Konserwacja chromów
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Konserwacja chromów
Pytanie : po tegorocznej zimie na "chromach" (nakładki zderzaków , lusterek i klamek) pojawiły się białe , w postaci kropelek , naloty strasznie szpecące wygląd wspomnianych elementów . Po gruntownym myciu nalot znikł ale pozostały takie małe , punktowe wżery . Czy ktoś z tym walczył ? Czy da się to usunąć ? Są jakieś metody konserwacji ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Konserwacja chromów
Jędrek, jak się domyślasz , nakładki są plastikowe tylko pomalowane ( czy tam chromowane). Plastik pod spodem jest biały więc po pewnym czasie zacznie przebijać się przez tę warstwę. Myślę, że domowymi sposobami nie wskórasz za wiele. Choć może się mylę i ktoś ma jakiś patencik.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Jędrek, west26,
Jak Panowie zapewno wiecie są różne rodzaje nakładek chromowych.
To co wychodzi z fabryki to plastik (a dokładniej ABS) pokrywany galwanicznie chromem. Galwanicznie - bo ABS (nowy) pomimo że tworzywo sztuczne przewodzi prąd elektryczny. Proces przewiduje różne fazy od przygotowania po wyrób finalny - z warstwą metalicznego chromu na wierzchu.
Są też części aftermarketowe (popularne zamienniki), które często są pokrywane warstwą aluminium (udającego chrom) w procesie metalizacji próżniowej.
Bywają też elementy oklejane termokurczliwą folią chromową.
Pierwszy wymieniony przeze mnie rodzaj powłoki jest najbardziej trwały. To co się zniszczy to warstwa chromu i jak się zniszczy to nie naprawisz. We wczesnych etapach destrukcji można czyścić i polerować, a następnie zabezpieczyć przed tym co niszczy. Nie ma w PL nikogo kto profesjonalnie potrafi naprawić taką powłokę. Są firmy co robią w tej technologii nowe elementy ale odmawiają jakiejkolwiek naprawy (sprawdziłem trzy takie firmy)
Drugi rodzaj z wymienionych - jak proces niszczenia ruszył to zatrzyma się jak dojdzie do końca - właściciel może tylko patrzeć lub proces przyspieszyć. Później tylko ponowna metalizacja tak jak luster w reflektorach. Jest wszak limit wielkości elementu oraz stopnia skomplikowania powierzchni - nie wszystko się da.
Trzeci wreszcie rodzaj - kto ma zdolne paluszki i mnóóóóóóóóóóóóóstwo cierpliwości może sobie sam zrobić wybierając dobrą (!!!) folię. Dobra jest synonimem słowa "droga" a warto wiedzieć, że rzadko kiedy pierwsza próba kończy się sukcesem. Niektóre elementy w ogóle nie dadzą się w tej technologii naprawić.
Jak Panowie zapewno wiecie są różne rodzaje nakładek chromowych.
To co wychodzi z fabryki to plastik (a dokładniej ABS) pokrywany galwanicznie chromem. Galwanicznie - bo ABS (nowy) pomimo że tworzywo sztuczne przewodzi prąd elektryczny. Proces przewiduje różne fazy od przygotowania po wyrób finalny - z warstwą metalicznego chromu na wierzchu.
Są też części aftermarketowe (popularne zamienniki), które często są pokrywane warstwą aluminium (udającego chrom) w procesie metalizacji próżniowej.
Bywają też elementy oklejane termokurczliwą folią chromową.
Pierwszy wymieniony przeze mnie rodzaj powłoki jest najbardziej trwały. To co się zniszczy to warstwa chromu i jak się zniszczy to nie naprawisz. We wczesnych etapach destrukcji można czyścić i polerować, a następnie zabezpieczyć przed tym co niszczy. Nie ma w PL nikogo kto profesjonalnie potrafi naprawić taką powłokę. Są firmy co robią w tej technologii nowe elementy ale odmawiają jakiejkolwiek naprawy (sprawdziłem trzy takie firmy)
Drugi rodzaj z wymienionych - jak proces niszczenia ruszył to zatrzyma się jak dojdzie do końca - właściciel może tylko patrzeć lub proces przyspieszyć. Później tylko ponowna metalizacja tak jak luster w reflektorach. Jest wszak limit wielkości elementu oraz stopnia skomplikowania powierzchni - nie wszystko się da.
Trzeci wreszcie rodzaj - kto ma zdolne paluszki i mnóóóóóóóóóóóóóstwo cierpliwości może sobie sam zrobić wybierając dobrą (!!!) folię. Dobra jest synonimem słowa "droga" a warto wiedzieć, że rzadko kiedy pierwsza próba kończy się sukcesem. Niektóre elementy w ogóle nie dadzą się w tej technologii naprawić.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Jędrek,
W warsztacie blacharsko-lakierniczym zwykle psikają po naprawie najpierw podkład, później bazę (kolor) a następnie clar czyli wierzchni lakier bezbarwny.
W warsztacie blacharsko-lakierniczym zwykle psikają po naprawie najpierw podkład, później bazę (kolor) a następnie clar czyli wierzchni lakier bezbarwny.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Ale Autosol jest pastą do polerowania czyli lekkościerną. Jeżeli są wżery i powierzchnia srebrna jest uszkodzona do plastiku to pasta nie pomoże. Ale do polerowania szkieł reflektorów jest doskonała . Można ubytki wypełnić kolorem podobnym a'la chrom ( np. delikatnie wykałaczką uzupełniać drobne ubytki ) i wtedy spróbować zastosować ww. pastę dla zniwelowania odcieni. Efekt pracy zależy od zaangażowania i odpowiedniej farby.Naturalnie, nie ma co się spodziewać efektu oryginalnego chromu tylko zamaskowania ubytków co by oko bardziej pocieszone było.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Taki małe doświadczenie z dnia dzisiejszego . Listwa chromowana nad tablicą rejestracyjną a szczególnie obudowa kamerki zmatowiała - pokryła się czymś w rodzaju kamienia . Zdemontowałem listwę , obłożyłem zmatowione elementy miękką szmatką nasączoną octem . Po pół godzinie listwę wtarłem i wymyłem wodą . Lśni jak nowa . Dobry i prosty sposób . Polecam .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Jędrek,
Jak się zaczęło to samo się nie skończy zanim nie zniszczy na amen.
Zabezpiecz przed wpływem warunków zewnętrznych.
Jak się zaczęło to samo się nie skończy zanim nie zniszczy na amen.
Zabezpiecz przed wpływem warunków zewnętrznych.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.