Holowanie

haki, bagażniki, relingi, inne akcesoria zewnętrzne
Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Holowanie

Post autor: Vojciu » 23 cze 2010 10:42 am

Witam,
przeglądałem forum, nie znalazłem.
Mam nadzieję, że nikomu to nie będzie potrzebne, ale??? kto wie.
Pytanie brzmi: jak holować Pacyficę i jak holować Pacyficą??? Tzn. nie tylko na jakim biegu, itd, ale też gdzie zaczepić linkę?? Bo ni hu,hu nie mogę znaleźć???
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 23 cze 2010 10:56 am

przeglądałem forum, nie znalazłem.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=8290#8290
ciapek1114 pisze:tak masz ucho koło tłumika po lewej stronie zaraz musisz się schylić :P
z przodu też coś jest bo kiedyś się ewakuowałem z zaspy to szybko poszło z omotaniem liny
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 23 cze 2010 12:16 pm

Idę zaraz sprawdzić i wam powiem jak u mnie jest, bo kurna mam dwa tłumiki :).

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 12:24 ]
No, i sam sobie odpowiedziałem. Więc tak z tyłu nie ma problemu mam aż dwa ucha, po wewnętrznej stronie każdego tłumika. Pozostaje kwestia przodu, i tu problem jest taki, że nie widać na leżąco trzeba wjechać na jakiś kanał i obadać. Dam znać.
Ale pozostaje kwestia jak holować??, jaki bieg itd.?? Kto wie?
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 23 cze 2010 02:47 pm

Vojciu pisze:Pytanie brzmi: jak holować Pacyficę
za instrukcją obsługi z translatora
Napęd na koła przednie
Twój pojazd może być odholowany do współpracy w ramach następujących
nych: dźwigni zmiany biegów musi być "na luzie"
odległości do przejechania, nie może przekraczać 100 mil
km), a prędkość holowania nie przekracza 44 mp
km / h). Powyżej tych limitów może powodować holowania t
brak geartrain misji. Jeśli transmisja nie jest
racyjny, lub gdy pojazd jest do holowania ponad
mil (160 km), a pojazd musi być holowany z
koła od podłoża.

Napęd na wszystkie koła
Twój pojazd może być odholowany na następujących warun-
nych: dźwigni zmiany biegów musi być w pozycji neutralnej
odległości do przejechania, nie może przekraczać 100 mil (160
km), ciągnącego nie może przekraczać prędkości 44 mph (72
km / h), i oba przednie i tylne koła muszą być na
gruntu. Jeśli pojazd musi być holowany lub dalej
wyższy wskaźnik prędkości, musi być przewożone na płaskim łóżku
samochodów ciężarowych.

jeżeli holujesz pacifica wg instrukcji zalecają używanie trybu ręcznego stick 1-3 pozwalającego uzyskać lepsze przełożenia i eliminuje zbędne zmiany biegów do góry lub redukcji

jak wszystko zawiedzie przeczytaj instrukcję
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 23 cze 2010 07:56 pm

witam miałem ten sam problem z brakiem haka z przodu
tuleja z gwintem została wspawana w przednią belkę na środku i hak wkręcany w tą tuleję (hak zaadoptowany ze szrotu).ps haka nie wykręcam bo trzeba dobrze się przyjrzeć by go dostrzec pozdrawiam qstruck
są samochody i była pacifica

xmax
Posty: 190
Rejestracja: 31 mar 2009 12:34 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: xmax » 24 cze 2010 08:03 pm

panowie, może ktoś zrobić fotkę gdzie jest ten hak do zamontowania linki holowniczej z przodu samochodu ?

mam nadzieje, że nigdy z niego nie będę korzystał, ale niechce szukać w momencie jak będę w potrzebie :)

[ Dodano: Czw Cze 24, 2010 20:28 ]
czy to ten uchwyt z tyłu samochodu, do którego można podczepić linkę holowniczą ?
Załączniki
holowanie.jpg
XmaX

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 14 sie 2010 01:46 pm

No i co z tym przodem, ma ktoś może jakąś fotkę???
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 14 sie 2010 06:19 pm

Przeciez z przodu mozna bez obaw zlapac za sanki bo sa bardzo nisko albo wahacz.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 14 sie 2010 10:36 pm

Artekkkk pisze:Przeciez z przodu mozna bez obaw zlapac za sanki bo sa bardzo nisko albo wahacz.
Jeśli już to za sanki nigdy za wahacz.

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 15 sie 2010 11:12 am

A co ma byc z wahaczem przeciez w momencie normalnej jazdy to one przenosza sile ciagu na auto.

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 15 sie 2010 02:03 pm

witam,a jak linkę holowniczą uczepicie do wahacza lub belki bez urwania zdeżaka podczas holowania?


Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 sie 2010 09:39 pm przez orzeł, łącznie zmieniany 1 raz.
są samochody i była pacifica

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 24 sie 2010 11:14 am

flaszka leci Qstruck ale może jeszcze parę szczegółów dot. montażu???
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Artur
Posty: 57
Rejestracja: 15 wrz 2009 02:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artur » 24 sie 2010 01:54 pm

ja moją przeglądnąłem z przodu i nic, żadnego zaczepu do holowania. Wydaje mi się że model 2007 4L mogą nic nie mieć z przodu, ale czy to możliwe?
Jak w takim razie w razie potrzeby "pociągnąć" Packę? może ktoś wie? :)

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 24 sie 2010 01:56 pm

witam oto szczególy:
1)zdobyć hak wkręcany od czegokolwiek (mam parę sztuk mogę porozdawać)
2)dotoczyć do tego pasujący gwint
3)wspawać w belkę dotoczoczonego mela
4)zrobić otworek w plastikowym zderzku
5)wkręcić hak w przygotowane miejsce
piąty punkt można pominąć ,lub tak jak ja wręcić na stale pozdrawiam qstruck
są samochody i była pacifica

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 25 sie 2010 12:34 pm

qstruck pisze:witam oto szczególy:
1)zdobyć hak wkręcany od czegokolwiek (mam parę sztuk mogę porozdawać)
2)dotoczyć do tego pasujący gwint
3)wspawać w belkę dotoczoczonego mela
4)zrobić otworek w plastikowym zderzku
5)wkręcić hak w przygotowane miejsce
piąty punkt można pominąć ,lub tak jak ja wręcić na stale pozdrawiam qstruck
Dzięki flaszka juz poleciała, to chyba tak naprawdę jedyne rozsądne rozwiązanie. Packi 2007 się nie psują i producent nie przewidział haka do ciaganki :):P:D. Pozdro
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 26 sie 2010 05:16 pm

Nie przewidzieli haka .....bo to automat, :devil: a tego sie raczej nie holuje....ostatnio poczytałem o automatycznych skrzyniach,..i nawet na "N", mozna tylko przetoczyc auto bardzo powoli...więc temu co chce holować Packę ...życze powodzenia

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 26 sie 2010 07:59 pm

witaj minor666, poczytaj posty zygi o holowaniu,które wyciągnął z instrukcji obsługi naszych samochodów,a potem strasz kolegów pozdrawiam qstruck
są samochody i była pacifica

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 27 sie 2010 09:20 am

qstruck pisze: poczytaj posty zygi o holowaniu,które wyciągnął z instrukcji obsługi naszych samochodów,a potem strasz kolegów pozdrawiam qstruck
No niby mozna ale czy to dobrze robi skrzyni? Po pierwsze silnik powinien pracowac aby moc holowac i to dotyczy zarowno automatow jak i normalnych skrzyn biegow ze wzgledu na brak wspomagania hamulcow. Ja osobiscie dobrze bym sie zastanowil zanim mialbym holowac Packe lepiej laweta, zreszta w kazdym cywilizowanym kraju nikt nie holuje uszkodzonych aut tylko przewozi laweta. Czasy holowania aut to czasy duzych fiatow polonezow i zukow!!! Zaden dobry mechanik nie przyjedzie po auto z linka holownicza jesli takiego spotkaliscie to pewnie jakis "rzezbiarz" i lepiej dac sobie spokoj bo skrzynia automatyczna to dobra rzecz ale trzeba sie z nia umiec obslugiwac a bedzie sluzyc lata.

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 27 sie 2010 01:59 pm

witam przestańmy się rozwodzić o wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy,jeżeli trzeba wyciągnąć auto,choćby z zaspy,to chyba tylko za zderzak można je uczepić a po drugie nikt nikogo nie namawia na jakieś przeróbki,mimo,że w prawie o ruchu drogowym jest zapis o haku holowniczym
są samochody i była pacifica

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 30 sie 2010 10:37 am

A ja w minionym tygodniu holowałem BMW-7 ok.25km oczywiście na manualu.

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 30 sie 2010 06:25 pm

qstruck pisze:witaj minor666, poczytaj posty zygi o holowaniu,które wyciągnął z instrukcji obsługi naszych samochodów,a potem strasz kolegów pozdrawiam qstruck
Nie mam zamiaru nikogo straszyć.....od tego są duchy.
Wypowiedziałem się tylko na temat artykułu jaki przeczytałem na temat automatów.
Ja na pewno nie będę ryzykował z linkami...a kto jak zrobi to już jego sprawa

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 01 wrz 2010 03:21 pm

Ło żesz qfa ale dym wywołałem. :/ Ale to właśnie dlatego, że nie mam pojęcia czy można. Z zaspy to co innego ale dłuższy dystans to już nie wiem. Myślę, że coś tu się nam uda uzgodnić w końcu. Pozdro Wojtek
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 01 wrz 2010 09:28 pm

Można holować i być holowanym ( dotyczy też kierowcy po flaszce) :mrgreen:

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 01 wrz 2010 09:37 pm


orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 01 wrz 2010 10:15 pm

minor666, kolego widzę,że nie dajesz za wygraną nie można wieżyć we wszystko co piszą pismaki.w moim życiu wyremontowałem około 200 skrzyń biegów w tym kilka automatycznych,a tu poczytaj inne bzdury wypisywane w prasie pozdrawiam qstruck
http://motoryzacja.interia.pl/wydarzeni ... 96748,5906
są samochody i była pacifica

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 01 wrz 2010 10:39 pm

Koledzy to w końcu jak to jest z tym holowaniem . Jak czytam te bajki sponsorowane to wychodzi na to że inż. Amerykańscy to głąby. :devil:

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 02 wrz 2010 09:53 am

wszystko można holować,tylko są pewne ograniczenia co do odleglości i prędkości (zyga podal w.g instrukcji obslugi) glównym problemem jest smarowanie (przy holowaniu nie pracuje pompa),lecz ilość oleju,która pozostala na lożyskach wystarczy na pewien odcinek
drogi bez żadnych skutków ubocznych,czyli w naszym przypadku na ok 160km
pozdrawiam qstruck
są samochody i była pacifica

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 02 wrz 2010 10:48 am

W przypadku FWD czy AWD.Ja słyszałem że AWD TO BROŃ BOŻE.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 02 wrz 2010 12:17 pm

golden35 pisze:W przypadku FWD czy AWD.Ja słyszałem że AWD TO BROŃ BOŻE.
instrukcja mówi że można i to i to do 160 km i do 72km/h

jeżeli jest więcej to FWD można sobie podnieść przód i holować na "motylku czyli przednie koła w górze i jechać na drugi koniec świata natomiast przy AWD powyżej 160km nie można używać "motylka" tylko trzeba wciągnąć auto na platformę
(pomoc drogowa laweta)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 17 cze 2014 12:28 am

Temat już tu szeroko omawiany, ale zagadka
dot. opisu holowania AWD (rodem z tej samej 364 str. instrukcji PAC):

All Wheel Drive
Your vehicle may be towed under the following conditions:
... both front and rear wheels must be on the ground.

A obok w ramce:
All Transmissions CAUTION!
...Always use wheel lift equipment when towing from the front.


Czyli jak dobrze rozumiem to drugie: przednie koła na "motylku"
A przecież NIE mozna AWD holować z podniesionymi kołami,
Więc jak to jest?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 17 cze 2014 01:07 am

pach,
Patrz jeden post wyżej.
A tak moim skromnym zdaniem należałoby unikać jak ognia holowania na kołach napędzanych jakiegokolwiek auta z ASB. Ja bynajmniej nawet nie rozważam zakładania szelek do żadnego z moich aut celem jego przemieszczenia.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 17 cze 2014 11:02 am

Jasne, że unikać jak ognia, jednak nigdy nie wiadomo co Ci się zdarzy w trasie
więc dobrze wiedzieć. Zresztą w PAC - o czym było tu na F - nie ma nawet fabrycznego
haka z przodu, a za sanki, o ile pamiętam to chyba nawet w instrukcji piszą, żeby nie holować bo
można zniszczyć okładzinę zderzaka. Więc jak ktoś się chce zabezpieczyć np. na
okolicznośc wyciagania auta z zaspy przodem to - to: dorobienie haka z przodu - jak tu
(też) było wcześniej w tym temacie.

Ten problem o którym wspomniałem, dotyczy jednak sprzecznych
- miom zdaniem - sąsiadujących ze sobą, zapisów w instrukcji.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: HAKI I AKCESORIA :.”