Światła dzienne - przemiennie z kierunkowskazem

lampy, kierunki, żarówki, itp
Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Światła dzienne - przemiennie z kierunkowskazem

Post autor: pach » 05 paź 2015 06:42 pm

beasdazel pisze: ...światła dzienne w kloszu. zapalają się automatycznie i gasną przy włączeniu świateł mijania. Przy jeździe na dziennych jak się włączy kierunkowskaz dzienne gaśnie i miga kierunek, po wyłączeniu się kierunkowskazu po ok 0.5-1 sek zapala się z powrotem dzienne (tak jak jest to zrobione w nowych BMW, Mercedes itp). tak jak na filmie--> View My Video
Ciekawy temat (przy okazji oferty sprzedaży http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4725)
i stąd pytanie do Kolegi beasdazel: czy to przełączanie DRL/kieunek jest
sterowana jakimś "kupnym" modułem i jesli tak to jakim / gdzie go kupić?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

beasdazel
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2015 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: beasdazel » 05 paź 2015 11:25 pm

Temat trochę skomplikowany... dlaczego?! otóż teoretycznie możemy zastosować te LEDy bez żadnych rezystorów pozorujących opór fabrycznej żarówki, ale wtedy zbyt mały pobór prądu przez tego sprytnego LEDa będzie skutkował szybkim miganiem kierunkowskazu. Na domiar złego komputer pokładowy będzie dawał prąd na kierunkowskaz, ponieważ DRL również "bierze" mało prądu i komp odczyta spalony wolfram dziennych/pozycyjnych fabrycznych (oryginalna żarówka ma dwa wolframy - jeden do kierunku a drugi do dziennych/pozycyjnych, wiadomo te drugie świecą cały czas więc jak się przepali ich wolfram to komp daje prąd na wolfram mocniejszy - czyli kierunkowskazów. Więcej nie będę pisał bo o tym do dobre opowiadania można "skrobnąć" :8

Do rzeczy!
Potrzebujemy:
- Żarówki LED DUAL COLOR x2- pioruńsko drogie!! 100zł szt - takie jak w tej aukcji i na zrzucie poniżej
http://allegro.pl/dual-color-led-60x-sm ... 78086.html
Obrazek
ich fenomen to chip, który ustawia kolor pomarańczowy jako nadrzędny, czyli jeśli doprowadzimy zasilanie pod DRL i Kierunek to będzie świecił kierunek jako kolor ważniejszy. Jak odetniemy zasilanie pomarańczowemu po chwili zapali się DRL.

- Filtr CANBUS 25 ohm 50W - x2 po 10zł szt
http://allegro.pl/filtr-canbus-25-ohm-5 ... 99212.html
Obrazek

- moduł świateł dziennych - 25 zł
http://allegro.pl/modul-automat-swiatel ... 46724.html
Obrazek

Teraz istotna sprawa - dobieramy się do kabli od od gniazda żarówki oryginalnej. Przecinamy (z kilkucentymetrowym zapasem od gniazda (żeby nie przy samym gnieździe:)) przewód do fabrycznych dziennych/postojowych i zabezpieczamy (izolujemy przed wilgocią od strony wiązki/komputera).

Następnie przecinamy kabel sygnałowy (+) kierunkowskazu również kilkucentymetrowym zapasem od gniazda. Od strony wiązki/komputera wlutowujemy równolegle zakupiony filtr CANBUS - i od tej pory filtr udaje żarówkę kierunkowskazu a komputer nie zgłasza spalonej żarówki :lol: . UWAGA te filtry strasznie się grzeją, więc zalecane jest przykręcić go do konstrukcji samochodu. Skoro sygnał kierunkowskazu przedniego jest już "oszukiwany" to teraz jest nam potrzebny inny, który by migał synchronicznie z tylnym... no właśnie :) kradniemy sygnał z tyłu na przód bezpośrednio pod gniazdo żarówki...

Później podłączamy moduł zgodnie ze schematem, który dostaliśmy przy zakupie.
Te dwa kable, które zostały przy gnieździe żarówki oczywiście podłączamy już bezpośrednio do modułu (do gniazda żarówki są doprowadzone 3 kable... te o których wspomniałem oraz masa... a ona się przyda :mrgreen:

Reasumując: jest to prawie całkowicie zewnętrzna instalacja - moduł steruje wł/wył DRL a specyfikacja LED DUAL COLOR sama wybiera ważniejszy kolor.

P.S.
niestety zastosowanie filtrów CANBUS dla kierunków i dziennych/pozycyjnych fabrycznych nie działa. Próbowałem z różnymi mocami i oporami ale komp cały czas zapalał pomarańcz... skubańca nie dało się oszukać.

Jeśli coś jest nie jasne to śmiało zadawajcie pytania - chętnie odpowiem :)

Pozdro!
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 06 paź 2015 12:04 am

Na eBay-u jest (o połowę) taniej:
http://www.ebay.com/itm/2x-High-Power-7 ... d3&vxp=mtr
(2x High Power 7443 Dual-Color Switchback Samsung LED Signal Bulb + Load Resistor)

jednak tam rezystory w komplecie maja (tylko) 6 Ohm -
wynika z innego typu LED?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

beasdazel
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2015 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: beasdazel » 06 paź 2015 12:31 am

pach, to nie jest to samo! Na ebay znalazłeś inne, tam są zastosowane dwa rodzaje diod a te co ja mam to jest 60 diod jednakowych - dwukolorowych. Przyjrzyj się dobrze zdjęciu z aukcji świecą wszystkie i w tym samym miejscu, a w linku wysłanym przez Ciebie zewnętrzne są pomarańczowe a wewnętrzne białe (na boku LEDa... :)

a w przypadku Ohm to nie chodzi o LED (on ma być 12V) tylko o to jaka żarówka jest zastosowana oryginalnie w aucie tzn. jaką żarówkę ma udawać filtr żeby komputer samochodu nie wykrył nieprawidłowości w poborze i oporze prądu przez odbiornik (żarówkę).

Wiem, masło maślane... :P :P
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 06 paź 2015 12:55 am

Mogę małego OFF'a?...mogę :mrgreen:
Kurde beasdazel, narobił żeś się chłopie przy tym aucie i sprzedajesz teraz...zastanów się dobrze, albo cenę podnieś :P

beasdazel
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2015 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: beasdazel » 06 paź 2015 01:09 am

Patrycy, narobiłem się to fakt! A w planach były kolejne mody!! np. podniesienie zawieszenia (zresztą wiesz po poduchę na wzór wysyłałeś :D :D :D ), podwójny bi-ksenon, całkowita przebudowa deski rozdzielczej... to by było coś - planowałem dodać ekran 7" nad nawiewy, nawet miałem już pomysł jak to zrobić, przebudowa układu wydechowego i wiele innych mniejszych.

ale niestety życie nas weryfikuje i czasami musimy plany odłożyć na później. Na razie nie stać mnie na dwa samochody więc Packi pozbywam się z ciężkim bólem serca, ale mam w planach powrót do tego samochodu i zrealizowanie wszystkich pomysłów... a cena taka bo katy do regeneracji :(

no i ostatni mod jaki wykonałem to :lol: :lol: :lol: :lol:
Obrazek
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 06 paź 2015 01:28 am

No jasne rozumiem...szkoda!!

A ten ostatni mod...dla mnie bomba, właśnie dzisiaj po ciemku celowałem z moim prętem od maski w dziurę...
Masz dwa czy jeden ten siłownik? Może jeszcze i to opiszesz? Wystarczy krótkie info co do samego siłownika/siłowników...sposób zamocowania dość oczywisty.

Pozdrawiam ;)

beasdazel
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2015 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: beasdazel » 06 paź 2015 07:45 am

Podparty jest z jednej strony, ale to prototyp bo w planie było podparcie obustronne. Użyłem starego siłownika od klapy bagażnika z Mazdy 323F z 98r. Siła wyrzutu zastosowanego przeze mnie to ok 500N. Planowałem wstawienie 2x 300N. Później napisze jakie są wymiary tego mojego
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 06 paź 2015 11:25 am

Koledzy - ciekawy temat o siłowniku ale - proponuje cd. w wątku:
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4728
i przeniescie tam swoje te dwa ostatnie posty, pls
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Re: Światła dzienne - przemiennie z kierunkowskazem

Post autor: bywalec » 06 paź 2015 11:48 am

pach pisze:
beasdazel pisze: ...światła dzienne w kloszu. zapalają się automatycznie i gasną przy włączeniu świateł mijania. Przy jeździe na dziennych jak się włączy kierunkowskaz dzienne gaśnie i miga kierunek, po wyłączeniu się kierunkowskazu po ok 0.5-1 sek zapala się z powrotem dzienne (tak jak jest to zrobione w nowych BMW, Mercedes itp). tak jak na filmie--> View My Video
Ciekawy temat (przy okazji oferty sprzedaży http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4725)
i stąd pytanie do Kolegi beasdazel: czy to przełączanie DRL/kieunek jest
sterowana jakimś "kupnym" modułem i jesli tak to jakim / gdzie go kupić?
Ja mam światła dzienne, które gasną po stronie włączonego kierunkowskazu. Dziennymi są światła drogowe świecące na niepełnej mocy. Można je włączyć komputerem DRB i nie trzeba żadnych dodatkowych modułów.

beasdazel
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2015 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: beasdazel » 06 paź 2015 11:51 am

bywalec, ty masz wersję przedliftową... trochę inny temat :)
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 06 paź 2015 11:58 am

O siłowniku pod maskę też myślałem. Jak juz wiadomo od czego pasuje to będę działał. Czy w tym miejscu działa dobrze? Jesteś zadowolony z unoszenia maski?
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Post autor: bywalec » 06 paź 2015 12:05 pm

beasdazel pisze:bywalec, ty masz wersję przedliftową... trochę inny temat :)
W poliftowej nie można włączyć fabrycznych świateł dziennych, czy nie gasną one po stronie włączonego kierunkowskazu?

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 06 paź 2015 12:16 pm

beasdazel pisze:...Na ebay znalazłeś inne, tam są zastosowane dwa rodzaje diod a te co ja mam to jest 60 diod jednakowych - dwukolorowych. ... świecą wszystkie i w tym samym miejscu, a w linku wysłanym przez Ciebie zewnętrzne są pomarańczowe a wewnętrzne białe ...
Tak, to kwestia "równomiernosci" świecenia całego takiego elementu multi-LED.
Jednak jak chodzi o moc to choć w Twoim rozwiązaniu jest pn. 2 razy więcej diod, ale
typu 1210, a w tym z eBay-u są 3535 o kilkukrotnie większej mocy,
więc jasność chyba nie będzie gorsza.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

beasdazel
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2015 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: beasdazel » 07 paź 2015 10:38 am

Józek, działa świetnie :) . Opisałem to w temacie http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=51525#51525
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 07 paź 2015 11:13 am

Jeszcze jedno:
beasdazel pisze:... kradniemy sygnał z tyłu na przód bezpośrednio pod gniazdo żarówki...
dlaczego?
...i czy to oznacza konieczność przprowadzenia
kabla z tln. lampy do reflektorów? :rolf:
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

beasdazel
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2015 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: beasdazel » 07 paź 2015 03:07 pm

pach, dlatego właśnie pisałem, że to skomplikowany temat...:)

tak jak pisałem: "Na domiar złego komputer pokładowy będzie dawał prąd na kierunkowskaz, ponieważ DRL również "bierze" mało prądu i komp odczyta spalony wolfram dziennych/pozycyjnych fabrycznych (oryginalna żarówka ma dwa wolframy - jeden do kierunku a drugi do dziennych/pozycyjnych, wiadomo te drugie świecą cały czas więc jak się przepali ich wolfram to komp daje prąd na wolfram mocniejszy - czyli kierunkowskazów"

oszukujesz komputer tym filtrem. Prąd cały czas idzie na przedni kierunek (na filtr) i komputer "myśli", że jakaś tam żarówka jest i sobie świeci a tak na prawdę nie ma tam nic.
pach pisze:...i czy to oznacza konieczność przprowadzenia
kabla z tln. lampy do reflektorów?
yyy no tak :D chyba że znajdziesz gdzieś wcześniej sygnał :)
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: OŚWIETLENIE :.”