Boczne listwy uszczelniające przedn. szyby - naprawa? nowe?
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Boczne listwy uszczelniające przedn. szyby - naprawa? nowe?
Stwierdziłem że gn. części gumowych fragmentów listew
przy przedniej szybie nie dolegają do niej. Czy w Waszych
autach jest to samo? Wiem, że Jędrek okleił je folią,
a jakieś inne patenty?
przy przedniej szybie nie dolegają do niej. Czy w Waszych
autach jest to samo? Wiem, że Jędrek okleił je folią,
a jakieś inne patenty?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Jacku , to nie do końca tak . Przed oklejeniem folią za pomocą 10mm taśmy 3d najpierw fabryczne plastyki przykleiłem do szyby a dopiero potem położyłem na to matową , czarną folię . W efekcie wyszło 2w1 , czyli pozbyłem się zszarzałych plastyków i szpar między szybą a w/w .pach pisze:Wiem, że Jędrek okleił je folią
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Ja (na razie) mam je zaklejone czarną taśmą zbrojoną (tzw srebrna taśma, tylko w kolorze czarnym), bo u mnie te uszczelki odpowiadają za niebywale irytujący furkot przy jeździe powyżej 90km/h. Nie mam pomysłu co z tym zrobić dalej, przyklejać nie chcę - bo co gdy będzie trzeba zmienić szybę?
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
No to Andrzeju, dwa pytania:Jędrek pisze:...Przed oklejeniem folią za pomocą 10mm taśmy 3d najpierw fabryczne plastyki przykleiłem do szyby a dopiero potem położyłem na to matową , czarną folię . ..
czym to kleiłeś do szyby?
i po przyklejeniu czy, dla odmiany z kolei
z drugiej (zewnętrznej) strony - listwa nie odeszła od słupka?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
U mnie odchodziły bardziej niż na fotce. Zużycie materiału jak sądze, z czasem tylko się pogłebia i zaczyna odchodzić na całej długości w efekcie czego grozi to oderwaniem listy z miejsca (u mnie nie wiele brakowało, żeby tak się stało po stronie pasażera). Odpowiedzialne za jej trzymanie na miejscu są 4 metalowe spinki, które niestety rdzewieją i się urywają, przez co taśmy z klejem zaczynają puszczać a listwa odchodzić z miejsca.
Jeśli ta guma, która dolega do szyby nie odkształciła się jeszcze, a jedynie element nieco odstaje - polecam zmienić spinki na nowe (koszt w aso to 22zł / szt) - na stronę wchodzi 4 szt. i ewentualnie zmienić taśmy na nowe.
U mnie skończyło się na tym, że kupiłem nowe listwy (cena chora ~430zł / szt, ale warto było) i do tego komplet nowych spinek na obie strony (8 szt). Niestety moje listwy były w tragicznym stanie, całe popękane i odkształcone, przez co nie nadawały się już do niczego.
Jeśli ta guma, która dolega do szyby nie odkształciła się jeszcze, a jedynie element nieco odstaje - polecam zmienić spinki na nowe (koszt w aso to 22zł / szt) - na stronę wchodzi 4 szt. i ewentualnie zmienić taśmy na nowe.
U mnie skończyło się na tym, że kupiłem nowe listwy (cena chora ~430zł / szt, ale warto było) i do tego komplet nowych spinek na obie strony (8 szt). Niestety moje listwy były w tragicznym stanie, całe popękane i odkształcone, przez co nie nadawały się już do niczego.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2016 10:03 am przez Crypt, łącznie zmieniany 1 raz.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Dzięki Crypt, moje listwy jeszcze są całe - a jak się je zdejmuje coby
ich mocowań nie połamać, bo nie mogę tego znaleźć w serv.?
Pamiętasz może nr ASO tych spinek?
EDIT-------------------------------------------------------------
Andrzej mnie oświecił i znalazłem opis (poniżej)
Wygląda na to, że sie je po prostu "odrywa" od słupka A
Pytanie tylko jak to zniesie ten blisko 10-letni plastik
ich mocowań nie połamać, bo nie mogę tego znaleźć w serv.?
Pamiętasz może nr ASO tych spinek?
EDIT-------------------------------------------------------------
Andrzej mnie oświecił i znalazłem opis (poniżej)
Wygląda na to, że sie je po prostu "odrywa" od słupka A
Pytanie tylko jak to zniesie ten blisko 10-letni plastik
Ostatnio zmieniony 17 cze 2016 05:38 pm przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
Te spinki są wykonane z metalu (nie z tworzywa), stalowe jak sądze. Nie są zabezpieczone w żaden sposób antykorozyjnie - stąd problem. Pomijam oczywiście kwestię zużycia tej gumowej wargi, która z czasem będzie coraz bardziej odstawać od szyby. Zmiana spinek i taśm z klejem na pewno pomoże, należy tylko odpowiednio szybko zareagować, zanim ta gumowa warga się odkształci.
Co do nr katalogowego itd. - załączam fotke tych spinek, wszystkie informacje są na opakowaniu.
Edit - do tego co kolega @pach napisał - listwy się ciągnie / wyrywa z mocowanie ku górze. Spinki mają taki "ząbek", który trzyma listwy, żeby nie odleciały podczas jazdy. Trochę siły i albo zejdzie listwa, albo listwa ze spinką (jeśli będzie bardzo skorodowana).
Co do nr katalogowego itd. - załączam fotke tych spinek, wszystkie informacje są na opakowaniu.
Edit - do tego co kolega @pach napisał - listwy się ciągnie / wyrywa z mocowanie ku górze. Spinki mają taki "ząbek", który trzyma listwy, żeby nie odleciały podczas jazdy. Trochę siły i albo zejdzie listwa, albo listwa ze spinką (jeśli będzie bardzo skorodowana).
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
No to sprawa coraz bardziej się wyjaśnia
Znalazłem w spisie części wszystkie numery
Molding A-Pillar R/L i CLIP - 8 szt (ponizej)
i ceny (zaiste wygórowane):
http://www.factorychryslerparts.com/sho ... ct=4363863
Jeszcze pytanie do Kolegi Crypt o te taśmy klejące
jakie to są i co do czego one kleją ?
Znalazłem w spisie części wszystkie numery
Molding A-Pillar R/L i CLIP - 8 szt (ponizej)
i ceny (zaiste wygórowane):
http://www.factorychryslerparts.com/sho ... ct=4363863
Jeszcze pytanie do Kolegi Crypt o te taśmy klejące
jakie to są i co do czego one kleją ?
Ostatnio zmieniony 17 cze 2016 06:02 pm przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
Co do zlączki - tutaj macie wgląd na ten "ząbek", o którym pisałem wcześniej - ma on ok 4-5mm długości i wysokości - trzyma w/w listwę na miejscu.
Edit: mogą też puścić nity przy demontażu to nawet lepiej. Natomiast jeśli chodzi o montaż - zakładamy najpierw złączki do słupka, później wciskamy w nie listwę.
@pach To takie same taśmy klejące jak przy innych plastikach w aucie, dwustronne, czarne, tyle pamietam Nie jestem pewny, z której strony one na 100% były - chyba od strony słupka, tj. od przodu auta, tzn. od strony szyby wciskamy w złączki i tam nie potrzeba dodatkowego mocowania, więc musi być ono od przodu słupka. Przepraszam Panowie, nie pamietam 100% Ale skoro u mnie we wspomnianym miejscu listwa siedzi bardzo dobrze i nic nie odstaje, to chyba sie nie mylę.
Edit: mogą też puścić nity przy demontażu to nawet lepiej. Natomiast jeśli chodzi o montaż - zakładamy najpierw złączki do słupka, później wciskamy w nie listwę.
@pach To takie same taśmy klejące jak przy innych plastikach w aucie, dwustronne, czarne, tyle pamietam Nie jestem pewny, z której strony one na 100% były - chyba od strony słupka, tj. od przodu auta, tzn. od strony szyby wciskamy w złączki i tam nie potrzeba dodatkowego mocowania, więc musi być ono od przodu słupka. Przepraszam Panowie, nie pamietam 100% Ale skoro u mnie we wspomnianym miejscu listwa siedzi bardzo dobrze i nic nie odstaje, to chyba sie nie mylę.
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
W/g mnie całość zagadnienia należy podzielić na 2 części :pach pisze:Stwierdziłem że gn. części gumowych fragmentów listew
przy przedniej szybie nie dolegają do niej. Czy w Waszych
autach jest to samo? Wiem, że Jędrek okleił je folią,
a jakieś inne patenty?
1. jak u westa26 , popękane listwy - zostaje tylko wymiana . Finansowo troche boli i niewdzięczna robota .
2.listwy całe ale odstają od szyby (nieprzyjemny szum) . U mnie , patrząc od przodu auta , po prawej stronie na 1/3 długości odstawała od szyby gumowa uszczelka . Kilka miesięcy temu lekko wyblakłe plastyki okleiłem matową folią 3M i tą samą folią przykleiłem część gumową do szyby . Jednak czas pokazał , że to nie było najlepsze rozwiązanie . Naprężona guma jednak odrywała folię . Wczoraj zastosowałem inne rozwiązanie . Po usunięciu starej folii podgrzałem opalarką górną część nakładki i lekko ją wygiąłem do szyby (da się ale ostrożnie ) .Następnie za pomocą dwustronnej tasmy 3D o szer 10mm przykleiłem do szyby ten odstający element gumowy (pisze o nim Pach) . Dodatkowo całość z gumy przykleiłem do szyby paskiem folii do przyciemniania lamp ( została mi po oklejaniu tylnych lamp) . I wiecie co ? Pięknie "trzymie" . Jest to naprawa najprostsza , dosłownie za parę groszy . Efekt - na fotce poniżej . Wygląda b.estetycznie , z odległości kilku kroków nie widać ingerencji w te nakładki , a co najwazniejsze to zero szumów i podcieków wody . Polecam . Nie pobieram opłat za patent
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
@Jędrek - rozwiązanie ciekawe, oraz tanie. Jeśli ktoś nie chce / nie może z jakiejś przyczyny zmienić na nowe - wydaje się bardzo sensowne. Pytanie - jak ta folia zachowywać będzie się po kilku miesiącach - tutaj myślę, że warto, abyś dał jakieś info pozostałym kolegom za jakiś czas. Na pewno będzie to pomocne.
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Swój "patent" w tym temacie zrobiłem pod koniec czerwca a dziś już kończy się sierpień . W tym czasie zrobiłem ~7kilo km . Stan mojego "patentu" bez zarzutu , folia trzyma się świetnie . Polecam .Crypt pisze:Pytanie - jak ta folia zachowywać będzie się po kilku miesiącach - tutaj myślę, że warto, abyś dał jakieś info pozostałym kolegom za jakiś czas.
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Umieszczę ten post w tym dziale .
Podsumowując moje doświadczenia (roczne) z foliami samoprzylepnymi powiem , że to jest bardzo dobre rozwiązanie dla samodzielnego usunięcia niewielkich niedoskonałości na naszych Packach. Zastosowałem je w :
1.oklejeniu (czarna matowa) nakładek matowo lakierowanych drzwi(foto 1) i słupków plastykowych przedniej szyby (foto 2).
2. na dole tylnego lewego błotnika pojawił się purchelek (fot 3) . Usunołem go , preparat do rdzy , podkład , szlifowanie papierami o róznej gradacji i zamiast malowania okleiłem to miejsce folią czarną metalizowaną z połyskiem - z odległości 1 metra nic nie widać.
3.przy przedniej lewej lampie na nakładce zderzaka z plastyku (fot 4) odprysnął fabryczny lakier - okleiłem ten element jak w pkt.3.
4.o rozwiązaniu słupków szyby przedniej pisałem w powyższym temacie .
Jak dla mnie to folia jest świetnym rozwiązaniem - osądźcie sami .
Podsumowując moje doświadczenia (roczne) z foliami samoprzylepnymi powiem , że to jest bardzo dobre rozwiązanie dla samodzielnego usunięcia niewielkich niedoskonałości na naszych Packach. Zastosowałem je w :
1.oklejeniu (czarna matowa) nakładek matowo lakierowanych drzwi(foto 1) i słupków plastykowych przedniej szyby (foto 2).
2. na dole tylnego lewego błotnika pojawił się purchelek (fot 3) . Usunołem go , preparat do rdzy , podkład , szlifowanie papierami o róznej gradacji i zamiast malowania okleiłem to miejsce folią czarną metalizowaną z połyskiem - z odległości 1 metra nic nie widać.
3.przy przedniej lewej lampie na nakładce zderzaka z plastyku (fot 4) odprysnął fabryczny lakier - okleiłem ten element jak w pkt.3.
4.o rozwiązaniu słupków szyby przedniej pisałem w powyższym temacie .
Jak dla mnie to folia jest świetnym rozwiązaniem - osądźcie sami .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
- Dostał flaszek: 1
Re:
w jaki sposób przynitować tą metalową złączkę do słupka - jest tam miejsce, aby dojść nitownicą?Crypt pisze: ↑17 cze 2016 06:02 pmCo do zlączki - tutaj macie wgląd na ten "ząbek", o którym pisałem wcześniej - ma on ok 4-5mm długości i wysokości - trzyma w/w listwę na miejscu.
Edit: mogą też puścić nity przy demontażu to nawet lepiej. Natomiast jeśli chodzi o montaż - zakładamy najpierw złączki do słupka, później wciskamy w nie listwę.
@pach To takie same taśmy klejące jak przy innych plastikach w aucie, dwustronne, czarne, tyle pamietam Nie jestem pewny, z której strony one na 100% były - chyba od strony słupka, tj. od przodu auta, tzn. od strony szyby wciskamy w złączki i tam nie potrzeba dodatkowego mocowania, więc musi być ono od przodu słupka. Przepraszam Panowie, nie pamietam 100% Ale skoro u mnie we wspomnianym miejscu listwa siedzi bardzo dobrze i nic nie odstaje, to chyba sie nie mylę.