Hak i holowanie przyczepy

haki, bagażniki, relingi, inne akcesoria zewnętrzne
Artek
Posty: 37
Rejestracja: 23 lut 2009 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Hak i holowanie przyczepy

Post autor: Artek » 23 mar 2009 02:13 pm

Jakie macie koledzy doświadczenie z holowaniem przyczep ? Ja w zeszłym roku "ciagłem" 1,5 t , campingową przez ok. 1000 km. Jechało się bardzo sympatycznie, tylko zastanawiam się jaki to miało wpływ na skrzynię, i czy nie warto w takiej sytuacji zainstlowac dodatkowej chłodnicy do skrzyni ? Jechałem rzecz jasna "manualnie"

Awatar użytkownika
marcolub
Posty: 45
Rejestracja: 13 mar 2009 07:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: marcolub » 24 mar 2009 06:50 pm

warmik pisze:a gdzie nią byleś , w jakich temperaturach była ciągnięta ??
jezdze 2-3 razy w roku z jachtem na mazury i raz do chorwacji, przebiego 400-1200 km w jedna strone waga 1000kg, przyczepa hamowana, nie mialem zadnych komplikacji i ze zdziwieniem zauwazylem ze lepiej skrzynia pracuje na automacie niz jak na manualu jechalem, przelaczala plynniej mimo ze sprawdzalem na takich samych obrotach.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Re: Hak i holowanie przyczepy

Post autor: zyga » 24 mar 2009 09:48 pm

Artek pisze:.... i czy nie warto w takiej sytuacji zainstlowac dodatkowej chłodnicy do skrzyni ? Jechałem rzecz jasna "manualnie"
zobacz na to
a potem by trzeba było zadzwonić do serwisu i zapytać o co chodzi z tym
kiedy trzeba montować itd.

wygląda jak by to miało bardziej chłodzić oliwę w silniku, choć w opisie ma Transmissio­n Coolers and Engine Cooling


http://www.mopar-accessories.com/en-US/ ... oupId=3244

jarekONE
Posty: 7
Rejestracja: 16 sty 2012 12:55 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarekONE » 16 sty 2012 09:56 pm

marcolub pisze:
warmik pisze:a gdzie nią byleś , w jakich temperaturach była ciągnięta ??
jezdze 2-3 razy w roku z jachtem na mazury i raz do chorwacji, przebiego 400-1200 km w jedna strone waga 1000kg, przyczepa hamowana, nie mialem zadnych komplikacji i ze zdziwieniem zauwazylem ze lepiej skrzynia pracuje na automacie niz jak na manualu jechalem, przelaczala plynniej mimo ze sprawdzalem na takich samych obrotach.
Witam
Odświeżę trochę temat holowania przyczepy.
Mógłbyś się pochwalić jak wyglądała sprawa hamulców, zwłaszcza
podczas jazdy do CRO ? Mam zamiar zanabyć Pacifikę między innymi
jako wygodny holownik dla przyczepki podłodziowej.Też tam jeżdżę z łódeczką.
Nigdzie nie mogę znależć
informacji dot. wydajności hamulców, zwłaszcza w podwyższonych temperaturach
zewnętrznych i podczas zjazdów w w/w warunkach...

dzięki za ewentualną odpowiedż

pzdr.JarekONE

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 16 sty 2012 11:28 pm

Hamulce są do wymiany nawet bez zamontowanego haka,
samo zamontowanie haka to już zakrawa na działanie przy hamulcach
a ciągnie przyczepki oznacza trzymanie drugiego kpl. tarcz i klocków w garażu
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Robert
Posty: 56
Rejestracja: 04 lut 2010 12:23 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robert » 17 sty 2012 08:57 am

Bez przesady ;) zrobiłem już kilka tysięcy km z przyczepą kempingową 1t i nie zauważyłem jakiegoś drastycznego pogorszenia hamowni, która i bez przyczepy nie jest rewelacyjna, ani nadmiernego zużycia czy przegrzewania tarcz. Większe/cięższe przyczepy mają własny hamulec najazdowy, który dobrze wyregulowany skutecznie spowalnia budę.

zdrówka

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 17 sty 2012 11:32 am

waga przyczepy nie powinna przekraczać 1600kg w/g producenta chryslera pacifica,oczywiscie jeśli ma zamontowany oryginalny hak...
Robert pisze: Większe/cięższe przyczepy mają własny hamulec najazdowy, który dobrze wyregulowany skutecznie spowalnia budę.
to jest bardzo istotne aby przyczepa miała hamulec najazdowy,napewno zwiękrza komfort hamowania a przede wszystkim zmieniejszy zużycie hamulcy...
Gas-guzzler

jarekONE
Posty: 7
Rejestracja: 16 sty 2012 12:55 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarekONE » 17 sty 2012 11:38 am

Tak zgadzam się...tylko pod mniejsze łódki typu lekki RIB
nie konieczny jest zestaw z hamulcem. Czyli jeżeli mieścisz się
z masami w przedziale DMC750kg to hamulec nie jest Ci potrzebny.
Wygoda to jednorazowy przegląd na całe życie przyczepki :-)

Oczywiście większe i cięższe łodzie w zależności od masy własnej
w takowy muszą być wyposażone. Ale wiąże się to z upierdliwymi corocznymi przeglądami,
a jeżeli nie przypilnuje się sumy mas całkowitych, również z koniecznością
zakupu czytnika VIATOLL i bulenia kasy za każdy kilometr drogi płatnej....
I często dorobienie uprawnień, bo na B - DMC zestawu nie może przekroczyć 3,5T

Wiem bo mam i takie zestawy i te lekkie też.....i temat wałkowałem...
Dla tego też Pacifikę chcę spiąć z lekką przyczepka (bez hamulca najazdowego)

pzdr.JarekONE

Mayki
Posty: 60
Rejestracja: 11 lis 2011 07:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Mayki » 17 sty 2012 05:34 pm

packę mam od 3 miesięcy, czasami ciągam przyczepkę i quada na niej, powiem szczerze że nie ma dużej różnicy w jeździe z przyczepką i bez,
hamulce dają radę,
mankamentem jest długość zestawu( to już jest prawie jak TIR :D :D )

jarekONE
Posty: 7
Rejestracja: 16 sty 2012 12:55 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarekONE » 17 sty 2012 05:39 pm

To co byś powiedział na zestaw blisko 16mb
Mam przyjemność (nie przyjemność :-) w lecie poruszać się takowym
i faktycznie nie jest łatwo, zwłaszcza jak się ciasno robi lub trzeba wycofywać,
zresztą zobacz sam :
Załączniki
auto z przyczepką_Dodge Ram JarekONE.jpg

luki009

przyczepka zestaw

Post autor: luki009 » 17 sty 2012 06:49 pm

no jarekONE widze że kolega ma MEGA CABa z hemi,no no no jest co walczyć np.z lusterkami na ciasnych starych ulicach :D

Mayki
Posty: 60
Rejestracja: 11 lis 2011 07:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Mayki » 17 sty 2012 07:16 pm

mega długi, promień zawracania kilometr? :D
to chociaż widać w lusterkach, a gada na przyczepie czasami nie widać

jarekONE
Posty: 7
Rejestracja: 16 sty 2012 12:55 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarekONE » 17 sty 2012 08:05 pm

Akurat do tyłu widać wszystko na fabrycznych holowniczych lusterkach
fakt, że są trochę większe i regulowane we wszystkich płaszczyznach...
ale plus, że nie muszę dokładać dodatkowych - jak w innych autkach...
a widzę wszystko lepiej z tyłu niż z przodu (maska jest taka trochę nadwymiarowa :-)
i bardziej na czuja się dojeżdża do przeszkody z przodu..

Promień zawracania.......hmmmmmm = przemilczmy ten aspekt.
Ale kupiłem sobie navi z mapami dla kierowców cieżarówek :-)
i tam wrzucam długość zestawu np. 17m i tonaż i prowadzi drogami
trochę szerszymi :-) i nie przez ciasne miasta. Przydaje się na Chorwacji :-)

Ale będę pozbywał się tej łodzi i taki ciągnik nie będzie mi potrzebny....

Poniżej zestaw odpowiednio mniejszy, lżejszy i wygodniejszy :-)
Załączniki
Przyczepka pod riba_ciągnik to stary poczciwy Jeep Gr Cherokee 5,2
Przyczepka pod riba_ciągnik to stary poczciwy Jeep Gr Cherokee 5,2

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 28 paź 2013 06:53 pm

Panowie, takie glupie pytanie - zobaczcie jak mozecie, jaka macie max mase przyczepy, ktora mozecie zapiac za Packa. Chodzi mo o pozycje w dowodzie rejestracyjnym, okreslone jako O1 i O2. Tak sie sklada, ze chce kupic jednoosiowa przyczepke, bez hamulca najazdowego z ladownoscia do 750kg, a tutaj zonk, bo w dowodzie mam O2: 570kg !!! To juz moj wczesniejszy Opel mial 750kg... Wiec ja sie pytam - WTF?

Dla jasnosci - u mnie O1: 1600kg, O2: 570kg. Chce porownac Wasze wpisy, bo moze w WK u mnie w miescie ktos dal du** po calosci i trzeba bedzie odkrecac...

Robert
Posty: 56
Rejestracja: 04 lut 2010 12:23 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robert » 29 paź 2013 08:55 am

Cześć
u mnie w dowodzie O1 - 1600 kg, O2 - 750 kg

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 29 paź 2013 03:39 pm

Mam u siebie na placu taką do zezłomowania Pacificę i w jej dokumentach też jest zapis
01-1270 a 02- 750 kg

[ Dodano: 29 Paź 2013 03:40 pm ]
Crypt pisze: O2: 570kg !!!
U ciebie może występować tak zwany czeski błąd zamiana miejscami cyferek
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 29 paź 2013 04:17 pm

Moja ma tak samo 750 kg. to na pewno czeski błąd
Nowa jakość nowe auto

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 29 paź 2013 05:54 pm

Tak sie wlasnie spodziewalem. Bedzie trzeba udac sie do WK i wyprostowac sprawe. Dzieki za pomoc :)

Bodek
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2015 10:57 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Bodek » 23 lut 2015 12:13 pm

Witam

Mam takie pytanie za miesiąć zamierzam odebrać swoją łodz z portu bo juz płynie do pl i cały zestaw waży 2300kg , przyczepka 600kg na dwoch osiach a łodz 1700kg.I pytanie jest takie czy taki zestaw Pacifica uciagnie ???? moze ktos juz przetar szlag w tym temacie.:)???? Paca bedzie miała 450km do przejechania

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 23 lut 2015 01:01 pm

ja holowałem 1400kg i nie zrobiło to wrażenia na mojej pacyfice. Oczywiście jestem pewny ,że znasz doskonale zasady ruszania z "większym" ciężarem jak standardowy .
Delikatnie ruszać i delikatnie hamować , nie wspomnę o wiele mniejszej prędkości na zakrętach i o prowadzeniu "przeciążonego zestawu.
Nie chcę się tutaj wymądrzać ale często widziałem skutki braku wyobraźni jazdy z przyczepą .
Jeździłem ciężarówkami z przyczepami i mam trochę doświadczenia - to wszystko.

Jeśli chodzi o twój ciężar tj 2300kg to trudno mi powiedzieć jak pacyfica sobie poradzi .Silnikowo na pewno .Zależnie od temperatury zewnętrznej ( chłodzenie skrzyni biegów )

może ktoś z kolegów ma doświadczenie z pacyficą i takim ciężarem

Bodek
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2015 10:57 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Bodek » 23 lut 2015 02:08 pm

tak wiem powoli delikatnie i do celu znany temat ale własnie chodzi tu o skrzynie jak ona to zniesie, temperatura mysle ze do tego czasu bedzie gdzies 10C max 15C na zewnatrz albo od czekac i noca jechac. :) chyba ze ktos ma jakiegos znajomego i na wypadek W za drobna opłatą ktos by mi to przeciagnał jak bym poszkodował packi.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 23 lut 2015 02:37 pm

Poniżej - info o dopuszczalnych masach auta+przyczepy (GCWR)
i przyczepy (GTW) z instrukcji. Wynika z tego, że
rekomendowany max to 1600 kg
(przy nie więcej niż: 2 osoby).

Poza tym, było już tu na F kilka razy o niebezpieczeństwie przegrzania
(= uszkodzenia) ASB przy zbytnim obciążeniu, co prawda głównie
dużą prędkością, ale nadmierna masa to zapewne - podobny skutek.
Załączniki
Masa-przyczepy-i-łączna_InstrObsł.JPG
Ostatnio zmieniony 24 lut 2015 09:21 am przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 24 lut 2015 09:02 am

Bodek, podstawa jazdy w automacie o ile wyposażony to jazda na manualnej zmianie (za dużo powiedziane :), chodzi o to żebyś ty w odpowiednim momencie poprzez przegub w łokciu dawał sygnały lewarkiem na jakim biegu ma jechać) biegów zresztą tak podaje również instrukcja.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Bodek
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2015 10:57 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Bodek » 24 lut 2015 01:33 pm

A moze znacie kogos z gdańska lub gdyni i przeciągnał by mi to w okolice białegostoku ??? bo wiecie jechac mozna ruszysz dojedziesz gdzies ale jak stanie mi auto i potem wyjdzie ze skrzynia poszła to moze nie ma sensu paci meczyc i wdawac sie w koszta i poprostu zapłacic komus a sobie oszdzedzic wydatków na asb i nerwów.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 24 lut 2015 03:34 pm

Bodek pisze:... moze nie ma sensu paci meczyc i wdawac sie w koszta i poprostu zapłacic komus a sobie oszdzedzic wydatków na asb i nerwów.
Też bym szedł w tą stronę. Szkoda ryzykować zniszczeń.

Jednak, zapytanie/ogłoszenie o tym - to daj w jakimś adekwatnym dziale
np. w HydeParku: http://www.pacificaforum.pl/viewforum.php?f=1
z odpowiednio wyczerpująco-informującym tytułem i podtytułem,
żeby była większa szansa, ze ktoś się znajdzie lub poradzi :)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 25 lut 2015 08:58 pm

Czy ja dobrze czytam z tej tabelki ze przy 6 osobavh i bagazu mozna holowac tylko 454kg przyczepę?

Czy to sa dane z dodatkową chlodnicą oleju ASB?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 26 lut 2015 01:09 am

Józek,
Pozwól, że powiem co myślę:
Paca jest autem, które fabrycznie nie jest przewidziane do ciągania przyczep. Co prawda jest taka opcja jak hak holowniczy, ale ja osobiście traktuje ten aspekt jako marketing a nie jako wartość dodana do auta. Oczywiście ciągnąć można, pamiętając, że auto nie było konstruowane do tego celu. Skoro Jankes potrzebuje coś pociągnąć, to może. Rozsądek podpowiada sporadyczność takich akcji i niezbyt wygórowane oczekiwania co do uciągu i odcinka do przejechania w takim stanie.
Jak Jankes potrzebuje ciągać dużo i często to wybiera inne auto że wymienię choćby Dodge-a Ram-a co fabrycznie ma hak holowniczy, a dla zapaleńców takich działań jak zabawa z przyczepami może być i siodło na pace do zaczepienia naczepy.
Duzi chłopcy mają swoje rozumy i wiedzą, że nikt nikomu niczego nie zabroni - mamy wolna wolę.
Ale też to my odpowiadamy za swoje decyzje i siłą rzeczy ponosimy ich konsekwencje.

PS
Ja w swoich autach amerykańskich w automacie nigdy nawet nie pomyślałem o opcji montowania haka holowniczego. Choć przyznaję, że czasami może by się przydał. Aspen ma fabryczny i kocha ciąganie dużych jednostek za sobą - zobaczymy czy wykorzystam w przyszłości tę opcję.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 27 lut 2015 07:24 pm

M. muszę się z tobą częściowo zgodzić ale nie straszyłbym tak bardzo kolegi .
Ja Pacyfikę kupiłem szczególnie do tego ,że miała możliwość ciągnięcia przyczepy .
Potrzebnymi był drugi samochód awaryjny który już kilka razy pomógł mi w holowaniu przyczepy i to dobrze obciążonej .Pacyfica mi się sprawdziła . Najczęściej jeżdżę z przyczepą mercedesem Vito 2.3 TD .Bardzo rzadko bez przyczepy.Skrzynie też mam automatyczną i sprawdza się znakomicie .

jeśli zakładasz ,że pacyfica nie nadaje się do holowania przyczepy ( oczywiście masa w normie ) to co maja powiedzieć właściciele tych biednych "maluchów" które miały pojemność 600 cm 3 , zapakowany bagażnik na dachu i holował przyczepę np. do Chorwacji ?

mało tego , dziś te "maluszki" mają przyczepiony lemiesz z przodu i odśnieżają drogi

znam osobiście taki przykład

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 28 lut 2015 08:00 pm

czarny góra,
Spodziewałem się dokładnie takiej reakcji i przywołania PF126P jako wzorca.
To wszystko wiem. Wiem, że można (prawie) wszystko.
Lecz to, że można nie oznacza wcale że ja jestem zwolennikiem wszystkiego.
Moja wypowiedź to moje zdanie, z którym jeden się zgodzi, inny będzie przeciw, a jeszcze ktoś trzeci wstrzyma się od głosu. Takie prawo każdego, a zainteresowany poznając różne opinie może (i moim zdaniem powinien) wyciągnąć swoje wnioski i opracować swoje własne rozwiązanie do realizacji.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 28 lut 2015 09:52 pm

Też jestem zdania że do ciągania przyczep to są terenówki najlepiej z ramą. Ale sam czasem używam przyczepki z Pacificą. Jak jadę z przyczepką na której mam 200kg to nic się nie stanie (a spali znacznie mniej od JEEPA). Jeśli chcesz ciągać przyczepy to załóż dodatkową chłodnice ASB

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 28 lut 2015 10:27 pm

verbea,
Krzyśku, Ty czasem jeździsz z przyczepką a koledze sugerujesz ciągnąć przyczepę?
Toż nawet producent auta ustalając normy obciążenia wykazał się - jak by nie było i nie wstydźmy się tego powiedzieć - niejakim rozsądkiem.
Przyczepka ewentualnie tak - przyczepa zdecydowanie nie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Bodek
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2015 10:57 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Bodek » 01 mar 2015 01:22 pm

Spokojnie chłopaki :) juz znalazłem transport zeby to sprowadzic do mnie i packa pojdzie na sprzedaż za jakis miesiac i zastanawiam sie nad zakupem nissana armady 5.6 V8 lub Forda Explorera 2006r 4.6V8 :) zeby ciagać łodeczke i zarazem zabrac wiecej osób na wypad. Zastanawiam sie jezeli bysmy zamontowali konkretna chlodnice dodatkowal asb z zegarem temperatury to o ile do góry pojdzie uciag na haku w przypadku packi w sensie ile by wytrzymała sjrzynia wiecej kg niz producent przewidział.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 01 mar 2015 02:38 pm

Chłodnica tylko utrzyma niższą temperaturę ale trzeba wiedzieć że samo obciążenie będzie większe a tego nie zniwelują żadne zabiegi (chodzi o to że aby auto wprawić w ruch potrzebna będzie większa siła czyli dostaną elementy mechaniczne skrzyni, PTU oraz przeguby i inne elementy w/w układu)

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 03 mar 2015 12:33 pm

Wtrącę 3 grosze, bo chyba tragedii nie ma a jak wiemy amerykanie to naród, który lubi przesadzać... we wszystkim :)
Top 10 Vehicles for Towing
http://www.edmunds.com/car-reviews/top- ... owing.html


8. Chrysler Pacifica:Not everyone can live with a truck or truck-based SUV. If you're one of those people, but still need to do some towing, the Pacifica and its 3,500-pound towing capacity are worth noting. Add to this the fact that the Pacifica offers all the amenities of a luxury sedan and this big Chrysler is clearly one of the best "cars" when in comes to towing stuff.

Z tłumacz Google:
8. Chrysler Pacifica : Nie każdy może żyć z ciężarówki lub SUV na bazie samochodów ciężarowych . Jeśli jesteś jednym z tych ludzi , ale nadal trzeba zrobić kilka holowania,Pacifica i jego uciąg 3500 funtów to warto zauważyć . Dodaj do tego fakt, żePacifica oferuje wszelkie udogodnienia luksusowego sedana i to duże Chrysler jest niewątpliwie jednym z najlepszych "samochody " , kiedy się przychodzi do holowania rzeczy .
Załączniki
Chrysler_Pacifica_Dwstucke_00008295.jpg
boat001-2.jpg

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 19 mar 2015 09:32 am

Przeglądam forum, czytam ale chyba nikt w końcu nie napisał jasno że montował jakiś konkretny hak do Pacificy z dużym zbiornikiem LPG - chyba 86l.

Wolałbym automatyczny, bo nie będę holował częściej niż raz na kilka tygodni, a gniazdo sobie zrobię chowane za zderzak (zawias i sprężyna) - przetestowane w innych autach.

Podejdzie?

Myślę o wypinanym, opis z allegro:
HAK HOLOWNICZY PRODUKCJI AUTO HAK - SŁUPSK
Modele od 2003 do 2007
DOTYCZY MODELI Z JEDNĄ RURĄ WYDECHOWĄ!!
ÂŚ UCIĄG 1800 KG.
ÂŚ NACISK 80 KG.
ÂŚ HOMOLOGACJA
e20
ÂŚ WYPINANY
ÂŚ SYMBOL S-CH50A

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 19 mar 2015 10:36 am

Ja wprawdzie nie mam LPG i do tego: 2 rury i 2007 r, więc wszystko niby się wydaje inne,
ale zamontowałem hak, który "omija" rezerwę (więc chyba zbiornik LPG - też,
choć nie wiem czy ten akurat - też) i podobno pasuje tez do poprzednich modeli.
Nie jest "automatyczny", a o takim początkowo myślałem, ale zrezygnowałem
z "nie-firmowych" konstrukcji w obawie przed stopniowym pogorszeniem tego mechanizmu.
Tak więc, odkręcam 2 śruby, jak go nie potrzebuje (zima), i po sprawie.
Kilka dodatkowych info: http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=3682
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

trzebiatowski
Posty: 6
Rejestracja: 01 wrz 2014 01:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

ciąbięcie dużej masy , przyczepy

Post autor: trzebiatowski » 21 cze 2015 06:02 pm

to się pochwalę :
W związku z tym ,że pozbyłem się terenówki zmuszony jestem Pacificą ciągnąć lawetę którą ciągnął poprzednik.
Raz w miesiącu i to na odcinku 2 km . Laweta załadowana towarem waży 4900 kg . Nie ma z niczym problemu . Najbardziej bałem się o PTU i o skrzynię .Skrzynia jest konstrukcji z 1984 roku (jakoś tak) więc jest mocna . Oczywiście wiadome jest mi że to niezgodne z .....itd.
Jednakże napisałem to dla tych z Was ,którzy zastanawiają się czy Pacifica da radę takim ekstremalnym obciążeniom.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: HAKI I AKCESORIA :.”