HAK do 4.0 2007 AWD bez LPG
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
HAK do 4.0 2007 AWD bez LPG
Zamierzam zakupić hak do mojej Packi. Przeglądałem oferty i widzę,
że są zasadniczo 2 ich rodzaje jak chodzi o ich wygląd i sposób montowania:
"symetryczny" i "asymetryczny". Poniżej przykładowe obrazki obu wersji.
Pytanie: skąd te różnice i który jest właściwy?
że są zasadniczo 2 ich rodzaje jak chodzi o ich wygląd i sposób montowania:
"symetryczny" i "asymetryczny". Poniżej przykładowe obrazki obu wersji.
Pytanie: skąd te różnice i który jest właściwy?
Ostatnio zmieniony 18 lip 2014 03:05 pm przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
niektórzy producenci haków rozróżniają Packi z jedną i dwoma rurami wydechowymipach pisze:skąd te różnice i który jest właściwy?
i ten asymetryczny jest dedykowany do auta z jedną rurą, choć nie bardzo wiem czy to niezbędne bo inni producenci tego nie zastrzegają a większość Pacific ma jedną rurę, wyjątkiem jest tutaj rok modelowy 2007
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
Mam hak z firmy autohaki słupsk i okazuje się że nie pasuje. Otwory są za wysoko i kąt jest zły. A do 2005 rok u nich w katalogu występuje jeden typ. Najlepiej podjechać do firmy co montują i niech się męczą bo jak kupisz zły to będzie cała procedura zwrotu a w warsztacie to oni się martwią. Dodam jeszcze że jak jest zbiornik lpg to najczęściej trzeba go zdjąć do zamontowania haka. (nie doczytałem że bez lpg, ale to nie ma znaczenia tylko czas montażu się wydłuża)
Mój jest asymetryczny identyczny jak ten na 1 rysunku
Mój jest asymetryczny identyczny jak ten na 1 rysunku
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Zatem wygląda, żę do mojej P 2007 (2 rury) może być - symetryczny.mpspycha pisze:ten asymetryczny jest dedykowany do auta z jedną rurą
Zresztą - lepszy chyba, bo jest "z jednego kawałka" i w dodatku mniej w nim detali do rdzewienia
Ale martwi mnie fakt, że ci z AutoHaka w Słupsku nie wiedzą co pasuje,verbea pisze:Mam hak z firmy autohaki słupsk i okazuje się że nie pasuje
bo rozważałem kupno takiego właśnie
Ostatnio zmieniony 18 maja 2014 01:04 am przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Po rozeznaniu tematu - wygląda, że na "polu walki"
pozostają wśród powszechnie dostępnych u nas - 3 możliwości:
dwa prostsze, bardzo podobne haki HakPol i Imioła (okręcane - 2 śruby) po ok 400 zł
(np. http://allegro.pl/hak-holowniczy-wiazka ... 59419.html
http://allegro.pl/hak-holowniczy-wiazka ... 98432.html )
i znacznie droższy - odłączany (dźwignią) - też produkcji AutoHak - za ok 600 zł
(np.: http://allegro.pl/auto-hak-chrysler-pac ... 65611.html )
Pytanie, który wybrać, szczególnie spośród tych pierwszych dwóch?
Bo, raczej skłaniam się do prostszego (i tańszego) rozwiązania
(haka używam sporadycznie, kilka razy w roku).
Ma ktoś może jakieś doświadczenia z tymi konkretnie hakami?
Który wybrać?
pozostają wśród powszechnie dostępnych u nas - 3 możliwości:
dwa prostsze, bardzo podobne haki HakPol i Imioła (okręcane - 2 śruby) po ok 400 zł
(np. http://allegro.pl/hak-holowniczy-wiazka ... 59419.html
http://allegro.pl/hak-holowniczy-wiazka ... 98432.html )
i znacznie droższy - odłączany (dźwignią) - też produkcji AutoHak - za ok 600 zł
(np.: http://allegro.pl/auto-hak-chrysler-pac ... 65611.html )
Pytanie, który wybrać, szczególnie spośród tych pierwszych dwóch?
Bo, raczej skłaniam się do prostszego (i tańszego) rozwiązania
(haka używam sporadycznie, kilka razy w roku).
Ma ktoś może jakieś doświadczenia z tymi konkretnie hakami?
Który wybrać?
- Załączniki
-
- Imioła-400zł.jpg (11.7 KiB) Przejrzano 9926 razy
-
- AutoHak-600zł.png (50.8 KiB) Przejrzano 9926 razy
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Hak do 4.0 2007 AWD bez LPG - finał
Hak kupiony, zamontowany i przetestowany (bagażnikiem rowerowym "na-hak" i 750 km nad morze)
więc parę informacji które może będą przydatne dla zainteresowanych:
1) Zakup i dane
Nabyłem ostatecznie hak Imioła, symetryczny taki jak widać na 2. zał. poniżej - z zaczepem mocowanym 2 śrubami. Kupiłem go przez inet, w ExpertMobil z Sopotu. Kompetentny kontakt przez tel. i szybka przesyłka (może tylko trochę za delikatnie opakowana). Koszt z transportem ok. 390 zł, w cenie â b. dobrej jakości gniazdo (THULE) 7-pinowe z wiązką.
http://allegro.pl/hak-z-homologacja-wia ... 61909.html
Hak robi solidne wrażenie, wykonany jest z grubej belki o profilu kwadratowym â wygląda dokładnie jak rysunek w 2.zał. (co nie jest takie oczywiste, bo w ofertach często jest inne zdjęcie w nagłówku, inne w tekście oferty, a jeszcze inny jest rysunek montażowy).
2) Montaż haka wymaga:
- opuszczenia koła zapasowego
- odpięcia 2 gumowych mocowań obu tłumików końcowych i opuszczenia ich (uwaga â trzeba je podeprzeć lub podwiesić żeby nie wyłamać wcześniejszych części wydechu)
- wywiercenia w obu podłużnicach dodatkowego otworu na 3. śrubę mocującą - czerwone kółka na rys. montazowym (warto nowo-wywiercone otwory zabezpieczyć jakimś lakierem antykorozyjnym)
- dalej â jak w instrukcji haka ( http://expertmobil.pl/allegro/IMIOLA/MANUALS/CH.024.pdf )
Konstrukcja tego haka NIE wymaga żadnego podcinania zderzaka.
Przy okazji mając opuszczony zapas - warto sprawdzić w nim ciśnienie, dokonać |
"oględzin" stanu opony, a także przesmarować linkę oraz mechanizm jej zwijania od dołu (np. smarem molibdenowym w sprayu)
3) Wiązka i gniazdo
Nie potrzeba tzw. "modułu" â wystarczy kable wiązki gniazda dopiąć do odpowiednich przewodów tln. P i L świateł (w komplecie są potrzebne szybko-złączki zaciskowe) - dla przypomnienia połaczenia: zał.1. Komputer â przynajmniej u mnie â nie wykazuje żadnych błędów po włączeniu wtyczki przyczepy/bagażnika. Warto przy montażu wiązki zostawiać wszędzie "luz" na przewodach szczególnie od strony lamp tln. tak by bez problemu można było później nimi operować np. przy wymianie spalonej żarówki.
4) Wpis haka do dokumentów
Po montażu haka trzeba jechać na stację diag. po zaświadczenie (koszt: 30 zł), z którym oraz z dow.rej. i książką pojazdu - udajemy się do wydz. komunikacji gdzie od ręki (i bezpłatnie) hak jest wpisywany do obu tych dokumentów.
5) Efekt
Końcówka haka chowa się praktycznie pod zderzakiem (zdj. poniżej) i po odkręceniu zaczepu prawie jej nie widać. Przy okazji: warto gwinty obu śrub zaczepu pokryć jakimś smarem np. miedziowym jeśli się liczymy z koniecznością jego okresowego odkręcania. Jak komuś po odkręceniu zaczepu przeszkadza jeszcze gniazdo to można je "przemontować" na 2. (wewnętrzną) śrubę do mocowania kuli i odchylić do góry, pod podwozie
Po opuszczaniu i ponownym mocowaniu tłumików (i może także przez zmniejszenie przestrzeni na końcówki wydechu) - po montażu haka mam przy zapłonie lekkie stuki układu wydechowego, ustępujące w czasie jazdy. Ale to â mam nadzieję â do usunięcia po powrocie z wakacji.
Hak kupiony, zamontowany i przetestowany (bagażnikiem rowerowym "na-hak" i 750 km nad morze)
więc parę informacji które może będą przydatne dla zainteresowanych:
1) Zakup i dane
Nabyłem ostatecznie hak Imioła, symetryczny taki jak widać na 2. zał. poniżej - z zaczepem mocowanym 2 śrubami. Kupiłem go przez inet, w ExpertMobil z Sopotu. Kompetentny kontakt przez tel. i szybka przesyłka (może tylko trochę za delikatnie opakowana). Koszt z transportem ok. 390 zł, w cenie â b. dobrej jakości gniazdo (THULE) 7-pinowe z wiązką.
http://allegro.pl/hak-z-homologacja-wia ... 61909.html
Hak robi solidne wrażenie, wykonany jest z grubej belki o profilu kwadratowym â wygląda dokładnie jak rysunek w 2.zał. (co nie jest takie oczywiste, bo w ofertach często jest inne zdjęcie w nagłówku, inne w tekście oferty, a jeszcze inny jest rysunek montażowy).
2) Montaż haka wymaga:
- opuszczenia koła zapasowego
- odpięcia 2 gumowych mocowań obu tłumików końcowych i opuszczenia ich (uwaga â trzeba je podeprzeć lub podwiesić żeby nie wyłamać wcześniejszych części wydechu)
- wywiercenia w obu podłużnicach dodatkowego otworu na 3. śrubę mocującą - czerwone kółka na rys. montazowym (warto nowo-wywiercone otwory zabezpieczyć jakimś lakierem antykorozyjnym)
- dalej â jak w instrukcji haka ( http://expertmobil.pl/allegro/IMIOLA/MANUALS/CH.024.pdf )
Konstrukcja tego haka NIE wymaga żadnego podcinania zderzaka.
Przy okazji mając opuszczony zapas - warto sprawdzić w nim ciśnienie, dokonać |
"oględzin" stanu opony, a także przesmarować linkę oraz mechanizm jej zwijania od dołu (np. smarem molibdenowym w sprayu)
3) Wiązka i gniazdo
Nie potrzeba tzw. "modułu" â wystarczy kable wiązki gniazda dopiąć do odpowiednich przewodów tln. P i L świateł (w komplecie są potrzebne szybko-złączki zaciskowe) - dla przypomnienia połaczenia: zał.1. Komputer â przynajmniej u mnie â nie wykazuje żadnych błędów po włączeniu wtyczki przyczepy/bagażnika. Warto przy montażu wiązki zostawiać wszędzie "luz" na przewodach szczególnie od strony lamp tln. tak by bez problemu można było później nimi operować np. przy wymianie spalonej żarówki.
4) Wpis haka do dokumentów
Po montażu haka trzeba jechać na stację diag. po zaświadczenie (koszt: 30 zł), z którym oraz z dow.rej. i książką pojazdu - udajemy się do wydz. komunikacji gdzie od ręki (i bezpłatnie) hak jest wpisywany do obu tych dokumentów.
5) Efekt
Końcówka haka chowa się praktycznie pod zderzakiem (zdj. poniżej) i po odkręceniu zaczepu prawie jej nie widać. Przy okazji: warto gwinty obu śrub zaczepu pokryć jakimś smarem np. miedziowym jeśli się liczymy z koniecznością jego okresowego odkręcania. Jak komuś po odkręceniu zaczepu przeszkadza jeszcze gniazdo to można je "przemontować" na 2. (wewnętrzną) śrubę do mocowania kuli i odchylić do góry, pod podwozie
Po opuszczaniu i ponownym mocowaniu tłumików (i może także przez zmniejszenie przestrzeni na końcówki wydechu) - po montażu haka mam przy zapłonie lekkie stuki układu wydechowego, ustępujące w czasie jazdy. Ale to â mam nadzieję â do usunięcia po powrocie z wakacji.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
marcinn_dd12, wpisałeś to zapytanie w niewłasciwym watku,
bo tu - jak tytuł wskazuje - jest o haku w wersji BEZ LPG.
Jak nie ma tego jeszcze na F (Dział oraz opcję "Szukaj" - sprawdzałeś?)
to proponuję, żebyś założył taki watek z tym tekstem,
a ten tu swój post skasował, bo się zrobi bałagan.
bo tu - jak tytuł wskazuje - jest o haku w wersji BEZ LPG.
Jak nie ma tego jeszcze na F (Dział oraz opcję "Szukaj" - sprawdzałeś?)
to proponuję, żebyś założył taki watek z tym tekstem,
a ten tu swój post skasował, bo się zrobi bałagan.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 sie 2014 05:26 pm
- Lokalizacja:
- Samochód: