Kierunkowskazy boczne COB w światłach odblaskowych

lampy, kierunki, żarówki, itp
Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Kierunkowskazy boczne COB w światłach odblaskowych

Post autor: pach » 27 sie 2017 10:37 am

W ślad za różnymi rozwiązaniami dodawania świateł migacza do bocznych
pomarańczowych odblasków na zderzaku – poniżej fotorelacja z mojej procedury.

Odblask jest łatwo wyjąć ściskając spinkę mocującą od wewnątrz zderzaka.
Dużo trudniej jest odspoić od siebie mocno sklejone obie części by się dostać do środka odblasku.
Ja nacinałem spoinę ostrym, krótkim nożem i podważałem stopniowo. Udało się uniknąć pęknięć
obu części, ale wymaga to czasu i dużo cierpliwości. W razie wpadki – można posiłkować się
after-marketowym odblaskiem, bo są dostępne i stosunkowo niedrogie.

Ponieważ chciałem mieć jak najbardziej jednolite podświetlenie na możliwie
dużej powierzchni odblasku zastosowałem po 2 „płytkowe” moduły żółtych diod COB,
podobne do http://allegro.pl/modul-108-led-cob-c10 ... 36611.html
(moje miały 36 pól świecących – nie 108 - pozostałe 72 elementy to kontakty)

Moduły są oryginalnie obudowane aluminiowa ramką co wraz z gąbczasta taśmą samoprzylepną
od spodu powoduje że nie mieszczą się w odblasku. Trzeba więc ostrożnie wyłuskać płytkę z
diodami z ramki oraz oderwać taśmę. Zastąpiłem ją cieńszą – dwustronną, do
mocowania wykładzin.

Oryginalne doprowadzenia trzeba odlutować i zmienić je na dłuższe, dość cienkie przewody.
Taki moduł COB ma na ori przewodach doprowadzających - ogranicznik napięcia
w postaci małej „pastylki”, który także nie mieści się w odblasku. Trzeba ją przelutować na
dłuższy kabelek, tak by pastylka była docelowo poza odblaskiem. Przy lutowaniu trzeba
pamiętać o zachowaniu oryginalnej biegunowości połączeń oraz używać lutownicy o cienkim grocie,
bo pola do lutowania na panelach i - szczególnie - w elektronice ogranicznika napięcia
są małe.

Moduły i przewody warto dodatkowo utwierdzić żywicą. 4 przewody zostały przeprowadzone
przez otwór w podstawie odblasku, uszczelnione i zaopatrzone w podwójne złącze konektorowe.
Obie części odblasku zostały następnie sklejone żywica, a dodatkowo brzegi - uszczelnione
klejem poliuretanowym. Doprowadzenia sygnału - z wiązki kierunkowskazu przy reflektorze.

Efekt wg mnie bardzo dobry: mocne natężenie światła,
kierunek dobrze widoczny w dzień, równomierne podświetlenie.
Załączniki
odblask COB5.jpg
odblask COB4.jpg
odblask COB3.jpg
odblask COB2.jpg
odblask COB1.jpg
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 27 sie 2017 10:47 am

Bardzo fajny efekt Jacku, zwłaszcza dzięki tym płytkowym panelom LED
no i ten instruktaż :D - flaszka się należy
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Post autor: abes2162 » 28 sie 2017 09:23 am

Dzięki Pach - super opis, w wolnej chwili zabieram się do przerobienia swoich odblasków.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 28 sie 2017 12:05 pm

pach pisze:dodawania świateł migacza do bocznych
pomarańczowych odblasków na zderzaku
Fajny pomysł , tylko trzeba aby w Pacy były takowe zamontowane fabrycznie ( u mnie niestety "niet" ) .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 28 sie 2017 02:18 pm

Jędrek pisze:tylko trzeba aby w Pacy były takowe zamontowane fabrycznie ( u mnie niestety "niet" ) .
sprawdziłem fotki Twojego autka i faktycznie nie ma :O
byłem tak przekonany że wszystkie packi te odblaski miały, że się nawet specjalnie nie przyglądałem :/
ale wniosek jest jeden... - masz wyjątkową Packę (ale przecież Ty o tym wiesz) :mrgreen: :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 28 sie 2017 06:02 pm

mpspycha pisze: masz wyjątkową Packę
Piotruś , nie podpuszczaj mnie !!! :lol: :lol: Fakt , pomysł Jacka jest przedni , chętnie bym go u siebie zastosował ale chyba musiałbym dokupić te odblaski i "rzeźbić" w zderzaku . :S :rolf:
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

marecki1999
Posty: 715
Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica Limited 2017
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 1

Post autor: marecki1999 » 28 sie 2017 06:04 pm

Jędrek pisze:
mpspycha pisze: masz wyjątkową Packę
Piotruś , nie podpuszczaj mnie !!! :lol: :lol: Fakt , pomysł Jacka jest przedni , chętnie bym go u siebie zastosował ale chyba musiałbym dokupić te odblaski i "rzeźbić" w zderzaku . :S :rolf:
JĘDRUŚ !!!!!
kto jak kto ale Ty ????

do dzieła ;)
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 28 sie 2017 07:07 pm

Już mnie kiedyś Piotr wziął "pod ambit" i zrobiłem ozdobną ramkę na wlot powietrza . Świetnie wygląda i trzyma się do dziś . Po poście Mareczka polazłem do garażu i wymyśliłem coś takiego jak na zdjęciu . Jak zrobię - pochwalę się .
Załączniki
kierunki.jpg
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 28 sie 2017 07:09 pm

Jędrek pisze:Po poście Mareczka polazłem do garażu i wymyśliłem coś takiego jak na zdjęciu . Jak zrobię - pochwalę się .
no proszę jak chcesz to potrafisz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

i po co było się bronić :P
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 28 sie 2017 08:00 pm

Proszę o radę . W elektryce jestem cienki . Czy takie kierunki jak w podanym linku wystarczy wpiąć w przewody oryginalnych kierunków ? Komputer pojazdu nie będzie się "buntować" ??
http://ultraleds.pl/438,dodatkowe-kieru ... 8-led.html
Oczywiście , jeśli je zamontuję , nie zastawię w oryginale a pokryję je taką folią jak tylne lampy (Piotrze , obaj to lubimy , co nie ? ) .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 28 sie 2017 08:37 pm

Jędrek pisze:Czy takie kierunki jak w podanym linku wystarczy wpiąć w przewody oryginalnych kierunków ? Komputer pojazdu nie będzie się "buntować" ??
jeżeli oryginalne kierunki masz żarowe to nie powinno być problemu bo opór będzie zbliżony
jeśli problem by się pojawił trzeba będzie dołożyć opornik.

jeśli masz ledy, to pewnie masz już dodatkowy opornik w układzie, więc też nie powinno być problemu

w Pacy miałem ledy - kierunek/postój i dodatkowo kierunek żarowy wyprowadzony w "obrysówkę" , działało choć migało trochę szybciej, bo w obwodzie było zamiast żarowej 21W była 10W

w Aspenie musiałem dołożyć opornik bo bez niego nie działało "at all"
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 28 sie 2017 09:25 pm

mpspycha pisze:jeżeli oryginalne kierunki masz żarowe
Kierunki mam takie jak fabryka dała , więc chyba wszystko będzie OK . Tak myślę - czy dobrze myślę ? Za jakieś 7 - 10 dni wszystko będzie jasne .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 29 sie 2017 08:35 am

Jędrek pisze:... Czy takie kierunki jak w podanym linku wystarczy wpiąć w przewody oryginalnych kierunków ? Komputer pojazdu nie będzie się "buntować" ??
Nie wiem jak w przypadku akurat tych LED, ale u mnie miganie jest - jak poprzednio.
Najprawdopodobniej dlatego - jak pisze Piotrek - że oryginalna lampka żarowa w fabrycznym
migaczu pozostała bz. choć 2 panele LED są do niej podłączone równolegle.
Myślę, że może się zdarzyć inaczej jeśli diody mają b. niską rezystancję.
Więc pozostaje Jędruś - sprawdzić i albo odesłać, albo dodać
równolegle z LED-ami rezystory (zwykle mają takie w ofercie).
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Kierunkowskazy boczne COB w światłach odblaskowych

Post autor: west26 » 29 sie 2017 09:56 am

pach pisze:w szereg z LED-ami rezystory
Jędrek, Ja mam takie cuś, przyklejone do nadwozia pastą termoprzewodzącą bo grzeją się niemiłosiernie. Cena 5zł. szt.
Załączniki
rezystor 50 W.jpeg
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Post autor: abes2162 » 29 sie 2017 11:53 am

Polecam wpięcie rezystora równolegle do zarówki LED, ale tylko 1 szt. na każdą stronę.

A tak swoją drogą czy jest możliwość aby kierunkowskazy migały wolniej, bo nasze oryginalnie migają szybciej niż np. w autach VAG ?
Jak sądzę przekaźnik jest sterowany za pomocą ECU, czy ktoś próbował "spowolnić" miganie ?

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 29 sie 2017 01:11 pm

abes2162 pisze:A tak swoją drogą czy jest możliwość aby kierunkowskazy migały wolniej
U mnie po zastosowaniu ww rezystora miga 87 razy na minutę, czyli doskonale ( rezystor przy każdej lampie ).
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Post autor: abes2162 » 30 sie 2017 09:24 pm

U mnie miga 101 razy na min. czyli za szybko. Włożyłem oryginalne żarówki demontując rezystory i jest podobnie jak z LED-admi. Więc moje pytanie z poprzedniego postu czy ktoś z kolegów wie jak spowolnić miganie kierunkowskazów nadal aktualne.

cookie
Posty: 320
Rejestracja: 19 cze 2014 02:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: cookie » 30 sie 2017 11:46 pm

Jędrek - jak już będziesz dłubał, to może zastosuj te co są w najnowszej Pacy (tyle, że pomarańczowe) albo w Mini wersja USA.
Ja już się do tego przymierzałem kiedyś, ale poprzestałem na ledach w oryginalnych odblaskach.
Załączniki
Mini obrys.jpg
Packa obrys.jpg

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Post autor: Carl » 31 sie 2017 07:53 am

pach, tak się zastanawiam czy takie nie byłyby lepsze?
http://allegro.pl/panel-modul-led-cob-3 ... 23925.html

Po pierwsze nie mają aluminiowej obudowy (za którą musiałeś zapłacić, a później ją wywalić). Po drugie jeden ma 1,68 W (co powinno odpowiadać ok. 17 W żarówce), czyli przy dwóch takich panelach i tak mamy więcej niż w europejskiej żarówce do kierunków.

Chętnie zobaczyłbym te Twoje - jak świecą, tylko nie wiem przy której ulicy mam czekać ;-)
Piotr

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 31 sie 2017 08:30 am

abes2162 pisze:U mnie miga 101 razy na min. czyli za szybko
Nie jest za szybko. Norma to 60-120/min wg. przepisów o ruch drogowym.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Post autor: abes2162 » 31 sie 2017 09:43 am

west26 pisze: Nie jest za szybko. Norma to 60-120/min wg. przepisów o ruch drogowym.
Wiem, że zgodnie z przepisami, ale jak dla mnie za szybko :) spróbuję dołożyć dodatkową rezystancję.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 31 sie 2017 10:58 am

Carl pisze:... czy takie nie byłyby lepsze?
Wyglądają na b.podobne. Światło tych co ja zastosowałem ma - jak pisałem - natężenie
praktycznie takie jak żarówka, a nawet może (optycznie) mocniejsze, nawet w słońcu.
Carl pisze:Chętnie zobaczyłbym te Twoje - jak świecą, tylko nie wiem przy której ulicy mam czekać ;-)
Kontakt przez PW SVP.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Post autor: Carl » 31 sie 2017 12:51 pm

Trzeba zobaczyć - PW :8
Piotr

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 31 sie 2017 02:47 pm

Zgodnie z obietnicą kierunki dodatkowe zamontowane . Przyszły wczoraj takie jak w podanym linku , trochę inwencji , kombinacji i są . Jaki efekt - oceńcie sami . Tak jak Piotr napisał , oryginalne kierunki są żarowe więc wystarczyło tylko wpiąć ledy w istniejącą instalację - zero problemów . :P :D :P
Załączniki
DSCN8859.JPG
DSCN8854.JPG
DSCN8853.JPG
DSCN8861.JPG
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 31 sie 2017 05:29 pm

Jędrek pisze:Zgodnie z obietnicą kierunki dodatkowe zamontowane
i to się nazywa szybka reakcja
dziś pytanie wczoraj odpowiedź :mrgreen: :mrgreen:

flaszeczka za całokształt (projekt wykonanie i expres.. no i relację :P )
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 sie 2017 06:32 pm

mpspycha pisze:expres..
To współcześnie nazywa się PRIORYTET albo PRIORITAIRE (widziałem to na takich niebieskich naklejkach na kopertach). Analogicznie działające (chyba były białe z jakąś ramką) za czasów słusznie minionej epoki miały właśnie EXPRES - ale to już niesłuszna historia więc będąc CORRECT powinniśmy zapomnieć i przestać przywoływać.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 31 sie 2017 09:09 pm

mpspycha pisze:i to się nazywa szybka reakcja
dziś pytanie wczoraj odpowiedź
Piotruś , się staram !!!!! :lol: :P :lol:
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: OŚWIETLENIE :.”