Lampa przedna nie świeci

lampy, kierunki, żarówki, itp
jarkowy
Posty: 113
Rejestracja: 23 sty 2009 11:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Lampa przedna nie świeci

Post autor: jarkowy » 24 kwie 2009 11:39 am

Dziwny objaw. Nie zapala mi się światło mijania/drogowe w lewej lampie. Napięcie na żarówke wychodzi tylko 6V ostatnio udawało mi się to "naprawić" poprzez odłaczenie akumulatora/reset komputera. Ale teraz już nie chce zadziałać. Rozumiem że 6V to napięcie awaryjne bo układ wykrył zwarcie - nie ma żadnych bezpieczników dla pacy do reflektorów. Mało tego bardzo irytującce jest to że nie ma żadnej kontrolki zepsutych świateł - w voyagerze z 2001 była i się sprawdzała...Ktoś ma pojące jak to ugryść??

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 24 kwie 2009 11:47 am

jarkowy pisze:nie ma żadnych bezpieczników dla pacy do reflektorów.
jest bezpiecznik jeden na dwie strony, do tego jest przekaźnik, przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników pod maską jak stoisz bokiem od strony koła jest po 1 przekaźnik w prawym dolnym narożniku, Szrek miał ostatnio podobny problem, pomogło poruszania kabelkami pod puszką z bezpiecznikami, coś nie stykało, to tak na szybko możesz sobie sprawdzić
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 25 kwie 2009 12:42 pm

Mam ten sam problem.Najpierw straciłem lewy reflektor a po miesiącu prawy.Jeśli ktoś wie to niech powie który tobezpiecznik

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 25 kwie 2009 05:29 pm

Sprawdzałem wszystkie przekaźniki ale bez rezultatu.Najciekawsze jest to że po wyłączeniu świateł na zasilaniu żarówki dalej jest 6V.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 25 kwie 2009 07:03 pm

U mnie był podobny objaw nie świeciła mi mprawa lampa, palnik nie miał siły odpalić, było widać że ma chęć ale nie dawał rady. Odłączyłem akumulator i nic nie pomogło. Nie wiedziałem jak zlokalizować przekażnik lub bezpiecznik to na włączonych światłach wyciągałem je po koleji ze skrzynki.
Teraz uwaga- nie wiem co jest grane w tych bezpiecznikach i przekaznikach ale cały czas miałem włączone światła i jak wyciągałem bez i przekazniki to nawet na chwile nie zgasła mi lewa lampa. Wyglądało to tak jakby zasilanie było wogle poza skrzynką, żadnej reakcji na wyciąganie bez. i przekazników. Zacząłem majstrować przy wtyczkach wchodzących do skrzynki i lampa prawa zapaliła.

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 25 kwie 2009 07:18 pm

To samo było u mnie i wyciąganie przekaźników nic nie dało.Poruszanie przewodami pod skrzynką bezpieczników trz nic nie dało.Słyszałem o jakimś module świateł ale nie mam pojęcia gdzie tego szukać.Teraz światła mam podłączone do akumulatora ale pasowałoby to naprawić.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 25 kwie 2009 09:37 pm

jest bezpiecznik jeden na dwie strony, do tego jest przekaźnik, przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników pod maską jak stoisz bokiem od strony koła jest po 1 przekaźnik w prawym dolnym narożniku
przyznaje się do błędu, ten przekaźnik i bezpiecznik jest od akcesoriów, miałem włączone lampy na AUTO i dlatego zapalały się i gasły przy jego wyjmowaniu,

trzeba by się dobrać do skrzynki z bezpiecznikami od dołu, jest tam jedna taka kostka, namacałem ją po wiązce idącej od lewej lampy, jak się ja wypnie to lampy gasną, ale na dalsze eksperymenty brakło czasu,

napiszcie jakie macie lampy bo u mnie są HID i może u mnie jest inaczej, z tego co się zorientowałem to macie zwykle lampy + domontowane ksenony tak ?
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 26 kwie 2009 08:00 am

U mnie cyrk zeświatłami zrobił się po założeniu HID

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 26 kwie 2009 08:02 am

przyznaje się bez bicia że mam dołożony hid :rolf:
ale zanim go załozyłem to podpierałem sie opinią kolegi który w pacifice na hidach jeżdzi ponad rok i zadnego problemu z nimi nie ma :rolf:

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 26 kwie 2009 08:11 am

Żeby było ciekawiej to dodam że próbowałem wrócić do H7 ale również nie świeciły

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 26 kwie 2009 12:23 pm

Jeżeli brak zasilania świateł mijania to wina komputera to wystarczyłoby założyć dodatkowe obciążenie i po problemie, ale ja przez miesiąc jeździłem na zasilaniu obu HIDów z prawego reflektora i dopiero wtedy światła się sko?czyły

jarkowy
Posty: 113
Rejestracja: 23 sty 2009 11:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarkowy » 27 kwie 2009 09:18 am

TAk ja też mam ksenony i to ich wina a dokładnie przetwornic.
Dzieje się tak ponieważ podczas rozruchu przetwornica pobiera za dużo prądu i komputerm odczytuje to za zwarcie przechodzi w serwis i zostawia 6V. Powrót do H7 nic już nie da trzeba zresetować błedy w ecu. Ostatnio zabrakło mi cerpliwości i dlatego błąd się nie skasował. Wko?cu zostawiłem na 15min odłączoną kleme i wcisnąłem pare razy hamulec...
Problem zniknoł.
NIe było by go gdyby przetwornice były dobrej jakości i nie przekraczały prądu podczas rozruchu bą przetwornice były by podąłczone przez przekaźniki - planuje to tak zrobić.
Co do bezpieczników i przekaźników faktycznie ich nie ma i można wyciągnąć wszystko ze skrzynki a światła i tak będą się świecić ;)

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 27 kwie 2009 07:15 pm

Dzięki jarkowy za podpowiedź-odzyskałem światła!

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 27 kwie 2009 08:11 pm

mam tu taka przetwornicę KINGWOOD i jest na niej tak

V in 9-16V
V norm 13.2V
I norm 3.2A
I in max 10A
P out 35W

ale nie mam gdzie jej zapiąć, żeby się wpiąć z cęgami i zobaczyć ile faktycznie wciąga prądu przy rozpalaniu i normalnie
może starczyło by jakiś kondensator dodać ...

mesiek140 pisze:Dzięki jarkowy za podpowiedź-odzyskałem światła!
od tego mamy flaszki na forum !
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 27 kwie 2009 08:31 pm

Jeżeli raz na miesiąc będę musiał restartować ecu to nie mam najmniejszej ochoty grzebać przy światłach -wolę odłączyć akumulator.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 28 kwie 2009 11:03 pm

Jak wspominałem kilka postów wcześniej mam przetwornice po jakiejś naprawie auta.

Obrazek
Postanowiłem ją dzisiaj podpiąć i zobaczyć co się dzieje.

oto co wyszło z pomiarów

sekundy / A

1 - 9,18 A
2 - 7,76 A
6 - 6,43 A
10 - 5,88 A
12 - 4,42 A
16 - 3,87 A
18> - 3,67 A

Obrazek

Obrazek

dla porównania żarówka H7 55W pobiera ~ 3,96 A od początku do chwili "zgaszenia"
Obrazek

Wiec tak jak było już to tu powiedziane komputer może dostawać info o za dużym poborze prądu przez pierwsze 12 sekund od chwili zapalenia się palnika.



Warmik wspomniał o adaptacji fabrycznej przetwornicy, w fabrycznie zamontowanych hid są wykorzystane produkowane prze Hella podzespoły. Ich numery katalogowe na fotkach poniżej. Takie same przetwornice i zapłonnik były montowane w BMW (Z4 E60 E61 E65 E66 ),Mercedes Benz ( W211,ML), Audi (A6L,A8),oraz Range/Land Rover, Lincoln.
Nie znalazłem jakiejś sensownej oferty na to, w internecie była jedna 900zł na stronę więc się akurat to nie opłaca bo taniej można kupić chyba całą lampę.

Obrazek

Obrazek

Rozwiązaniem może być dla was montaż przekaźników, koszt nie wieki na allegro + - 10zł roboty też w sumie nie dużo.

Obrazek

Przekaźnik pobiera 0,135 A i tu wpadamy w drugą skrajność komp dostaje informację, że nie ma żarówki czy na pewno? nie wiem bo nie mam jak sprawdzić.
Na pewno dostaje informację, że lampa jest zapalona łatwo to sprawdzić wystarczy zostawić zapalone światła i wyciągnąć kluczyk w ciągi 3 minut same zgasną.


Jak by się tak działo układ z przekaźnikiem trzeba by troszkę rozbudować, o jeszcze dwa przekaźniki i przejściówkę tak aby palnik był uruchamiany prosto z akumulatora a po 15 sekundach zasilanie przełączało się na zasilanie z oryginalnego układu. Też jest do zrobienia tylko więcej lutowania.

Możecie jeszcze sprawdzić czy nie robią się cieplejsze od otoczenia kable zasilające przetwornicę. Ten kabelek wygląda na solidny a jak się go przetnie, ukazuje się naga prawda, że jest tam dużo izolacji a nie miedzi. Tylko nie rozcinajcie kabla między palnikiem a przetwornicą ! Jest tam kilka V więcej :):) i będą się pokazywały ognie Św.Wilhelma :)

Jak ktoś chce zobaczyć filmik z pomiarów hida to pojawi się on dzisiaj albo jutro w download więc zaglądnijcie tam co jakiś czas.

Jak znajdę chwilę to postaram się sprawdzić ile pobiera fabryczna lampa.

P.S.

Auto przepłynęło w ciasnym ciemnym kontenerze, zdradliwy ocean, znajomym się chwaliłem, że mam typowo ameryka?ski crossover!
A tu co niemieckie lampy ..... i jak to wygląda ?
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2009 08:31 am przez zyga, łącznie zmieniany 5 razy.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 29 kwie 2009 07:47 am

zyga pisze: Przekaźnik pobiera 0,135 A i tu wpadamy w drugą skrajność komp dostaje informację, że nie ma żarówki czy na pewno? nie wiem bo nie mam jak sprawdzić. Na pewno dostaje informację, że lampa jest zapalona łatwo to sprawdzić wystarczy zostawić zapalone światła i wyciągnąć kluczyk w ciągi 3 minut same zgasną.
Zyga z tym brakiem żarówki to chyba tak nie do ko?ca trzeba najpierw sprawdzić czy pokazuje info o braku w ogóle żarówki bo u mnie przepalił się stop pozycja i żadnej informacji na temat spalonych żarówek nie miałem chyba że inf idzie tylko na główny komp nie wiem jak żarówki główne ale po wyjęciu żarówki z tylnych lamp brak było jakiejkolwiek informacji nawet brak sygnału dźwiękowego.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 29 kwie 2009 08:00 am

Zyga z tym brakiem żarówki to chyba tak nie do ko?ca trzeba najpierw sprawdzić czy pokazuje info o braku w ogóle żarówki bo u mnie przepalił się stop pozycja i żadnej informacji na temat spalonych żarówek nie miałem chyba że inf idzie tylko na główny komp nie wiem jak żarówki główne ale po wyjęciu żarówki z tylnych lamp brak było jakiejkolwiek informacji nawet brak sygnału dźwiękowego.
_________________
nie wiem czym to jest spowodowane ale u mnie też nie pokazuje komunikatu o spalonych żarówkach lub jej braku

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 29 kwie 2009 08:29 am

szrek pisze:
Zyga z tym brakiem żarówki to chyba tak nie do ko?ca trzeba najpierw sprawdzić czy pokazuje info o braku w ogóle żarówki bo u mnie przepalił się stop pozycja i żadnej informacji na temat spalonych żarówek nie miałem chyba że inf idzie tylko na główny komp nie wiem jak żarówki główne ale po wyjęciu żarówki z tylnych lamp brak było jakiejkolwiek informacji nawet brak sygnału dźwiękowego.
_________________
nie wiem czym to jest spowodowane ale u mnie też nie pokazuje komunikatu o spalonych żarówkach lub jej braku
to może zastosowanie przekaźnika nie będzie miało żadnego wpływu na informacje do kompa

Po prostu to auto nie jest wyposażone w taką funkcję chodzi o informacje spalonych żarówek chyba że tylko głównych na przodzie
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 29 kwie 2009 08:37 am

Aście się rozpisaliście::):) było na dole, że post jest edytowany ? było ..... :)
Ale na poważnie to nie tyle chodzi o info, że mamy przepaloną żarówkę i ser komp nas o tym łaskawie informuje, trzeba po prostu sprawdzić czy on nie wyłączy zasilania lamp, jeżeli nie będzie poboru prądu. Przy wyłączeniu prądu z powodu za dużego poboru* jak się domyślamy robi to i też nas o tym nie informuje. Dlatego napisałem, teraz już to nawet odznaczyłem że nie wiem czy to wypali, a nie mam jak to sprawdzić (mam fabryczne hid).
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 18 maja 2009 07:30 am

mesiek i jarkowy-jak zako?czyły sie problemy z waszymi światełkami?napiszcie co i jak

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 18 maja 2009 07:39 am

Moje problemy ze światłami się sko?czyły po zmianie przetwornic.Jak się okazuje w naszych autach jeżeli założymy ksenony musimy patrzeć na maksymalny pobór prądu przez przetwornice.Obecnie mam 5,8A a miałem 8A.

jarkowy
Posty: 113
Rejestracja: 23 sty 2009 11:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarkowy » 18 maja 2009 11:01 am

resetuja aku raz na tydzie? i mnie to wnerwia. Zrobie to wko?cu na przekaźnikach jak bedzie duuuużo czasu.
pensjonat nad morzem we Władysławowwie
www.impresja.co

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 18 maja 2009 03:03 pm

Ja robię to tak:
Najpierw włączam światła, czekam aż palniki się rozgrzeja i dopiero odpalam silnik.
Od tej pory nie mam problemu ze światłami, wczesniej albo mi sie nie chciały odpalić albo zaraz gasły a bywało i tak ,że zapalała się tylko jedna lampa. Odkąd włączam najpierw światłamam spokuj.
Wiem że nie jest to rozwiązanie problemu ale nie musze juz odłaczać co tydzie? akumulatora.

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 18 maja 2009 09:40 pm

Panowie a może coś takiego? http://www.allegro.pl/item635073238_war ... terem.html
a przy okazji które żaróweczki 12000k czy mniejsze?
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009 09:05 pm przez golden35, łącznie zmieniany 1 raz.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 maja 2009 10:05 pm

ja wam proponuję zrobić ściepkę kupić jedną sztukę i rozebrać bo tam będzie pewnie jakiś opornik za 0,10zł :):)

co do żarówek to trzeba sobie dobrać wg własnego uznania wg mnie 6000K to max
Obrazek
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

jarkowy
Posty: 113
Rejestracja: 23 sty 2009 11:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarkowy » 19 maja 2009 01:36 pm

To żeczywiście może być cośtakiego. Na moje będzie to :
- Najta?sza opcja rezystor wysokiej mocy i oporności 1-5ohm właczony w szereg
- opcja profi ogranicznik pradu elektroniczny na np tyrystorze.

Opcje z rezystorem wypróbuje bo może faktycznie to można tak załatwić - pod warunkiem że przetwornica odpali ksenona na ograniczonym pradzie.
pensjonat nad morzem we Władysławowwie
www.impresja.co

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 19 maja 2009 09:00 pm

Ja z chęcią tylko ja bym musiał kupić i ksenonki bo jeszcze nie mam,a męczą mnie te lampy

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 20 maja 2009 08:16 am

--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 20 maja 2009 08:37 pm

Koledzy mam takie może głupie pytanie ,czy jest sposób na sprawdzenie szczelności lamp?(oprócz wizualnego sposobu) Nie chce wyrzucać kaski w błoto

[ Dodano: Sro Maj 20, 2009 23:14 ]
http://www.allegro.pl/item630203199_kse ... rakow.html , ale nie wykupcie wszystkiego.

raczek
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2012 02:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raczek » 28 sty 2012 06:26 pm

witam panowie.
mam pytanie.....czy trudno jest wymienić żarówkę przednią w naszej pacyfice?nie świeci mi wiec podejrzewam że żarówka sie spaliła.ciężko dojść do niej????

z góry dzięki
raczek

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 28 sty 2012 06:32 pm

trzeba odkrecic dwa wkrety nad lampą i wyjać cala lampę bardzo proste
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

raczek
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2012 02:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raczek » 28 sty 2012 06:38 pm

arturhhh pisze:trzeba odkrecic dwa wkrety nad lampą i wyjać cala lampę bardzo proste

dzieki,w poniedziałek sie tym zajmę :D
raczek

marecki1999
Posty: 715
Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica Limited 2017
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 1

lampa

Post autor: marecki1999 » 28 sty 2012 07:27 pm

i delikatnie wcisnac zderzak tuz pod lampa aby wyskoczyla z zaczepu od dolu
Ostatnio zmieniony 31 sty 2012 11:16 pm przez marecki1999, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 28 sty 2012 09:16 pm

arturhhh pisze:trzeba odkrecic dwa wkrety nad lampą i wyjać cala lampę bardzo proste
Oj, pierwsze wyjęcie lampy, to z duszą na ramieniu się robi, bo zatrzask na dole trzyma i nie za bardzo jest jak podejść do lampy :)
Jak już się wyciągnie, to dalej pikuś - poluzować 2 torxy trzymające żarówkę :)

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 31 sty 2012 11:20 pm

A teraz Panowie :

raczek
arturhhh
pisk

dostają po pstryku w ucho za nieznajomość forum i nie używanie szukaj'ki

viewtopic.php?t=726

a kolega marecki1999 dodatkowego za znaki typu ą ż ź ć ó ł itp.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Zablokowany

Wróć do „.: OŚWIETLENIE :.”