniu. Mam świadomość, że może nie wszyscy toto mają, ale zagadnienie wymaga moim zdaniem głębszego wejścia w temat. Toż tenże siłownik jedzie od jednego położenia do drugiego i jeśli dobrze pamiętam sterowany jest wyłącznikiem krańcowym. Jego kąt obrotu jest zatem określony, długość pręta jak domniemam pozostała niezmieniona, czyżby zatem sprawę załatwiła nowa kalibracja tegoż układu? (W niektórych przypadkach odbywa się ona poza świadomością użytkownika. Standardowo robi to skaner diagnostyczny).
A na koniec warto zadbać o jego uporządkowania z przywołaniem konkretnych dawców właściwych organów alternatywnych.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 18 sty 2016 12:26 pm

Tak poza tematem . "Zwiedzam" Nasze forum i widzę , że kolega M. ostro zabrał sie za nadrabianie zaległości w nieczytanych postach . Gratuluję zacięcia i życzę wytrwałości ! ! !
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: ELEMENTY ZEWNĘTRZNE :.”