Żarówki LED dual-color (migacz-pozycja)
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 12 gru 2015 12:14 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Żarówki LED dual-color (migacz-pozycja)
Panowie co myślicie o takim rozwiązaniu i czy warto?? http://allegro.pl/dual-color-led-p27-7w ... 72299.html
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez przemyslaw338, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 12 gru 2015 12:14 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 12 gru 2015 12:14 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 12 gru 2015 12:14 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 12 gru 2015 12:14 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Można troszkę taniej
http://www.aliexpress.com/item/2x-3157- ... 45311.html
http://www.aliexpress.com/item/2x-3157- ... 45311.html
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 12 gru 2015 12:14 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Żarówki
Rezystor jest potrzebny aby ustabilizować miganie kierunowskazów. Sam posiadam ledowe dual kolor bez rezystora. Migają szybciej ale nie ma tragedii. Przy zakupie dual kolor trzeba zwrócić uwagę na to aby nie migało naprzemiennie biały z pomarańczowym.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 12 gru 2015 12:14 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Czy ktos z was jest w stanie doradzić czy te żarówki i która wersja 1 czy 2 bedą dobre?? http://allegro.pl/dual-color-led-p27-7w ... 58726.html
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 12 gru 2015 12:14 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Po dokładnie 14 dniach dual LED dotarły do mnie, teraz kwestia montażu. Trochę zimno na zewnątrz
No troche lipa, wymontowałem jedną lampe i po zamianie pinów na żarówce LED, biały led fajnie świeci na pozycjach ale podczas właczenia kierunku białe światło jest za mocne i słabo widać że kierunek świeci. Bez włączonej pozycji było by OK, ale z pozycjami nie przejdzie. Panowie jakiś patent na wyłączenie pozycji podczas włączenia danego kierunku? Pewno jedynym rozwiązaniem to przekaźniki.
No troche lipa, wymontowałem jedną lampe i po zamianie pinów na żarówce LED, biały led fajnie świeci na pozycjach ale podczas właczenia kierunku białe światło jest za mocne i słabo widać że kierunek świeci. Bez włączonej pozycji było by OK, ale z pozycjami nie przejdzie. Panowie jakiś patent na wyłączenie pozycji podczas włączenia danego kierunku? Pewno jedynym rozwiązaniem to przekaźniki.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Czyli twoje mrugają na przemian z pozycjami?Szymek pisze:Ja mam takie ledy że jak pulsuje kierunkowskaz to pozycja gaśnie i tak naprzemian.
Chyba taki moduł zdałby egzamin
http://www.exledusa.com/tdc-module-led- ... -pair.html
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
http://www.sklepledowy.pl/pl/searchquer ... AL,COLOR,2
Kupiłem Led 30. Są ok ale teraz wiązłbym więcej ledów. Dodatkowo musiałem kupić rezystor dla żarówek Led. Ale wydaje mi się że też miałem taki problem jak Twój i wystarczyło odwrotnie włożyć Leda i wszystko działało. Spróbuj.
Kupiłem Led 30. Są ok ale teraz wiązłbym więcej ledów. Dodatkowo musiałem kupić rezystor dla żarówek Led. Ale wydaje mi się że też miałem taki problem jak Twój i wystarczyło odwrotnie włożyć Leda i wszystko działało. Spróbuj.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Szymek, może masz LEDa z większą ilościa pomarańczowych LEDów i jakoś ten pomarańczowy kolor się przebija przez białe światło.
Przed zakupem tych LEDów nie sprawdziłem tego dokładnie, ale wydawało mi się że na pozycjach kiedy się włączy dany kierunek to ten obrys gaśnie a on jednak świeci. W oryginalnej żarówce jest to chyba 5w/21w. Chyba pobawię się w elektronika i na próbę polutuje coś takiego, zobaczę co wyjdzie. Chyba że macie lepszy pomysł na potrzymanie przekaźnika na czas włączenia kierunków?
Przed zakupem tych LEDów nie sprawdziłem tego dokładnie, ale wydawało mi się że na pozycjach kiedy się włączy dany kierunek to ten obrys gaśnie a on jednak świeci. W oryginalnej żarówce jest to chyba 5w/21w. Chyba pobawię się w elektronika i na próbę polutuje coś takiego, zobaczę co wyjdzie. Chyba że macie lepszy pomysł na potrzymanie przekaźnika na czas włączenia kierunków?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Nie wiem jak w lampie po FL, ale przed FL wystarczylo zrobić dodatkowy otwór w lampie, w jej zewnętrznym rogu i dać tam dodatkowe gniazdo na żarówkę W5W (jest tam idealne miejsce, w dodatku zaznaczone kółkiem ), a obrys (jak ktoś wcześniej zauważył) połączyć z linią kierunkowskazu, co daje nam kierunek boczny (bez wiercenia w blachach). Proste, banalne i można się później bawić z ledami, bo fajnie to z ksenonem wygląda. Sam tak zrobiłem, na przegladach zero problemu.
Odradzam wszelkiej maści rezystorki (oporniki), bo ilość wydzielanego przez nie ciepła mija się z celem zakładania LED-ów, no i nie można ich na lampie montować, bo dziura się może wypalić od ciepła - generalnie więcej z tym problemów niż to warta. Taka moja uwaga.
Odradzam wszelkiej maści rezystorki (oporniki), bo ilość wydzielanego przez nie ciepła mija się z celem zakładania LED-ów, no i nie można ich na lampie montować, bo dziura się może wypalić od ciepła - generalnie więcej z tym problemów niż to warta. Taka moja uwaga.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Pierwotnie jak włożyłem żarówkę w gniazdo to nie świeciła, obróciłem ją to pozycja była pomarańczowa a kierunek biały. Obrócenie pinów plusowych na samej żarówce spowodował że pozycja była biała a kierunek pomarańczowy, z tym że podczas mrugania kierunku pozycja non stop świeci. Więcej kombinacji na samej żarówce nie ma. Mierząc miernikiem co się dzieje we wtyczce podczas włączonych pozycji ki kierunków, to na dwóch pinach jest non stop (-) na trzecim non stop (+) a na czwartym pulsacyjnie pojawia się (+).Szymek pisze:Tzn wsadziłeś leda odwrotnie?
To jest dobry pomysł żeby wpiąć do kierunków te małe obrysówki, wtedy może nie będą potrzebne oporniki. Ale na tą zabawę muszę poczekać aż się ociepli.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
U mnie led jest na postojówce (osobne miejsce w rogu lampy) a kierunek w miejscu gdzie był, bez zmian. Chodzi głównie o maksymalnie uproszczoną procedurę wymiany, jeśli zajdzie taka potrzeba (zamiennie żarówki przód-tył, ten sam typ itp.). Calość była przerobiona głównie na kablach, prosta rzecz, 2h i zrobione (z montażem dodatkowego gniazda na każdą lampe i podpięcie obrysu do kierunku).
Według mnie proponowany pomysł z dwu kolorową żarówką led jest ok, ale tylko wówczas, gdy postojówka będzie działać osobno i kierunek osobno. Czyli jak włączam kiedunek to postojówka gaśnie (a nie mruga na przemian). Zwróćcie uwagę na to, jak działają u nas oryginalne światła do jazdy dziennej DRL (bo każda Packa jest w nie wyposażona, ale nie każda ma je włączone w kompie). DRL działają na światłach drogowych, a po włączeniu kierunku strona, która działa wyłącza automatycznie DRL na cały czas działania kieruku.
Ja to widzę tak:
Montaż w/w żarówek jak najbardziej ok - ale w następujący sposób: montujemy żarówkę w gniazdo. Dodajemy jeden przekaźnik (na każdą lampę). Wpinamy się na linię postojówki (przekaźnik cały czas zwarty = włączony). Sygnał sterujący przekaźnika bierzemy z dźwingi kierunku - ale przed jedo dotarciem do przekaźnika odpowiedzialnego za jego czasowe miganie - czyli wpinamy się na wiązkę zaraz za dźwignią. Kabel wpinamy na przekaźnik, co po załączeniu dźwigni kierunku rozłączy linię postojówki i ta nie będzie świecić przez cały czas załączenia kierunku. Tyle. Nie będzie więc efektu załączania się raz jednego, raz drugiego koloru - tak jak w każdym nowym, produkowanym obecnie samochodzie.
Plusy takiego rozwiązania - brak dodatkowych gniazd i przeróbek na lampie, łatwość wymiany żarówki.
Minusy takiego rozwiązania - trochę czasu na robociznę.
To tak w wielkim skrócie, nie czepiać się
Według mnie proponowany pomysł z dwu kolorową żarówką led jest ok, ale tylko wówczas, gdy postojówka będzie działać osobno i kierunek osobno. Czyli jak włączam kiedunek to postojówka gaśnie (a nie mruga na przemian). Zwróćcie uwagę na to, jak działają u nas oryginalne światła do jazdy dziennej DRL (bo każda Packa jest w nie wyposażona, ale nie każda ma je włączone w kompie). DRL działają na światłach drogowych, a po włączeniu kierunku strona, która działa wyłącza automatycznie DRL na cały czas działania kieruku.
Ja to widzę tak:
Montaż w/w żarówek jak najbardziej ok - ale w następujący sposób: montujemy żarówkę w gniazdo. Dodajemy jeden przekaźnik (na każdą lampę). Wpinamy się na linię postojówki (przekaźnik cały czas zwarty = włączony). Sygnał sterujący przekaźnika bierzemy z dźwingi kierunku - ale przed jedo dotarciem do przekaźnika odpowiedzialnego za jego czasowe miganie - czyli wpinamy się na wiązkę zaraz za dźwignią. Kabel wpinamy na przekaźnik, co po załączeniu dźwigni kierunku rozłączy linię postojówki i ta nie będzie świecić przez cały czas załączenia kierunku. Tyle. Nie będzie więc efektu załączania się raz jednego, raz drugiego koloru - tak jak w każdym nowym, produkowanym obecnie samochodzie.
Plusy takiego rozwiązania - brak dodatkowych gniazd i przeróbek na lampie, łatwość wymiany żarówki.
Minusy takiego rozwiązania - trochę czasu na robociznę.
To tak w wielkim skrócie, nie czepiać się
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Crypt, o takim rozwiązaniu żeby sterować przekaźnikiem z włącznika kierunków myślałem, ale rzuciłem okiem na schematy i okazuje się że wszystko jest sterowane poprzez BUS, więc nie ma 12V na włączniku. Ale chyba znalazłem rozwiązanie, stosując oto takie przekaźniki, po jednym na każda stronę, sterowanie z kierunków ;-)
http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p24 ... cy-3spp150
http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p24 ... cy-3spp150
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
W kompie: za pomocą OBD czy w opcjach ustawianych przez użytkownika?Crypt pisze:... światła do jazdy dziennej DRL (bo każda Packa jest w nie wyposażona, ale nie każda ma je włączone w kompie). DRL działają na światłach drogowych, a po włączeniu kierunku strona, która działa wyłącza automatycznie DRL na cały czas działania kierunku
i DLR na światłach drogowych = długich?
Ale co z funkcją "komfortu" migaczy czyli mignięcia 3x...Kabel wpinamy na przekaźnik, co po załączeniu dźwigni kierunku rozłączy linię postojówki i ta nie będzie świecić przez cały czas załączenia kierunku...
po chwilowym przechyleniu dźwigni kierunku bez jej załączania ?
Chyba, że da się tę funkcję WYłaczyć.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Pach czytałeś co wyżej napisałem? ;-)pach pisze:Crypt pisze:Ale co z funkcją "komfortu" migaczy czyli mignięcia 3x...Kabel wpinamy na przekaźnik, co po załączeniu dźwigni kierunku rozłączy linię postojówki i ta nie będzie świecić przez cały czas załączenia kierunku...
po chwilowym przechyleniu dźwigni kierunku bez jej załączania ?
Chyba, że da się tę funkcję WYłaczyć.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Przeczytałem, ale dopiero po przesłaniu swojego postu,
bo akurat napisałeś prawie równolegle. Rozumiem, że ze względu
na sterowanie przez BUS - ten problem po prostu nie wystąpi
A co do przekażników zwłocznych - to podwyższy to całą inwestycję
o co najmniej 80zł. Więc lepiej poszukać może takich LED które mają
ten mechanizm wbudowany - wydaje mi się że na F ktoś już takie opisywał.
bo akurat napisałeś prawie równolegle. Rozumiem, że ze względu
na sterowanie przez BUS - ten problem po prostu nie wystąpi
A co do przekażników zwłocznych - to podwyższy to całą inwestycję
o co najmniej 80zł. Więc lepiej poszukać może takich LED które mają
ten mechanizm wbudowany - wydaje mi się że na F ktoś już takie opisywał.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Całości raczej nie podroży, bo tamte żarówki też swoje kosztują. Ja mam już dual LEDy, jak się okazało zwykłe bez switchback, tak więc pasuje coś zrobić żeby zadziałało.pach pisze:A co do przekażników zwłocznych - to podwyższy to całą inwestycję
.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Chciałem się dziś pobawić w elektronika i popróbować ukręcić coś według tego schematu ze zmianą na nóżke 87a od włącznika postojówek, a 30 do postojówek
niestety miałem tylko kondensator 2200uF 16V i dwa oporniki po 5k, kondensator nie podtrzymywał przekaźnika i postojówka mrugała na zmianę z kierunkiem.
a oto moja próba
https://www.youtube.com/watch?v=GJTFx7Y8b-w
Całą przeróbkę lamp przednich na dzień dzisiejszy zakończyłem tak że przeciąłem kabel postojówki w oprawce tej podwójnej żarówki, a postojówke po wymianie żaróweczki pomarańczowej na białego LEDa zrobiłem w narożnym obrysie tej lampy. Nie ma już pomarańczowych obrysów w przednich lampach, ale nie jestem zadowolony z takiego rozwiązania, bo myślałem że ten duży obrys po wymianie na dual led będzie służył jako światła do jazdy dziennej. Może uda mi się gdzieś taniej wyhaczyć te przekaźniki czasowe wydłużające i przerobie jeszcze te lampy.
niestety miałem tylko kondensator 2200uF 16V i dwa oporniki po 5k, kondensator nie podtrzymywał przekaźnika i postojówka mrugała na zmianę z kierunkiem.
a oto moja próba
https://www.youtube.com/watch?v=GJTFx7Y8b-w
Całą przeróbkę lamp przednich na dzień dzisiejszy zakończyłem tak że przeciąłem kabel postojówki w oprawce tej podwójnej żarówki, a postojówke po wymianie żaróweczki pomarańczowej na białego LEDa zrobiłem w narożnym obrysie tej lampy. Nie ma już pomarańczowych obrysów w przednich lampach, ale nie jestem zadowolony z takiego rozwiązania, bo myślałem że ten duży obrys po wymianie na dual led będzie służył jako światła do jazdy dziennej. Może uda mi się gdzieś taniej wyhaczyć te przekaźniki czasowe wydłużające i przerobie jeszcze te lampy.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
@pach - W kompie, ale w module świateł da się to przestawić. Oczywiście na światłach drogowych (długich), tak jakoś na 50% ich "mocy", może mniej, ale doskonale widoczne. Jest tylko jedno ale - należy mieć stosowny sprzęt, żeby to zrobić. Nazywa się to StarScan (soft 6.03 i wyżej). Ale nie żaden emulator na laptopie, tylko fizyczne urządzenie. Bardzo ciężko do dostania w PL, wiem, bo sam szukałem. Udało mi się w końcu po tygodniu poszukiwań znaleść dobrego speca od hamerykańskich aut, ale bez tego urządzenia nie jest to możliwe. Niektórzy mechanicy twierdzą, że to nie za dobre urządzenie, bo drogie i nie działa z wszystkimi europejskimi markami i pewnie dlatego kładą na to lagę. Jeśli ktoś ma dostęp do takiego czegoś:
http://www.ebay.com/itm/StarSCAN-Daimle ... SwAYtWONHh
to wówczas może włączyć sobie wspomniane wyżej DRL. Jak pisałem wcześniej, nie działają emulatory w/w urządzenia z naszymi Packami (sprawdzone), tzn. można się wpiąć w kompa, ale moduł konfortu i świateł nie połączy się i tyle. I tutaj uwaga - działa to dokłądnie tak samo w modelach 300C, Voyagerach, Sebringach i kilku jeszcze z grupy Chryslera.
Co do tego 3x mrugnięcia - cóż, nie dziłałoby wówczas, no chyba, że coś dałoby się wyczarować. Mój w/n opis był w dość dużym uproszczeniu, dla zaznaczenia kierunku działań, mogłem coś pominąć, ale to wartałoby skonsultować z dobrym elektrykiem samochodowym i on na pewno by ten problem rozwiązał.
@lutek34 - ten przekaźnik nie steruje się podobnie do zwykłych? Tak by wynikało z opisu, 12V, w dodatku DC (czyli stały), chyba, że czegoś nie zauważyłem.
http://www.ebay.com/itm/StarSCAN-Daimle ... SwAYtWONHh
to wówczas może włączyć sobie wspomniane wyżej DRL. Jak pisałem wcześniej, nie działają emulatory w/w urządzenia z naszymi Packami (sprawdzone), tzn. można się wpiąć w kompa, ale moduł konfortu i świateł nie połączy się i tyle. I tutaj uwaga - działa to dokłądnie tak samo w modelach 300C, Voyagerach, Sebringach i kilku jeszcze z grupy Chryslera.
Co do tego 3x mrugnięcia - cóż, nie dziłałoby wówczas, no chyba, że coś dałoby się wyczarować. Mój w/n opis był w dość dużym uproszczeniu, dla zaznaczenia kierunku działań, mogłem coś pominąć, ale to wartałoby skonsultować z dobrym elektrykiem samochodowym i on na pewno by ten problem rozwiązał.
@lutek34 - ten przekaźnik nie steruje się podobnie do zwykłych? Tak by wynikało z opisu, 12V, w dodatku DC (czyli stały), chyba, że czegoś nie zauważyłem.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
No tak, 1.8kE to rzeczywiście niewąska cena naCrypt, W kompie, ale w module świateł da się to przestawić. ...należy mieć stosowny sprzęt, żeby to zrobić. Nazywa się to StarScan...
PL warunki, tym bardziej za coś co nie jest uniwersalne.
Inna sprawa, że do wersji z ksenonami to pewnie - nie zadziała.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
Najśmieszniejsze jest jednak to, że serwisy Fiata też tego nie maja ;/ W jednym nawet mnie gość zapytał co to jest
Jeśli natomiast chodzi Ci o wersje z ksenonami po FL - to zapewne masz rację, nie zadziała, bo niby jak (tak sądzę). Moje info jest do wersji przed FL oczywiście, z ksenonami i bez, bo w obu przypadkach korzysta się z tego samego rodzaju światła (drogowe).
Jakby ktoś wiedział gdzie jakiś serwis miałby takie urządzonko, to moża by info zapodać na forum, moglibyśmy "grupowo" sobie powłączać DRL
Jeśli natomiast chodzi Ci o wersje z ksenonami po FL - to zapewne masz rację, nie zadziała, bo niby jak (tak sądzę). Moje info jest do wersji przed FL oczywiście, z ksenonami i bez, bo w obu przypadkach korzysta się z tego samego rodzaju światła (drogowe).
Jakby ktoś wiedział gdzie jakiś serwis miałby takie urządzonko, to moża by info zapodać na forum, moglibyśmy "grupowo" sobie powłączać DRL
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Service BulletinCrypt pisze:@pach - W kompie, ale w module świateł da się to przestawić. Oczywiście na światłach drogowych (długich), tak jakoś na 50% ich "mocy", może mniej, ale doskonale widoczne. Jest tylko jedno ale - należy mieć stosowny sprzęt, żeby to zrobić. Nazywa się to StarScan (soft 6.03 i wyżej). .
Number: 08-041-04
Group: Electrical
Date: December 10, 2004
Subject:
Enable daytime running Lamps (DRL)
Models:
2005 (CS) Pacifica (U.S. Market Only)
Special Tools/Equipment Required:
CH2002 - General Purpose Interface Bus Cable Assembly
CH6000A - Scan Tool (DRBIII)
CH7000A/7001A - J1962 Cable w/red DRBIII connector
TechCONNECT Workstation
1. Turn the ignition switch to the RUN position
2. Using the DRBIII, enable the DRL as follows:
1. DRBIII Standalone
1. 1998-2005 Diagnostics
1. All (Except Below)
3. Body Interior
1. Body Computer
9. Miscellaneous
8. Change Country Code
Go to page 2 of the "Select Country" menu
1. Canada
3. Disconnect the DRBIII
4. Test the DRL system to be sure it is operational
5. If the system is operation, proceed to Step #8. If the system is not operational, proceed to Step #6.
6. Verify that the vehicle is equipped with the fleet only sales code LMN.
7. Using the DRBIII, verify that the DRL is enabled. If the system is enabled but is not operational, further diagnosis is required.
8. Return the vehicle to the customer.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
@up - miałeś okazję już to testować / włączyć?
Swoją drogą, dobrze wiedzieć, że jest możliwość skorzystania z innych urządzeń diagnostycznych. U mnie jest: kraj - US, a zmienić trzeba na Canada, żeby działało. Niestety, w Małopolsce nie znalazłem nikogo, kto by to dał radę zrobić.
Jeśli ktoś miałby możliwość odpalić DRL u mnie / nas, to chętnie bym skorzystał.
Swoją drogą, dobrze wiedzieć, że jest możliwość skorzystania z innych urządzeń diagnostycznych. U mnie jest: kraj - US, a zmienić trzeba na Canada, żeby działało. Niestety, w Małopolsce nie znalazłem nikogo, kto by to dał radę zrobić.
Jeśli ktoś miałby możliwość odpalić DRL u mnie / nas, to chętnie bym skorzystał.
Dzwoniłem, pytałem, ale nie byłi zbyt zainteresowani pomocą. W końcu trafiłem na serwis samochodów hamerykańskich i ci mnie wysłali do odpowiedniego człowieka. Wiedzę ów człowiek miał, sporą nawet bym śmiał twierdzić, ale nie miał urządzenia, które by problem pomogło rozwiązać. Emulatory + lapek nie dały rady, mimo, że wiedział co i jak należy zrobić. W serwisach Fiata jak wcześniej - no help at all.
Może trafiłem na kijowy okres, bo między świętami a Nowym Rokiem, ale inaczej nie dało rady. Może na wiosnę, na spokojnie coś w temacie ogarnę. W międzyczasie - jak ktoś ma jakieś namiary / pomysły, to można podasłac, będzie na pewno łatwiej
Może trafiłem na kijowy okres, bo między świętami a Nowym Rokiem, ale inaczej nie dało rady. Może na wiosnę, na spokojnie coś w temacie ogarnę. W międzyczasie - jak ktoś ma jakieś namiary / pomysły, to można podasłac, będzie na pewno łatwiej
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
tutaj masz wpis kolegi z forum VoyageryCrypt pisze:Dzwoniłem, pytałem, ale nie byłi zbyt zainteresowani pomocą.
"podjechałem do ASO Krakow podlaczyli do kompa i powiedzieli ze u mnie się nie da a mam europa model 05r"
Tak więc raczej na pewno maja możliwość, tylko chęci może być brak.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816