Konserwacja chromów

szyby, zderzaki, lusterka,itp
Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Konserwacja chromów

Post autor: Jędrek » 21 lut 2017 05:29 pm

Pytanie : po tegorocznej zimie na "chromach" (nakładki zderzaków , lusterek i klamek) pojawiły się białe , w postaci kropelek , naloty strasznie szpecące wygląd wspomnianych elementów . Po gruntownym myciu nalot znikł ale pozostały takie małe , punktowe wżery . Czy ktoś z tym walczył ? Czy da się to usunąć ? Są jakieś metody konserwacji ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Konserwacja chromów

Post autor: west26 » 21 lut 2017 05:50 pm

Jędrek, jak się domyślasz , nakładki są plastikowe tylko pomalowane ( czy tam chromowane). Plastik pod spodem jest biały więc po pewnym czasie zacznie przebijać się przez tę warstwę. Myślę, że domowymi sposobami nie wskórasz za wiele. Choć może się mylę i ktoś ma jakiś patencik.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 lut 2017 06:33 pm

Jędrek, west26,
Jak Panowie zapewno wiecie są różne rodzaje nakładek chromowych.
To co wychodzi z fabryki to plastik (a dokładniej ABS) pokrywany galwanicznie chromem. Galwanicznie - bo ABS (nowy) pomimo że tworzywo sztuczne przewodzi prąd elektryczny. Proces przewiduje różne fazy od przygotowania po wyrób finalny - z warstwą metalicznego chromu na wierzchu.
Są też części aftermarketowe (popularne zamienniki), które często są pokrywane warstwą aluminium (udającego chrom) w procesie metalizacji próżniowej.
Bywają też elementy oklejane termokurczliwą folią chromową.
Pierwszy wymieniony przeze mnie rodzaj powłoki jest najbardziej trwały. To co się zniszczy to warstwa chromu i jak się zniszczy to nie naprawisz. We wczesnych etapach destrukcji można czyścić i polerować, a następnie zabezpieczyć przed tym co niszczy. Nie ma w PL nikogo kto profesjonalnie potrafi naprawić taką powłokę. Są firmy co robią w tej technologii nowe elementy ale odmawiają jakiejkolwiek naprawy (sprawdziłem trzy takie firmy)
Drugi rodzaj z wymienionych - jak proces niszczenia ruszył to zatrzyma się jak dojdzie do końca - właściciel może tylko patrzeć lub proces przyspieszyć. Później tylko ponowna metalizacja tak jak luster w reflektorach. Jest wszak limit wielkości elementu oraz stopnia skomplikowania powierzchni - nie wszystko się da.
Trzeci wreszcie rodzaj - kto ma zdolne paluszki i mnóóóóóóóóóóóóóstwo cierpliwości może sobie sam zrobić wybierając dobrą (!!!) folię. Dobra jest synonimem słowa "droga" a warto wiedzieć, że rzadko kiedy pierwsza próba kończy się sukcesem. Niektóre elementy w ogóle nie dadzą się w tej technologii naprawić.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 21 lut 2017 07:05 pm

M. pisze:rzadko kiedy pierwsza próba kończy się sukcesem
oj co prawda to prawda ;)
wiem coś o tym :mrgreen: :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 22 lut 2017 08:11 am

Więc wiadomo, że nie naprawimy. A tobie Jędrek, jako, że jesteś uzdolniony manualnie i z folią już się bawiłeś zostaje ostatnia metoda ;)
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 22 lut 2017 01:08 pm

mpspycha pisze:oj co prawda to prawda
wiem coś o tym
Oklejałem na czarno tylne lampy. O jednym podejściu zapomnij !! Tu też może być ciekawie . A może te "chromy", są jeszcze w niezłym stanie , okleić folią termokurczliwą a bezbarwną ( przezroczystą ) ?? :P :?: :P
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 lut 2017 04:14 pm

Jędrek pisze:okleić folią termokurczliwą a bezbarwną
Prościej psiknąć clar-em
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 22 lut 2017 04:20 pm

M. pisze:Prościej psiknąć clar-em
Zacny Mariuszu a co to takiego , to cudo ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 lut 2017 04:27 pm

Jędrek,
W warsztacie blacharsko-lakierniczym zwykle psikają po naprawie najpierw podkład, później bazę (kolor) a następnie clar czyli wierzchni lakier bezbarwny.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 22 lut 2017 05:58 pm

Spróbuj pastą AUTOSOL. U mnie pomogło (stosowałem do felg chromowanych)

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 22 lut 2017 10:00 pm

Ale Autosol jest pastą do polerowania czyli lekkościerną. Jeżeli są wżery i powierzchnia srebrna jest uszkodzona do plastiku to pasta nie pomoże. Ale do polerowania szkieł reflektorów jest doskonała ;) . Można ubytki wypełnić kolorem podobnym a'la chrom ( np. delikatnie wykałaczką uzupełniać drobne ubytki ) i wtedy spróbować zastosować ww. pastę dla zniwelowania odcieni. Efekt pracy zależy od zaangażowania i odpowiedniej farby.Naturalnie, nie ma co się spodziewać efektu oryginalnego chromu tylko zamaskowania ubytków co by oko bardziej pocieszone było.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 22 lut 2017 10:23 pm

Ja ostatnio mam zacięcie na malowanie w czarny mat. Ostatnio pomalowałem chromy (kapy silnika, i dekle ozdobne) w Harley. Malowałem Plastidipem. Problem z konserwacją chromów rozwiązany:)

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 01 mar 2017 05:24 pm

Taki małe doświadczenie z dnia dzisiejszego . Listwa chromowana nad tablicą rejestracyjną a szczególnie obudowa kamerki zmatowiała - pokryła się czymś w rodzaju kamienia . Zdemontowałem listwę , obłożyłem zmatowione elementy miękką szmatką nasączoną octem . Po pół godzinie listwę wtarłem i wymyłem wodą . Lśni jak nowa . Dobry i prosty sposób . Polecam . :P :P
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 01 mar 2017 05:28 pm

Jędrek,
Jak się zaczęło to samo się nie skończy zanim nie zniszczy na amen.
Zabezpiecz przed wpływem warunków zewnętrznych.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: ELEMENTY ZEWNĘTRZNE :.”