Lampa przedna nie świeci
Lampa przedna nie świeci
Dziwny objaw. Nie zapala mi się światło mijania/drogowe w lewej lampie. Napięcie na żarówke wychodzi tylko 6V ostatnio udawało mi się to "naprawić" poprzez odłaczenie akumulatora/reset komputera. Ale teraz już nie chce zadziałać. Rozumiem że 6V to napięcie awaryjne bo układ wykrył zwarcie - nie ma żadnych bezpieczników dla pacy do reflektorów. Mało tego bardzo irytującce jest to że nie ma żadnej kontrolki zepsutych świateł - w voyagerze z 2001 była i się sprawdzała...Ktoś ma pojące jak to ugryść??
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
jest bezpiecznik jeden na dwie strony, do tego jest przekaźnik, przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników pod maską jak stoisz bokiem od strony koła jest po 1 przekaźnik w prawym dolnym narożniku, Szrek miał ostatnio podobny problem, pomogło poruszania kabelkami pod puszką z bezpiecznikami, coś nie stykało, to tak na szybko możesz sobie sprawdzićjarkowy pisze:nie ma żadnych bezpieczników dla pacy do reflektorów.
U mnie był podobny objaw nie świeciła mi mprawa lampa, palnik nie miał siły odpalić, było widać że ma chęć ale nie dawał rady. Odłączyłem akumulator i nic nie pomogło. Nie wiedziałem jak zlokalizować przekażnik lub bezpiecznik to na włączonych światłach wyciągałem je po koleji ze skrzynki.
Teraz uwaga- nie wiem co jest grane w tych bezpiecznikach i przekaznikach ale cały czas miałem włączone światła i jak wyciągałem bez i przekazniki to nawet na chwile nie zgasła mi lewa lampa. Wyglądało to tak jakby zasilanie było wogle poza skrzynką, żadnej reakcji na wyciąganie bez. i przekazników. Zacząłem majstrować przy wtyczkach wchodzących do skrzynki i lampa prawa zapaliła.
Teraz uwaga- nie wiem co jest grane w tych bezpiecznikach i przekaznikach ale cały czas miałem włączone światła i jak wyciągałem bez i przekazniki to nawet na chwile nie zgasła mi lewa lampa. Wyglądało to tak jakby zasilanie było wogle poza skrzynką, żadnej reakcji na wyciąganie bez. i przekazników. Zacząłem majstrować przy wtyczkach wchodzących do skrzynki i lampa prawa zapaliła.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
przyznaje się do błędu, ten przekaźnik i bezpiecznik jest od akcesoriów, miałem włączone lampy na AUTO i dlatego zapalały się i gasły przy jego wyjmowaniu,jest bezpiecznik jeden na dwie strony, do tego jest przekaźnik, przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników pod maską jak stoisz bokiem od strony koła jest po 1 przekaźnik w prawym dolnym narożniku
trzeba by się dobrać do skrzynki z bezpiecznikami od dołu, jest tam jedna taka kostka, namacałem ją po wiązce idącej od lewej lampy, jak się ja wypnie to lampy gasną, ale na dalsze eksperymenty brakło czasu,
napiszcie jakie macie lampy bo u mnie są HID i może u mnie jest inaczej, z tego co się zorientowałem to macie zwykle lampy + domontowane ksenony tak ?
TAk ja też mam ksenony i to ich wina a dokładnie przetwornic.
Dzieje się tak ponieważ podczas rozruchu przetwornica pobiera za dużo prądu i komputerm odczytuje to za zwarcie przechodzi w serwis i zostawia 6V. Powrót do H7 nic już nie da trzeba zresetować błedy w ecu. Ostatnio zabrakło mi cerpliwości i dlatego błąd się nie skasował. Wko?cu zostawiłem na 15min odłączoną kleme i wcisnąłem pare razy hamulec...
Problem zniknoł.
NIe było by go gdyby przetwornice były dobrej jakości i nie przekraczały prądu podczas rozruchu bą przetwornice były by podąłczone przez przekaźniki - planuje to tak zrobić.
Co do bezpieczników i przekaźników faktycznie ich nie ma i można wyciągnąć wszystko ze skrzynki a światła i tak będą się świecić
Dzieje się tak ponieważ podczas rozruchu przetwornica pobiera za dużo prądu i komputerm odczytuje to za zwarcie przechodzi w serwis i zostawia 6V. Powrót do H7 nic już nie da trzeba zresetować błedy w ecu. Ostatnio zabrakło mi cerpliwości i dlatego błąd się nie skasował. Wko?cu zostawiłem na 15min odłączoną kleme i wcisnąłem pare razy hamulec...
Problem zniknoł.
NIe było by go gdyby przetwornice były dobrej jakości i nie przekraczały prądu podczas rozruchu bą przetwornice były by podąłczone przez przekaźniki - planuje to tak zrobić.
Co do bezpieczników i przekaźników faktycznie ich nie ma i można wyciągnąć wszystko ze skrzynki a światła i tak będą się świecić
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
mam tu taka przetwornicę KINGWOOD i jest na niej tak
V in 9-16V
V norm 13.2V
I norm 3.2A
I in max 10A
P out 35W
ale nie mam gdzie jej zapiąć, żeby się wpiąć z cęgami i zobaczyć ile faktycznie wciąga prądu przy rozpalaniu i normalnie
może starczyło by jakiś kondensator dodać ...
V in 9-16V
V norm 13.2V
I norm 3.2A
I in max 10A
P out 35W
ale nie mam gdzie jej zapiąć, żeby się wpiąć z cęgami i zobaczyć ile faktycznie wciąga prądu przy rozpalaniu i normalnie
może starczyło by jakiś kondensator dodać ...
od tego mamy flaszki na forum !mesiek140 pisze:Dzięki jarkowy za podpowiedź-odzyskałem światła!
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Jak wspominałem kilka postów wcześniej mam przetwornice po jakiejś naprawie auta.
Postanowiłem ją dzisiaj podpiąć i zobaczyć co się dzieje.
oto co wyszło z pomiarów
sekundy / A
1 - 9,18 A
2 - 7,76 A
6 - 6,43 A
10 - 5,88 A
12 - 4,42 A
16 - 3,87 A
18> - 3,67 A
dla porównania żarówka H7 55W pobiera ~ 3,96 A od początku do chwili "zgaszenia"
Wiec tak jak było już to tu powiedziane komputer może dostawać info o za dużym poborze prądu przez pierwsze 12 sekund od chwili zapalenia się palnika.
Warmik wspomniał o adaptacji fabrycznej przetwornicy, w fabrycznie zamontowanych hid są wykorzystane produkowane prze Hella podzespoły. Ich numery katalogowe na fotkach poniżej. Takie same przetwornice i zapłonnik były montowane w BMW (Z4 E60 E61 E65 E66 ),Mercedes Benz ( W211,ML), Audi (A6L,A8),oraz Range/Land Rover, Lincoln.
Nie znalazłem jakiejś sensownej oferty na to, w internecie była jedna 900zł na stronę więc się akurat to nie opłaca bo taniej można kupić chyba całą lampę.
Rozwiązaniem może być dla was montaż przekaźników, koszt nie wieki na allegro + - 10zł roboty też w sumie nie dużo.
Przekaźnik pobiera 0,135 A i tu wpadamy w drugą skrajność komp dostaje informację, że nie ma żarówki czy na pewno? nie wiem bo nie mam jak sprawdzić.
Na pewno dostaje informację, że lampa jest zapalona łatwo to sprawdzić wystarczy zostawić zapalone światła i wyciągnąć kluczyk w ciągi 3 minut same zgasną.
Jak by się tak działo układ z przekaźnikiem trzeba by troszkę rozbudować, o jeszcze dwa przekaźniki i przejściówkę tak aby palnik był uruchamiany prosto z akumulatora a po 15 sekundach zasilanie przełączało się na zasilanie z oryginalnego układu. Też jest do zrobienia tylko więcej lutowania.
Możecie jeszcze sprawdzić czy nie robią się cieplejsze od otoczenia kable zasilające przetwornicę. Ten kabelek wygląda na solidny a jak się go przetnie, ukazuje się naga prawda, że jest tam dużo izolacji a nie miedzi. Tylko nie rozcinajcie kabla między palnikiem a przetwornicą ! Jest tam kilka V więcej :) i będą się pokazywały ognie Św.Wilhelma
Jak ktoś chce zobaczyć filmik z pomiarów hida to pojawi się on dzisiaj albo jutro w download więc zaglądnijcie tam co jakiś czas.
Jak znajdę chwilę to postaram się sprawdzić ile pobiera fabryczna lampa.
P.S.
Auto przepłynęło w ciasnym ciemnym kontenerze, zdradliwy ocean, znajomym się chwaliłem, że mam typowo ameryka?ski crossover!
A tu co niemieckie lampy ..... i jak to wygląda ?
Postanowiłem ją dzisiaj podpiąć i zobaczyć co się dzieje.
oto co wyszło z pomiarów
sekundy / A
1 - 9,18 A
2 - 7,76 A
6 - 6,43 A
10 - 5,88 A
12 - 4,42 A
16 - 3,87 A
18> - 3,67 A
dla porównania żarówka H7 55W pobiera ~ 3,96 A od początku do chwili "zgaszenia"
Wiec tak jak było już to tu powiedziane komputer może dostawać info o za dużym poborze prądu przez pierwsze 12 sekund od chwili zapalenia się palnika.
Warmik wspomniał o adaptacji fabrycznej przetwornicy, w fabrycznie zamontowanych hid są wykorzystane produkowane prze Hella podzespoły. Ich numery katalogowe na fotkach poniżej. Takie same przetwornice i zapłonnik były montowane w BMW (Z4 E60 E61 E65 E66 ),Mercedes Benz ( W211,ML), Audi (A6L,A8),oraz Range/Land Rover, Lincoln.
Nie znalazłem jakiejś sensownej oferty na to, w internecie była jedna 900zł na stronę więc się akurat to nie opłaca bo taniej można kupić chyba całą lampę.
Rozwiązaniem może być dla was montaż przekaźników, koszt nie wieki na allegro + - 10zł roboty też w sumie nie dużo.
Przekaźnik pobiera 0,135 A i tu wpadamy w drugą skrajność komp dostaje informację, że nie ma żarówki czy na pewno? nie wiem bo nie mam jak sprawdzić.
Na pewno dostaje informację, że lampa jest zapalona łatwo to sprawdzić wystarczy zostawić zapalone światła i wyciągnąć kluczyk w ciągi 3 minut same zgasną.
Jak by się tak działo układ z przekaźnikiem trzeba by troszkę rozbudować, o jeszcze dwa przekaźniki i przejściówkę tak aby palnik był uruchamiany prosto z akumulatora a po 15 sekundach zasilanie przełączało się na zasilanie z oryginalnego układu. Też jest do zrobienia tylko więcej lutowania.
Możecie jeszcze sprawdzić czy nie robią się cieplejsze od otoczenia kable zasilające przetwornicę. Ten kabelek wygląda na solidny a jak się go przetnie, ukazuje się naga prawda, że jest tam dużo izolacji a nie miedzi. Tylko nie rozcinajcie kabla między palnikiem a przetwornicą ! Jest tam kilka V więcej :) i będą się pokazywały ognie Św.Wilhelma
Jak ktoś chce zobaczyć filmik z pomiarów hida to pojawi się on dzisiaj albo jutro w download więc zaglądnijcie tam co jakiś czas.
Jak znajdę chwilę to postaram się sprawdzić ile pobiera fabryczna lampa.
P.S.
Auto przepłynęło w ciasnym ciemnym kontenerze, zdradliwy ocean, znajomym się chwaliłem, że mam typowo ameryka?ski crossover!
A tu co niemieckie lampy ..... i jak to wygląda ?
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2009 08:31 am przez zyga, łącznie zmieniany 5 razy.
Zyga z tym brakiem żarówki to chyba tak nie do ko?ca trzeba najpierw sprawdzić czy pokazuje info o braku w ogóle żarówki bo u mnie przepalił się stop pozycja i żadnej informacji na temat spalonych żarówek nie miałem chyba że inf idzie tylko na główny komp nie wiem jak żarówki główne ale po wyjęciu żarówki z tylnych lamp brak było jakiejkolwiek informacji nawet brak sygnału dźwiękowego.zyga pisze: Przekaźnik pobiera 0,135 A i tu wpadamy w drugą skrajność komp dostaje informację, że nie ma żarówki czy na pewno? nie wiem bo nie mam jak sprawdzić. Na pewno dostaje informację, że lampa jest zapalona łatwo to sprawdzić wystarczy zostawić zapalone światła i wyciągnąć kluczyk w ciągi 3 minut same zgasną.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
nie wiem czym to jest spowodowane ale u mnie też nie pokazuje komunikatu o spalonych żarówkach lub jej brakuZyga z tym brakiem żarówki to chyba tak nie do ko?ca trzeba najpierw sprawdzić czy pokazuje info o braku w ogóle żarówki bo u mnie przepalił się stop pozycja i żadnej informacji na temat spalonych żarówek nie miałem chyba że inf idzie tylko na główny komp nie wiem jak żarówki główne ale po wyjęciu żarówki z tylnych lamp brak było jakiejkolwiek informacji nawet brak sygnału dźwiękowego.
_________________
to może zastosowanie przekaźnika nie będzie miało żadnego wpływu na informacje do kompaszrek pisze:nie wiem czym to jest spowodowane ale u mnie też nie pokazuje komunikatu o spalonych żarówkach lub jej brakuZyga z tym brakiem żarówki to chyba tak nie do ko?ca trzeba najpierw sprawdzić czy pokazuje info o braku w ogóle żarówki bo u mnie przepalił się stop pozycja i żadnej informacji na temat spalonych żarówek nie miałem chyba że inf idzie tylko na główny komp nie wiem jak żarówki główne ale po wyjęciu żarówki z tylnych lamp brak było jakiejkolwiek informacji nawet brak sygnału dźwiękowego.
_________________
Po prostu to auto nie jest wyposażone w taką funkcję chodzi o informacje spalonych żarówek chyba że tylko głównych na przodzie
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Aście się rozpisaliście::):) było na dole, że post jest edytowany ? było .....
Ale na poważnie to nie tyle chodzi o info, że mamy przepaloną żarówkę i ser komp nas o tym łaskawie informuje, trzeba po prostu sprawdzić czy on nie wyłączy zasilania lamp, jeżeli nie będzie poboru prądu. Przy wyłączeniu prądu z powodu za dużego poboru* jak się domyślamy robi to i też nas o tym nie informuje. Dlatego napisałem, teraz już to nawet odznaczyłem że nie wiem czy to wypali, a nie mam jak to sprawdzić (mam fabryczne hid).
Ale na poważnie to nie tyle chodzi o info, że mamy przepaloną żarówkę i ser komp nas o tym łaskawie informuje, trzeba po prostu sprawdzić czy on nie wyłączy zasilania lamp, jeżeli nie będzie poboru prądu. Przy wyłączeniu prądu z powodu za dużego poboru* jak się domyślamy robi to i też nas o tym nie informuje. Dlatego napisałem, teraz już to nawet odznaczyłem że nie wiem czy to wypali, a nie mam jak to sprawdzić (mam fabryczne hid).
Ja robię to tak:
Najpierw włączam światła, czekam aż palniki się rozgrzeja i dopiero odpalam silnik.
Od tej pory nie mam problemu ze światłami, wczesniej albo mi sie nie chciały odpalić albo zaraz gasły a bywało i tak ,że zapalała się tylko jedna lampa. Odkąd włączam najpierw światłamam spokuj.
Wiem że nie jest to rozwiązanie problemu ale nie musze juz odłaczać co tydzie? akumulatora.
Najpierw włączam światła, czekam aż palniki się rozgrzeja i dopiero odpalam silnik.
Od tej pory nie mam problemu ze światłami, wczesniej albo mi sie nie chciały odpalić albo zaraz gasły a bywało i tak ,że zapalała się tylko jedna lampa. Odkąd włączam najpierw światłamam spokuj.
Wiem że nie jest to rozwiązanie problemu ale nie musze juz odłaczać co tydzie? akumulatora.
Panowie a może coś takiego? http://www.allegro.pl/item635073238_war ... terem.html
a przy okazji które żaróweczki 12000k czy mniejsze?
a przy okazji które żaróweczki 12000k czy mniejsze?
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009 09:05 pm przez golden35, łącznie zmieniany 1 raz.
To żeczywiście może być cośtakiego. Na moje będzie to :
- Najta?sza opcja rezystor wysokiej mocy i oporności 1-5ohm właczony w szereg
- opcja profi ogranicznik pradu elektroniczny na np tyrystorze.
Opcje z rezystorem wypróbuje bo może faktycznie to można tak załatwić - pod warunkiem że przetwornica odpali ksenona na ograniczonym pradzie.
- Najta?sza opcja rezystor wysokiej mocy i oporności 1-5ohm właczony w szereg
- opcja profi ogranicznik pradu elektroniczny na np tyrystorze.
Opcje z rezystorem wypróbuje bo może faktycznie to można tak załatwić - pod warunkiem że przetwornica odpali ksenona na ograniczonym pradzie.
pensjonat nad morzem we Władysławowwie
www.impresja.co
www.impresja.co
Koledzy mam takie może głupie pytanie ,czy jest sposób na sprawdzenie szczelności lamp?(oprócz wizualnego sposobu) Nie chce wyrzucać kaski w błoto
[ Dodano: Sro Maj 20, 2009 23:14 ]
http://www.allegro.pl/item630203199_kse ... rakow.html , ale nie wykupcie wszystkiego.
[ Dodano: Sro Maj 20, 2009 23:14 ]
http://www.allegro.pl/item630203199_kse ... rakow.html , ale nie wykupcie wszystkiego.
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
lampa
i delikatnie wcisnac zderzak tuz pod lampa aby wyskoczyla z zaczepu od dolu
Ostatnio zmieniony 31 sty 2012 11:16 pm przez marecki1999, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
A teraz Panowie :
raczek
arturhhh
pisk
dostają po pstryku w ucho za nieznajomość forum i nie używanie szukaj'ki
viewtopic.php?t=726
a kolega marecki1999 dodatkowego za znaki typu ą ż ź ć ó ł itp.
raczek
arturhhh
pisk
dostają po pstryku w ucho za nieznajomość forum i nie używanie szukaj'ki
viewtopic.php?t=726
a kolega marecki1999 dodatkowego za znaki typu ą ż ź ć ó ł itp.