Temat trochę skomplikowany... dlaczego?! otóż teoretycznie możemy zastosować te LEDy bez żadnych rezystorów pozorujących opór fabrycznej żarówki, ale wtedy zbyt mały pobór prądu przez tego sprytnego LEDa będzie skutkował szybkim miganiem kierunkowskazu. Na domiar złego komputer pokładowy będzie dawał prąd na kierunkowskaz, ponieważ DRL również "bierze" mało prądu i komp odczyta spalony wolfram dziennych/pozycyjnych fabrycznych (oryginalna żarówka ma dwa wolframy - jeden do kierunku a drugi do dziennych/pozycyjnych, wiadomo te drugie świecą cały czas więc jak się przepali ich wolfram to komp daje prąd na wolfram mocniejszy - czyli kierunkowskazów. Więcej nie będę pisał bo o tym do dobre opowiadania można "skrobnąć"
Do rzeczy!
Potrzebujemy:
- Żarówki LED DUAL COLOR x2- pioruńsko drogie!! 100zł szt - takie jak w tej aukcji i na zrzucie poniżej
http://allegro.pl/dual-color-led-60x-sm ... 78086.html
ich fenomen to chip, który ustawia kolor pomarańczowy jako nadrzędny, czyli jeśli doprowadzimy zasilanie pod DRL i Kierunek to będzie świecił kierunek jako kolor ważniejszy. Jak odetniemy zasilanie pomarańczowemu po chwili zapali się DRL.
- Filtr CANBUS 25 ohm 50W - x2 po 10zł szt
http://allegro.pl/filtr-canbus-25-ohm-5 ... 99212.html
- moduł świateł dziennych - 25 zł
http://allegro.pl/modul-automat-swiatel ... 46724.html
Teraz istotna sprawa - dobieramy się do kabli od od gniazda żarówki oryginalnej. Przecinamy (z kilkucentymetrowym zapasem od gniazda (żeby nie przy samym gnieździe:)) przewód do fabrycznych dziennych/postojowych i zabezpieczamy (izolujemy przed wilgocią od strony wiązki/komputera).
Następnie przecinamy kabel sygnałowy (+) kierunkowskazu również kilkucentymetrowym zapasem od gniazda. Od strony wiązki/komputera wlutowujemy równolegle zakupiony filtr CANBUS - i od tej pory filtr udaje żarówkę kierunkowskazu a komputer nie zgłasza spalonej żarówki
. UWAGA te filtry strasznie się grzeją, więc zalecane jest przykręcić go do konstrukcji samochodu. Skoro sygnał kierunkowskazu przedniego jest już "oszukiwany" to teraz jest nam potrzebny inny, który by migał synchronicznie z tylnym... no właśnie
kradniemy sygnał z tyłu na przód bezpośrednio pod gniazdo żarówki...
Później podłączamy moduł zgodnie ze schematem, który dostaliśmy przy zakupie.
Te dwa kable, które zostały przy gnieździe żarówki oczywiście podłączamy już bezpośrednio do modułu (do gniazda żarówki są doprowadzone 3 kable... te o których wspomniałem oraz masa... a ona się przyda
Reasumując: jest to prawie całkowicie zewnętrzna instalacja - moduł steruje wł/wył DRL a specyfikacja LED DUAL COLOR sama wybiera ważniejszy kolor.
P.S.
niestety zastosowanie filtrów CANBUS dla kierunków i dziennych/pozycyjnych fabrycznych nie działa. Próbowałem z różnymi mocami i oporami ale komp cały czas zapalał pomarańcz... skubańca nie dało się oszukać.
Jeśli coś jest nie jasne to śmiało zadawajcie pytania - chętnie odpowiem
Pozdro!