Klapa bagażnika - da się otworzyć wyżej ?
Klapa bagażnika - da się otworzyć wyżej ?
mam do was pytanie czy wasze klapy bagażnika podnoszą sie tak nisko czy to wina teleskopów
jestem nowym właścicielem i już 3 razy uderzyłem głową i normalnie doprowadza mnie to do szału czy ma ktoś z was doświadczenie w tym temacie
jestem nowym właścicielem i już 3 razy uderzyłem głową i normalnie doprowadza mnie to do szału czy ma ktoś z was doświadczenie w tym temacie
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez kumpo, łącznie zmieniany 1 raz.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Ciekawy pomysł, ale trzeba by znaleźć nie tylko (odpowiednio) dłuższe po otwarciu ale i składające
się do długości umozliwiającej zamkniecie klapy + z odpowiednimi mocowaniami.
Nie pamiętam, żeby ktoś tu na F znalazł i z powodzeniem takie zastosował
(choć może gdzieś tu jednak jest coś w tym temacie).
Jak by Ci się udało to będziesz bardzo
pożytecznym prekursorem .
się do długości umozliwiającej zamkniecie klapy + z odpowiednimi mocowaniami.
Nie pamiętam, żeby ktoś tu na F znalazł i z powodzeniem takie zastosował
(choć może gdzieś tu jednak jest coś w tym temacie).
Jak by Ci się udało to będziesz bardzo
pożytecznym prekursorem .
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Pach , specjalnie poszedłem do garażu i sprawdziłem co i jak . Siłowniki po złożeniu mają jeszcze rezerwe około 2 cm ( po złożeniu jeszcze tyle wystają z wysuwające sie elementy z siłownika czyli o tyle pójdą wyżej i o tyle się złożą ) . Jesli chodzi o kolizję klapy z dachem to jest jeszcze spory zapas ( chodzi o kąt podniesienia ). Przyszedł mi do głowy inny pomysł (rozważania póki co , teoretyczne ) . A jeśliby pod 2 śruby , gdzie jest mocowany u góry do nadwozia siłownik , podłożyć stosowne podkładki dystansowe (np. grubość 1,5 - 2 cm ) ? Jeśli będzie pogoda , jutro pokombinuje , porobię fotki i dam znać jaki efekt . Faktycznie , ja mam 183 cm wzrostu i mocno musze uważać na głowę . W Dodge Grandzie klapa idzie sporo wyżej . Tym bardziej , że przy takiej kombinacji nie trzeba zmieniać siłowników - tak przerobione z powodzeniem zmieszczą się w swoim oryginalnym miejscu .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
klapa bagażnika
Więc już jestem po zabiegu jak wczoraj pisałem . Wykręciłem siłowniki (tylko z elementów przykręcanych do klapy) , na każdy z nich , z obu stron , dołożyłem po 2 płaskie podkładki śr. 6mm (trochę trzeba pokombinować aby weszły na gwint w siłownikach) i zmontowałem całość . jaki efekt ? Przed robotą wysokość od dołu klapy do podłoża ( na zdjęciu) - 174 cm a po "kombinacjach" - 178 cm . Tylko 4 cm ale już bezkolizyjnie chodzę pod klapą .Polecam - działa i klapa zamyka się bez problemu . Nie pobieram opłat patentowych za to flaszka mile widziana !!!!
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Wychodzi na to, ze jeszcze 5 cm brakuje (+ grubość podeszwy)Jędrek pisze:... ja mam 183 cm wzrostu.. ...po "kombinacjach" - 178 cm
Ale krok w dobrym kierunku i toast za udaną próbę i fotki.
Pewnie żeby było definitywnie wyżej, trzeba by wytoczyć
przedłużkę - z jednaj gwint.otwór, z drugiej - śruba.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Witam i podpinam się pod temat. Myślałem już o tym wcześniej aby klapa podnosiła się o kilka centów wyżej ( 3 razy klapki z nóg znalazły się pod autem po zderzeniu ). Po obserwacji i pomiarach wyszło : długość amortyzatora 41 cm długość tłoczka na wysuwie 17,5 cm. Amortyzator jest gazowy ale bez oznaczeń ( u mnie tak jest ). Pojechałem do sklepu motoryzacyjnego ( mili goście ) i wyszukali mi amorki o długości 40 cm z tłoczkiem wysuwanym na 23 cm . Nie wiem z jakim KN podnoszą ale zamówiłem . Podobno są bardzo mocne i gazowe więc klapa nie będzie opadać ( żona będzie wisieć na klapie albo pakować się przez drzwi ). Firma KYB dwa lata gwarancji. Jak je dostanę i zamontuję to dam znać i podam numer części. Wieczorem opiszę.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
No, nie wywyższaj się KolegoJózek pisze:Albo 7cm i grubosc podeszwy ...
Brawo - czekamy. Ale się ten temat stał "gorący".west26 pisze:...Jak je dostanę i zamontuję to dam znać i podam numer części. ...
Cieszę się, bo sam tez zaliczyłem kilka razy klapę głową :devil:
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
jak obiecałem nie spocznę do puki nie przerobię tej klapy i mam już jeden pomysł mianowicie siłowniki od kia carnival długość całkowita 735 mm skok tłoka 310 siła 725n [o45 mniej od naszych] zamówiłem na razie używki po 9zł aby wypróbować zmierzyć dokładnie długość cylindra tłoka chociaż z moich obliczeń wynika że ma ok 430mm powinien pasować tłoczysko można obciąć do naszych potrzeb i zagwintować jak przyjdą i to zrobię dam znać co wyszło
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Przepraszam Wszystkich Forumowiczów za brak mojej odpowiedzi dotyczącej wymiany amorków w klapie. Niestety jak to się mówi wypadki chodzą po ludziach i zostałem jego ofiarą. Miałem poważny wypadek i obecnie leże w szpitalu. Jak tylko wyjdę o własnych nogach zaraz Wam odpiszę co i jak wyszło. Pozdrawiam
Jeszcze raz zdrowia życzę!
Ja w ten weeken wracalem z łodzią. 5m pacifici i 8m przyczepa. Cos mnie oslepilo w lewym lusterku.. wyprzedza mnie... patrze do przodu a ten z przeciwka juz za blisko... w heble i do prawej ale byle nie na zwirowe pobocze. Jechalem na tempomacie 80km/h. Citroen xsara mijal tego z przeciwka lewymi kolami po jego stronie... a ten z przeciwa polową auta po zwirowym poboczu... bylo blisko
Ja w ten weeken wracalem z łodzią. 5m pacifici i 8m przyczepa. Cos mnie oslepilo w lewym lusterku.. wyprzedza mnie... patrze do przodu a ten z przeciwka juz za blisko... w heble i do prawej ale byle nie na zwirowe pobocze. Jechalem na tempomacie 80km/h. Citroen xsara mijal tego z przeciwka lewymi kolami po jego stronie... a ten z przeciwa polową auta po zwirowym poboczu... bylo blisko
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
Sukces
Po znalezieniu odrobiny czasu zabrałem się do dopasowania teleskopów z Kia Carnival,adaptacja zakończyła się całkowitym sukcesem co zamieszczam na poniższych zdjęciach.Oto opis co zrobiłem, mianowicie kupiłem teleskopy od Kia po 29zł z przesyłką (nowe kosztują 45zł/szt),owe teleskopy trzeba obciąć o ok 5,5 cm następnie przy pomocy szlifierki kątowej szlifujemy trzpień teleskopu tak aby dało się go nagwintować (originalnie teleskop ma fi 10 a my potrzebujemy fi 8), po tym zabiegu używamy narzynki M8x1.25.Gwintujemy trzpień na długości ok 1,5 cm.Po tym zabiegu odkręcamy plastikową końcówkę z uciętego wcześniej siłownika od Kia.Następnie używamy gwintownika do gwintowania wewnętrznego o tym samym rozmiarze i gwintujemy otwór w plastikowej końcówce. Ostatnim etapem jest nakręcenie plastikowej końcówki na za gwintowany pręt teleskopu (ja dodatkowo użyłem kleju do metalu tak dla pewności połączenia)
Ja mam 1,82 wzrostu a efekt widać na poniższych zdjęciach
Obserwację po montażu teleskopów:
1.Klapa otwiera się na żądaną prze zemnie wysokość.
2.Siłowniki od Kia dają radę chociaż ich siła jest nie znacznie mniejsza od seryjnych siłowników packi tzn.klapa po otwarciu stoi stabilnie nie opada,zamyka się bardzo lekko.
3.Siłowniki od Kia nie chowają się całkowicie czyli po wciśnięciu część trzpienia zostaje ale po dokonaniu powyższej przeróbki klapa zamyka się bez najmniejszego problemu a odległość plastikowej główki od tylnej lampy wynosi ok 4-5 mm.
Za patent nie pobieram żadnych gratyfikacji jedynie należy się jedna flaszka
P.S W razie czego służę pomocą (na reszcie moja głowa będzie bezpieczna)
Ja mam 1,82 wzrostu a efekt widać na poniższych zdjęciach
Obserwację po montażu teleskopów:
1.Klapa otwiera się na żądaną prze zemnie wysokość.
2.Siłowniki od Kia dają radę chociaż ich siła jest nie znacznie mniejsza od seryjnych siłowników packi tzn.klapa po otwarciu stoi stabilnie nie opada,zamyka się bardzo lekko.
3.Siłowniki od Kia nie chowają się całkowicie czyli po wciśnięciu część trzpienia zostaje ale po dokonaniu powyższej przeróbki klapa zamyka się bez najmniejszego problemu a odległość plastikowej główki od tylnej lampy wynosi ok 4-5 mm.
Za patent nie pobieram żadnych gratyfikacji jedynie należy się jedna flaszka
P.S W razie czego służę pomocą (na reszcie moja głowa będzie bezpieczna)
- Załączniki
Wow! Genialne!
Czy mozesz podac takie wymiary:
Dlugosc calkowita od sroda do srodka otworu.
Dlugosc wysunietego preta - od cokolu do srodka otworu
Dlugosc grubej części - tez od srodka orworu do konca.
Moze uda mi sie namierzyc silownik nie wymagajacy przerobki.
Cykniesz fotke miejsca gdzie klapa dochodzi do davhu? Zero ryszyka kolizji? Ciekawe jak w przypadku jlapy elektrycznej
Czy mozesz podac takie wymiary:
Dlugosc calkowita od sroda do srodka otworu.
Dlugosc wysunietego preta - od cokolu do srodka otworu
Dlugosc grubej części - tez od srodka orworu do konca.
Moze uda mi sie namierzyc silownik nie wymagajacy przerobki.
Cykniesz fotke miejsca gdzie klapa dochodzi do davhu? Zero ryszyka kolizji? Ciekawe jak w przypadku jlapy elektrycznej
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 27 paź 2013 05:32 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Witam ponownie szanownych forumowiczów. Przepraszam za zwłokę w temacie. Siły wyższe. Ale do tematu poprawy klapy. Odebrałem amorki ,które zamówiłem ( teściu odebrał bo ja nie jestem jeszcze w stanie poruszać się o własnych nogach poza tym to jest jego praca i dzięki dla niego składam ). Są dłuższe od naszych o 3,5 centa. Myśle ,bedzie gitara. Teściu do roboty . Nie jest to skomplikowana sprawa ale teściu mokry. Nadzór jest . Amorki założone. Super ! Próba i porażka . Klapa nie podnosi się bez pomocy ręką. W pozycji otwartej klapa wisi ale jakoś niepewnie. Po pociągnięciu na dół wali jak głupia. Niby 500N ale cienko to widzę. Rozkaz do teścia : zakładamy stare a te do zwrotu. W międzyczasie poczyściłem stary amorek od pacy i odkrywam wartość 770N !.. Panowie i panie szok! Szok mija po przeglądnięciu strefy allegro. Takie wartości ma skoda fabia ! (albo dalej piguły działają ). Amortyzator ze sklepu był do audi A6. Po zamontowaniu starych amorków teść ma 3 szwy na głowie. Amorki źle zamocowane na kulkach . Klapa wanęła w dół jak piorun. Ups.
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
west26 , masz całkowitą rację . W moim drugim pojeździe miałem tak , że zimą ledwo trzymały a latem gitara .west26 pisze:Z tego co się orientuję wartości amortyzatora w niutonach muszą być utrzymane gdyż podczas niskiej temperatury spada wydajność oleju i klapa będzie opadać samoczynnie.
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Oryginalne amortyzatorki mają zapunktowane ( w trzech miejscach po obwodzie ) miejsce do którego dochodzi tłok i się zatrzymuje. Gdyby nie to , tłok wysunął by się bardziej. Dlatego myślę sobie aby zakupić amorek dłuższy i po pomiarach zagnieść go w uchwycie tokarskim ( lekko ) w odpowiednim miejscu. Teraz tylko muszę poszukać czegoś co będzie pasowało. Ale dam radę. Chyba , że ktoś pomoże w poszukiwaniach.
west tu masz odpowiedż od firmy która robi siłowniki możesz do nich zadzwonić i dopytać o szczegóły bo mnie już raczej nie będzie to potrzebne
Podaję typ po zmianach :
MS10-1-2B-2B-700N-230*-680 - cena netto dla 2 szt.115,00 netto/szt.
*max skok przy podanej długości 680mm to 310 mm â polecam zamówić ze skokiem
Większym / nie musi być w całości wykorzystany ale jest gwarancja że nie będzie za krótki/
Czas realizacji - do 2 tygodni
Dostawa DHL- Przedpłata 20,00 brutto , lub wskazana spedycja
Forma Płatności - Przedpłata Faktura Proforma
W zamówieniu proszę podać pełne dane do wysyłki oraz faktury :
ODPOWIADAJĄC NA TEN MAIL PROSZĘ ZACHOWAĆ JEGO TREŚĆ POPRZEDNIEJ KORESPONDENCJI
Z poważaniem,
Bartłomiej Jonkisz
___________
Eurotechnika
ul. Małcużyńskiego 4/67
(siedziba: ul.Kiepury 39A)
58-506 Jelenia Góra
tel.: (75) 64 60 899
tel./fax: (75) 64 14 899
NIP: 611-162-33-45 REGON: 230424762
e-mail: eurotechnika@eurotechnika.com.pl
www: www.eurotechnika.com.pl
Podaję typ po zmianach :
MS10-1-2B-2B-700N-230*-680 - cena netto dla 2 szt.115,00 netto/szt.
*max skok przy podanej długości 680mm to 310 mm â polecam zamówić ze skokiem
Większym / nie musi być w całości wykorzystany ale jest gwarancja że nie będzie za krótki/
Czas realizacji - do 2 tygodni
Dostawa DHL- Przedpłata 20,00 brutto , lub wskazana spedycja
Forma Płatności - Przedpłata Faktura Proforma
W zamówieniu proszę podać pełne dane do wysyłki oraz faktury :
ODPOWIADAJĄC NA TEN MAIL PROSZĘ ZACHOWAĆ JEGO TREŚĆ POPRZEDNIEJ KORESPONDENCJI
Z poważaniem,
Bartłomiej Jonkisz
___________
Eurotechnika
ul. Małcużyńskiego 4/67
(siedziba: ul.Kiepury 39A)
58-506 Jelenia Góra
tel.: (75) 64 60 899
tel./fax: (75) 64 14 899
NIP: 611-162-33-45 REGON: 230424762
e-mail: eurotechnika@eurotechnika.com.pl
www: www.eurotechnika.com.pl
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez kumpo, łącznie zmieniany 1 raz.
a taka była treść mojego zapytania
napiszę w skrócie o co mi chodzi posiadam chryslera pacyficę i klapa bagażnika otwiera się nisko tak że już 4 razy uderzyłem głową siłowniki które są zamontowane mają odpowiednio 44cm-cylinder tłoczyska i 19cm skoku 770N ja chciałem ten skok przedłużyć o 4 cm tzn do 23cm [długość całkowita starego
to 63.5] a nowy miałby mieć 67,5-68 cm czy jest możliwość wykonania takiego siłownika.
grubość cylindra 23mm fi 10 ma tłoczysko
napiszę w skrócie o co mi chodzi posiadam chryslera pacyficę i klapa bagażnika otwiera się nisko tak że już 4 razy uderzyłem głową siłowniki które są zamontowane mają odpowiednio 44cm-cylinder tłoczyska i 19cm skoku 770N ja chciałem ten skok przedłużyć o 4 cm tzn do 23cm [długość całkowita starego
to 63.5] a nowy miałby mieć 67,5-68 cm czy jest możliwość wykonania takiego siłownika.
grubość cylindra 23mm fi 10 ma tłoczysko
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lip 2014 09:51 am
- Lokalizacja: Kraśnik
- Samochód: 2004 3,5 FWD
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 29 cze 2015 10:34 pm
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Samochód: Pacifica 4.0 2007
- Postawił flaszek: 1
Wrócę do tematu, kupiłem dzisiaj oryginalny siłownik, na razie tylko jeden bo cena spora (130 PLN) i po zamontowaniu jakież moje zdziwienie. Klapa idzie wyżej i już nie walę głową Mam 176 cm i teraz spokojnie wchodzę pod klapę. Wygląda na to, że jak siłowniki już są zużyte to nie idą całkiem do końca. U mnie klapa zatrzymywała się z końcem pracy silnika od podnoszenia klapy, przy nowym siłowniku, silnik przestaje pracować, a klapa jeszcze idzie jakieś dwa centymetry. I do tego porusza się w górę i w dół bardzo płynnie i nie opada sama. taka mała rzecz a cieszy
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 27 paź 2013 05:32 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Koledzy jestem po wymianie siłowników z tej strony:
http://allegro.pl/showItem2.php?item=5877395702
Oprócz tego ze cena jest korzystna to dodam ze te siłowniki okazały sie dłuższe od ori jakies 2cm, mam 182cm wzrostu i wchodzę teraz pod klapę ÄÂÂÂÄÂÂÂ
Nie wiem jak długo potrzymaja ale na razie jest super,polecam
http://allegro.pl/showItem2.php?item=5877395702
Oprócz tego ze cena jest korzystna to dodam ze te siłowniki okazały sie dłuższe od ori jakies 2cm, mam 182cm wzrostu i wchodzę teraz pod klapę ÄÂÂÂÄÂÂÂ
Nie wiem jak długo potrzymaja ale na razie jest super,polecam
Jeżeli nie masz wyjścia-wyjdź wejściem...
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Tak sobie czytam i czytam. Gratulacje pomysłowości i samozaparcia. Co prawda do pacy kupowałem pióra wycieraczek a punkcie dla truckersów, ale żeby to auto akceptowało elementy z autobusu nie wpadłem na taki pomysł.
Tyle słów miłych a teraz krytyka.
Czuję niedosyt. Wynika on z faktu, że ci co czytają wiedzą więcej lub mniej a nie znajduję nic na temat tego co na wysokość podnoszenia pokrywy bagażnika pod rządami nowych nieoryginalnych teleskopów tejże pokrywy mówi siłownik służący zdalnemu jej otwieraniu. Mam świadomość, że może nie wszyscy toto mają, ale zagadnienie wymaga moim zdaniem głębszego wejścia w temat. Toż tenże siłownik jedzie od jednego położenia do drugiego i jeśli dobrze pamiętam sterowany jest wyłącznikiem krańcowym. Jego kąt obrotu jest zatem określony, długość pręta jak domniemam pozostała niezmieniona, czyżby zatem sprawę załatwiła nowa kalibracja tegoż układu? (W niektórych przypadkach odbywa się ona poza świadomością użytkownika. Standardowo robi to skaner diagnostyczny).
A na koniec warto zadbać o jego uporządkowania z przywołaniem konkretnych dawców właściwych organów alternatywnych.
Tyle słów miłych a teraz krytyka.
Czuję niedosyt. Wynika on z faktu, że ci co czytają wiedzą więcej lub mniej a nie znajduję nic na temat tego co na wysokość podnoszenia pokrywy bagażnika pod rządami nowych nieoryginalnych teleskopów tejże pokrywy mówi siłownik służący zdalnemu jej otwieraniu. Mam świadomość, że może nie wszyscy toto mają, ale zagadnienie wymaga moim zdaniem głębszego wejścia w temat. Toż tenże siłownik jedzie od jednego położenia do drugiego i jeśli dobrze pamiętam sterowany jest wyłącznikiem krańcowym. Jego kąt obrotu jest zatem określony, długość pręta jak domniemam pozostała niezmieniona, czyżby zatem sprawę załatwiła nowa kalibracja tegoż układu? (W niektórych przypadkach odbywa się ona poza świadomością użytkownika. Standardowo robi to skaner diagnostyczny).
A na koniec warto zadbać o jego uporządkowania z przywołaniem konkretnych dawców właściwych organów alternatywnych.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.