Lampy przednie HID: wymiana na nowe z ringami + nowe żarniki i migacze/DRL

lampy, kierunki, żarówki, itp
Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Lampy przednie HID: wymiana na nowe z ringami + nowe żarniki i migacze/DRL

Post autor: pach » 23 gru 2017 03:10 pm

Moje reflektory to oryginalne HID-y biksenonowe (numery fabryczne na zdjęciu poniżej). Ponieważ
jeden z ksenonów zaczął „wpadać w fiolet” więc przyszedł czas na (1) zmianę żarników. Przy okazji: (2) wymiana żarówek kierunkowskazów na LEDy z funkcją przełączania z DRL oraz (czekające dawno w kolejce do zamontowania): (3) nowe lampy przednie z ringami. Poniżej relacja z montażu całości u mnie i rezultat.
lampy przód HID - oznaczenia ori.jpg
|
Reflektor do wymiany żarówek - trzeba wymontować. Jest to b.proste bo trzymają go tylko 2 śruby, od góry - widoczne zaraz po otwarciu maski, oraz prowadnica/zatrzask plastikowy od spodu. Po odkręceniu śrub, ruszając delikatnie reflektorem na boki i ciągnąc go w przód zatrzask ustępuje. Po odpięciu 3 wtyczek i zdjęciu gumowej osłony, mamy dostęp do żarnika ksenonowego. Uwaga – należy najpierw wysuwać z wtyczek czerwone, plastikowe blokady. Jeśli nie daje się łatwo wypiąć wtyczek można zamiast tego „wykręcić” całe oprawki z obudowy lampy (niestety - z wyjątkiem wtyczki x).

(1) Nowe żarniki ksenonowe (x).

Moje żarniki były mocowane do oryginalnych reflektorów - okrągłymi plastikowo-metalowymi obejmami (zdjęcia poniżej). Jeden zatrzask mi pękł. Na szczęcie, można łatwo dokupić te pierścienie nowe za ok. 40zł/szt (koszyczek, mocowanie, gniazdo do żarnika D1S Hella); są one stosowane w wielu autach.
DS1 z uchwytem ori.jpg
lampa po wyjęciu żarnika ori.jpg
|
Na wymianę - kupiłem komplet nowych 2 szt. Osram D1S Xenon Xenarc Cool Blue Intense do 6000K w sklepie Osram na all za blisko 500zł. (można sprawdzać ich autentyczność na stronie firmowej) Okazało się, ze są one mocowane do nowych lamp dla odmiany - za pomocą u-kształtnych obejm metalowych, które były w kmpl. z nowymi lampami więc odpadł problem potrzeby (kolejnych) „koszyczków”.
D1S Cool Blue.jpg
D1S Cool Blue_.jpg

(2) Kierunki / DRL

U mnie funkcja „pozycji” w kierunkowskazie była unieczynniona przez przecięcie przewodu doprowadzającego to napięcie. Po połączeniu go na powrót i zastosowaniu dwu-stanowej lampki LED, kierunek świeci na biało z pozycyjnymi, a w okresie migania wyłącza się kolor biały i miga tylko żółty (DUAL COLOR żarówka LED 28SMD 2835 P27/7W 3157 28TD, cena ok. 40zł/szt. moc: 2 x ok. 4W)
LED zółta-biała.JPG
|
Równolegle do każdego z kierunków został podłączony rezystor 4-omowy (50W 4 ohm RE04 ok. 10zł/szt) co przywróciło normalną częstotliwość migania. Metalowe korpusy oporników zostały przyklejone klejem na gorąco do elementów konstrukcyjnych pod reflektorami.
rezystor RX24 50W 4RJ.jpg

(3) Nowe lampy z ringami.

Lampy przednie z ringami to produkt after-marketowy dostępny m.in. na ebayu (np. CHRYSLER PACIFICA 07-08 PROJECTOR HEADLIGHTS HALO BLACK CLEAR (CCFL)). Moje, które przyszły z US, made in Tajwan.
R0.jpg
Są one wyposażone tylko w przetwornice do ringów, które przykleiłem w górnych wnękach obudów lamp. Zasilanie ringów połączyłem z (reaktywowanym) zasilaniem pozycjami zintegrowanymi z kierunkami (jw.).

Nie ma za to w nowych lampach - przetwornic do ksenonów i te trzeba przemontować z ori lamp lub dokupić. Zdecydowałem się na drugie rozwiązanie by pozostawić sobie (stary) kmpl. pełnosprawnych lamp. U mnie przetwornice są typ: Hella D1S 5DV 009 000-00. Ponieważ takie są także stosowane do wielu innych aut/modeli - można je łatwo kupić używane lub nowe w cenach nawet od poniżej 100, do 500 zł. Mają one różne numery fabryczne, ale ważne by typ się zgadzał. Te przetwornice mają złącza i mocowanie – jak na zdjęciach poniżej.
przetwornica HID.jpg
przetwornica HID - wtyk.jpg
Przy przykręcaniu przetwornic do (nowych) lamp trzeba uważać bo: oryginalne śruby (u mnie) okazały się nieco o za dużej średnicy i trzeb było je wymienić na cieńsze. Ponadto, zamiast zintegrowanego, pojedynczego złącza do przetwornicy jak w ori lampie:
gniazdo przetwornicy HID ori.jpg
... dla odmiany, w nowej lampie - są dwa (luźne) kabelki biegnące z wnętrza lampy (zasilanie i HV) i które trzeba wpiąć w złącza przetwornicy przed jej przykręceniem. Trzeba przy tym uważać na by nie pomylić biegunowości, bo (u mnie przynajmniej) można było łatwo wpiąć wtyczki odwrotnie. Na szczęście do lamp jest krótka instrukcja identyfikująca kolory przewodów z rysunkami.

Przy okazji pozycje dostały - do kompletu - lampki LEDowe, a połączenia: rezystorów LED, pozycji „amerykańskich” (teraz DRL) i zasilania ringów zostało wpięte w istniejącą instalację za pomocą złącz konektorowych, by było można wszystko przywrócić do poprzedniego stanu, ori lamp. Rzeźba elektryczna z tyłu nowej lampy u mnie wygląda ostatecznie - jak ponizej (luźna złączka jest do zasilania ringów):
nowa lampa - tył.jpg
|
|
W efekcie wszystko w lampie świeci jednolitym, białym światłem jak widać na zdjęciach, poniżej. Przede wszystkim jednak widać znaczna poprawę w intensywności świateł mijania i drogowych (nowe żarniki, czyste lustra i soczewki nowych reflektorów). Żółty kierunkowskaz jest b. jasny, podobnie białe światło DRL. Lampy zdały ostatnio test przez pn. 2kkm w warunkach zimowych. :D :D
|
R1.png
R2.png
R3.png
R4.jpg
R5.jpg
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Re: Lampy przednie HID: wymiana na nowe z ringami + nowe żarniki i migacze/DRL

Post autor: west26 » 24 gru 2017 06:52 am

No, piknie wygląda.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: OŚWIETLENIE :.”