O światłach dziennych - cd.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Makabra,
Zadaniem DRL-a nie jest obniżenie spalania. Mają cieszyć oko właściciela i dawać powód do wypinania piersi... Do orderu rzecz jasna. Fakt - wygląda fajnie. I co by tu jeszcze dodać??? ...
Oszczędzanie na zużyciu paliwa to w przytłaczającej części styl jazdy i ciężar nogi. W drugiej kolejności stan techniczny auta. dalej długo długo nic i dopiero gdzieś blisko końca jakaś żarówka.
Co do przeróbek to wypowiem swoje zdanie - niekoniecznie po linii i na bazie.
Zdejmiesz przeciwmgielne fabryczne - OK. Możesz spróbować je sprzedać i ciut odzyskać (potencjalny przychód) Wiązka zostanie i będzie siało błędami. Niewidocznymi bo niewidocznymi ale jednak będą się rejestrować.
Kupisz nowe lampy (koszt), dasz do zamontowania (koszt robocizny i materiałów instalacyjnych jak przewody, wyłącznik, kostki, konektory, opaski termokurczliwe, itp itd). Dojdą nowe przewody gdzieś podpięte - kto to za jakiś czas rozezna? Dojdą nowe przełączniki w kabinie - pod manetkę się nie podepniesz bo owa manetka chodzi pod rządami 5V i zarządza sterownikiem.
Raczej musisz pamiętać o włączaniu świateł.
Oszczędzisz? Możliwe że tak ale z jakiej racji nie odpowiesz sobie wiarygodnie nigdy bo to kosmetyka i zbyt wiele współistniejących parametrów. Kiedy pojawią się korzyści tego Ci nikt nie powie.
Niejako przez analogię. Jak ktoś jeździ do kościoła raz w tygodniu nie ma sensu montować LPG - nigdy się nie zwróci - choć bieżące koszty będą istotnie niższe (w DRL jeśli to kosmetycznie) ale w rozliczeniu łącznym operacja irracjonalna.
Zatem montuje ten kto tak właśnie chce - bo chce i już. Wszystkim z boku nic do tego. Ich zadaniem jest podziwiać i tyle.
Jak ktoś chce mówić o korzyściach finansowych z racji takiego działania to ja nie podejmuję się takiej dyskusji. Nie widzę racjonalnych przesłanek dla obrony takiej tezy, a o niczym gadać nie ma sensu.
Zadaniem DRL-a nie jest obniżenie spalania. Mają cieszyć oko właściciela i dawać powód do wypinania piersi... Do orderu rzecz jasna. Fakt - wygląda fajnie. I co by tu jeszcze dodać??? ...
Oszczędzanie na zużyciu paliwa to w przytłaczającej części styl jazdy i ciężar nogi. W drugiej kolejności stan techniczny auta. dalej długo długo nic i dopiero gdzieś blisko końca jakaś żarówka.
Co do przeróbek to wypowiem swoje zdanie - niekoniecznie po linii i na bazie.
Zdejmiesz przeciwmgielne fabryczne - OK. Możesz spróbować je sprzedać i ciut odzyskać (potencjalny przychód) Wiązka zostanie i będzie siało błędami. Niewidocznymi bo niewidocznymi ale jednak będą się rejestrować.
Kupisz nowe lampy (koszt), dasz do zamontowania (koszt robocizny i materiałów instalacyjnych jak przewody, wyłącznik, kostki, konektory, opaski termokurczliwe, itp itd). Dojdą nowe przewody gdzieś podpięte - kto to za jakiś czas rozezna? Dojdą nowe przełączniki w kabinie - pod manetkę się nie podepniesz bo owa manetka chodzi pod rządami 5V i zarządza sterownikiem.
Raczej musisz pamiętać o włączaniu świateł.
Oszczędzisz? Możliwe że tak ale z jakiej racji nie odpowiesz sobie wiarygodnie nigdy bo to kosmetyka i zbyt wiele współistniejących parametrów. Kiedy pojawią się korzyści tego Ci nikt nie powie.
Niejako przez analogię. Jak ktoś jeździ do kościoła raz w tygodniu nie ma sensu montować LPG - nigdy się nie zwróci - choć bieżące koszty będą istotnie niższe (w DRL jeśli to kosmetycznie) ale w rozliczeniu łącznym operacja irracjonalna.
Zatem montuje ten kto tak właśnie chce - bo chce i już. Wszystkim z boku nic do tego. Ich zadaniem jest podziwiać i tyle.
Jak ktoś chce mówić o korzyściach finansowych z racji takiego działania to ja nie podejmuję się takiej dyskusji. Nie widzę racjonalnych przesłanek dla obrony takiej tezy, a o niczym gadać nie ma sensu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
martwię się o was ...
tyle napisaliście o tych światłach ,że nawet wszystkiego nie czytałem ...
kto chce to zakłada i ma radość ,że coś sam zrobił w swoim samochodzie
a kto nie chce - nie zakłada ! i też się cieszy, że zaoszczędził kilka złotówek
założenie świateł do jazdy dziennej zajęło mi mniej czasu i problemów jak wam ta dyskusja !
życzę wszystkim Więcej zadowolenia z podejmowania szybkich i przemyślanych decyzji na temat tuningu swoich pociech !
niech moc będzie z nami !!!!!!!!!!!!!!!!
dopisano:
Po rozdzieleniu tematu na dwa tematy treść mojej wypowiedzi nie dokładnie opisuje sytuację , bo wynika z niej tylko jedna poprzednia wypowiedź a było ich wiele ...
tyle napisaliście o tych światłach ,że nawet wszystkiego nie czytałem ...
kto chce to zakłada i ma radość ,że coś sam zrobił w swoim samochodzie
a kto nie chce - nie zakłada ! i też się cieszy, że zaoszczędził kilka złotówek
założenie świateł do jazdy dziennej zajęło mi mniej czasu i problemów jak wam ta dyskusja !
życzę wszystkim Więcej zadowolenia z podejmowania szybkich i przemyślanych decyzji na temat tuningu swoich pociech !
niech moc będzie z nami !!!!!!!!!!!!!!!!
dopisano:
Po rozdzieleniu tematu na dwa tematy treść mojej wypowiedzi nie dokładnie opisuje sytuację , bo wynika z niej tylko jedna poprzednia wypowiedź a było ich wiele ...
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2016 11:37 am przez czarny góra, łącznie zmieniany 1 raz.
czarny, szary już siwy ...
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 29 cze 2015 10:34 pm
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Samochód: Pacifica 4.0 2007
- Postawił flaszek: 1
Nie że jestem złośliwy, ale można by z tego tematu ze dwa jeszcze wydzielić. Taka tendencja na tym forum ostatnio panuje, że co skomentujesz to zaraz jest z tego nowy temat. Troszkę luzu Panowie i Panie(choć bardziej Panowie)
P.S. Marx07 fajna robota, sam się ostatnio nad tym zastanawiam i do tego chciałbym wykorzystać włącznik po przeciwmgielnych do włączania tylnego przeciwmgielnego. Tylko jeszcze nic sensownego na tył nie znalazłem.
Pozdrawiam
P.S. Marx07 fajna robota, sam się ostatnio nad tym zastanawiam i do tego chciałbym wykorzystać włącznik po przeciwmgielnych do włączania tylnego przeciwmgielnego. Tylko jeszcze nic sensownego na tył nie znalazłem.
Pozdrawiam
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 27 paź 2013 05:32 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Sam założyłem takie światła i faktycznie z daleka o wiele lepiej wyglądają niż z bliska. Ponieważ mam ksenony to ringi jako postojowki uważam, że kolorystycznie wyglądają lepiej niż przy zwykłych halogenach. Specjalnie wsadzilem dzienne żeby " oszczędzać" ksenony
Jeżeli nie masz wyjścia-wyjdź wejściem...
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Tak: całkiem niezłe są EinParts Duolight i nawet teraz jest juzdexus pisze:...DRL+halogen to wydatek 500+
wersja, która chyba bez większych przeróbek da się zamontować w
miejsce (szczególnie po-lifowych) ori halogenów, ale 550 PLZ
http://allegro.pl/einparts-duolight-swi ... 24643.html
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Też myślałam o tym miejscu , niepokoi mnie tylko jedno: czy zamkniecie tych wlotów powietrza lampami nie spowoduje braku chłodzenia ( ukierunkowanego przepływu powietrza , bo chyba do tego służą ) czegoś co maja chłodzić ? Chyba że nie służą one do niczego a tylko mają dobrze wyglądać , to miejsce jest ekstra.
lubie mięko wozić d....
Mam te ledy już kilka lat i nie zauważyłem podniesionej temperatury silnika wiec mogę powiedzieć że wloty to tylko ozdoba
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2016 11:21 pm przez macias920, łącznie zmieniany 1 raz.
Pacyfica piękne auto!
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
macias920 fajnie zamontowane, też się nad tym miejscem zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że mogę mieć problem ze śniegiem, uszkodzeniem.
Zamontowałem światła z dwóch powodów - podobają mi się (to najważniejsze) i nie miałem do tej pory świateł postojowych z przodu. Zakup tego modelu świateł załatwił mi te dwie sprawy
Światła mam ustawione na auto i mogę zapomnieć o nich. Czujnik świateł działa bardzo dobrze.
Instalację zrobił mi elektryk tak więc wszystko chodzi jak ta lala.
M. możesz mi powiedzieć jakie błędy mogą wychodzić? Ewentualnie jakie mogą być skutki?
Zamontowałem światła z dwóch powodów - podobają mi się (to najważniejsze) i nie miałem do tej pory świateł postojowych z przodu. Zakup tego modelu świateł załatwił mi te dwie sprawy
Światła mam ustawione na auto i mogę zapomnieć o nich. Czujnik świateł działa bardzo dobrze.
Instalację zrobił mi elektryk tak więc wszystko chodzi jak ta lala.
M. możesz mi powiedzieć jakie błędy mogą wychodzić? Ewentualnie jakie mogą być skutki?
[url=http://www.digitfoto.pl]Fotografia[/url]
[url=http://www.odkurzacz-centralny.com.pl]ODKURZACZE[/url]
[url=http://www.odkurzacz-centralny.com.pl]ODKURZACZE[/url]
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Marx07,
Jeśli diagnozowany obwód będzie rozłączony (odłączona żarówka i swobodny przewód) system samochodu zarejestruje taki błąd. Dokładnie taki sam jak w przypadku zauważenia przepalonej żarówki. Jak to skutkuje na cokolwiek innego nie wiem. Gdyby odłączenie było trwałe, to każde odpalenie auta będzie rejestrowało kolejny raz ten sam błąd. Skutki długoterminowe nie są mi znane.
W innym aucie jakie mam Aspenie - błąd w obciążeniu świateł mijania skutkuje nieaktywnością wyłącznika świateł. Ale to inne auto choć z tej samej stajni więc coś może się dziać choć wcale nie musi. Pozostaje albo szukanie albo obserwowanie.
Z innej beczki:
W Aspenie wywaliłem radio i TV Siriusa - zbędne w PL. Przy skanowaniu systemów rzecz jasna błąd - brak komunikacji. Wg naszego kolegi elektronika z dealerstwa Chrysler-a taki stan jest z jakichś powodów niekorzystny. Zalecił (i zrobił to) deaktywowanie Sirius-a w systemach auta. Obecnie nie tylko nie widzi ale nawet nie sprawdza bo nie oczekuje. Zapisane jest że nie ma i jest spoko. Może można tak zrobić też ze światłami przeciwmgielnymi przednimi - o ile nie są podłączone...
Jeśli diagnozowany obwód będzie rozłączony (odłączona żarówka i swobodny przewód) system samochodu zarejestruje taki błąd. Dokładnie taki sam jak w przypadku zauważenia przepalonej żarówki. Jak to skutkuje na cokolwiek innego nie wiem. Gdyby odłączenie było trwałe, to każde odpalenie auta będzie rejestrowało kolejny raz ten sam błąd. Skutki długoterminowe nie są mi znane.
W innym aucie jakie mam Aspenie - błąd w obciążeniu świateł mijania skutkuje nieaktywnością wyłącznika świateł. Ale to inne auto choć z tej samej stajni więc coś może się dziać choć wcale nie musi. Pozostaje albo szukanie albo obserwowanie.
Z innej beczki:
W Aspenie wywaliłem radio i TV Siriusa - zbędne w PL. Przy skanowaniu systemów rzecz jasna błąd - brak komunikacji. Wg naszego kolegi elektronika z dealerstwa Chrysler-a taki stan jest z jakichś powodów niekorzystny. Zalecił (i zrobił to) deaktywowanie Sirius-a w systemach auta. Obecnie nie tylko nie widzi ale nawet nie sprawdza bo nie oczekuje. Zapisane jest że nie ma i jest spoko. Może można tak zrobić też ze światłami przeciwmgielnymi przednimi - o ile nie są podłączone...
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
macias920, to chyba trochę nie na temat?
Na 1. stronie F jest ogłoszenie i link
do adekwatnego tematu:
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=32034#32034
Na 1. stronie F jest ogłoszenie i link
do adekwatnego tematu:
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=32034#32034
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Myślałem, myślałem i chyba wymyśliłem
Plan jest taki, dokładam ori halogeny i dokupuję taki oto moduł http://lepard.eu/am-013-doswietlanie-zakretow/
Dzienne chcę uzyskać na halogenach.
_____________________________________________________________________________
I już działa
Manetka w pozycję "auto" i można zapomnieć o światłach.
Plan jest taki, dokładam ori halogeny i dokupuję taki oto moduł http://lepard.eu/am-013-doswietlanie-zakretow/
Dzienne chcę uzyskać na halogenach.
_____________________________________________________________________________
I już działa
Manetka w pozycję "auto" i można zapomnieć o światłach.
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
- Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring
Rewelacja, nie wiedziałem o czymś takimdexus pisze:Dzienne chcę uzyskać na halogenach.
Ja planowałem kupić dzienne 2w1 (halogen +DRL)
http://allegro.pl/drl-led-swiatla-dzien ... 96573.html
ale to koszt prawie 700 zl a tu za 130 zl ten sam efekt + doświetlanie zakrętów.
Dzięki
flaszeczka dla ciebie
Gienek
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Moduł dokładnie taki jak w linku który podałem.
Kolejny plus tego modułu to możliwość pełnej konfiguracji, od ustawienia jasności drl po prędkość i czas od jakiej włączają się światła doświetlające (ja niestety nie podpinałem sygnału z prędkościomierza - a raczej kolega, i doświetlenie działa mi zawsze od czwartego mrugnięcia kierunku przy zapalonych światłach mijania).
Kolejny plus tego modułu to możliwość pełnej konfiguracji, od ustawienia jasności drl po prędkość i czas od jakiej włączają się światła doświetlające (ja niestety nie podpinałem sygnału z prędkościomierza - a raczej kolega, i doświetlenie działa mi zawsze od czwartego mrugnięcia kierunku przy zapalonych światłach mijania).