O światłach dziennych - cd.

lampy, kierunki, żarówki, itp
Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 13 kwie 2016 09:05 pm

Makabra,
Zadaniem DRL-a nie jest obniżenie spalania. Mają cieszyć oko właściciela i dawać powód do wypinania piersi... Do orderu rzecz jasna. Fakt - wygląda fajnie. I co by tu jeszcze dodać??? ...

Oszczędzanie na zużyciu paliwa to w przytłaczającej części styl jazdy i ciężar nogi. W drugiej kolejności stan techniczny auta. dalej długo długo nic i dopiero gdzieś blisko końca jakaś żarówka.
Co do przeróbek to wypowiem swoje zdanie - niekoniecznie po linii i na bazie.
Zdejmiesz przeciwmgielne fabryczne - OK. Możesz spróbować je sprzedać i ciut odzyskać (potencjalny przychód) Wiązka zostanie i będzie siało błędami. Niewidocznymi bo niewidocznymi ale jednak będą się rejestrować.
Kupisz nowe lampy (koszt), dasz do zamontowania (koszt robocizny i materiałów instalacyjnych jak przewody, wyłącznik, kostki, konektory, opaski termokurczliwe, itp itd). Dojdą nowe przewody gdzieś podpięte - kto to za jakiś czas rozezna? Dojdą nowe przełączniki w kabinie - pod manetkę się nie podepniesz bo owa manetka chodzi pod rządami 5V i zarządza sterownikiem.
Raczej musisz pamiętać o włączaniu świateł.
Oszczędzisz? Możliwe że tak ale z jakiej racji nie odpowiesz sobie wiarygodnie nigdy bo to kosmetyka i zbyt wiele współistniejących parametrów. Kiedy pojawią się korzyści tego Ci nikt nie powie.

Niejako przez analogię. Jak ktoś jeździ do kościoła raz w tygodniu nie ma sensu montować LPG - nigdy się nie zwróci - choć bieżące koszty będą istotnie niższe (w DRL jeśli to kosmetycznie) ale w rozliczeniu łącznym operacja irracjonalna.

Zatem montuje ten kto tak właśnie chce - bo chce i już. Wszystkim z boku nic do tego. Ich zadaniem jest podziwiać i tyle.

Jak ktoś chce mówić o korzyściach finansowych z racji takiego działania to ja nie podejmuję się takiej dyskusji. Nie widzę racjonalnych przesłanek dla obrony takiej tezy, a o niczym gadać nie ma sensu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 13 kwie 2016 09:47 pm

martwię się o was ...

tyle napisaliście o tych światłach ,że nawet wszystkiego nie czytałem ...

kto chce to zakłada i ma radość ,że coś sam zrobił w swoim samochodzie

a kto nie chce - nie zakłada ! i też się cieszy, że zaoszczędził kilka złotówek

założenie świateł do jazdy dziennej zajęło mi mniej czasu i problemów jak wam ta dyskusja !

życzę wszystkim Więcej zadowolenia z podejmowania szybkich i przemyślanych decyzji na temat tuningu swoich pociech !

niech moc będzie z nami !!!!!!!!!!!!!!!!




dopisano:
Po rozdzieleniu tematu na dwa tematy treść mojej wypowiedzi nie dokładnie opisuje sytuację , bo wynika z niej tylko jedna poprzednia wypowiedź a było ich wiele ...
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2016 11:37 am przez czarny góra, łącznie zmieniany 1 raz.
czarny, szary już siwy ...

rgladki
Posty: 91
Rejestracja: 29 cze 2015 10:34 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Samochód: Pacifica 4.0 2007
Postawił flaszek: 1

Post autor: rgladki » 13 kwie 2016 10:48 pm

Nie że jestem złośliwy, ale można by z tego tematu ze dwa jeszcze wydzielić. Taka tendencja na tym forum ostatnio panuje, że co skomentujesz to zaraz jest z tego nowy temat. Troszkę luzu Panowie i Panie(choć bardziej Panowie) :D

P.S. Marx07 fajna robota, sam się ostatnio nad tym zastanawiam i do tego chciałbym wykorzystać włącznik po przeciwmgielnych do włączania tylnego przeciwmgielnego. Tylko jeszcze nic sensownego na tył nie znalazłem.

Pozdrawiam

maciasty77
Posty: 136
Rejestracja: 27 paź 2013 05:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: maciasty77 » 13 kwie 2016 11:11 pm

Sam założyłem takie światła i faktycznie z daleka o wiele lepiej wyglądają niż z bliska. Ponieważ mam ksenony to ringi jako postojowki uważam, że kolorystycznie wyglądają lepiej niż przy zwykłych halogenach. Specjalnie wsadzilem dzienne żeby " oszczędzać" ksenony ;)
Jeżeli nie masz wyjścia-wyjdź wejściem...

cookie
Posty: 320
Rejestracja: 19 cze 2014 02:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: cookie » 14 kwie 2016 12:04 am

maciasty77 - witaj w klubie, też mam, też takie same, też dla oszczędzania xenków, ale też bo mi się podobają (te ringi też)... :D

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 14 kwie 2016 05:12 am

M. pisze:Raczej musisz pamiętać o włączaniu świateł.
Dla mnie w tym wypadku liczy się wygoda . Uruchamiam samochód i wiem , że mam światła włączone . Nie muszę o nich pamiętać . Ale zgodnie z zasadą "mój cyrk moje małpy" każdy robi co mu pasuje .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 14 kwie 2016 07:30 am

Gdyby nie wydatek na konwerter to też bym montował coś takiego. Jednak ja szukam DRL z funkcją halogenów (często jeżdżę w terenach leśnych i tam używałem halogenów co by zmniejszyć prawdopodobieństwo przytulenia jakiejś sarenki). Jednak DRL+halogen to wydatek 500+ ;)

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 14 kwie 2016 10:16 am

dexus pisze:...DRL+halogen to wydatek 500+
Tak: całkiem niezłe są EinParts Duolight i nawet teraz jest juz
wersja, która chyba bez większych przeróbek da się zamontować w
miejsce (szczególnie po-lifowych) ori halogenów, ale 550 PLZ :(
http://allegro.pl/einparts-duolight-swi ... 24643.html
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 14 kwie 2016 12:21 pm

Marzy mi się coś takiego http://allegro.pl/osram-led-drl-fog-led ... 91845.html
Jednak kwota troszkę zaporowa. Pożyjemy zobaczymy :8

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 14 kwie 2016 01:35 pm

Z tymi światłami do jazdy dziennej trzeba uważać - podobno mają wprowadzić jakiś przepis mówiący o wymaganej powierzchni świecenia :?:
Gdzieś słyszałem, info niepotwierdzone!
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 14 kwie 2016 02:36 pm

Tak raczej nie będzie, bo jak porównać 6 cm Toyoty auris do 35 cm audi lub merca na jednej lampie ?
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 14 kwie 2016 10:26 pm

Już te cymbały z UE wymyślą jakiś wzór, o to bym się nie bał :D
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 15 kwie 2016 06:50 pm

Światła do jazdy dziennej zamontowanie mam pod halogenami w tych wlotach duże prostokąty Philipsa ladnie to wygląda i porządnie świecie jutro postaram się zrobić zdjęcie i wkleje sami oceńcie.
Załączniki
20160418_114405-1-1.jpg
Pacyfica piękne auto!

buziaga
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2010 12:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: buziaga » 18 kwie 2016 09:30 pm

Też myślałam o tym miejscu , niepokoi mnie tylko jedno: czy zamkniecie tych wlotów powietrza lampami nie spowoduje braku chłodzenia ( ukierunkowanego przepływu powietrza , bo chyba do tego służą ) czegoś co maja chłodzić ? Chyba że nie służą one do niczego a tylko mają dobrze wyglądać , to miejsce jest ekstra.
lubie mięko wozić d....

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 18 kwie 2016 10:29 pm

Mam te ledy już kilka lat i nie zauważyłem podniesionej temperatury silnika wiec mogę powiedzieć że wloty to tylko ozdoba
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2016 11:21 pm przez macias920, łącznie zmieniany 1 raz.
Pacyfica piękne auto!

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 18 kwie 2016 11:19 pm

macias920 pisze:nie zauważyłem pidniesionej temperatury silnika
te wloty to raczej wspomagają chłodzenie tarcz hamulcowych a nie silnika ;)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 18 kwie 2016 11:23 pm

Fakt o tym nie pomyślałem :8
Pacyfica piękne auto!

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 19 kwie 2016 07:21 am

A czy te wloty nie są zbyt nisko? U mnie wypadają jakoś 22,5-23cm od podłoża (chyba że moja jakoś nisko siedzi?). Z tego co kojarzę to minimalna wysokość montażu DRL to 25cm.

marecki1999
Posty: 715
Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica Limited 2017
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 1

Post autor: marecki1999 » 19 kwie 2016 09:16 am

Macias,
Taka śliczna Pacunia, a ramki forumowej brak :(
To jak róża bez kolców...
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 19 kwie 2016 09:24 am

Jesli chodzi i wloty to wysokość jest taka sama około 23cm. Jak do tej pory nikt się nie czepiał. Natomiast w jeepie mam na wysokości 40cm i Misiak sie czepiał że za nisko :S . Jesli chodzi o ramkę czy są jeszcze dostępne?
Pacyfica piękne auto!

Marx07
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2011 08:10 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Marx07 » 19 kwie 2016 01:03 pm

macias920 fajnie zamontowane, też się nad tym miejscem zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że mogę mieć problem ze śniegiem, uszkodzeniem.

Zamontowałem światła z dwóch powodów - podobają mi się (to najważniejsze) i nie miałem do tej pory świateł postojowych z przodu. Zakup tego modelu świateł załatwił mi te dwie sprawy :)

Światła mam ustawione na auto i mogę zapomnieć o nich. Czujnik świateł działa bardzo dobrze.

Instalację zrobił mi elektryk tak więc wszystko chodzi jak ta lala.

M. możesz mi powiedzieć jakie błędy mogą wychodzić? Ewentualnie jakie mogą być skutki?
[url=http://www.digitfoto.pl]Fotografia[/url]
[url=http://www.odkurzacz-centralny.com.pl]ODKURZACZE[/url]

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 19 kwie 2016 01:09 pm

Marx07,
Jeśli diagnozowany obwód będzie rozłączony (odłączona żarówka i swobodny przewód) system samochodu zarejestruje taki błąd. Dokładnie taki sam jak w przypadku zauważenia przepalonej żarówki. Jak to skutkuje na cokolwiek innego nie wiem. Gdyby odłączenie było trwałe, to każde odpalenie auta będzie rejestrowało kolejny raz ten sam błąd. Skutki długoterminowe nie są mi znane.
W innym aucie jakie mam Aspenie - błąd w obciążeniu świateł mijania skutkuje nieaktywnością wyłącznika świateł. Ale to inne auto choć z tej samej stajni więc coś może się dziać choć wcale nie musi. Pozostaje albo szukanie albo obserwowanie.

Z innej beczki:
W Aspenie wywaliłem radio i TV Siriusa - zbędne w PL. Przy skanowaniu systemów rzecz jasna błąd - brak komunikacji. Wg naszego kolegi elektronika z dealerstwa Chrysler-a taki stan jest z jakichś powodów niekorzystny. Zalecił (i zrobił to) deaktywowanie Sirius-a w systemach auta. Obecnie nie tylko nie widzi ale nawet nie sprawdza bo nie oczekuje. Zapisane jest że nie ma i jest spoko. Może można tak zrobić też ze światłami przeciwmgielnymi przednimi - o ile nie są podłączone...
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Marx07
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2011 08:10 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Marx07 » 20 kwie 2016 12:55 pm

M. cenne uwagi, dzięki.
[url=http://www.digitfoto.pl]Fotografia[/url]
[url=http://www.odkurzacz-centralny.com.pl]ODKURZACZE[/url]

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 20 kwie 2016 09:39 pm

Był poruszony temat ramek i ponawiam pytanie czy są dostępne ramki tablicy?
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 20 kwie 2016 11:12 pm

macias920, to chyba trochę nie na temat? :P
Na 1. stronie F jest ogłoszenie i link
do adekwatnego tematu:
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=32034#32034
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 21 kwie 2016 07:54 am

Myślałem, myślałem i chyba wymyśliłem :D
Plan jest taki, dokładam ori halogeny i dokupuję taki oto moduł http://lepard.eu/am-013-doswietlanie-zakretow/
Dzienne chcę uzyskać na halogenach.

_____________________________________________________________________________

I już działa :)
Manetka w pozycję "auto" i można zapomnieć o światłach.
Załączniki
Funkcja dzienne
Funkcja dzienne
Doświetlenie zakrętów
Doświetlenie zakrętów
Doświetlenie zakrętów 2
Doświetlenie zakrętów 2

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 04 cze 2016 02:23 pm

Zgrabne. A która wersje modułu tego masz? Dobrze
widzę na 3. zdjęciu że halogeny "robia" za DRL?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

gienio607
Posty: 147
Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring

Post autor: gienio607 » 05 cze 2016 11:03 am

dexus pisze:Dzienne chcę uzyskać na halogenach.
Rewelacja, nie wiedziałem o czymś takim
Ja planowałem kupić dzienne 2w1 (halogen +DRL)
http://allegro.pl/drl-led-swiatla-dzien ... 96573.html
ale to koszt prawie 700 zl a tu za 130 zl ten sam efekt + doświetlanie zakrętów.
Dzięki
flaszeczka dla ciebie
Gienek

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 06 cze 2016 07:46 am

Moduł dokładnie taki jak w linku który podałem.
Kolejny plus tego modułu to możliwość pełnej konfiguracji, od ustawienia jasności drl po prędkość i czas od jakiej włączają się światła doświetlające (ja niestety nie podpinałem sygnału z prędkościomierza - a raczej kolega, i doświetlenie działa mi zawsze od czwartego mrugnięcia kierunku przy zapalonych światłach mijania).

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: OŚWIETLENIE :.”