Kierunkowskazy boczne COB w światłach odblaskowych
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Kierunkowskazy boczne COB w światłach odblaskowych
W ślad za różnymi rozwiązaniami dodawania świateł migacza do bocznych
pomarańczowych odblasków na zderzaku – poniżej fotorelacja z mojej procedury.
Odblask jest łatwo wyjąć ściskając spinkę mocującą od wewnątrz zderzaka.
Dużo trudniej jest odspoić od siebie mocno sklejone obie części by się dostać do środka odblasku.
Ja nacinałem spoinę ostrym, krótkim nożem i podważałem stopniowo. Udało się uniknąć pęknięć
obu części, ale wymaga to czasu i dużo cierpliwości. W razie wpadki – można posiłkować się
after-marketowym odblaskiem, bo są dostępne i stosunkowo niedrogie.
Ponieważ chciałem mieć jak najbardziej jednolite podświetlenie na możliwie
dużej powierzchni odblasku zastosowałem po 2 „płytkowe” moduły żółtych diod COB,
podobne do http://allegro.pl/modul-108-led-cob-c10 ... 36611.html
(moje miały 36 pól świecących – nie 108 - pozostałe 72 elementy to kontakty)
Moduły są oryginalnie obudowane aluminiowa ramką co wraz z gąbczasta taśmą samoprzylepną
od spodu powoduje że nie mieszczą się w odblasku. Trzeba więc ostrożnie wyłuskać płytkę z
diodami z ramki oraz oderwać taśmę. Zastąpiłem ją cieńszą – dwustronną, do
mocowania wykładzin.
Oryginalne doprowadzenia trzeba odlutować i zmienić je na dłuższe, dość cienkie przewody.
Taki moduł COB ma na ori przewodach doprowadzających - ogranicznik napięcia
w postaci małej „pastylki”, który także nie mieści się w odblasku. Trzeba ją przelutować na
dłuższy kabelek, tak by pastylka była docelowo poza odblaskiem. Przy lutowaniu trzeba
pamiętać o zachowaniu oryginalnej biegunowości połączeń oraz używać lutownicy o cienkim grocie,
bo pola do lutowania na panelach i - szczególnie - w elektronice ogranicznika napięcia
są małe.
Moduły i przewody warto dodatkowo utwierdzić żywicą. 4 przewody zostały przeprowadzone
przez otwór w podstawie odblasku, uszczelnione i zaopatrzone w podwójne złącze konektorowe.
Obie części odblasku zostały następnie sklejone żywica, a dodatkowo brzegi - uszczelnione
klejem poliuretanowym. Doprowadzenia sygnału - z wiązki kierunkowskazu przy reflektorze.
Efekt wg mnie bardzo dobry: mocne natężenie światła,
kierunek dobrze widoczny w dzień, równomierne podświetlenie.
pomarańczowych odblasków na zderzaku – poniżej fotorelacja z mojej procedury.
Odblask jest łatwo wyjąć ściskając spinkę mocującą od wewnątrz zderzaka.
Dużo trudniej jest odspoić od siebie mocno sklejone obie części by się dostać do środka odblasku.
Ja nacinałem spoinę ostrym, krótkim nożem i podważałem stopniowo. Udało się uniknąć pęknięć
obu części, ale wymaga to czasu i dużo cierpliwości. W razie wpadki – można posiłkować się
after-marketowym odblaskiem, bo są dostępne i stosunkowo niedrogie.
Ponieważ chciałem mieć jak najbardziej jednolite podświetlenie na możliwie
dużej powierzchni odblasku zastosowałem po 2 „płytkowe” moduły żółtych diod COB,
podobne do http://allegro.pl/modul-108-led-cob-c10 ... 36611.html
(moje miały 36 pól świecących – nie 108 - pozostałe 72 elementy to kontakty)
Moduły są oryginalnie obudowane aluminiowa ramką co wraz z gąbczasta taśmą samoprzylepną
od spodu powoduje że nie mieszczą się w odblasku. Trzeba więc ostrożnie wyłuskać płytkę z
diodami z ramki oraz oderwać taśmę. Zastąpiłem ją cieńszą – dwustronną, do
mocowania wykładzin.
Oryginalne doprowadzenia trzeba odlutować i zmienić je na dłuższe, dość cienkie przewody.
Taki moduł COB ma na ori przewodach doprowadzających - ogranicznik napięcia
w postaci małej „pastylki”, który także nie mieści się w odblasku. Trzeba ją przelutować na
dłuższy kabelek, tak by pastylka była docelowo poza odblaskiem. Przy lutowaniu trzeba
pamiętać o zachowaniu oryginalnej biegunowości połączeń oraz używać lutownicy o cienkim grocie,
bo pola do lutowania na panelach i - szczególnie - w elektronice ogranicznika napięcia
są małe.
Moduły i przewody warto dodatkowo utwierdzić żywicą. 4 przewody zostały przeprowadzone
przez otwór w podstawie odblasku, uszczelnione i zaopatrzone w podwójne złącze konektorowe.
Obie części odblasku zostały następnie sklejone żywica, a dodatkowo brzegi - uszczelnione
klejem poliuretanowym. Doprowadzenia sygnału - z wiązki kierunkowskazu przy reflektorze.
Efekt wg mnie bardzo dobry: mocne natężenie światła,
kierunek dobrze widoczny w dzień, równomierne podświetlenie.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
sprawdziłem fotki Twojego autka i faktycznie nie maJędrek pisze:tylko trzeba aby w Pacy były takowe zamontowane fabrycznie ( u mnie niestety "niet" ) .
byłem tak przekonany że wszystkie packi te odblaski miały, że się nawet specjalnie nie przyglądałem
ale wniosek jest jeden... - masz wyjątkową Packę (ale przecież Ty o tym wiesz)
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
JĘDRUŚ !!!!!Jędrek pisze:Piotruś , nie podpuszczaj mnie !!! Fakt , pomysł Jacka jest przedni , chętnie bym go u siebie zastosował ale chyba musiałbym dokupić te odblaski i "rzeźbić" w zderzaku .mpspycha pisze: masz wyjątkową Packę
kto jak kto ale Ty ????
do dzieła
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
no proszę jak chcesz to potrafiszJędrek pisze:Po poście Mareczka polazłem do garażu i wymyśliłem coś takiego jak na zdjęciu . Jak zrobię - pochwalę się .
i po co było się bronić
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Proszę o radę . W elektryce jestem cienki . Czy takie kierunki jak w podanym linku wystarczy wpiąć w przewody oryginalnych kierunków ? Komputer pojazdu nie będzie się "buntować" ??
http://ultraleds.pl/438,dodatkowe-kieru ... 8-led.html
Oczywiście , jeśli je zamontuję , nie zastawię w oryginale a pokryję je taką folią jak tylne lampy (Piotrze , obaj to lubimy , co nie ? ) .
http://ultraleds.pl/438,dodatkowe-kieru ... 8-led.html
Oczywiście , jeśli je zamontuję , nie zastawię w oryginale a pokryję je taką folią jak tylne lampy (Piotrze , obaj to lubimy , co nie ? ) .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
jeżeli oryginalne kierunki masz żarowe to nie powinno być problemu bo opór będzie zbliżonyJędrek pisze:Czy takie kierunki jak w podanym linku wystarczy wpiąć w przewody oryginalnych kierunków ? Komputer pojazdu nie będzie się "buntować" ??
jeśli problem by się pojawił trzeba będzie dołożyć opornik.
jeśli masz ledy, to pewnie masz już dodatkowy opornik w układzie, więc też nie powinno być problemu
w Pacy miałem ledy - kierunek/postój i dodatkowo kierunek żarowy wyprowadzony w "obrysówkę" , działało choć migało trochę szybciej, bo w obwodzie było zamiast żarowej 21W była 10W
w Aspenie musiałem dołożyć opornik bo bez niego nie działało "at all"
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Nie wiem jak w przypadku akurat tych LED, ale u mnie miganie jest - jak poprzednio.Jędrek pisze:... Czy takie kierunki jak w podanym linku wystarczy wpiąć w przewody oryginalnych kierunków ? Komputer pojazdu nie będzie się "buntować" ??
Najprawdopodobniej dlatego - jak pisze Piotrek - że oryginalna lampka żarowa w fabrycznym
migaczu pozostała bz. choć 2 panele LED są do niej podłączone równolegle.
Myślę, że może się zdarzyć inaczej jeśli diody mają b. niską rezystancję.
Więc pozostaje Jędruś - sprawdzić i albo odesłać, albo dodać
równolegle z LED-ami rezystory (zwykle mają takie w ofercie).
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Kierunkowskazy boczne COB w światłach odblaskowych
Jędrek, Ja mam takie cuś, przyklejone do nadwozia pastą termoprzewodzącą bo grzeją się niemiłosiernie. Cena 5zł. szt.pach pisze:w szereg z LED-ami rezystory
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Polecam wpięcie rezystora równolegle do zarówki LED, ale tylko 1 szt. na każdą stronę.
A tak swoją drogą czy jest możliwość aby kierunkowskazy migały wolniej, bo nasze oryginalnie migają szybciej niż np. w autach VAG ?
Jak sądzę przekaźnik jest sterowany za pomocą ECU, czy ktoś próbował "spowolnić" miganie ?
A tak swoją drogą czy jest możliwość aby kierunkowskazy migały wolniej, bo nasze oryginalnie migają szybciej niż np. w autach VAG ?
Jak sądzę przekaźnik jest sterowany za pomocą ECU, czy ktoś próbował "spowolnić" miganie ?
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
pach, tak się zastanawiam czy takie nie byłyby lepsze?
http://allegro.pl/panel-modul-led-cob-3 ... 23925.html
Po pierwsze nie mają aluminiowej obudowy (za którą musiałeś zapłacić, a później ją wywalić). Po drugie jeden ma 1,68 W (co powinno odpowiadać ok. 17 W żarówce), czyli przy dwóch takich panelach i tak mamy więcej niż w europejskiej żarówce do kierunków.
Chętnie zobaczyłbym te Twoje - jak świecą, tylko nie wiem przy której ulicy mam czekać ;-)
http://allegro.pl/panel-modul-led-cob-3 ... 23925.html
Po pierwsze nie mają aluminiowej obudowy (za którą musiałeś zapłacić, a później ją wywalić). Po drugie jeden ma 1,68 W (co powinno odpowiadać ok. 17 W żarówce), czyli przy dwóch takich panelach i tak mamy więcej niż w europejskiej żarówce do kierunków.
Chętnie zobaczyłbym te Twoje - jak świecą, tylko nie wiem przy której ulicy mam czekać ;-)
Piotr
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Wyglądają na b.podobne. Światło tych co ja zastosowałem ma - jak pisałem - natężenieCarl pisze:... czy takie nie byłyby lepsze?
praktycznie takie jak żarówka, a nawet może (optycznie) mocniejsze, nawet w słońcu.
Kontakt przez PW SVP.Carl pisze:Chętnie zobaczyłbym te Twoje - jak świecą, tylko nie wiem przy której ulicy mam czekać ;-)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Zgodnie z obietnicą kierunki dodatkowe zamontowane . Przyszły wczoraj takie jak w podanym linku , trochę inwencji , kombinacji i są . Jaki efekt - oceńcie sami . Tak jak Piotr napisał , oryginalne kierunki są żarowe więc wystarczyło tylko wpiąć ledy w istniejącą instalację - zero problemów .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
i to się nazywa szybka reakcjaJędrek pisze:Zgodnie z obietnicą kierunki dodatkowe zamontowane
dziś pytanie wczoraj odpowiedź
flaszeczka za całokształt (projekt wykonanie i expres.. no i relację )
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
To współcześnie nazywa się PRIORYTET albo PRIORITAIRE (widziałem to na takich niebieskich naklejkach na kopertach). Analogicznie działające (chyba były białe z jakąś ramką) za czasów słusznie minionej epoki miały właśnie EXPRES - ale to już niesłuszna historia więc będąc CORRECT powinniśmy zapomnieć i przestać przywoływać.mpspycha pisze:expres..
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.